“Bar, diskoteka həyatı məndən
uzaq olub”
Təyyar
Bayramov: “Beton qarışdırmağı, taxta vurmağı
da bacarıram”
“Bizim
Qonaq” layihəsinin budəfəki həmsöhbəti xanəndə,
əməkdar artist Təyyar Bayramovdu. Ağdamda doğulan,
daha sonra məlum səbəblərə görə Bakıya
gələn sənətkar ağrılı-acılı
günlərindən, xoş xatirələrindən, ov səyahətlərindən
danışır. O deyir ki, uşaq vaxtı mərmi
yağışı artıq onlar üçün adi bir hal
almışdı. Ailəsinin Mənsum İbrahimovla
görüşündən sonra xanəndə olmaq istəyini
qətiləşdirən Təyyar Bayramov bizimlə söhbət
ərzində fobiyasından da söz açır....Sənətkarın
ən böyük fobiyası nədir? Yəqin sizin
üçün də maraqlı olacaq...
Mən
kəndin bu başında oxuyanda qonşumuz o yandan hay verərdi
-Qarabağın Ağdam rayonunda
doğulmuşam. Kəndimiz sonradan Ağdam kənd sahəsi
adlandı. Ailədə 3 qız, bir oğlan olmuşuq. Bir
müddət burda yaşamışıq. Sonra məlum səbəblərə
görə oranı tərk etmişik. Yayda valideynlərimizlə
müxəlif yerlərə gedib gəzərdik. Şuşaya,
Laçına, Kəlbəcərə tez-tez gedərdik.
Cıdır düzü, İsa bulağı mənim
oylağım olub. O yerlər xatirəmdə izlər
buraxıb. İsa bulağının
yaxınlığında köhnə xanəndələrdən
biri yaşayırdı. Səhv etmirəmsə adı Cəlal
idi. Yaşlı insan idi, özü qaval çalıb,
özü də oxuyurdu. Arzusunda idi ki, onunla birgə ova gedək,
səsinə qulaq asaq...El-obamızın sazlı-sözlü,
musiqili bir mühiti var idi. Dəfələrlə mənə
sual veirlib ki, nə vaxtdan oxumağa başlamısan.
Müğənnilərin hamısı belə suala cavab verərkən
deyirlər ki, çox erkən yaşlarda, uşaqlıq illərində
sənətə maraqları yaranıb, ifa ediblər. Həqiqətən
də belədi. Ağdamda oxumaq qeyri-adi bir şey
sayılmırdı. Hətta demək olar ki, hər kəsin
özünəməxsus səsi var idi. Mən kəndin bu
başında oxuyanda qonşumuz o yandan hay verərdi. Gözəl
səsi olana qeyri-adi baxmırdılar...Yeddinci sinifə qədər
orda oxumuşam...sonra da Bakıya gəldik.
Müharibə
nəticəsində atamı da itirmişəm...
-Yadda qalan əsas uşaqlıq xatirələri,
məktəb illərim, sinif yoldaşlarımdı. Son bir-iki
ildə mərmi, güllə yağışı demək
olar ki, xatirələrimi də silib apardı. Son olaraq
yaddaşımda müharibə qaldı. Mərmi, güllə
yağışına o qədər
alışmışdıq ki, bu bizim üçün normal
idi. Elə olurdu ki, atılan mərmi 20 metrliyimizə
düşürdü. Müharibə davam etdiyi şəraitdə
belə qorxmurduq, uşaqlarla həyətə düşüb
oynayırdıq.
Dovşan
vurub quş ovlayardım
-Uşaqlarla futbol oynayardıq...Evimizin
qabağında çoxlu bağlar var idi. Özüm
üçün silah düzəldərək ova gedərdim,
dovşan vurub quş ovlayardım. Novruzda isə çərşənbə
axşamlarını səbrsizliklə gözləyib
torbamızı əlimizə alardıq. Artıq bilirdik ki,
kimin qapısına papaq atmalıyıq. Birimiz həkim
xalatı geyərdik, birimiz müəllim kimi
geyinib-keçinib qonşuların qapısını döyərdik.
Amma uşaqlıq xatirələrimin böyük hissəsi o dəhşətli
kadrlarla bağlıdı. İnsanın gördüyü son
mənzərələr onun xatirəsində qalır. Axır
illər ab-hava elə dəyişdi ki, artıq xoş xatirə
deyilən anlayış qalmadı... Heç
uşaqlığımızı başa vura bildik
ki...Müharibə o qədər dəhşətli mənzərələr
yaratdı ki, dostlarım, sinif yoldaşlarımın bir
neçəsi mərmi atəşi nəticəsində
yaralandı, atam şəhid oldu. Ermənilərin
torpaqlarımıza ayaq basması çox acınacaqlı mənzərələr
yaratdı. İşğal olunan günü biz artıq rayonda
yox idik. Oranı tərk etmişdik. Artıq hər şey
dözülməz hala çatmışdı, güllə
yağışı hər yeri bürümüşdü...
