Müstəqil dövlətimizin
mədəniyyət siyasəti...
Milli-mənəvi dəyərlərimizin
qorunub saxlanılması və gələcək nəsillərə
çatdırılması üçün böyük zəmin
yaradır
Bəşər mədəniyyəti tarixinin
araşdırılması sahəsindəki
qazanılmış təcrübələr sübut edir ki, insanların
mənəviyyatı, əxlaqi normaları və
baxışları ilə bağlı olan milli-mənəvi dəyərlərin
yaradıcısı xalqdır. Təbiətin hər
bir xalqa bəxş etdiyi ən qiymətli miras onun milli-mənəvi
dəyərləridir. Bu səbəbdən
də hər şeydən əvvəl və hər sahədə,
o cümlədən mədəniyyət siyasəti sahəsində
mədəniyyətin təsbiti mövzusuna üstünlük
verilməlidir. Milli-mənəvi dəyərlər
gələcək nəsillərə daha da zənginləşdirilmiş
halda ötürülməlidir. Şübhəsiz
ki, mədəniyyət dəyişmədən və zənginləşdirilmədən
varlığını qoruya bilməz. Bu məqsədlə
müasir mədəniyyət siyasətində yaradıcı
və qurucu səciyyəli hər cür fəaliyyət təşviq
edilməli, yeni qabiliyyətlərin kəşf edilməsi,
istiqamətləndirilməsi, dəyərləndirilməsi fəaliyyətlərinə
mühüm əhəmiyyət verilməlidir.
Müasir dünya siyasətində qlobal, regional və
lokal problemlərin, qloballaşma və mədəni inteqrasiya
məsələlərinin həllinə yeni münasibət
müşahidə edilməkdədir. Demokratiyanın siyasi
sistem kimi formalaşdırılmasını tələb edən
bu prosesdə Azərbaycan Respublikası da fəal iştirak
edir. Lakin hər zaman diqqətə
alınmalıdır ki, yalnız milli və bəşəri
dəyərlərin sintezi və dunya təcrubəsi yonundə
həyata kecirilən islahatlar sayəsində dünyanın
sosial, mədəni, iqtisadi cəhətdən inkişaf
etmiş dövlətləri səviyyəsinə catmaq
mümkündür. Sosial, mədəni,
iqtisadi tərəqqiyə xidmət edən bu prosesdə
qarşıya çıxan problemlər isə bilavasitə mədəniyyət
sahəsində bəşər tarixinin, dünyanın
inkişaf təcrübəsinin öyrənilməsini, kompleks
əlaqələrinin genişləndirilməsini zərurətə
çevirir ki, bütün bunlara da yalnız mükəmməl
mədəniyyət siyasəti sayəsində nail olmaq
mümkündür.
Bu gün Azərbaycan Respublikasının beynəlxalq
miqyasda tanınmasına, müstəqilliyinin möhkəmlənməsinə
dair bir sıra tədbirlər həyata kecirilir. Eləcə də
təhsil və mədəniyyətin inkişafı ucun zərüri
qərarlar qəbul edilir. Dövlət
aparatının, təhsil və mədəniyyət
institutlarının Avropa standartlarına uyğun şəkildə
qurulması istiqamətində səylər gostərilir.
Milli-mədəni, intellektual qüvvələr
öz fəaliyyətləri ilə dövlətin mədəniyyət
sahəsindəki siyasətinin müasir durumunu təhlil edir və
bu siyasətin perspektivlərinə aydınlıq gətirməyə
calışırlar.
Mənəvi dəyərlərimizin qorunub
saxlanılması və inkişaf etdirilməsi müstəqil
respublikanın mədəniyyət siyasətinin əsas vəzifələrindən
biridir. Bu mənada Azərbaycan dövləti öz daxili və
xarici siyasətini yeni tarixi şəraitə, müasir tələblərə
uyğun olaraq, xalqımızın tarixi və mədəni ənənələrinə,
dilimizə, dinimizə, milli-mənəvi dəyərlərimizə
istinad edərək həyata kecirir.
Müstəqilliyimizin əldə olunmasından sonra həyata
keçirilən mədəniyyət siyasəti milli-mənəvi
dəyərlərimizin qorunub saxlanılması və gələcək
nəsillərə çatdırılması
üçün böyük zəmin yaradır. Xalqımızın
əldə etdiyi bu böyük nailiyyət, milli sərvətimiz
olan mənəvi dəyərlərimizin istifadəsini, bəşəri
dəyərlərin tərkib hissəsi kimi
inkişafını və inteqrasiyasını təmin edir.
