And yerimiz – Azərbaycan
“Hamımızın ümumı vəzifəmiz
xalqımızda vətənpərvərlik, Vətən
torpağına, millətə sədaqət, Vətən
uğrunda şəhidliyə hazır olmaq hisslərini
formalaşdırmaq, inkişaf etdirmək və təbliğ
etməkdir”
Heydər Əliyev
Cəmiyyətdə Vətənpərvərliyin
inkişafı ayrı-ayrı fərdlərdə milli
şüur və milli kimlik amillərinin formalaşması ilə
sıx bağlılığı var. İstənilən halda
Vətənpərvərlik dövlətçiliyin
inkişafında və onun möhkəmlənməsində
müstəsna əhəmiyyətə malikdir. Bir çox
ölkələrin əsarətdən qurtulub müstəqil
olmalarında insanların vətənpərvər olmaları
böyük əhəmiyyət kəsb edib.
Xatırladaq
ki, vətənpərvərlik mahiyyəti vətənə məhəbbət
və öz şəxsi maraqlarını vətən yolunda
qurban verməyə əsaslanan emosional
bağlılıqdır. Bu bağlılıq həm də özünün
mənsub olduğun millətin etnik, mədəni, siyasi və
tarixi xüsusiyyətlərinə arxalanan milli hissiyyat və
ya milli qürür kimi də hallanır. Burada vətəninin
xarakterini və mədəni incilərini qorumaq və
özünü bu keyfiyyətlərlə millətin başqa
üzvləri ilə tanımaq, vətənin və öz
xalqının marağını qorumaq da vətənpərvərlik
keyfiyyətlərinə aiddir. Vətənpərvərliyin
tarixi kökü min illər boyu yaşamış, möhkəmlənmiş,
öz ana torpağına, dilinə və adət ənənələrinə
bağlanmış dövlətçilik durur. Millətin və
dövçiliyin formalaşması şəraitində vətənpərvərlik
onun inkişafının ümumimilli anlarını əks
etdirən ictimai düşüncənin tərkib hissəsinə
çevrilir. Vətənpərvərlik anlayışı
müxtəlif mənalarda işlənib. Amerika və Fransa
burjuaziya inqilabları zamanı XVIII əsrdə bu, inqilabi ideologiya
ilə əlaqələndirilmiş və "millət"
anlayışı ilə eyniləşdirilib. Lakinsonralar vətənpərvərlik
yeni dövlətlərin, milli və milli-azadlıq hərəkətlərinin
yaranması zamanı və müharibələr ərəfəsində
daha da aktuallaşıb. Tarix boyu vətənpərvərlik
dövlətçiliyin inkişafında və möhkəmlənməsində
mühüm rol oynayıb. Bu nöqteyi – nəzərdən gənclərdə,
xüsusilə orta məktəb şagirdlərində Vətənpərvərliyin
tərbiyələndirilməsi əhəmiyyəti və vacib
faktor kimi qabağa çıxır. İnsanın ən ali və
əzəli hisslərindən olan vətənpərvərlik
hər kəsin doğulub boya-başa çatdığı
elə, obaya, torpağa, vətəndaşı olduğu
ölkəyə məhəbbətdən qaynaqlanır. Vətənpərvərlik
təkcə Vətəni sevmək deyildir, bu həm də həm
də Vətənin naminə çalışmaq, Vətəni
qorumağa hər an hazır olmaq, onun yolunda qəhrəmanlıqlar,
fədakarlıqlar göstərmək, Vətənin,
xalqın hər bir uğuruna sevinməkdir. Lakin vətənpərvərlik
hissləri tərbiyə olunmalıdır. Vətənpərvərlik
insanı səciyyələndirən ən mühüm keyfiyyətlərdən
olduğundan onun böyüməkdə olan nəslə
aşılanması, uşaq, yeniyetmə və gənclərin
vətənpərvərlik ruhunda tərbiyəsi həmişə
təlim-tərbiyə işinin ən mühüm istiqamətlərindən,
məktəbin ən vacib vəzifələrindən olub.
Müasir dövrdə təhsilin qarşısında
qoyulmuş fəal vətəndaşlar yetişdirmək vəzifəsi
də məhz sistemli, ardıcıl aparılan vətənpərvərlik
tərbiyəsinin nəticəsində
reallaşdırılır. Azərbaycan xalqı gələcəyımiz
olan gənc nəslin vətənə məhəbbət, xalqa
elinə və obasına hörmət, soykökünə, adət-ənənələrinə
sədaqət ruhunda tərbiyə olunmasına həmişə
böyük məsuliyyətlə yanaşmış və ona
həyatı əhəmiyyətli məsələ kimi
baxıb. Vətənpərvərlik insanda fədakarlıq, qəhrəmanlıq
və məğlubedilməzlık hissi yaradır,
apardığı mübarizədə onda inam hissini gücləndirir.
