“Elçilərim var...
var olan mənə görə yox kimidi”
Aytən
Məhərrəmova: “Qəbul edə bilənlər məni sənətimlə
qəbul etməlidirlər”
“Bizim
Qonaq” layihəsinin budəfəki həmsöhbəti gənc
xanəndə, İkinci Muğam Müsabiqəsinin qalibi Aytən
Məhərrəmovadı. Müsahibimizlə sənətə
gəlişi, doğuduğu-böyüyüb boya başa
çatdığı mühitdən danışdıq.
Zəhmətin
nə demək olduğunu valideynlərimdən öyrənmişəm
-1987-ci ildə anadan olmuşam. Ailəmiz
dörd nəfərdən ibarət olub. Atam zavodda işləyib,
anam isə evdar qadın olub. Adətən yayda atam bizi rayona,
İsmayıllıya aparardı. Uşaqlıq illəri xatirələrimin
bir qismi də İsmayıllı ilə
bağlıdı...Hal-hazırda bacım daxili qoşunlarda
işləyir. Kasıb olmağına kasıb olmuşuq.
Hamı kimi, imkanlı olmamışıq...Zəhmətin nə
demək olduğunu valideynlərimdən öyrənmişəm.
Onlardan gördüyüm münasibət bugünki həyatıma da sirayət
edib. Valideynlərim kimi başqa yollarla deyil, zəhmət
çəkərək, alın təri tökərək pul
qazanmışam.
Anam
qoymazdı ki, kiminsə yanında gözükölgəli
qalaq
-Biz kasıb olmuşuq, amma anam həmişə
bizə qarşı diqqətli olub. Özü geyinməzdi,
bizi elə geyindirərdi ki, kənardan baxan elə bilərdi
ki, varlı balalarıyıq. Bu baxımdan başqaları ilə
münasibətdə heç vaxt sıxıntımız
olmayıb. Anam qoymazdı ki, kiminsə yanında
gözükölgəli qalaq.
Aytənin
gözəl səsi var, yaxşı xanəndə ola bilər
-Ailəmizdə musiqiçi
olmayıb...Valideynlərimin danışdıqlarına görə,
dil açandan pianinomun olmasını istəmişəm. 5
yaşımda atam mənə oyuncaq pianino almışdı,
dedim ki, mən bunun oyuncağını deyil, əslini istəyirəm.
Sonra mənə əsl pianino aldılar. O gün, bu gün
pianino çalmağa başladım, təkbaşına,
müəllimim olmadan. Tək əllə çalırdım.
Zaman keçdikcə artıq iki əllə də
çalmağı bacardım. Valideynlərim musiqiyə olan həvəsimin
daha da çoxaldığını görüb 36 saylı
musiqi məktəbinə apardı ki, pianoçu olum. Orda mənim
səsimi, nitqimi yoxladılar. Valideynlərimə dedilər ki,
Aytənin gözəl səsi var, yaxşı xanəndə
ola bilər. Beləcə məni məktəbə xanəndə
kimi qəbul etdilər. Daha sonra anam Bülbül adına orta
ixtisas məktəbinə sənədlərimi verdi. Əlibaba
Məmmədovun tələbəsi oldum. 9-cu sinifdə oxuyanda
muğam təhsilimi artırmaq üçün Musiqi Kollecinə
daxil oldum. Müəllimim gözəl sənətkarımız
Mənsum İbrahimov oldu. Artıq neçə ildir ki, Mənsum
müəllimin tələbəsiyəm. Hazırda Azərbaycan
Milli Konservatoriyasının magistr pilləsində təhsil
alıram. Bu təhsil ocağında da müəllimim Mənsum
İbrahimovdu.
Anam
icazə vermədiyi üçün yayda həyətə
düşmək, uşaqlarla oynamağın nə olduğunu
bilməmişik
-Valideynlərimiz nəyəsə görə
bizə qadağa qoymazdılar. Anam bizi elə tərbiyə
etmişdi ki, heç imkan yaratmırdıq ki, bizə
qışqırsın. Amma anam icazə vermədiyi
üçün yayda həyətə düşmək,
uşaqlarla oynamağın nə olduğunu bilməmişik.
O zaman anamın yanaşma tərzi ilə razı deyildim. Amma
indi onun niyə belə etdiyini yaxşı başa
düşürəm. O bizim tərbiyəmizin pozulmaması
üçün həyətə buraxmırdı.
Çünki uşaq həyətə düşür, hərənin
danışığından bir şey eşidir, bir şey
öyrənir. Axı ana övladının yanında deyil.