Ən
böyük arzum odur ki, atamın qəbrini ziyarət edim
-Ağdama getsəydim ilk olaraq atamın qəbrini
ziyarət edərdim. Ola bilər ki, kiminsə
doğmalarının qəbri yaşadığı əraziyə
yaxındı, gedib onu ziyarət edə bilir. Amma mənim
üçün çətindi. Atamın qəbrini ziyarət
edə bilməmişəm. Ən böyük arzum odur ki, atamın
qəbrini ziyarət edim. Düzdü, hamımız torpaqdan
yaranmışıq, torpağa da gedəcəyik. Ağdama
getsəm birinci atamın məzarını ziyarət edərdim.
Mənə həyat bəxş edən, böyüdən insan...O həyat
olduğu illərdə heç nədən korluq çəkməmişəm.
Azərbaycanın bir çox dilbər guşələrini
onunla birgə addımbaaddım gəzmişik. Artıq 16
yaşım olanda o şəhid oldu.
Bakıya
gəldikdə isə bir müddət sonra sex açdım
-Bakıya gəldikdə elə də
acınacaqlı həyatımız olmayıb. Bakıya
1993-cü ildə gəldim. Ağdam işğal olunduqdan sonra
bir müddət Bərdədə qalmalı olduq...Bakıya gəldikdə
isə bir müddət sonra sex açdım, layka dərilər
hazırlayan sex. İşçilərimiz var idi. O zamanlar buna
böyük tələbat var idi. Gəlir gətirən sahə
idi...
Beton
qarışdırmağı, taxta vurmağı da
bacarıram
-Atam xaraktercə çox sərt insan
olub. Davranışında bir sərtlik var idi. Atamdan icazəsiz harasa getməzdim. Sinif yoldaşlarım yığışıb harasa
gedərdilər, gəzərdilər. Evin
tək oğlu olsam da ərköyün böyüməmişəm.
Atam mənə elə tərbiyə verdi
ki, sonralar da buna görə çətinlik çəkmədim.
Atamın da öz sexi, işçiləri var
idi. Bir də görürdün ki, məni
işə alışdırmaq üçün işçiləri
ilə əlbir edib işə sövq edirdi. Hər işi görməyə
alışmışam. Elə iş yoxdur ki, onu
bacarmayım. Beton qarışdırmağı,
taxta vurmağı da bacarıram...Onun bir sözü hər
zaman qulağımda sırğa olub. Deyirdi
ki, içki içsən səni, siqaret çəksən
özümü öldürəcəyəm. Bu iki şeydən mən uzağam. Atam Azərbaycan kişisinə xas olan xarakterə
malik idi. Ola bilməzdi ki, bacım həyətə
çıxıb zibil atsın. Buna görə
o məni çox pis cəzalandırardı. Verilən bütün tapşırıqları
vaxtında edərdim. Bilirdim ki,
ağacın dibindəki xəzəli mən
yığmalıyam. Həmişə deyərdi ki, kişi işini kişi görər. Bakıya
gəldikdə atasız idim, tamamən yad mühitə
düşsəm də
korlanmamışdım.Yaşıdlarımın bir hissəsi
bara, diskotekaya gedirdi. Bar,
diskoteka həyatı məndən uzaq olub.
Anam da
mülayim, fədakar insan olub
-Anam da mülayim, fədakar insan olub. Sənətə gəlməyimdə Mənsum
İbrahimovun rolu var. Amma məni onun yanına aparan da anam olub.
O mənim oxumağımı istəyirdi. Atam rəhmətə
gedəndən sonra evin böyüyü kimi əsas yük
onun üzərinə düşdü. Ali
savadlı qadın idi, mühasib kimi
çalışırdı. Müəyyən
vaxtdan sonra artıq onun işləməsinə razı
olmadım, özüm çalışmağa
başladım. Həyatdakı nailiyyətlərimiz,
uğurumuz birbaşa onun adına bağlıdı.
Allah mənim anama, o cümlədən də bütün
analara ömür versin. Sənətə gəlməyimdə
anamın rolu əvəzsizdi. Uşaq anamgil öncə məni
tar sinifinə qoydular. Tara heç həvəsim
yox idi. İndi də bunun
peşmançılığını çəkirəm.
