Vətənpərvərlik qəhrəmanlığın
əsasını qoyan
amildir
Gənclərin
qəhrəman kimi yetişməsi üçün bu
ideyanın təbliğinə ehtiyac var
Azərbaycan
xalqı gələcəyimiz olan gənc
nəslin vətənə məhəbbət, xalqa
elinə və obasına hörmət, soykökünə, öz ata-babalarının ənənələrinə
sədaqət ruhunda tərbiyə
olunmasına həmişə böyük
məsuliyyətlə yanaşmış və ona
həyatı əhəmiyyətli
məsələ kimi baxmışdır. Bu bir həqiqətdir ki, vətənpərvərlik insanda
fədakarlıq, qəhrəmanlıq və məqlubedilməzlık
hissi yaradır, apardığı
mübarizədə onda inam
hissini gücləndirir. Vətənpərvərlik
qəhrəmanlığın əsasını qoyan amildir. Biz şanlı tariximizlə, əfsanəvi qəhrəmanlarımızla
həmişə fəxr edirik.
Cavanşir,
Babək, Şah İsmayıl Xətai, Səmədağa
Mehmandarov, Əliağa Şıxlinski, Cəmşid bəy
Naxçıvanski, Həzi Aslanov, İsrafil Məmmədov,
Mehdi Hüseynzadə kimi igid və cəsur sərkərdələrimizin
şəxsi nümunəsi bizə əsas verir deyək ki, Azərbaycan
xalqı qəhrəman xalqdır. Və bu xalq öz vətənini
göz bəbəyi kimi qorumağa hazır olan mətin gənclər
yetirmişdir. Erməni qəsbkarlarına qarşı
ölüm-dirim savaşında həlak olmuş qəhrəmanlarımızın
ibrətamiz həyatı, şəxsi nümunəsi
apardığımız hərbi vətənpərvərlik tərbiyəsi
işində ön plana keçməlidir.
Yaxın keçmişin acı təcrübəsi
bir də onu sübut etdi ki, müstəmləkə siyasətinə
xidmət edən, əslində Azərbaycan xalqına
müsibətlər gətirən beynəlmiləlçilik tərbiyəsi
sən demə genosid planının və türklərə
qarşı siyasətinin tərkib hissəsi imiş. Rus
imperiyası işi qəsdən elə qurmuşdu ki, xalq
öz soykökündən, qəhrəmanlıq tarixindən,
adət-ənənələrindən uzaq düşsün.
Respublikamızın ümumtəhsil, orta ixtisas və ali məktəblərində
tədris olunan təbiət və cəmiyyət elmlərinin,
humanitar fənlərin, ümumilikdə bütün fənlərin
gənclərdə hərbi-vətənpərvərlik hissləri
aşılamaq üçün çox böyük
imkanları vardır. Gənclərdə hərbi-vətənpərvərlik
tərbiyəsini o zaman daha yaxşı aşılamaq
mümkündür ki, orta məktəbin X-XI siniflərində
oxuyan şagirdlərə və ali məktəbdə təhsil
alan tələbə-gənclərə ayrı-ayrı fənləri
və ixtisas kurslarını tədris edərkən hərbi məzmunlu
biliklər də verilsin. Keçmiş Sovetlər birliyi
dövründə mövcud dərsliklərdə, dərs vəsaitlərində
və metodik ədəbiyyatda hərbi-vətənpərvərlik
hissləri aşılayan məlumatlar və hərbi məzmunlu
biliklər məxfilik səbəblər üzündən
verilmirdi. Əslində bu şüurlu surətdə edilirdi
ki, gənclər vətənpərvərlik
duyğularından məhrum olsunlar, vətənin müdafiəsi
üçün lazımi bilikləri almasınlar. Artıq bu
gün müstəqil Respublikamızın inkişafı ilk
növbədə böyüyən nəslin təlim-tərbiyə
işinin düzgün təşkilindən, vətəndaşlıq
hazırlığından asılıdır. Uşaqların
bir vətəndaş kimi böyüməsində ailənin,
cəmiyyətin-ümumilikdə mühitin rolu
böyükdür. Uşaqlar bir insan kimi, vətəndaş
kimi ilk tərbiyəni ailədən alır. Burada onlar əxlaqi-mənəvi
keyfiyyətləri, fiziki möhkəmliyi, əmək vərdişlərini,
davranış qaydalarını, bədii-estetik duyumu və s.
kimi keyfiyyətləri qazanır. Tərbiyənin əsas məqsədi
kamil şəxsiyyət – insan-vətəndaş yetişdirməkdir.
