Vətənpərvərlik gəncləri
səciyyələndirən
ən mühüm keyfiyyətdir
Vətənpərvərlik
– vətənə olan ülvi məhəbbətdir. Vətənpərvərlik hissi
insanın daxilində olan bir hissdir. Əgər bu hiss sənin daxilində
yaranmayıbsa, o zaman nə vətənini, nə
torpağını, nə valideynlərini sevə bilməzsən.
Vətənpərvərəm deməklə iş bitmir. Hər
bir insan vətənpərvərliyini əməlləri ilə,
gördüyü işlərlə sübut etməlidir. Vətənpərvərlik
daxildən gələn bir hissdir ki, bu hissləri də müəyyən
vasitələrlə tərbiyələndirmək,
düzgün istiqamətə yönəltmək
lazımdır. Vətən – bir adamın doğulub
böyüdüyü və vətəndaş olduğu
ölkə, doğma yurd, ana yurd deməkdir.
Vətənpərvərlik
insanın öz vətəninə sevgi və sədaqətliliyindən,
onun tarixi və milli – mədəni dəyərləri
üçün qürur hissi keçirməkdən, doğma
Vətənin siyasi, iqtisadi və mənəvi tərəqqi
naminə çalışmaqdan və onun müdafiəsinə
can atmaqdan ibarətdir.Vətənpərvərlik tərbiyəsinin
əsas məqsədi vətəndaşlıq borcunu yerinə
yetirməyə can atan mənəvi, siyasi professional, psixoloji və
fiziki keyfiyyətlərə malik olan insan tərbiyə etməkdir.
Hər bir xalqın və millətin tarixində elə mərhələlər
olur ki, vətənpərvərliyin tərkibi sayılan hərbi
vətənpərvərlik məfhumu ön plana çıxır . Hərbi vətənpərvərlik
dedikdə əsasən üç vacib element nəzərdə
tutulur: mənəvi-siyasi, hərbi texniki və fiziki psixoloji
hazırlıq. Bütövlükdə hərbi
–vətənpərvərlik tərbiyəsinin Vətən təəssübü,
Vətən anlayışının aliliyi, hərbi anda sədaqət,
Vətən müdafiəsinə hazırlıq, milli rəmzlərə
hörmət meyarı təşkil edir. Vətəndaşlıq
hissi vətənpərvərliyin ən yüksək
forması olub, fərdin dövlət qarşısında
öz hüquq vəzifələrini başa düşməsidir.
Vətəndaşlıq hissi olan şəxs
öz ətrafında vətənin taleyi ilə bağlı
baş verən hadisələrin fəal
iştirakçısına çevrilməlidir. Müstəqil dövlət quruculuğu yolunda gənclərin
üzərinə böyük və məsuliyyətli vəzifələr
düşür. Bu vəzifələri isə
yalnız öz vətənini sevən, onun tərəqqisinə
çalışan və azadlığı uğrunda
canını qurban verməyə hazır olan gənclər
yerinə yetirə bilər. Respublikanın
əksər gəncləri vətən qarşısında
öz vətəndaşlıq borclarını layiqincə
başa düşür, onun qorunmasında və milli dövlətçilik
quruculuğunda fəal iştirak edirlər. Bununla belə, son dövrlərdə bəzi gənclərdə
vətənpərvərlik və milli ləyaqət hisslərinin
zəif olması hallarına təsadüf edilir. Vətənin
taleyinin təhlükə altında olduğu, onun
bütövlüyü uğrunda ölüm-dirim mübarizəsinin
getdiyi bir zamanda xalqın vətəni qorumağa qadir, mərd,
sadiq gənclərə böyük ehtiyacı var. Buna görə
də gənclərdə vətənpərvərlik və vətəndaşlıq
hisslərinin daha da gücləndirilməsi sahəsində məqsədəuyğun
və sistemli iş aparılmalıdır. Vətənə
məhəbbət hissi gənclərin dövlət dilinə,
milli musiqiyə, folklora, mənsub olduğu dini dəyərlərə,
tarixi ənənələrə
bağlılığında, ölkə ərazisinin
bütövlüyünün qorunmasına hazır olduğunu
əməli işlə sübut etməyində öz təzahürünü
tapmalıdır. Vətənin tərəqqisi
naminə çalışmaq üçün gənclərin
müəyyən sənətə, peşəyə sahib
olması, dövlət quruculuğunda fəal iştirak etməsi,
yüksək peşəkarlığa, təhsilə və elmə
yiyələnməsi, geniş dünyagörüşünə
malik olması, əməyi sevməsi və onunla məşğul
olması və təşəbbüskarlığı
vacibdir. Vətənin maddi və mənəvi
sərvətlərini qorumaq, iqtisadi qüdrətinin yüksəlməsinə
nail olmaq, baş verə biləcək iğtişaşlara, təxribatlara
və təbii fəlakətlərə qarşı həmişə
mübarizə iqtidarında olmaq lazımdı. Bəzi mütəxəssislər hesab edirlər ki,
bu gün müasir gənclərin vətənpərvər
ruhda yetişməsi üçün ilk növbədə orta
məktəblər əsas rol oynayır. Orta
məktəblərin vəzifəsi yalnız orduya əsgər
hazırlamaq deyil. Orta məktəbdə
oxudu-oxumadı hər kəs vətənə borcunu verməlidir.Amma
digər ekspertlərin fikrincə, məktəb yalnız ordu
üçün əsgər hazırlamır. Hər şeyi orta məktəbin üstünə
atmaq da olmaz. Hərbi vətənpərvərlik
ruhu ilk növbədə ailədən başlamalıdır.