Heç olmasa tar çalmağı azacıq da olsa
bacarardım. Xanəndə üçün bu
bir üstünlük olardı. Tar sinfinə getmədim...Müəllimlərim
də hər zaman mənim istedadımdan valideynlərimə
söz açardılar. Deyərdilər ki, Təyyarın
gözəl səsi var.
Düşünürdüm
ki, silah gəzdirəcəyəm, cinayətkarları
öldürəcəyəm
-Bu pilləyə qalxacağıma
inanmazdım. Heç kəs öncədən
hansı pilləyə qalxacağını planlaşdıra
bilməz. Allahın, taleyin qismətidi.
Əvvəl hüquqşünas, polis olmaq
arzusunda idim. Düşünürdüm
ki, silah gəzdirəcəyəm, cinayətkarları
öldürəcəyəm. Naxçıvan
Universitetinin Hüquq fakültəsini bitirdim. Sənətə gələnədək məhkəmədə
işləyirdim...Hərbi xidmətə getdikdə müəyyən
tədbirlərdə iştirak edirdim. Əsgərlərlə
görüşə gələn müğənnilər də
deyirdi ki, sənin gözəl səsin var, yaxşı sənətkar
ola bilərsən... Sənətə
Mənsum İbrahimovla qarşılaşdıqdan sonra gəldim.
Anam hər zaman deyirdi ki, get muğamları
öyrən, xanəndə ol. Yaxşı
səsin var. Amma bu haqda düşünmürdüm. Bir gün gəldim evə, rayondan
qayıdırdım. Anam dedi ki, getmişdim Mənsum
müəllimin yanına. O Mənsum
İbrahimova mənim istedadım haqda danışaraq
demişdi ki, səsi var, amma utancaqdı. Anam
da bilirdi ki, məndəki bu istedad elə-belə deyil. Əks halda bu cür addım da atmazdı. Mənsum İbrahimov deyib ki, göndər mən onu
yoxlayım. Sözün düzü
heç inanmırdım ki, məndə alınar. Həmişə düşünürdüm ki, xanəndələr
bir belə qəzəlləri necə yadda saxlayır. Mənsum
müəllim qulaq asandan sonra dedi ki, sənin səsin əsl
xanəndə səsidi. Mənə dedi ki, bəs bu vaxtacan
harda idin? Bir də ayıldım ki, Asəf Zeynallı adına musiqi kollecinin 3-cü kursunda oxuyuram. Bu gün tanınmağımda, sevilməyimdə Mənsum
İbrahimovun birbaşa rolu var.
-Belə
başa düşdüm ki, erkən yaşlarda muğam sənətinə
gəlməyi qətiləşdirməmisiniz...
-2003-cü ildə artıq qərara
gəldim. Böyük sənətkarın
yanında anamın da yalançı
çıxmağını istəməzdim. Oxumaq, xanəndə olmaq fikrində olmasam da getdim.
Fikirləşdim ki, yəqin mən də oxuyaram... Oxumağa oxuyurdum sadəcə muğamların
xırdalıqlarını bilmirdim. İkinci
ixtisasımı Asəf Zeynallıda aldım.
-Niyə
qətiyyətli deyildiniz?
-Qətiyyətli deyildim...ona görə ki, gözüm
qorxurdu. Əvvəllər də mənə təklif
olunmuşdu ki, oxuyum. Amma mənə bir az
qəribə gəlirdi. Düşünürdüm
ki, kimsə gəlib mənə deyəcək ki, filan
mahnını oxu. Bunu özümə
sığışdırmırdım. Mənsum
İbrahimovla tanış oldum, o mənə
dedi ki, bu sənət çox şərəfli bir sənətdi.
Həqiqətən də şərəfli sənətdi.
Bu sənətin daşıyıcısı
olmaq hər kəsə nəsib olmur...Müsabiqədən
öncə Mənsum İbrahimovun təşəbbüsü
ilə Opera və Balet Teatrına dəvət aldım. Sınaq müddətində Leyli və Məcnun
operasında İbn Sənan obrazını canlandırdım.
