Milli özünüdərk: Vətənpərvərlik
və milli mənlik şüuru
Heydər Əliyev: “Məktəbdə, universitetdə formalaşan gənc, Azərbaycanıngələcəkvətəndaşı gərək, birincisi, mənəviyyatca saf olsun. Ona görə də gərək onun müəllimləri, tərbiyəçiləri özləri vətənpərvər olsunlar, vətənpərvərliyi gənclərə aşılaya bilsinlər”.
Dövlət
quruculuğu yolunda gənclərin üzərinə
böyük və məsuliyyətli vəzifələr
düşür. Bu vəzifələri
yalnız öz
vətənini sevən, onun tərəqqisinə
çalışan və azadlığı uğrunda
canını qurban verməyə hazır olan gənclər yerinə yetirə bilər. Ulu öndər
Heydər Əliyev deyirdi: “Öz
dilini inkişaf etdirən
alim, müəllim, öz
tarixini yazan, inkişaf etdirən, tarixini
əks etdirən alim, öz
mənəviyyatını araşdıran, təhlil edən və
ümumiləşdirən, elmiləşdirən, xalqına
yüksək səviyyədə çatdıran alim – onlar hamısı
birlikdə öz xalqının, millətinin,
milli şüurunun, milli ruhunun, vətənpərvərlik
ruhunun inkişaf etməsinə,
irəlidə getməsinə xidmət göstərir”.
Hazırda torpaqlarımızın iyirmi faizi erməni ordusunun
işğalı altındadır. Bir milyondan çox
soydaşımız doğma
yurd-yuvasından didərgin düşüb.
Vətənin belə bir çətin zamanda mərd, sadiq gənclərə
böyük ehtiyacı var.
Məhz buna görə də gənclərdə
vətənpərvərlik və vətəndaşlıq
hisslərinin daha da
gücləndirilməsi sahəsində məqsədəuyğun
və sistemli iş
aparılır. Hər bir
millətin gələcəyi uşaqlara və
gənclərə bağlıdır. İnsanın mənəvi
və fiziki sağlamlığında, vətənpərvərlik
hisslərinin tərbiyəsində mühüm
rol oynayan idmanın geniş miqyasda
yayılması, kütləviləşməsi və yüksək
səviyyədə inkişafı gənc nəslin mənəvi
saflığını təmin edir. Gənc
nəslin sağlamlığının təmin edilməsində,
vətənin müdafiəsinə hazır olan
mərd, cəsur insanlar kimi
yetişməsində idmanın, bədən tərbiyəsinin
də rolu əvəzsizdir. Təlim-tərbiyə
və təhsil müəssisələrində, mətbuatda, cəmiyyətdə
hərbi-vətənpərvərlik tərbiyəsinin təbliği,
şəhidlər, Milli Qəhrəmanlar,
düşmənə nifrətlə bağlı müxtəlif
yönümlü söhbətlər
aparılmalı, yazılar yazılmalı, verilişlər göstərilməli,
reklamlar yayımlanmalıdır. Vətənpərvərlik
elə bir emosional hissdir ki, bütün
şəxsi maraqlarını vətən yolunda
qurban verməyə, vətənin və
xalqın marağını daha uca tutmağa hər an hazır olmalısan. Gənclərdə vətənpərvərlik
hissinin formalaşmasında xalq qəhrəmanlarının, eləcə də
müasir dövrdə örnək yerimiz Milli Qəhrəmanların
təbliği də mühüm rol oynayır. Vətənpərvərlik,
dövlətçilik hisslərinin təbliği milli-mənəvi
dəyərlərin qorunması və təbliği ilə
müşayiət olunmalıdır. Gənclərin Azərbaycan
üçün ənənəvi olmayan dinlərə, məzhəblərə
qoşulması əsasən xarici qüvvələr
tərəfindən maliyyələşdirilən təbliğatın,
psixoloji təsirin nəticəsidir.