Orta məktəb dövlətin bütün sahələrinə
lazım olan kadrları hazırlamaq üçün
bazadır. Bəzi ölkələr hərbi
vətənpərvərlik dedikdə, bunu militarist fikir kimi qəbul
edirlər. Mütəxəssislər hesab
edirlər ki, hazırda orta məktəblərdə
uşaqların vətənpərvərlik şüurunun
formalaşdırılmasında mühüm rola malik bədii ədəbiyyat
yoxdur. Misilsiz igidliklər göstərmiş
qəhrəmanlarımız barədə bir-iki yazıya rast gəlmək
mümkündür. İnsanın ən ali
və əzəli hisslərindən olan vətənpərvərlik
hər kəsin doğulub boya-başa çatdığı
elə, obaya, torpağa, vətəndaşı olduğu
ölkəyə məhəbbətdən qaynaqlanır. Lakin vətənpərvərlik təkcə vətəni
sevmək deyil. Vətənpərvərlik həm də vətənin
naminə çalışmaq, vətəni qorumağa hər an hazır olmaq, onun yolunda qəhrəmanlıqlar,
fədakarlıqlar göstərmək, vətənin,
xalqın hər bir uğuruna sevinməkdir. Bu hiss insanda anadangəlmə
olsa da, bütün digər hisslər kimi tərbiyəyə
möhtacdır və tərbiyə yolu ilə daha da möhkəmlənir,
artır. Vətənpərvərlik insanı səciyyələndirən
ən mühüm keyfiyyətlərdən olduğundan onun
böyüməkdə olan nəslə aşılanması,
uşaq, yeniyetmə və gənclərin vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyəsi həmişə təlim-tərbiyə
işinin ən mühüm istiqamətlərindən, məktəbin
ən vacib vəzifələrindən olub. Müasir dövrdə təhsilin
qarşısında qoyulmuş fəal vətəndaşlar
yetişdirmək vəzifəsi də məhz sistemli,
ardıcıl aparılan vətənpərvərlik tərbiyəsinin
nəticəsində reallaşdırılır.Məlumdur ki,
təlim-tərbiyə işinin bütün sahələrində,
istiqamətlərində olduğu kimi vətənpərvərlik
tərbiyəsinin də əsası ibtidai siniflərdə
qoyulur və o, sonrakı təlim pillələrində daha da
inkişaf etdirilir. Bu mənada böyüməkdə
olan nəslin vətənpərvərlik tərbiyəsində
ibtidai sinif müəllimlərinin üzərinə
böyük məsuliyyət düşür. Onlar məktəbə qədəm qoyan körpə
fidanların qəlbində elə ilk günlərdən vətənə
məhəbbət aşılamağa, onu güclü vətənpərvərlik
hissinə çevirməyə
çalışmalıdırlar. Müstəqilliyini
bərpa etmiş dövlətimizin ideologiyasının, həmçinin
Azərbaycançılıq və yurdsevərlik
ideyalarının gənclər arasında təbliğ
olunmasına böyük ehtiyac var. Azərbaycanımız
üçün əsl vətəndaş yetişdirmək,
böyük gələcəyimiz naminə ən mühüm
vəzifə kimi təhsilimizin və mədəniyyətimizin
qarşısında durur. Dövlətçilik,
vətəndaşlıq təkcə orta məktəb dərsliklərində
və ya hansısa əyani vasitələrdə əks
olunmalı deyil, bütün sahələrdə təbliğ
edilməli, sevgi və ehtiram hədəfinə çevrilməlidir.