Daha sonra televiziyada Birinci Muğam Müsabiqəsinin
elanını eşitdim. Yaş həddi
öncə 25 idi. Daha sonra yaş həddini
30-a qaldırdılar və mən də sənədlərimi
verdim. 8 münsif idi, 80 balla ən yüksək balı mən aldım. Hər zaman mənə
sual verəndə ki müsabiqə nə verdi
sizə, deyirəm ki, müsabiqə azı məni 15 il önə
atdı, tanıtdı. Bizdən fərqli olaraq
o zamanlar ustadlarımız üçün belə şərait
olmayıb. 3-4 saat həftə ərzində
canlı efirdə olub, ustadlarımızın öyüd-nəsihətlərini
dinləyərək müəyyən nəticələr
çıxardardıq. Əlbəttə,
bu müsabiqə bizim üçün həm də bir kurs
oldu. Müsabiqədəki ilk
çıxışımızla sonrakını müqayisə
etdikdə çox fərqlər ortaya çıxır.
-Tamaşaçı
önündə ilk çıxışınızı necə
xatırlayırsınız?
-Sentyabrın 1-i birbaşa Asəf
Zeynallının 3-cü kursuna daxil olmuşam. Ayın
11-də isə 27 yaşında ilk dəfə səhnəyə
çıxdım, Mənsum İbrahimovla birgə. O
vaxtı belə bir veriliş vardı, Kamerton. Müsabiqədən
sonra 2005-2006-cı ildə Opera və Balet Teatrında Şah
İsmayıl rolunu mənə həvalə etdilər. O
vaxtdan bu rolu ifa edirəm. “Natəvan”
tamaşasında Aşıq, “O olmasın bu olsun”da xanəndə
obrazını canlandırdım.
Erkən yaşlarda əməkdar artist adını
almağınız ətrafda qısqanclıq yaratdımı?
-Qısqanclıqlar
təbiidi. Dövlətimizdən bizə dəstək
var. Artıq bilirik ki, əziyyətlərimizin bəhrəsi
olacaq. Bunun üçün gənc xanəndələr
daha da həvəslə çalışacaqlar. 2009-cu ildə ümumrespublika Muğam müsabiqəsində
də birinciliyə layiq görüldüm. Bu müsabiqə Beynəlxalqa Muğam Müsabiqəsi
üçün önəm kəsb edirdi. Daha sonra bir sıra ölkələrin xanəndələrinin
də qatıldığı beynəlxalq müsabiqədə
iştirak etdim. Bu müsabiqədə
qran-priyə layiq görüldüm. Sentyabrın 18-i
Milli Musiqi Günündə ölkə rəhbəri mənə
əməkdar artist xadimi adını verdi.
-Duet
ortaqlarınızdan da söz açaq...
-Duet ortaqlarım Arzu Əliyeva, Bəyimxanım Mirzəyeva,
Simarə İmanova, Nəzakət Teymurova, Aygün Bayramova
olub. Hazırda Gülyaz Məmmədova ilə
duet planlaşdırırıq. Hazırda uyğun bir ifa
seçimi edirik...
Bəlkə
bəstəkarlar özlərini bu ruhda kökləmirlər, bəlkə
qazancları az olur...
-Bəstəkarlarla işləmirik. Çünki xanəndələr üçün
milli ruha uyğun heç nə yazılmır. Əlibaba müəllimin mənə təqdim etdiyi
“Azərbaycan” adlı mahnını sevə-sevə ifa etdim.
Bilmirəm, bəlkə bəstəkarlar özlərini bu
ruhda kökləmirlər, bəlkə qazancları az olur. Bir də ki bu tip bəstələrin ərsəyə
gəlmısi üçün gərək ki, sənəti dərindən
biləsən. Özümün də bir-iki
cızma-qaram var. Ancaq hələ onları üzə
çıxartmağa ehtiyat edirəm.
-Tələbə
yetişdirmək necə, çətin deyil ki?
-Uzun müddət idmanla məşğul olmuşam. Badamdarda trenajor zalım da var idi. Trenajor
zalında da müəllim kimi çalışmışam...
Həmişə müəllimliyə meylim olub....2005-ci ildə
Asəf Zeynallı adına musiqi kollecini
bitirdikdən sonra Bakı Humanitar Kollecində dərs demişəm.
Artıq iki ildir ki, Milli Konservatoriyanın
Muğam kafedrasında öyrəndiklərimi tələbələrimə
tədris edirəm. Arif Babayev, Ağaxan Abdullayev,
Əlibaba Məmmədov, Mənsum İbrahimovla bir yerdə
işləmək mənim üçün şərəfdi.
Ümidverici tələbələrimiz var...
-Övladınız
da sizin yolun davamçısıdı...Hazırda xanəndə
yanına hazırlığa qoymusunuz. Özünüz
niyə hazırlaşdırmırsınız?