Vətənpərvərlik qəhrəmanlığın əsasını
qoyan amildir. Yetişdirdiyi minlərlə xalq qəhrəmanının
timsalında Azərbaycan xalqı qəhrəman xalqdır. Bu
xalq öz vətənini göz bəbəyi kimi qorumağa
hazır olan mətin gənclər yetişdirib. Erməni qəsbkarlarına
qarşı ölüm-dirim savaşında həlak olmuş
qəhrəmanlarımızın ibrətamiz həyatı,
şəxsi nümunəsi apardığımız hərbi vətənpərvərlik
tərbiyəsi işində ön plana keçməlidir. Bu
nöqteyi-nəzərdən respublikamızın ümumtəhsil,
orta ixtisas və ali məktəblərində tədris olunan təbiət
və cəmiyyət elmlərinin, humanitar fənlərin,
ümumilikdə bütün fənlərin gənclərdə
hərbi-vətənpərvərlik hissləri aşılamaq
üçün çox böyük imkanları var. Müstəqil
Azərbaycanımızın memarı və qurucusu olan Ulu
öndər Heydər Əliyev məhz buna görə də vətənpərvərlik
tərbiyəsinə, uşaq və gənclərin vətənpərvər
ruhda böyüməsinə xüsusi əhəmiyyət verir
və bunu çıxışlarında dönə-dönə
biz müəllimlərə tövsiyə edirdi. Ulu öndər
deyirdi: “Bizim gənclər, təhsil alan nəslimiz gərək
məktəblərdə ilk addımlarından vətənpərvərlik
əhvali-ruhiyyəsi ilə tərbiyə olunsun. Bütün
dərslər, xüsusən də humanitar fənlər gərək
gənclərimizə Vətənə sədaqət, vətənpərvərlik
ruhu aşılasın, tərbiyə etsin”. Təlim-tərbiyə
işinin bütün sahələrində, istiqamətlərində
olduğu kimi vətənpərvərlik tərbiyəsinin də
əsası ibtidai siniflərdə qoyulur və o, sonrakı təlim
pillələrində daha da inkişaf etdirilir. Bu mənada
böyüməkdə olan nəslin vətənpərvərlik
tərbiyəsində ibtidai sinif müəllimlərinin üzərinə
böyük məsuliyyət düşür. Onlar məktəbə
qədəm qoyan körpə fidanların qəlbində elə
ilk günlərdən Vətənə məhəbbət
aşılamağa, onu güclü vətənpərvərlik
hissinə çevirməyə
çalışmalıdırlar. Şagirdlərin vətənpərvərlik
və Vətənə məhəbbət hissi tərbiyəsinin
ən vacib məqamlarından biri onların
yaşadığı kənd, şəhər, ölkə
haqqında geniş məlumata malik olmaları və onu
tanımalarıdır. Bu məqsədlə müəllimlər
istər dərslərdə, ayrı-ayrı mövzuların,
mətnlərin öyrədilməsi zamanı, istərsə də
müxtəlif mövzularda tez-tez keçirdiyim dərsdənkənar
tədbirlərdə Vətənimiz, onun zəngin flora və
faunası, yeraltı və yerüstü sərvətləri,
maddi-mədəniyyət abidələri haqqında geniş məlumat
verməyə çalışırlar. Ölkəmizin tarixi
haqqında sistemli, uşaqların başa düşəcəyi
tərzdə verilən məlumatlar da vətənpərvərlik
tərbiyəsində mühüm rol oynayır. İstər dərsliklərdəki
ayrı-ayrı mətnlərdə, istərsə də
aparılan tərbiyəvi söhbətlər, tədbirlər
zamanı verilən belə məlumatlardan şagirdlər Vətənimizin
zəngin tarixi, xalqımızın zaman-zaman öz
varlığını qorumaq
üçün apardığı mübarizələr,
azadlıq və müstəqillik uğrunda gedən mücadilələr
haqqında biliklər əldə edir, bu biliklər əqidəyə
çevrilərək onlarda vətənpərvərlik hisslərini
daha da artırır. Uşaqların bir vətəndaş kimi
böyüməsində ailənin, cəmiyyətin-ümumilikdə
mühitin rolu böyükdür. Uşaqlar bir insan kimi, vətəndaş
kimi ilk tərbiyəni ailədən alır. Burada onlar əxlaqi-mənəvi
keyfiyyətləri, fiziki möhkəmliyi, əmək vərdişlərini,
davranış qaydalarını, bədii-estetik duyumu və s.
kimi keyfiyyətləri qazanır. Tərbiyənin əsas məqsədi
kamil şəxsiyyət-insan-vətəndaş yetişdirməkdir.