Onun necə mühitin əhatəsində olduğunu bilmir. Ana
bilmir ki, küçədə kim nə danışır, uşağın
psixologiyasına necə təsir edir. Bu baxımdan anam
çox həssas olduğu üçün bizi həyətə
buraxmayıb. Amma özü bizi gəzməyə
çıxarardı...
Ən böyük arzum xanəndə olmaq idi.
Yəqin ki, bu arzuma çatmışam. Amma
hüquqşünas olmağı da arzulamışam. Musiqiyə
olan marağım bu arzumu kölgədə qoydu.
Düşünürəm ki, musiqiçi olmasaydım
hüquqşünas olardım.
Yaş üstünə yaş gəldikcə
biz də çətinliyin nə olduğunu gördük
-Hamının çətin günü olur.
Biz də hamı kimi bu yollardan keçmişik.
Çalışmaq lazımdır ki, çətinliyə tab
gələsən, onun öhdəsindən gəlməyi
bacarasan. Valideynlərimiz çətin günləri bizə
yaşatmamağa çalışıb. Bacardıqları qədər
özləri buna tab gətirib. Amma təbii ki, illər
ötdükcə, yaş üstünə yaş gəldikcə
biz də çətinliyin nə olduğunu gördük.
Qazanmağa başladım...İlk qazancım da elə sənətimdən
olub. 19 yaşımdan Şuşa Musiqi Kollecində müəllim
işləməyə başlamışam. Bununla
yanaşı el şənliklərinə də gedirdim. Elə
ilk qazancım da burdan olub.
Anam
bizə görə öz həyatını heç vaxt
düşünməyib
-Atam daha həlim xarakterli idi. Anam isə xaraktercə daha sərt idi. Tərbiyəmizə ciddi fikir verirdi. Anam bizə görə öz həyatını
heç vaxt düşünməyib...Hazırda anam xəstədi,
xəstəxanadadı. Onkoloji xəstəxanada
yatır.
Hər kəs
danışanda düşünməlidir
-Kiminsə özündən razı,
olduğundan artıq danışmağını heç bəyənmirəm.
Oxuyursan da...Hərə çalışır
çörəyini bir tərəfdən
çıxartsın. Mən belə
başa düşürəm ki, hər kəs danışanda
düşünməlidir ki, məni milyonlar, ustad sənətkarlarımız
dinləyir. Hər kəs bir fərd olaraq
danışanda bu amilləri nəzərə almalıdı.
Şəxsən mən efirdə
danışanda heç vaxt böyük-böyük
danışmaram, hazırki durumuma uyğun danışaram.
-Tarixdə
qalmağı düşünürəm
-Bilirsiniz necə, kimdəsə nəsə
varsa onu qabartmağa çalışmır. Bu
onda var da, onsuz. Mən musiqi məktəbi keçmişəm,
bu qədər təhsilim var, hazırda da magistram, amma heç vaxt bu
haqda danışmıram. Bəlkə
tamaşaçı belə bilmir ki, mən peşəkar olmaq
üçün bu qədər təhsil almışam. Peşəkar sənətkar olmaq üçün
bunları etmişəm. Düşünmürəm
ki, çox toylara gedib pul qazanım. Ola bilər
mən də toya gedim, bir məclisi idarə edim. Amma bunu eləmirəm, ona görə ki, ilk növbədə
səsimi qorumalıyam. İkinci növbədə
isə tarixdə qalmağı düşünürəm.
Hər kəsin öz düşüncə tərzi var... Mənə zəng eləyib hansısa xanəndənin
oxu tərzinə münasibətimi öyrənmək istəyirdilər.
Deyirəm ki, muğam oxuyur da, pis heç nə
eləmir ki. Yaxşı oxumaya bilər, amma pis iş görmür,
muğam oxuyur.
Nadir Qafarzadə kifayət qədər üzərində
çalışan, gözəl səsə malik olan bir
müğənnidi. Onun səsini də, sənətini də bəyənirəm
-Nəzərdə tutduğum o deyil. Konkret
olaraq kimisə nəzərdə tutmuram. Amma
bu halların çox baş verməsini müşahidə
edirəm. Bu da bilgisizlikdən irəli gəlir.
Elə bilirlər ki, yaxşı iş görürlər...Amma
yaxşı heç nə etmirlər.
Əsas gəlirim
də elə toylardandı
-Toy bazarım normaldı. Bir, yarım
saatlıq məclislərdə iştirak edirik. Əsas gəlirim də elə toylardandı.
Təxminən
250 manat
-Qiymətini deyim? (gülür)
Deməyim düz çıxmaz axı... Eyib
olar. Təxminən 250 manat. Əslində qiymətimiz də stabil deyil. Görürsən ki, imkansızdı, amma səni
toyunda görmək istəyir. Qiymət də
deməyib gedib şən günündə oxuyuram.