-Oğlum Kənanın 8 yaşı var.
Gözəl xanəndədi, müəllim yanına
qoymuşam, hazırlaşır. Özüm
hazırlaşdırmıram. Çünki
mühit onun yaşına uyğun olmalıdır ki, çətinlik
çəkməsin. Mənim tələbələrim
arasında isə oğlumdan yaşca böyükləri var,
ona uyğun mühit deyil. Bir müddətdən
sonra onu gözəl sənətkarımız Mənsum
İbrahimova həvalə edəcəyəm. Özü də səsini bəyənir...Mənsum
müəllim hər işə peşəkarcasına
yanaşır. Əgər o uşaqdan nəsə
gözləmək mümkün deyilsə o yenə də
fikrini gizlətmir. Kimə nə diaqnoz
qoyursa elə də olur. Deyir ki, bunun
yaxşı səsi var, amma oxuyan olmayacaq, elə də olur.
-Qarşıda
hansı səfərlər var? (Bu arada xanəndənin
fobiyasını da öyrənmiş olduq)
-Səfərlər hələ ki yoxdu. Daha
çox dövlət tədbirlərinə görə səfərə
gedirəm. Məsələn, ötən il
ərzində 9 dəfə səfərə getmişəm. Şəxsi işə görə səfərə
getmirəm. Azərbaycanda 3 nəfər təyyarədən
qorxursa onlardan biri də mənəm...Belə
çıxır ki, yüksəklikdən qorxuram
-Yüksəklikdən
qorxduğunuzu dediniz. Sənətdə necə, yüksəklikdən
qorxursunuzmu?
-Sənətdə yüksəklikdən qorxmuram. Tələbələrimə də deyirəm ki,
sizin müəlliminiz qorxaq deyil. Bu sənət
qorxaqlığı sevmir. Qorxaqlıq da
ki, tənbəllikdən, insanın özünə arxayın
olmamasından irəli gəlir.
-Yeni disklər
üzərində işləyirsiniz...
-İlk diskim Qarabağ adlanır. Albomda Qarabağımızın ən gözəl gəzməli-görməli
yerlərinin, abidələrinin fotoları əksini tapıb.
Üçüncü diskim artıq
hazırdı, dördüncü və beşinci albom üzərində
işləyirəm. Hazır olan son albomda mahnı, təsniflər,
üzərində işlədiyim növbəti diskdə isə
klassik muğamlar yer alıb...
Diskləriniz xarici ölkələrdə də
satılırmı?
-Xeyr, sadəcə olaraq tədbirlərdə əcnəbilərə
hədiyyə edirik.
Konsert verməyi planlaşdırırsınızmı?
-Konsertlə bağlı planlarımız
olsa da hələ ki, bu işi həyata keçirməyi
düşünmürük. Konsert verirlər,
amma görürsən ki xərclərin çox
çıxır. Müəyyən adamlar
üçün dəvətnamələr paylamaq, sponsor tapmaq
lazımdı. Konsert verənlərdən
də maraqlananda, maddi cəhətdən ziyana
düşdüklərini görürəm. Qazancımız bir o qədər çox deyil ki,
konsert verək...Onsuz da hər günümüz konsertlərdə
keçir, tədbirlər, Opera və Balet Teatrında oluruq.
Hər hansı məkanda konsert vermək
üçün təşkilatçı olarsa canla, başla
razılıq verərəm. Mənə görə
konsert vermək, canlı ifa çətin bir iş deyil. Məndən asılı olan hər bir şeyi edə
bilərəm.
Müsahibimizlə söhbəti
yekunlaşdırdıqdan sonra Təyyar, diktafonu
söndürdünüz, sizə bir əhvalat
danışım dedi. Fürsətdən istifadə edib
diktafonu ondan xəbərsiz yenidən yandırdıq:...Bu da belə...Nənəmgil ağlayıb
yasdan çıxanda yolda əl eləyib bir “Moskviç”ə
“saxla-saxla” səsləyərək onu saxlayıb. Deyib ki, bizi kəndə apara bilərsən? Moskviç də onların neçə nəfər
olduqlarını soruşub. Nənəm də, mənəm,
Suğradı, Qarateldi, Gəlin Zöhrədi, Qız Zöhrə,
Şənlidi...,deyib. Səkkiz nəfərin
adını çəkir, amma sayını demir... "Xala, gözlə, o zaman gedim "lapet"i
bağlayım, gəlirəm". İndi mən də
oz işimin arxasıycan gedim...
Nigar Məhərrəm
Olaylar.-
2014.- 14 mart.- S.13.