Müharibə şəraitində olan Azərbaycanda
milli şüurun
inkişafı və vətənpərvərliyin yüksəldilməsi
hər zaman diqqət mərkəzində olan məsələlərdən olub. Azərbaycanın
qarşısında duran bir
çox problemlərin həlli məhz gənclərin
milli vətənpərvərlik ruhunda tərbiyə edilməsindən, onlarda yüksək dövlətçilik şüurunun, mənsub olduğu
millətə və dövlətə məhəbbət hisslərinin
formalaşdırılmasından çox
asılıdır. Beləliklə, tərbiyə və tədrislə
bu sahədə inkişafa
nail olmaq mümkündür. Hər bir
insanın mənəvi həyatı onun
ailəsində aldığı tərbiyə ilə ölçülür. Yeni nəslin milli və mənəvi cəhətdən
böyüməsində təhsilin də rolu
böyükdür. Şübhəsiz ki, uşaqların milli və
mənəvi ruhda böyümələri
üçün həm valideynlərin, həm
də təhsil müəssisələrinin üzərinə böyük yük düşür. Əsası və özülü olan hər
bir xalqın özünəməxsus ənənə
və dəyərləri var. Vətənpərvərlik
yalnız öz millətinin dəyərlərinə
aludəçilik demək deyil. Milli əxlaqımızın mühüm
hissəsini təşkil edən islami dəyərlərə
hörmət milli vətənpərvərlik
tərbiyəsinin inkişafında xüsusi
rolu olan bir amildir. Milli
dəyərlərimiz, ilk növbədə,
ana dilimizə hörmət və sədaqət
ruhunda tərbiyənin mühüm
tərkib hissəsidir. Xalqımızın milli birliyi də müstəqilliyimiz
dövründə yarandı. Öz
azadlığına qovuşmağa can atan
xalqımızın milli mənlik şüuru, vətənpərvərlik hissləri
məhz həmin dövrlərdə inkişaf
etməyə başladı. Milli birliyin yaradılmasında isə milli vətənpərvərlik tərbiyəsinin
təsir və imkanları daha çoxdur. Gənclərin milli vətənpərvərlik ruhunda tərbiyə edilməsində paytaxt və ölkənin digər bölgələrində
ucaldılmış abidələrin, xalqımızın
azadlığı uğrunda canından
keçən igidlərin uyuduğu şəhidlər
xiyabanlarının və digər tarixi
abidələrin rolu böyükdür. Bu sözləri rayonlarda yaradılmış
diyarşünaslıq muzeyləri haqqında da
demək olar. Bu muzeylərdə
vətənimizin azadlığı uğrunda
şəhid olan igidlərin həyat yolunu əks etdirən sənədlər nümayiş olunur. Bütün bunlar isə,
muzeyə gələn gənclərə vətənpərvərlik
hisslərinin aşılanmasında önəmli rol oynayır. Milli ənənələr
və dəyərlər dövlətin milli
ideologiyasını təşkil edir. Milli ideologiya milli-mənəvi
dəyərlər sisteminin əsas
potensialının real siyasi
məqsədlər naminə səfərbər edilməsidir ki, dövlət də bu əsasa
söykənərsə, onun
varlığı daha da
dayanıqlı olar. Məhz bu zaman dövlət ən
çətin situasiyalardan asanlıqla
çıxaraq istənilən uğurlara
imza ata bilər. Məlum
olduğu kimi milli ideologiyanın əsas tərkib hissəsində
azərbaycançılıq dayanır. İnsanda
vətənpərvərlik hissi qəhrəmanlığın
əsasını qoyan amildir.
Azərbaycan şanlı tarixi və əfsanəvi
qəhrəmanları ilə həmişə fəxr edir. Azərbaycan
xalqı qəhrəman xalqdır. Və bu
xalq öz Vətənini
göz bəbəyi kimi
qorumağa hazır olanmətin gənclər
yetişdirib. Erməni qəsbkarlarına
qarşı ölüm-dirim
savaşında həlak olan Azərbaycanın
qəhrəman oğul və
qızlarının ibrətamiz həyatı, şəxsi nümunəsi
apardığımız hərbi vətənpərvərlik tərbiyəsi
işində ön plana
keçməlidir. Müstəqil dövlətdə yaşayan hər bir gənc
ilk növbədə bu
dövlətin müstəqilliyinin təmin edilməsini özünün əsas vəzifəsi və
məqsədi hesab etməlidir. Gənclər
bilməli və dərk etməlidir ki, Azərbaycan
üçün dövlət müstəqilliyi
ən böyük hadisədir və bu bilik vətənpərvərlik
hissinin aşılanması vasitəsilə
təlqin edilə bilər. Milli şüur hər bir
insanın mənsub olduğu millətə
və vətənə bağlılıq hisslərini əks
etdirən, öz hərəkət və
davranışına, düşüncə tərzinə,
baxışlarına olan münasibətlərin
məcmusudur. Milli şüur
mənəvi dəyərləri, milli adət-ənənələri
özündə ehtiva edir.