Səhnədə
ilk dəfə çıxış edəndə çox həyəcanlıydım
-36 saylı musiqi məktəbində oxuyurdum. Hələ birinci ilim idi. Səsimi
bəyəndikləri üçün məni konsertə
çağırdılar. (Oxuyur)-Maral qaçar dağ
üstə-Bu mahnını oxuyurdum. Səhnədə
ilk dəfə çıxış edəndə çox həyəcanlıydım,
düşünürdüm ki, görəsən səsim
çıxacaq, ya yox. Qəribə hisslər
yaşayırdım.
Özümü
bəyənsəm, heç vaxt irəliləmərəm,
yerimdə sayaram
-Mən dünənki ifamı belə bəyənmirəm.
Günbəgün öz üzərimdə
işləyirəm. Sabah da bugünki
ifamı bəyənməyəcəyəm. Saatlarla Aypara İnstrumental ansanblım ilə məşqlərim
olur. Məsələn, bu gün səhər
11 radələrində yığışıb məşqlərə
başlamışıqsa işimizi axşam saat 7-yə qədər
davam etdirəcəyik. Məşqlər
davam edəndə insan irəliyə gedir, dünənki
ifasını bəyənmir, daha da inkişaf edir,
nöqsanlarını görür. Bir
mahnı özümə də xoş gəlirsə, demək
tamaşaçıya da xoş gəlir. Daima
özümdə qüsurlar axtarıram. Heç
vaxt özümə təskinlik verməyə
çalışmamışam. Tamaşaçı
bəyənə, nöqsanları görməyə bilər.
Amma mən bu işə peşəkar
nöqteyi-nəzərindən yanaşıram. Məncə əslində elə belə də
olmalıdı. Çünki
özümü bəyənsəm, heç vaxt irəliləmərəm,
yerimdə sayaram. İnsan özünə
kreativ yanaşmağı bacarmalıdı. Bu zaman uğur daima onunla olacaq.
Qüsursuz
olmalıyıq...
-Nöqsan da deməzdim. O nöqsan deyil...sadəcə
olaraq işimə
məsuliyyətlə yanaşmağımdır. Olur ki, canlı yayımlanmayan çəkilişlər
zamanı canlı oxuyursan. Bununla belə
işimə məsuliyyətlə yanaşıram. Elə düşünürük ki, guya çəkiliş
canlıdı, qüsursuz olmalıyıq. Söhbət
təkcə məndən getmir, elə ansanblın fəaliyyəti
də qaydasında olmalıdı. O dəfə efirdəydik,
musiqçilərdən biri danışıb. Adi
bir şeydi, amma...qıcıqlandım. Bu
olmamalı idi. Məsələnin bu tərəfləri
də var. Söhbət tək ifadan getmir. Tamaşaçıya
nəyisə təqdim edirsənsə hərtərəfli bu
işi keyfiyyətli etməyi bacarmalısan.
Xanəndə
olmasaydım, belə qısa köynək, qısaqol geyinməzdim
-Hansı xanəndə açıq-saçıq
geyinir ki? Fərd olaraq hər kəs bir cür
düşünür. Geyim tərzləri də müxtəlif
ola bilər. Mən sadəcə
öz adımdan deyə bilərəm ki, xanəndə
olmasaydım belə qısa köynək, qısaqol geyinməzdim.
Dördüncü sinifdə oxuyandan şalvar
geyinmirəmsə qısa köynək geyinməzdim. Hələ
dördüncü sinifdə oxuyarkən... Bu mənim
canımdan-qanımdan gələn bir şeydi. Bu hər kəsin şəxsi işidi. Bəlkə kiminsə adi həyatda geyim tərzini
görüb belə deyiblər, bilmirəm. Səhnədə mən belə bir şey görməmişəm.
Qiyməti
açıqlamaq istəmirəm
-Səhnə geyimlərimi tikdirirəm. Olur ki, hansısa ölkədə xarici səfərdə
olduqda bəyəndiyim bir şeyi alıram. Azərbaycanda
olarkən çalışıram az
şey alım. Elə geyimim ola bilər
ki, bahalı, eləsi də ola bilər ki, çox ucuz olsun. Amma parça alıb tikdirəndə daha baha
başa gəlir. Çalışıram
ki, çox bahalı geyim almayım...Qiyməti
açıqlamaq istəmirəm.
Səhnəyə çıxdıq...fonorqramaya
razılaşmışdım. Səhnədə isə fikrimi dəyişdim
-Ötən il Türkiyə,
Amerikada olmuşam. Çelyabinskidə çox
maraqlı hadisə olmuşdu. Fonoqram
oxuyanda sıxılıram. Səhnəyə
çıxanda dedilər ki, hamı fonoqrama oxumalıdı.
