Vətənpərvərlik gəncləri
səciyyələndirən
ən mühüm keyfiyyətdir
Vətənpərvərlik
– vətənə olan ülvi məhəbbətdir. Vətənpərvərlik hissi insanın daxilində
olan bir hissdir. Əgər bu hiss sənin daxilində
yaranmayıbsa, o zaman nə vətənini, nə
torpağını, nə valideynlərini sevə bilməzsən.
Vətənpərvərəm deməklə iş bitmir. Hər
bir insan vətənpərvərliyini əməlləri ilə,
gördüyü işlərlə sübut etməlidir.
Vətənpərvərlik
daxildən gələn bir hissdir ki, bu hissləri də müəyyən
vasitələrlə tərbiyələndirmək,
düzgün istiqamətə yönəltmək
lazımdır. Vətən – bir adamın doğulub
böyüdüyü və vətəndaş olduğu
ölkə, doğma yurd, ana yurd deməkdir. Vətənpərvərlik
insanın öz vətəninə sevgi və sədaqətliliyindən,
onun tarixi və milli – mədəni dəyərləri
üçün qürur hissi keçirməkdən, doğma
Vətənin siyasi, iqtisadi və mənəvi tərəqqi
naminə çalışmaqdan və onun müdafiəsinə
can atmaqdan ibarətdir.Vətənpərvərlik tərbiyəsinin
əsas məqsədi vətəndaşlıq borcunu yerinə
yetirməyə can atan mənəvi, siyasi professional, psixoloji və
fiziki keyfiyyətlərə malik olan insan tərbiyə etməkdir.
Hər bir xalqın və millətin tarixində elə mərhələlər
olur ki, vətənpərvərliyin tərkibi sayılan hərbi
vətənpərvərlik məfhumu ön plana
çıxır . Hərbi vətənpərvərlik dedikdə
əsasən üç vacib element nəzərdə tutulur: mənəvi-siyasi,
hərbi texniki və fiziki psixoloji hazırlıq.
Bütövlükdə hərbi –vətənpərvərlik tərbiyəsinin
Vətən təəssübü, Vətən
anlayışının aliliyi, hərbi anda sədaqət, Vətən
müdafiəsinə hazırlıq, milli rəmzlərə
hörmət meyarı təşkil edir. Vətəndaşlıq
hissi vətənpərvərliyin ən yüksək
forması olub, fərdin dövlət qarşısında
öz hüquq vəzifələrini başa düşməsidir.
Vətəndaşlıq hissi olan şəxs öz ətrafında
vətənin taleyi ilə bağlı baş verən hadisələrin
fəal iştirakçısına çevrilməlidir.
Müstəqil dövlət quruculuğu yolunda gənclərin
üzərinə böyük və məsuliyyətli vəzifələr
düşür. Bu vəzifələri isə yalnız öz
vətənini sevən, onun tərəqqisinə
çalışan və azadlığı uğrunda
canını qurban verməyə hazır olan gənclər
yerinə yetirə bilər. Respublikanın əksər gəncləri
vətən qarşısında öz vətəndaşlıq
borclarını layiqincə başa düşür, onun
qorunmasında və milli dövlətçilik quruculuğunda
fəal iştirak edirlər. Bununla belə, son dövrlərdə
bəzi gənclərdə vətənpərvərlik və
milli ləyaqət hisslərinin zəif olması hallarına təsadüf
edilir. Vətənin taleyinin təhlükə altında
olduğu, onun bütövlüyü uğrunda
ölüm-dirim mübarizəsinin getdiyi bir zamanda xalqın vətəni
qorumağa qadir, mərd, sadiq gənclərə böyük
ehtiyacı var. Buna görə də gənclərdə vətənpərvərlik
və vətəndaşlıq hisslərinin daha da gücləndirilməsi
sahəsində məqsədəuyğun və sistemli iş
aparılmalıdır. Vətənə məhəbbət
hissi gənclərin dövlət dilinə, milli musiqiyə,
folklora, mənsub olduğu dini dəyərlərə, tarixi ənənələrə
bağlılığında, ölkə ərazisinin
bütövlüyünün qorunmasına hazır olduğunu
əməli işlə sübut etməyində öz təzahürünü
tapmalıdır. Vətənin tərəqqisi naminə
çalışmaq üçün gənclərin müəyyən
sənətə, peşəyə sahib olması, dövlət
quruculuğunda fəal iştirak etməsi, yüksək
peşəkarlığa, təhsilə və elmə yiyələnməsi,
geniş dünyagörüşünə malik olması, əməyi
sevməsi və onunla məşğul olması və təşəbbüskarlığı
vacibdir. Vətənin maddi və mənəvi sərvətlərini
qorumaq, iqtisadi qüdrətinin yüksəlməsinə nail
olmaq, baş verə biləcək iğtişaşlara, təxribatlara
və təbii fəlakətlərə qarşı həmişə
mübarizə iqtidarında olmaq lazımdı. Bəzi mütəxəssislər
hesab edirlər ki, bu gün müasir gənclərin vətənpərvər
ruhda yetişməsi üçün ilk növbədə orta
məktəblər əsas rol oynayır. Orta məktəblərin
vəzifəsi yalnız orduya əsgər hazırlamaq deyil.