Milli şüurun formalaşmasında soy-kökə
qayıdış, milli əxlaq, vətənə
məhəbbət, milli vətənpərvərlik
və qürur hissləri kimi
mühüm göstəricilərlə
yanaşı, özünüdərk, öz
layiqli yerini müəyyənləşdirmə
kimi hisslər də əsas rol oynayır. Ulu
öndər milli şüurla
Vətən, torpaq arasında üzvi bir
bağlılıq olduğunu görür, milli şüuru milli-mənəvi bütövlüyümüz
hesab edirdi. Milli özünüdərk amili
vətənin müstəqilliyinin qorunmasına, yetişməkdə
olan gənclərin mənəvi tərbiyəsinə
müsbət təsir göstərir. Məhz milli
özünüdərk amili gənclərin
qəlbində vətən sevgisi
oyadır. Özünü dərk edən,
milli şüura sahib olan insanın doğma vətənini sevməməsi isə mümkün deyil. Belə
məsuliyyətli işin yüksək səviyyədə
təşkilinin əsas vəzifələrindən biri məktəblərdə hərbi-vətənpərvərlik
tərbiyəsinin rolunu yüksəltməkdən
ibarətdir. Respublikamızın
tanınımış elm xadimləri, tədqiqatçılar
şagirdlərin hərbi-vətənpərvərlik tərbiyəsinə
dair kitab və metodik vasitələr hazırlamaqla bu məsələnin həllinə müəyyən
qədər köməklik göstərirlər. Hər bir ölkənin gələcəyi onun gənclərinin düşüncə tərzindən,
intellektual səviyyəsindən, milli ruhdan və digər
amillərdən asılıdır. Azərbaycan
gəncliyi bütün dövrlərdə
ölkənin taleyüklü məsələlərinə
münasibətdə, həlledici məqamlarda öz
sözünü deyib.
Ölkəmiz müstəqillik əldə etdikdən sonra gənc nəslin üzərinə daha böyük məsuliyyət
düşüb. Müstəqilliyin əldə
edilməsində olduğu kimi,
onun qorunub saxlanmasında
da gənclərin rolu
danılmazdır. Gənc nəsil həm də xalqın əsrlər
boyu yaradıb yaşatdığı ənənələri,
milli mədəniyyəti yaşadır və
gələcək nəsillərə ötürür.
Bu mənada gənclərin çiyinlərinə
böyük yük düşmüş olur, çünki gənclər dövlətin həm
bu günü, həm
də onun gələcəyidir. Gənclərimizin hələ orta
təhsil illərindən başlayaraq ordu sıralarında xidmətə
hazırlanması, müasir döyüş təliminə bacarıqla yiyələnməsi
Azərbaycanda xüsusi diqqət mərkəzindədir.
Şagirdlərin hərbi-vətənpərvərlik ruhunda tərbiyəsini gücləndirmək aktual məsələ olaraq
qalır. Ümummilli lider
Heydər Əliyev deyirdi: “Bizim
uşaqlarımız, gənclərimiz hər bir
fənni bilməlidirlər və xüsusən o fənlərdə ki, ixtisaslaşmaq istəyir, – onu
daha da yaxşı
bilməlidirlər... Amma orta
məktəblər üçün bizim bir neçə şərtlərimiz
vardır, onları həyata keçirməlidirlər. Ana dilini bilməlidirlər,
ədəbiyyatımızı bilməlidirlər, bizim tariximizi bilməlidirlər,
bizim mədəniyyətimizi bilməlidirlər”.
Bunlar təhsilin milli
məzmununu, vətənpərvərlik qayəsini müəyyənləşdirən
çox mühüm faktorlar kimi düşünülmüş, ciddi bir vəzifə olaraq qarşıya qoyulmuşdur.
Təhsilin məzmunca milli müstəqilliyimizin
prinsiplərinə uyğunlaşdırılmasında humanitar fənlərin, xüsusən Azərbaycan
tarixinin, dilinin və ədəbiyyatının
tədrisinin mahiyyətcə yeniləşməsini də dahi rəhbər çîx vacib şərt
saymışdır. Bu da
təsadüfi deyil, çünki
gələcəyin qurucuları îlan
yeni nəsillərin vətənpərvərlik
amalına yiyələnməsi məktəbdən
başlayır və bu işin
düzgün təşkili ölkə üçün həyati əhəmiyyətə
malikdir.
Olaylar. - 2015.- 25 avqust.- S.7.