Azərbaycan xalqı azad və suveren dövlət
quraraq, mədəni-iqtisadi islahatlar aparmaqla öz milli-əxlaqi
dəyərlərinə, tarixinə qayıdır, demokratik
olkələrin təcrubələrindən istifadə edir.
Dövlətimizin
belə bir demokratik mədəniyyət siyasəti xətti
tutduğuna və muasir dünya mədəniyyətinə
inteqrasiya olunduğumuza görə, mədəniyyətimizin
özündə böyük bir dəyişiklik etmədən,
yəni mühafizə edilməsi zərüri olan milli şəxsiyyətimizi
təşkil edən xarakterik keyfiyyətlərimizi budamadan,
milli-mənəvi dəyərlərimizə xələl gətirmədən,
təcrübəyə və elmin mütərəqqi nailiyyətlərinə
söykənərək, forma dəyişikliklərini
şüurlu surətdə aparmaq məcburiyyətində
olduğumuzu qəbul etməliyik. Bu gün istəsək
də, istəməsək də qloballaşma hərəkatından,
mədəni inteqrasiya prosesindən kənarda qala bilmərik.
Bu prosesin müsbət cəhətlərinin cəmiyyətimizin
mədəni tərəqqisinə xidmət etdiyini danmamaq
şərti ilə, neqativ təzahürlərinin
qarşısını almaq barədə də
düşünməliyik.
Müasir dövrdə mədəniyyətin idarəedilməsi
üçün zərüri olan elmi təsəvvürün
işlənib hazırlanması, ancaq gündəlik məsələlərin
həllinə yönəldilən və mədəniyyətin
ayrı-ayrı sahələrini əhatə edən tətbiqi
tədqiqatlar sahəsi ilə məhdudlaşdırılmır. Həmin tədqiqatlar
cox geniş bir elmi bilikləri özündə ehtiva edən
kulturoloji profilli sahələrlə həyata kecirilir. Eyni zamanda mədəniyyət haqqında elm –
kulturologiya sürətlə inkişaf edən elmi sahələrə
aiddir. Bu da belə bir zərurətdən
doğmuşdur ki, məhz ümumi kulturoloji konsepsiya mədəniyyət
sahəsində bütün tətbiqi tədqiqatların nəzəri
və metodoloji bazasını təşkil etməlidir. Kulturoloji konsepsiyaya ehtiyac nəinki mədəni
praktikada və ona bilavasitə xidmət edən tətbiqi elmlərdə,
həm də bütün ictimai elmlər sistemində
özünü gostərir.
Lakin kulturoloji konsepsiyanın bu sistemdə yerini dəqiq
müəyyən etmək zərurəti vardır. Şübhəsiz,
bunun üçün ilkin şərt nisbətən müstəqil
tədqiqat predmetinin müəyyən edilməsidir. Vaxtilə təbiət və tarix elmlərini,
sonralar isə ictimai elmləri bir-birindən ayırmaq
üçün vacib hesab edilən təbiət və mədəniyyətin
ənənəvi fərqləndirilməsi bu gün qənaətbəxş
hesab oluna bilməz. Bu konsepsiyanın
prinsiplərini ictimai və tarix elmlərinin digər sahələrindən
ayırmaq ucun kriteriya yoxdur. Vacib olan sahələrin
hər biri bütün mədəniyyət faktları ilə əlaqəlidir,
mədəniyyət haqqında elm onları öz tədqiqat
predmetinə daxil edir. Deməli, mədəni
materiala ehtiyac, özlüyündə hər hansı bir bilik
sahəsini müstəqil mədəniyyət konsepsiyası
kimi qurmaq üçün kifayət deyildir və hələ
ki, mədəniyyət və siyasət kulturoloji sahədə
elmi tədqiqatın xüsusi predmeti deyildir. Kulturologiyanı elmi tədqiqatın xüsusi predmeti
kimi ayırdıqda müəyyən konseptual və metodoloji zəminə
əsaslanmaq zəruridir. Problemin həllinin
çətinliyi mədəniyyətin elə bir fenomen
olmasındadır ki, onu sırf zahiri və empirik surətdə
ictimai həyatın digər sahələrindən ayırmaq
mumkun deyildir. Mədəniyyət ən
geniş mənada insanın həyat fəaliyyətinin
bütün əsas sahələrini – maddi istehsal, sosial-siyasi
münasibətlər, mənəvi inkişaf, məişət,
insanlar arasında qarşılıqlı əlaqə sahələrini
səciyyələndirir. Müasir sosial həyatın
istənilən sahəsi bu fenomenin mədəni əhəmiyyəti
və qiyməti baxımından səciyyələndirilmək
imkanına malikdir. Deməli, mədəniyyət
konsepsiyasının tədqiqi ilə digər ictimai elmlər
predmetinin tədqiqini bir-birindən ayıran sərhədin
haradan kecməsi məsələsi mədəniyyətin
müasir tədqiqatcıları qarşısında cox kəskin
şəkildə qoyulur. Müasir cəmiyyətin
bütün mədəni fəaliyyətinin başlıca məzmununu
və əsas məqsədini təşkil edən “insan şəxsiyyətinin
formalaşdırılması prosesi”nin
mürəkkəb strukturu, eyni zamanda mədəniyyət
konsepsiyasının olduqca mürəkkəb strukturunu
aydınlaşdırır. Bu mənada
kültürologiya, hər şeydən əvvəl,
insanın müəyyən cəhətlərinə gorə mədəniyyət
tərkibinə daxil olan fəaliyyət növlərinin
müxtəlifliyini (maddi əməyi, ünsiyyəti, siyasi və
ictimai fəaliyyəti, məişəti, asudə vaxtı,
elmi, incəsənəti, təhsili və i.a.) diqqətdə
saxlamalıdır. İkincisi, kulturologiya mədəni
nemətləri və sərvətləri yaradan, qoruyan, irs qoyan, mubadilə və istifadə edən mədəni
fəaliyyətin ozunun muxtəlif sahələrini birləşdirməlidir.