Orta məktəbdə oxudu-oxumadı hər kəs vətənə
borcunu verməlidir.Amma digər ekspertlərin fikrincə, məktəb
yalnız ordu üçün əsgər hazırlamır. Hər
şeyi orta məktəbin üstünə atmaq da olmaz. Hərbi
vətənpərvərlik ruhu ilk növbədə ailədən
başlamalıdır. Orta məktəb dövlətin
bütün sahələrinə lazım olan kadrları
hazırlamaq üçün bazadır. Bəzi ölkələr
hərbi vətənpərvərlik dedikdə, bunu militarist
fikir kimi qəbul edirlər. Mütəxəssislər hesab
edirlər ki, hazırda orta məktəblərdə
uşaqların vətənpərvərlik şüurunun
formalaşdırılmasında mühüm rola malik bədii ədəbiyyat
yoxdur. Misilsiz igidliklər göstərmiş qəhrəmanlarımız
barədə bir-iki yazıya rast gəlmək
mümkündür. İnsanın ən ali və əzəli
hisslərindən olan vətənpərvərlik hər kəsin
doğulub boya-başa çatdığı elə, obaya,
torpağa, vətəndaşı olduğu ölkəyə məhəbbətdən
qaynaqlanır. Lakin vətənpərvərlik təkcə vətəni
sevmək deyil. Vətənpərvərlik həm də vətənin
naminə çalışmaq, vətəni qorumağa hər
an hazır olmaq, onun yolunda qəhrəmanlıqlar, fədakarlıqlar
göstərmək, vətənin, xalqın hər bir
uğuruna sevinməkdir. Bu hiss insanda anadangəlmə olsa da,
bütün digər hisslər kimi tərbiyəyə
möhtacdır və tərbiyə yolu ilə daha da möhkəmlənir,
artır. Vətənpərvərlik insanı səciyyələndirən
ən mühüm keyfiyyətlərdən olduğundan onun
böyüməkdə olan nəslə aşılanması,
uşaq, yeniyetmə və gənclərin vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyəsi həmişə təlim-tərbiyə
işinin ən mühüm istiqamətlərindən, məktəbin
ən vacib vəzifələrindən olub. Müasir dövrdə
təhsilin qarşısında qoyulmuş fəal vətəndaşlar
yetişdirmək vəzifəsi də məhz sistemli,
ardıcıl aparılan vətənpərvərlik tərbiyəsinin
nəticəsində reallaşdırılır.Məlumdur ki,
təlim-tərbiyə işinin bütün sahələrində,
istiqamətlərində olduğu kimi vətənpərvərlik
tərbiyəsinin də əsası ibtidai siniflərdə
qoyulur və o, sonrakı təlim pillələrində daha da
inkişaf etdirilir. Bu mənada böyüməkdə olan nəslin
vətənpərvərlik tərbiyəsində ibtidai sinif
müəllimlərinin üzərinə böyük məsuliyyət
düşür. Onlar məktəbə qədəm qoyan
körpə fidanların qəlbində elə ilk günlərdən
vətənə məhəbbət aşılamağa, onu
güclü vətənpərvərlik hissinə çevirməyə
çalışmalıdırlar. Müstəqilliyini bərpa
etmiş dövlətimizin ideologiyasının, həmçinin
Azərbaycançılıq və yurdsevərlik
ideyalarının gənclər arasında təbliğ
olunmasına böyük ehtiyac var. Azərbaycanımız
üçün əsl vətəndaş yetişdirmək,
böyük gələcəyimiz naminə ən mühüm
vəzifə kimi təhsilimizin və mədəniyyətimizin
qarşısında durur. Dövlətçilik, vətəndaşlıq
təkcə orta məktəb dərsliklərində və ya
hansısa əyani vasitələrdə əks olunmalı
deyil, bütün sahələrdə təbliğ edilməli,
sevgi və ehtiram hədəfinə çevrilməlidir. Bu
baxımdan təbliğatın uğurlu və təsirli
olmasında televiziyanın yeri və xidməti əvəzolunmazdır.