Vətəndaş tərbiyə etmək-mənsub olduğu
dövlətin inkişafına çalışan, mənafeyini
gözləyən, onun təhlükəsizliyi
üçün məsuliyyət daşıyan, dövlətin
cari və perespektiv işlərində iştirak edən, insan
yetişdirmək deməkdir. İnsan fərd kimi doğulub, vətəndaş
kimi fəaliyyət göstərərək tərbiyə-təhsil
prosesində, əmək prosesində vətəndaş
hazırlığı keçir. Əsl vətəndaş
dedikdə, bilavasitə vətənə, dövlətə gərəkli
fəaliyyəti ilə xidmət edən, böyük mənəvi
keyfiyyətlərə malik olan insan nəzərdə tutulur. Vətəndaşlıq
tərbiyəsinin mənbəyi ailədir. Vətənpərvərlik
tərbiyəsində xalqımızın qəhrəman
oğulları, tarixi şəxsiyyətlər haqqında
şagirdlərə verilən məlumatlar, aşılanan
biliklər də güclü təsir qüvvəsinə
malikdir. İbtidai məktəbin bütün sinifləri, o
cümlədən hazırda dərs dediyim 3-cü sinif
üçün dərsliklərdə belə məlumatları
özündə ehtiva edən mətnlər, nağıl və
dastanlardan parçalar kifayət qədərdir. Onlar
haqqında verilən məlumatlar əsasında şagirdlər
həm tarixin müəyyən mərhələlərində
xalqımızın həyatında, yadellilərə
qarşı mübarizədə, müstəqilliyimizin əldə
olunmasında, dövlətçiliyimizin qorunmasında, mədəniyyətimizin,
ədəbiyyatımızın inkişafında böyük
rol oynamış qəhrəmanları, tarixi şəxsiyyətləri,
mədəniyyət xadimlərimizi tanıyır, həm də
onların həyat və mübarizə yolu timsalında vətənpərvər
kimi yetişirlər. Şagirdlərin özlərinin bu istiqamətdə
axtarışları onlara daha çox tərbiyəvi təsir
göstərir. Əxlaq tərbiyəsinin ən mühüm tərkib
hissəsi sayılan vətənpərvərlik pedaqoji prosesdə
tədris olunan mövzunun məqsədində mütləq yer
almalıdır. Buna baxmayaraq, “Ana dili” fənninin tədrisində
vətənpərvərlik tərbiyəsinin aşılanmasında
daha geniş imkanlar vardır. İşğala məruz
qaldığımız bir vaxtda məktəbdə vətənpərvərlik
tərbiyəsinin aktual problem olduğunu pedaqoji kollektiv dərk
edərək bu istiqamətdə sistemli tədbirlər
keçirilir. Ölkəmizdə qeyd olunan milli və dövlət
bayramları, tarixi günlər də əvəzsiz vətənpərvərlik
tərbiyəsi vasitəsidir. Bu bayram və tarixi günlərin
bir qismi haqqında dərsliklərdə verilmiş mətnlərdə
söz açılır. Bu mətnlər şagirdlərin
bayram və tarixi günlər haqqında məlumatlarını
xeyli genişləndirməyə imkan verir. Göstərilən
istiqamətlərdə şagirdlərlə aparılan vətənpərvərlik
tərbiyəsi işi onların Vətənə məhəbbət və sədaqət ruhunda
böyümələrinə, xalqımıza xas olan ən
yaxşı mənəvi və əxlaqi keyfiyyətlərə
yiyələnmələrinə müsbət təsir göstərir.
Beləliklə, Vətən – Azərbaycan bizim and yerimizdir. Vətəndaş
olmağa layiq hər kəs onu qorumağa, düşməndən
müdafiə etməyə borcludur. Çünki bizim Vətəndən
başqa sığınacaq yerimiz yoxdur.
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2015.- 24 iyun.- S.15.