Milli kinomuzda mərdliyin rəmzi- Ələddin Abbasov
“O,
yaratdığı obrazı hiss edirdi”
Kulis.Az sənət
adamlarının mərhum Ələddin Abbasov
haqqında xatirələrini təqdim edir.
Zemfira Sadıqova (aktrisa, “Dəli Kür”
filmində Mələk rolunun ifaçısı)
“ ...Xəbərim yox idi, onun
vəfatını sizdən eşitdim... (susur). Deməli “Dəli Kür”dən bir mən qaldım, bir də
Fikrət Əliyev...
Ələddin
yadımda yalnız çəkilişlərdən qalıb. Bilirsiniz, çox ciddi adam idi,
məsuliyyətli idi. Amma
onda həm də qəribə bir utancaqlıq var idi. Filmdə bir yer var idi-Cahandar
ağa Mələyə hədiyyələr
gətirirdi, Mələk isə onu minnətdarlıqla
qucaqlayıb öpməli idi. Mən
Ələddinə sarı əyiləndə o
qeyri-ixtiyari diskindi. Sonra o yeri
filmdən çıxardılar. Şitliyi
sevmirdi, onda əsl Azərbaycan
kişisinə xas xüsusiyyətlər var idi, bu
baxımdan onu obrazına, Cahandar
ağaya oxşatmaq
olardı...”
Fikrət Əliyev (rejissor, “Dəli Kür”
filmində Şamxal rolunun ifaçısı)
“Mən Ələddin
müəllimlə iki filmdə çəkilmişəm:
“Dəli Kür” və “Torpaq,
Od, Səma, Dəniz” filmlərində.
Ələddin Abbasov haqqında sidq-ürəklə
danışa biləcəyim üç-dörd
adamdan biridir. Biz “Dəli Kür” filmini Moskvada təqdim edəndə
ora dörd nəfər
getmişdi: Həsən Seyidbəyli, Ceyhun Mirzəyev, Leyla Bədirbəyli
və mən. O təqdimatda filmi o qədər alqışladılar ki. Heyf, özü
orada yox idi ki, görsün.
Hamı bizdən Ələddini soruşurdu.
Deyirdilər ki, o aktyoru haradan
tapmısınız?” Çox mülayim insan idi, bir adamla
işi olmazdı. Çəkilişlərdə
də kaprizini, deyinməyini görən
olmazdı. Əsl sənətkar idi. Ruhu şad olsun!”
Hüseyn Mehdiyev (“Özgə vaxt”,
“Məkanın melodiyası” filmlərinin rejissoru)
“Ələddin Abbasov çox unikal aktyor idi. İstedadı, peşəkarlığı ilə yanaşı həssaslığı var
idi, yəni o, oynadığı obrazları
hissiyyatla qəbul edə bilirdi. Elə aktyorlar var ki, obrazı
haqqında danışırsan,
müzakirə edirsən,
obrazın az
qala həyatını
ona danışırsan,
amma oynayanda hiss edirsən ki, aktyor obrazı daxilən hiss etmir. Amma Ələddin Abbasov obrazı hiss edirdi. Ən önəmlisi odur
ki, Ələddin müəllim Cahandar ağa kimi obrazın
stereotipi çərçivəsində
qalmaq istəmədi.
Mən “Özgə vaxt”a onu
dəvət edəndə
qorxdum ki, Cahandar ağa obrazını yaradan aktyor belə fərqli roldan imtina edər. Ələddin müəllimsə
o saat dəvəti qəbul edib, razılıq verdi.
O bu stereotipdən uzaqlaşmağı özü
istədi və çox ustalıqla da obrazı yarada bildi. Göstərdi ki, o yalnız bir birtipli obrazlar
yarada bilən aktyor deyil, çox
dərin, çox cəhətli obraz yarada bilir. Əsl aktyor elə belə də olmalıdır. O əsl
peşəkar idi. Ələddinin təbiətinin əsas
cəhəti elə bu universallıqda idi, geniş amplitudası olan dərin insan idi. Bilirsiniz, elə aktyor
olur ki, baxırsan, çox dərin, fəlsəfi görünüşü var,
ifadəlidir. Amma danışdıranda
görürsən ki,
içi boş adamdır. Belə aktyorlar professional elementlərdən ibarət
obrazlar yaradır.
Amma, Ələddin müəllim,
daxildən hiss edib oynayırdı. Çəkiliş meydanında çoxlu işçilərdən ibarət
heyət aktyor üçün çalışır.
Ələddin müəllimi o heyət
Ələddin Abbasov kimi yox, insan
kimi sevirdi. O insanlara münasibətdə
çox diqqətli idi. Mən çox aktyor
görmüşəm, Ələddin
müəllim kimi intizamlı, diqqətli, məsuliyyətli aktyor nadirdir. Nə baş verir
versin, o lazım olan anda kameranın
qarşısında o saat
dəyişə bilirdi.
Mən Ələddin Abbasovdan “kapriz” deyilən şey görmədim, halbuki o belə “kapriz”ə ixtiyarı olan adam idi.
Amma o həmişə özünü sadə aparırdı...
Biz çox istedadlı
sənətkarı və çox gözəl
bir insanı itirmişik”.
Ayan Mirqasımova (aktrisa, “Özgə
vaxt”,
“Məkanın melodiyası” filmlərində çəkilib):
“Ələddin Abbasov Azərbaycan kinosunda
ilk növbədə mərdliyin rəmzi idi. Bu nə onun aktyorluq peşəkarlığından,
nə də ekran ifadə vasitələrindən
irəli gəlmir. Bu, həqiqətin özüdür. O sənətin cəngavəri
idi. Həm insanlar
qarşısında, həm də təklikdə. Digər tərəfdən
də onu yaxından tanıyanlar nə qədər
istiqanlı və insanpərvər olduğunu
yaxşı bilir. Tale
mənə Ələddin ustadla iki filmdə tərəf-müqabili olmaq şərəfini verib.
Mən onun məsləkdaşlaına, insanlara qarşı nə qədər alicənablıq
və hörmət göstərdiyini gördüm.
Mehriban dost, parlaq insan, gözəl azərbaycanlı...
Aramızda qəribə
bir hissiyyat, bağ var idi.
Bir dəfə söhbət edəndə
məlum oldu ki, biz ikimiz də eyni gündə - 5 mayda doğulmuşuq. Bilmirəm, bəlkə
də bundan irəli gəlirdi ki, bir birimizi
anlayır və hiss edirdik.
“Özgə vaxt” və “Məkanın
melodiyası” filmlərində o, atanı
oynayırdı. Mən onun atalıq sevgisini həqiqətən də hiss edirdim. Ələddin Abbasovun dahiyanə aktyor idi. Çəkilişdə o
əla tərəf-müqabili idisə, fasilədə o yaxşı insan, əsl
centlmen idi. Xaraktercə
istiqanlı, səmimi idi. Müşahidə
etməyi sevirdi. Müşahidə edəndə
uşaq kimi sadəlövh
idi, təbiətə heyran
ola bilirdi. Təbii insan idi. O, aktyor
kimi olduqca mürəkkəb
aktyor idi, insan kimi isə sadə və
səmimi idi. O, əsl kino
ulduzu idi, amma həyatda bunu hiss etmirdi və hiss etdirmirdi. O, dünyada ulduz xəstəliyinə
tutulmamışdı, tutula da bilməzdi. Bilirsiniz,
Ələddin Abbasov yaxşı mənada
sadə insan idi,
şöhrət marağında deyildi.”
Olaylar.-
2014.- 15 iyul.- S.16.