Televiziya ilk növbədə mənəvi tərbiyə
ocağı kimi, bədii vasitələrlə, sənətkarlıqla,
xüsusi incəliklə bu müqəddəs amalları
aşılamalı və sevdirməlidir. Həyat gerçəkliyinin
bədii inikası elə bir səviyyədə
olmalıdır ki, gənc təkcə təbliğatın
deyil, həmçinin estetik cəhətdən zəngin,
yüksək istedadlı sənətkarlıqla tanış
olsun. Bu cəhət televiziya sənətçilərinin məsuliyyətini
birə-iki artırır, onların qarşısında yeni vəzifələr
qoyur. Hər bir sənətkar, ziyalı özünün cəmiyyətdə
daşıdığı funksiyasını düzgün qiymətləndirməli
və bu məsuliyyəti şərəflə icra etməlidir.
Həqiqətən də, bugünkü Azərbaycanın
ictimai inkişafının durumu elə vəziyyətdədir
ki, hazırkı dünyagörüşümüzü vətən
anlayışı, vətənə sevgi və məhəbbət
hissi olmadan təsəvvür etmək, sadəcə,
mümkün deyildir. Çətinliklərlə üz-üzə
qalan xalqımız milli dirçəlişə, siyasi həyatının
dönüşlü mərhələsində, milli yetkinlik
çağında labüd olaraq vətənpərvərlik
şüurunun saflaşdırılmasına dərin ehtiyac
duyur. Belə bir sosial tələbatın bu gün ön plana
çəkilməsini təsadüfi hesab etmək
düzgün olmazdı. Uzun illər boyu totalitar rejim şəraitində
ideoloji təbliğatın aparıcı istiqaməti
SSRİ-ni bu ərazidə yaşayan bütün xalqlar və
millətlər üçün yeganə vətən kimi təbliğ
etmək olmuşdur. Hər bir millətin özünəməxsus
xüsusiyyətləri tam nəzərə alınmır, əsasən
sosializm dəyərlərinə üstünlük verilirdi.
Belə ağır və ziddiyyətli münasibətin mahiyyəti
bunda idi ki, xalqımız əsl vətənpərvərliyin
formalaşması üçün ümdə şərtlər
olan milli qürur hissi və ləyaqətini, tarixi
yaddaşını, milli adət və ənənələrini
qoruyub saxlaya bilmək naminə güclü müqaviməti dəf
etməli olurdu. Lakin tarixin sonrakı axarı göstərdi
ki, nəsildən-nəslə keçərək əsrlər
boyu yaranmış, inkişaf etmiş və ən dərin
hiss və duyğuya çevrilmiş Azərbaycan
xalqının bu nəcib vətənpərvərlik hissi
güclü müqaviməti dəf etməyi bacarır və
öz azadlığına, müstəqilliyinə, mədəniyyətinə,
milli-mənəvi dəyərlərinə sahib
çıxmaqda israrlıdır.
Müasir
gənclərimizdə vətənpərvərlik keyfiyyətlərini
formalaşdırmaq üçün siyasi və ictimai tərbiyə
işinin effektliliyini artırmaq, onların
dünyagörüşünü inkişaf etdirmək,
özünütərbiyəsinə diqqəti artırmaq,
sosial əhəmiyyət kəsb edən ideyaların,
normaların və prinsiplərin mənimsənilməsinə
yönəldilmiş fəallığı
stimullaşdırmaq vacib milli-psixoloji problemdir. Milli-mənəvi
dəyərlərə bağlılıq insanda ilk vaxtlarda vətənpərvərlik
hisslərini gücləndirir və sonrakı mərhələlərdə
insanın əsl vətəndaş olmasında birbaşa rol
oynayır.
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2015.- 3 noyabr.- S.15.