Ücuncusu, mədəniyyət haqqında elm, mədəniyyətin
əsas elementlərinin – sərvətlərin, davranış
normalarının, nümunələrinin,
dünyagörüşü prinsipləri və ideyaların,
mənəvi və estetik idealların təhlilini verməlidir.
Deməli, cəmiyyətin və ayrılıqda
götürülmüş fərdin bütün mədəniyyət
binası bu elementlərdən yaranır. Ona
gorə də kültüroloji tədqiqatlarda məhz belə
bir kompleks xarakterli səciyyəvi xüsusiyyətlərə
ciddi diqqət yetirilməlidir. Mədəni
dünyaya sürətlə inteqrasiya etməkdə olan Azərbaycan
Respublikasının demokratik inkişafı üçün zəruri
olan təsisatlar və hüquqi bazanın
formalaşdırılması yönündə müəyyən
işlər görülmüşdur. Lakin
bu sahədə ciddi uğurlar qazanmaq üçün
islahatlara olan ehtiyac günü-gündən özünü
daha qabarıq büruzə verməkdədir. Təbii ki, bu islahatlar mədəniyyət siyasətinin
səlahiyyətlərin bölünməsi prinsipi əsasında
gercəkləşməsini təmin edəcək, siyasi
plüralizm, fikir azadlığı, vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu sahəsində daha demokratik mühitin
yaranmasına təkan verəcəkdir. Çünki
mədəni dünyada vicdan və soz azadlıqları, şəxsiyyətin
toxunulmazlığı, əsas insani hüquq və
azadlıqların təmin edilməsi, tolerantlıq
mühitinin bərqərar olması əsl vətəndaş
cəmiyyəti formalaşdırmaq yolunda atılmış zərüri
addımlardan hesab edilməkdədir. Ulu
öndər Heydər Əliyevin dövlətçilik
konsepsiyasının uğurla davam etdirilməsinin nəticəsi
olaraq son illərdə sosial-iqtisadi inkişafında yeni mərhələyə
qədəm qoyan Azərbaycan Respublikası demokratik dəyərlərin
cəmiyyətdə möhkəmləndirilməsi istiqamətində
də mühüm nailiyyətlər qazanmaqdadır. Ölkəmiz bütün bu uğurlara müasir
dünyamızın sürətlə qloballaşması
fonunda, qloballaşma prosesinin hər bir cəmiyyətin
aparıcı elementinə çevrildiyi bir zamanda nail
olmuşdur. Qloballaşmadan kənarda
qalmayan ölkəmiz bu prosesdə məhz öz inkişaf
yolunu, özünəməxsus dəyərlərini əsas
götürərək gələcəyə doğru inamla
addımlayır. Təbii ki, qloballaşma
dövrünün də öz tələbləri, diktəsi
var. Amma bu prosesdə ölkəmizin ən mühüm
istinadgahı ilk növbədə tarixi keçmişimiz,
dövlətçilik ənənələrimiz, mənəviyyatımız
və milli mentalitetimizdir. İndiyə qədər
qloballaşma dövrünün tələbləri, bu prosesin
cəmiyyətimizə təsiri ilə bağlı aparılan
elmi-nəzəri araşdırmalar arasında Azərbaycan
Prezidentinin İcra Aparatının rəhbəri, akademik Ramiz
Mehdiyevin tədqiqatları öz mükəmməlliyi,
fundamentallığı, əhatəliyi ilə seçilir.
(ardı var)
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2015.- 14
yanvar.- S.15.