Vətəndaş tərbiyə etmək-mənsub olduğu
dövlətin inkişafına çalışan, mənafeyini
gözləyən, onun təhlükəsizliyi
üçün məsuliyyət daşıyan, dövlətin
cari və perspektiv işlərində iştirak edən, insan yetişdirmək
deməkdir. İnsan fərd kimi doğulub, vətəndaş
kimi fəaliyyət göstərərək tərbiyə-təhsil
prosesində, əmək prosesində vətəndaş
hazırlığı keçir. Əsl vətəndaş
dedikdə, bilavasitə vətənə, dövlətə gərək
olan fəaliyyəti ilə xidmət edən, böyük mənəvi
keyfiyyətlərə malik olan insan nəzərdə tutulur. Vətəndaşlıq
tərbiyəsinin mənbəyi ailədir. Təcrübə
göstərir ki, ailədə vətəndaşlıq tərbiyəsi
yalnız özbaşına axınla kor-koranə deyil,
planlı, sistemli, məqsədli şəkildə təşkil
olunmalıdır. Uşaqların vətəndaşlıq tərbiyəsi
dedikdə, yüksək əxlaqi, mənəvi keyfiyyətlərə
yiyələnmə və şəxsiyyət kimi yetişmə
nəzərdə tutulur. Onlar davranış qaydalarını,
nizam-intizamı, savadlı olmağı, vətəninin
tarixini, coğrafiyasını, mədəniyyətini, milli adət-ənənələrini
bilməli, vətəni sevməlidirlər. Uşaqlar ideyaca
savadlı olmalı, işə şüurlu yanaşmalı, məsuliyyətli,
vicdanlı, mübariz olmalı, pis niyyətlə, əliəyriliklərlə
barışmamalıdır. Mənəviyyat tərbiyəsini
qiymətləndirmək üçün uşaqlarda
yaxşını pisdən ayırmaq, həqiqətə, ədalətə,
insanlara-böyüklərə, ailə üzvlərinə
hörmət etmək kimi insani keyfiyyətlər
aşılanmalıdır. Onların davranış
xüsusiyyətlərini uyğun qiymətləndirməli,
yaxşı davranış və qarşılıqlı əlaqə
təmin olunmalıdır. Azərbaycan Respublikasında
hüquqi, demokratik dövlət quruculuğu inkişaf etdikcə
vətənpərvərlik tərbiyəsinə, o cümlədən
böyüməkdə olan nəslin hərbi-vətənpərvərlik
tərbiyəsinə xüsusi diqqət yetirilməlidir.
İnsanın ən ali və
əzəli hisslərindən olan vətənpərvərlik
hər kəsin doğulub boya-başa
çatdığı elə, obaya, torpağa, vətəndaşı olduğu ölkəyə məhəbbətdən
qaynaqlanır. Lakin vətənpərvərlik
təkcə Vətəni sevmək deyildir.
Vətənpərvərlik həm də Vətənin naminə
çalışmaq, Vətəni qorumağa
hər an hazır olmaq,
onun yolunda qəhrəmanlıqlar,
fədakarlıqlar göstərmək, Vətənin,
xalqın hər biri uğuruna
sevinməkdir. Bu hiss insanda anadangəlmə olsa
da, bütün digər
hisslər kimi tərbiyəyə
möhtacdır və tərbiyə yolu ilə
daha da möhkəmlənir,
artır. Vətənpərvərlik insanı səciyyələndirən
ən mühüm keyfiyyətlərdən
olduğundan onun
böyüməkdə olan nəslə
aşılanması, uşaq, yeniyetmə
və gənclərin vətənpərvərlik ruhunda tərbiyəsi həmişə təlim-tərbiyə
işinin ən mühüm
istiqamətlərindən, məktəbin ən vacib vəzifələrindən olub. Müasir dövrdə
təhsilin qarşısında qoyulmuş
fəal vətəndaşlar yetişdirmək vəzifəsi də
məhz sistemli, ardıcıl aparılan vətənpərvərlik
tərbiyəsinin nəticəsində
reallaşdırılır. Ulu öndərimiz, müstəqil Azərbaycanımızın
memarı və qurucusu Heydər Əliyev
məhz buna görə də vətənpərvərlik
tərbiyəsinə, uşaq və gənclərin
vətənpərvər ruhda böyüməsinə
xüsusi əhəmiyyət verir və bunu
çıxışlarında dönə-dönə biz müəllimlərə tövsiyə edirdi. Təhsil işçiləri ilə
çoxsaylı görüşlərinin birində böyük öndər demişdir:
"Bizim gənclər, təhsil alan nəslimiz gərək məktəblərdə
ilk addımlarından vətənpərvərlik
əhval-ruhiyyəsi ilə tərbiyə olunsun.
