Təhsil milli ideologiyaya
xidmət etməlidir
Əjdər Ağayev: “Müəllim-tərbiyəçi
kadrların hazırlığının tam keyfiyyətli
olmasına qəti şəkildə əməl edilməlidir”
Cəmiyyətin inkişafı həmişə
təhsillə sıx bağlı olub. Cəmiyyət və təhsil,
yaxud təhsil və cəmiyyət ahəngdarlığı
insanların, eləcə də, ölkənin, dövlətin
davamlı inkişafını təmin edib. Bəlli olduğu
kimi, təhsil cəmiyyətin inkişaf strategiyasına, tələbinə
uyğun olaraq qurulur.
Cəmiyyət
isə təhsilin keyfiyyət nəticələrinin təsiri
ilə sivil yüksəlişə çatır. Azərbaycanda əksər sahələr
kimi təhsil sahəsinin də inkişafı Heydər
Əliyevin adı ilə bağlıdır. Məhz Heydər
Əliyevin istər Azərbaycana rəhbərlik etdiyi birinci
dövrdə, istərsə də müstəqillik illərində
bu sahəyə göstərdiyi xüsusi diqqət və
qayğının nəticəsidir ki, bu gün Azərbaycan təhsili
öz inkişaf dövrünü yaşayır. Elə Azərbaycan
Təhsil Şurasının sədri, professor Əjdər
Ağayev də bu qənaətdədir. Əjdər Ağayev
bildirib ki, bu gün həqiqi pedaqogika, psixologiya, sosiologiya,
tarix və digər elmlərə söykənən metodikadan
elmi əsaslarla istifadəyə ehtiyac duyulur: “Bütün bu
problemlərin düzgün və səmərəli həllində
Ulu öndər Heydər Əliyevin metodoloji fikirlərinin
böyük əhəmiyyəti vardır. Ona görə də
Azərbaycan cəmiyyətində inkişaf konsepsiyaları və
ideoloji yanaşmalar Ulu öndərin irsindən bəhrələnərək
formalaşdırılmalıdır.
Təhsilin
cəmiyyətlə, cəmiyyətin təhsillə sintezinin və
bir-birini tamamlamasının əsasını milli ideologiya təşkil
edir. Milli ideologiya xalqın
ideya-mənəvi baxışlarını, psixoloji xüsusiyyətlərini,
mübarizə və yaşamaq amalını, can
atdığı idealı təcəssüm etdirən sərvətidir.
Hər bir cəmiyyətin, dövlətin, ölkənin, bu cəmiyyətdə
təhsilin uğurlu inkişafı onun aydın, dəqiq,
mütərəqqi ideologiyasının mövcudluğu ilə
şərtlənir. Əgər müəyyən bir ölkədə
mövcud olan dövlət hər hansı başqa bir dövlətdən
asılılıq mövqeyindədirsə, orada milli
ideologiyanın inkişafına lazımi şərait
yaranmır. Deməli, milli dövlət ideologiyasının
mövcudluğunun başlıca şərti həmin dövlətin
suveren və müstəqil olmasıdır. Məhz elə buna
görə də Azərbaycanda tarixən 2 dövrdə - XVI əsrdə
və XX əsrin 1918-1920-ci illərində dünyaya bəlli
və dövlət səviyyəsində həyata keçirilən
ideologiya olub. Xalqın milli-demokratik hərəkatına,
ictimai-siyasi, elmi, ideya-mənəvi fikrinə, dini və mədəni
dəyərlərinə əsaslanan milli ideologiya dövlət
tərəfindən qorunduqda sürətli inkişaf yolu
keçir, hamının mənəvi sərvətinə
çevrilir. Əks təqdirdə, o yalnız xalq sərvəti
kimi xalq arasında mövcud olar, dövlət səviyyəsinə
qalxmaz, dövlətin xalqla birliyi təmin edilməz. Fikrimcə,
milli ideologiya Azərbaycançılıq, Vətənin
inkişafı və qorunması üçün fədakarlığa
hazır olmaq, İslam dini və mənəvi dəyərlərinə
tapınmaq, dünya elmi-texniki və kültür mədəniyyətindən
bəhrələnərək yeniləşmək,
özünüdərk və milli mənlik şüuruna yiyələnməkdir”.
Əjdər Ağayev deyib ki, bu
gün suveren, müstəqil Azərbaycan dövlətinin
ideologiyasında məhz bu məzmun xüsusi yer tutur: “Lakin
onun kütləviliyinə, həyatiliyinə, təsirliliyinə,
əməli nəticələrinə nail olmaq
üçün bir sıra şərtlərin nəzərə
alınması tələb olunur. Onlar hansılardır? Birinci
şərt təhsil kamilliyi, məktəbdə təlim-tərbiyə
işinin milli məzmunda qurulması, təhsilin halallıqla,
peşəkarlıqla həyata keçirilməsi ilə
bağlıdır.
Təhsil
elə qurulmalıdır ki, milli ideologiyaya tam xidmət etsin, təlim-tərbiyə
işinin məzmunu, metodları sırf milli vətəndaşlar
yetişdirilməsinə şərait yaratsın. Bunun
üçün tədris proqramları və dərsliklər
milli məzmunda qurulmalı, təlim dilindən asılı
olmayaraq, bütün tip məktəblərdə tətbiq
edilməlidir. Məktəbləri ixtisasını bilməyən,
əqidəliliyi, obyektivliyi qorumayan “kadrlardan” xilas etməli,
müəllim-tərbiyəçi kadrların
hazırlığının tam keyfiyyətli olmasına qəti
şəkildə əməl edilməlidir. Digər şərt
Ana tərbiyəsi ilə bağlıdır. Uşağın
vətəndaşlıq hazırlığı, milli-mənəvi
dəyərlərlə tanışlığı ailədən
başlanır. Ailənin sosial, mənəvi mühiti
böyüyən uşağın necəliyini müəyyənləşdirir.