Bizimlə yanaşı digər estrada
müğənnilərimiz də səhnədə
çıxış edəcəkdi. Səhnəyə
çıxdıq...fonorqramaya razılaşmışdım.
Səhnədə isə fikrimi dəyişdim.
Müşayiətçilərim fonoqramın ssələnməməsi
üçün göstəriş verdilər. Amma fonda mahnı səsləndirildi. Mahnı
səslənə-səslənə gözləyə bilmədim.
Canlı, mikrofonsuz ifaya başladım. Belədə arxa fondakı səs kəsildi. Canlı ifa üçün qabaqcadan hazırlıq,
texnika olmadığı üçün belə ifa etdim.
Təsəvvür eləmək belə çətindir,
o səhnədə bizim haqda nə qədər yüksək
fikir formalaşdı...Ötən gün çəkilişdə
idik. İTV-də yayım
hazırlanırdı. Bu veriliş
üçün biz heç cür canlı oxuya bilməzdik.
Hava pis idi, canlı ifa üçün şəraitsizlik
vardı. Müğənnilər də
öz ifa növbələrini gözləyirdilər. Belə şəraitdə canlı ifa
qeyri-mümkün idi. Efirə nöqsan gedə
bilərdi. Hansısa səs qaça,
mikrafondan kənar səslər çıxa bilərdi.
Mənsum
müəllim nurlu insandı
-Bu sənətdə, bu pillədə
olmağımda göydə Allahıma, yerdə isə
ustadım Mənsum İbrahimova borcluyam. O, nəinki mənə,
eləcə də bütün tələbələrinə
lazım olan pilləyə qalxmaq üçün əlindən
gələni əsirgəməyib. Özü
necə, hansı cığırla irəli gedirsə,
çalışır ki bizi də o yolla aparsın. Onu tanımayan adamlar bəzən deyir ki, Mənsum
müəllim nurlu insandı. Yaxşı-pis
günümüzdə də o bizim başımızın
üstündədi, ağsaqqalımızdı. Artıq bir ailəyik.
Öz tələbələrim
də var
-Texnikumda işləyirəm. Yaşca
böyük, balaca tələbələrim də var...Valideyn qızını yanıma gətirib deyir ki,
istəyirəm o da sənin kimi oxusun. Oxumağa,
muğama marağın artması çox sevindirici haldı.
Aralarında artıq seçim də etmişəm.
Hansı ki, onların gələcəklərinin
olduğuna inanıram. Azyaşlı tələbələrim
də var. Amma daha çox çalışıram ki, nisbətən
böyüklərlə işləyim. Balacalar bir az şıltaq olurlar. Təzə-təzə
müəllim kimi fəaliyyətə başlayanda elə tələbələrim
var idi ki, yaşca məndən böyük idi. Daha çox böyüklərlə işləmişəm,
onlardan çox şey tələb etmişəm. Amma balacalardan bunu tələbə edə bilmirəm.
Əgər
bir insan gileylidirsə deməli problem onun özündədi
-Bugünki gün nədənsə gileyli
olmaq mümkün deyil. Əgər bir insan
gileylidirsə deməli problem onun özündədi.
İllər öncə müəyyən gileylər,
narazılıqlar əsaslı ola bilərdi.
Amma bu gün nədən gileylənə bilərik?
Bakıda, rayonlarımızda muğam mərkəzimiz
var. Dövlət biz gənclərə qayğı ilə
yanaşır, müxtəlif festivallar keçirir. 2011-ci ildə İkinci Respublika Muğam Müsabiqəsində
qalib olmuşam. Bu festivallar olmasaydı, mən necə
qalib ola bilərdim?
Elçilərim
var... var olan mənə görə yox
kimidi
-Hələ ki subayam. Qismət...nə
bilim, hələ heç nə deyə bilmərəm. Başımı aşağı salıb işimlə
məşğulam. Nə zamansa qismət
açılarsa...Elçilərim var...amma
bu dəqiqə sənətin elə bir yerindəyəm ki,
ondan imtina edə bilmərəm. Ona görə
də var olan mənə görə yox kimidi. Qəbul edə bilənlər məni sənətimlə
qəbul etməlidirlər. Sənətimlə qəbul
edə bilməyən insanları isə mən qəbul edə
bilmərəm...
Ayın 17-si Özbəkistanın Daşkənd və Səmərqənd
şəhərində konsertim olmalıdı. Ora
hazırlaşıram. Hazırda məqşlərimiz
gedir. Yüksək səviyyədə
konsertlərimiz olacaq.
Nigar Məhərrəm
Olaylar.- 2014.-
7 mart.- S.12.