Bütün dərslər, xüsusən
də humanitar fənlər gərək gənclərimizə
Vətənə sədaqət, vətənpərvərlik ruhu aşılasın, tərbiyə etsin". Məlumdur ki, təlim-tərbiyə
işinin bütün
sahələrində, istiqamətlərində olduğu
kimi vətənpərvərlik tərbiyəsinin
də əsası ibtidai siniflərdə qoyulur və o, sonrakı təlim
pillələrində daha da
inkişaf etdirilir. Bu mənada böyüməkdə olan nəslin vətənpərvərlik tərbiyəsində
ibtidai sinif müəllimlərinin
üzərinə böyük məsuliyyət
düşür. Onlar
məktəbə qədəm qoyan
körpə fidanların qəlbində elə ilk
günlərdən Vətənə məhəbbət
aşılamağa, onu güclü
vətənpərvərlik hissinə çevirməyə
çalışmalıdırlar. Məhz bütün bunları nəzərə alaraq ibtidai siniflərdə
şagirdlərin vətənpərvərlik tərbiyəsinə
xüsusi fikir vermək
istər dərslərdə, istərsə də sinifdənxaric
və məktəbdənkənar tədbirlər zamanı bu istiqamətdə müntəzəm iş aparmaq
lazımdır. Şagirdlərin vətənpərvərlik
və Vətənə məhəbbət hissi
tərbiyəsinin ən vacib məqamlarından
biri onların yaşadığı kənd,
şəhər, ölkə haqqında geniş
məlumata malik olmaları və onu tanımalarıdır. Bu məqsədlə istər
dərslərdə, ayrı-ayrı mövzuların, mətnlərin
öyrədilməsi zamanı, istərsə də müxtəlif
mövzularda tez-tez
keçirilən dərsdənkənar tədbirlərdə Vətənimiz,
onun zəngin flora və
faunası, yeraltı və yerüstü
sərvətləri, maddi-mədəniyyət abidələri haqqında geniş
məlumat vermək lazımdır. Ölkəmiz, onun təbiəti, təsərrüfatı, təbii
sərvətləri haqqında tədris olunan
biliklər şagirdlərdə dərin iftixar
hissi yaradır, onlarda
vətənpərvərlik hissini daha da gücləndirir.
Ölkəmizin tarixi haqqında
sistemli, uşaqların başa
düşəcəyi tərzdə verilən məlumatlar da vətənpərvərlik tərbiyəsində
mühüm rol
oynayır. İstər dərsliklərdəki ayrı-ayrı
mətnlərdə, istərsə də aparılan tərbiyəvi
söhbətlər, tədbirlər zamanı verilən belə məlumatlardan şagirdlər Vətənimizin
zəngin tarixi, xalqımızın zaman-zaman öz
varlığını qorumaq üçün apardığı mübarizələr,
azadlıq və müstəqillik uğrunda
gedən mübarizə haqqında biliklər əldə edir, bu biliklər əqidəyə
çevrilərək onlarda vətənpərvərlik
hisslərini daha da
artırır. Vətənpərvərlik tərbiyəsində
xalqımızın qəhrəman oğulları, tarixi şəxsiyyətlər haqqında
şagirdlərə verilən məlumatlar, aşılanan
biliklər də güclü təsir
qüvvəsinə malikdir. Onlar
haqqında verilən məlumatlar əsasında şagirdlər
həm tarixin müəyyən mərhələlərində
xalqımızın həyatında, yadellilərə
qarşı mübarizədə, müstəqilliyimizin əldə
olunmasında, dövlətçiliyimizin qorunmasında, mədəniyyətimizin,
ədəbiyyatımızın inkişafında böyük rol oynamış qəhrəmanları,
tarixi şəxsiyyətləri, mədəniyyət
xadimlərimizi tanıyır, həm də onların həyat
və mübarizə yolu timsalında vətənpərvər
kimi yetişirlər. Ölkəmizdə qeyd olunan milli
və dövlət bayramları, tarixi
günlər də əvəzsiz vətənpərvərlik
tərbiyəsi vasitəsidir.
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2015.- 6 noyabr.- S.15.