Təbii ki, ailə tərbiyəsində ananın rolu əvəzsizdir.
Hər bir uşağın əxlaqı, həyata, insanlara
münasibəti, dini-mənəvi baxışları, hətta,
əməllərinin mahiyyəti onu dünyaya gətirən,
onu bəsləyən, böyüdən ananın əqidəsi,
əməlləri, mənəvi dünyası ilə şərtlənir.
Milli ideologiya daşıyıcısı və
ötürücüsü olan ana yüksək təhsilli, tərbiyə
elminə vaqif, sinəsi xalq yaradıcılığı
nümunələri ilə dolu mədəni bir insan kimi həyata
atılmalı, başlıca olaraq, tərbiyəedicilik
funksiyasını yerinə yetirməlidir. Ləyaqətli
analar yetişdirilməsi dövlətin ideoloji siyasətinin ən
mühüm xəttini təşkil etməlidir”. Şura sədrinin
sözlərinə görə, başqa bir şərt ana dili
amili ilə əlaqədardır: “Təlim dilinin ana dilində
aparılması, hər kəsin doğma dilini mükəmməl
bilməsi milli ideologiyanı qavramağa və onu özündə
hökmran etməyə güclü təsir göstərir.
Söz, nitq – təfəkkürü formalaşdıran və
onu təzahür etdirən vasitələrdir. Təbiəti, cəmiyyəti,
aləmi, hadisələri, faktları, xassələri sözlər
obrazlaşdırır, həyatiləşdirir, yaşadır.
Sözlər yalnız ünsiyyətə xidmət etmir,
düşüncəni, fikri, anlayışın məzmun siqlətini
özündə ehtiva edir. Buna görə də təbiəti,
cəmiyyəti ana dili vasitəsilə dərk etmək
özünü və digərlərini ana südü
mayası ilə, doğma yurd məhəbbəti ilə,
ata-baba qeyrəti və qan yaddaşı ilə dərk etməyə
kömək edir”. Əjdər Ağayev bildirib ki, milli
ideologiyanı formalaşdıran və yayan vasitələr
sırasında mətbuat mühüm təsirə malikdir, o
cümlədən, radio və televiziya daha geniş
imkanlıdır: “Göründüyü kimi, təhsil sadəcə
pedaqoji proses deyil, ictimai-siyasi, sosial prosesdir. Milli ideologiya
mükəmməlliyi, aydınlığı cəmiyyətin
inkişaf strategiyasını istiqamətləndirir, təhsil
isə burada çox mühüm, əvəzedilməz rol
oynayır. Ona görə də təhsil ictimaiyyəti Ulu
öndər Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
Azərbaycançılıq ideologiyasının məzmununu,
mahiyyətini mükəmməl bilməli və bu
ideologiyanın böyüyən nəslə
aşılanmasında davamlılıq nümayiş etdirməlidir.
Heydər Əliyev Azərbaycançılıq
ideologiyasını Azərbaycan dövlətinin ana xətlərindən
birinə çevirərkən, ilk növbədə, tarix boyu
əldə edilmiş zəngin təcrübədən məharətlə
və uzaqgörən bir strateq kimi istifadə etdi. Bu
baxımdan Heydər Əliyevin Azərbaycançılığı
ümummilli ideologiya olaraq irəli sürməsi onun Azərbaycan
dövlətçiliyi naminə göstərdiyi tarixi xidmətdir.
Məhz Azərbaycançılıq Azərbaycana
qarşı bir çox istiqamətlərdən yönələn
təhdidlərin, ölkəmizi etnik bölücülük əsasında
parçalamaq cəhdlərinin qarşısında
güclü ideoloji və siyasi sipər oldu. Çünki Azərbaycançılıq
bizim keçmişimizdən gələn dəyər olaraq
vahid Azərbaycanın ideya əsası, ölkədə
bütün konfessiya və etnosların həmrəylik və
anlaşma içində birgəyaşayışının
tarixi təcrübəsidir. Bu istiqamətdə də Heydər
Əliyev Azərbaycan dilinin, tarixinin, ədəbiyyat və mədəniyyətinin
yeni – Azərbaycançılıq məfkurəsi ilə dərkinin
metodologiya və strategiyasını formalaşdırdı.
Onun 2001-ci il iyun ayının 18-də imzaladığı
“Dövlət dilinin tətbiqi işinin təkmilləşdirilməsi
haqqında”, həmçinin 2001-ci il avqust ayının 9-da
imzaladığı “Azərbaycan əlifbası və Azərbaycan
dili Gününün təsis edilməsi haqqında” Fərmanı
böyük tarixi-siyasi əhəmiyyətə malikdir. Nəticə
olaraq qeyd etmək istərdim ki, Ulu öndər Heydər Əliyevin
zəngin mənəvi, ideya-siyasi, ideoloji irsi mükəmməl
öyrənilməli, milli ideologiyamızın özəyini təşkil
etməlidir”.
Füzuli
Olaylar.- 2016.- 3 may.- S.10.