Bu baxımdan təbliğatın uğurlu və
təsirli olmasında televiziyanın yeri və xidməti əvəzolunmazdır.
Televiziya ilk növbədə mənəvi tərbiyə
ocağı kimi, bədii vasitələrlə, sənətkarlıqla,
xüsusi incəliklə bu müqəddəs amalları
aşılamalı və sevdirməlidir. Həyat
gerçəkliyinin bədii inikası elə bir səviyyədə
olmalıdır ki, gənc təkcə təbliğatın deyil,
həmçinin estetik cəhətdən zəngin, yüksək
istedadlı sənətkarlıqla tanış
olsun. Bu cəhət televiziya sənətçilərinin
məsuliyyətini birə-iki artırır, onların
qarşısında yeni vəzifələr qoyur. Hər bir sənətkar, ziyalı özünün
cəmiyyətdə daşıdığı
funksiyasını düzgün qiymətləndirməli və
bu məsuliyyəti şərəflə icra etməlidir.
Həqiqətən də, bugünkü Azərbaycanın
ictimai inkişafının durumu elə vəziyyətdədir
ki, hazırkı dünyagörüşümüzü vətən
anlayışı, vətənə sevgi və məhəbbət
hissi olmadan təsəvvür etmək, sadəcə, mümkün
deyildir. Çətinliklərlə
üz-üzə qalan xalqımız milli dirçəlişə,
siyasi həyatının dönüşlü mərhələsində,
milli yetkinlik çağında labüd olaraq vətənpərvərlik
şüurunun saflaşdırılmasına dərin ehtiyac
duyur. Belə bir sosial tələbatın
bu gün ön plana çəkilməsini təsadüfi hesab
etmək düzgün olmazdı. Uzun illər
boyu totalitar rejim şəraitində ideoloji təbliğatın
aparıcı istiqaməti SSRİ-ni bu ərazidə
yaşayan bütün xalqlar və millətlər
üçün yeganə vətən kimi təbliğ etmək
olmuşdur. Hər bir millətin
özünəməxsus xüsusiyyətləri tam nəzərə
alınmır, əsasən sosializm dəyərlərinə
üstünlük verilirdi. Belə
ağır və ziddiyyətli münasibətin mahiyyəti
bunda idi ki, xalqımız əsl vətənpərvərliyin
formalaşması üçün ümdə şərtlər
olan milli qürur hissi və ləyaqətini, tarixi
yaddaşını, milli adət və ənənələrini
qoruyub saxlaya bilmək naminə güclü müqaviməti dəf
etməli olurdu. Lakin tarixin sonrakı axarı göstərdi
ki, nəsildən-nəslə keçərək əsrlər
boyu yaranmış, inkişaf etmiş və ən dərin
hiss və duyğuya çevrilmiş Azərbaycan
xalqının bu nəcib vətənpərvərlik hissi
güclü müqaviməti dəf etməyi bacarır və
öz azadlığına, müstəqilliyinə, mədəniyyətinə,
milli-mənəvi dəyərlərinə sahib
çıxmaqda israrlıdır.
Müasir gənclərimizdə vətənpərvərlik
keyfiyyətlərini formalaşdırmaq üçün siyasi
və ictimai tərbiyə işinin effektliliyini artırmaq,
onların dünyagörüşünü inkişaf etdirmək,
özünütərbiyəsinə diqqəti artırmaq,
sosial əhəmiyyət kəsb edən ideyaların,
normaların və prinsiplərin mənimsənilməsinə
yönəldilmiş fəallığı
stimullaşdırmaq vacib milli-psixoloji problemdir. Milli-mənəvi
dəyərlərə bağlılıq insanda ilk vaxtlarda vətənpərvərlik
hisslərini gücləndirir və sonrakı mərhələlərdə
insanın əsl vətəndaş olmasında birbaşa rol
oynayır.
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2015.- 29
oktyabr.- S.15.