“Hər səsi çevirib
söz etmək olmur”...
“Daşlar
ovula-ovula, qayalar
sökülə-sökülə ölür...
Millət isə unuda-unuda” – deyirdi görkəmli ədəbiyyatşünas
alimimiz Yaşar Qarayev; çağdaş
nəslə, yetişməkdə olan gəncliyə
əyan olsun deyə..!
Böyük alimin sözünü dinləyib, öyüdünü alan yeni nəsl yazarlarının istedadlı nümayəndələrindən olan Əkbər Qoşalı təbii ki, ilk növbədə bu könül, ruh ürpənişlərinin gerçək yaşamını şerin, sözün diliylə ifadə etməyə çalışdı və... başarılı oldu. Qələmə aldığı hər misrası, sözü ilə anlada bildi ki, Yaşar müəllimin bəhs etdiyi həqiqətlərin “nəliy”inə vaqif olmaq üçün ilk növbədə öz qəlbinin, düşüncənin dərinliyinə baş vurmalısan. Elə lap ilkdən, öz qəlbinin dərinliynə baş vura bilən Əkbər çağdaş poeziyamıza, bir növ, yetkin, bitkin halda gəldi. Necə deyərlər, öz imzasını təsdiq etmiş halda... Elə bil ki, bu imza yüzillərin o biri üzündən aşıb gələn imzalarla bir arada olmuşdu. Bu imzanın yeniliyi oxucunu “kimlik” sualı altında qoymadı. Həmişə var olan köhnə tanışa dönmüş bir ad kimi ədəbi dairələrdə, ariflər qatında əziz tutuldu. Təbii ki, bu doğmlıqda, qəlbibirlikdə onun zövqlə, dərin bir incəliklə yazdığı şeirlər başlıca rol oynadı. O şeirlər etibarlı bir körpü, bağ kimi oxucu-şair, əslində yeni imza arasında vəsiləyə döndü... İlk növbədə o şeirlərin səmimiyyəti, dünyagörmüş bir ahıllıqla etdiyi titrəyiş oxucu qəlbini aldı, apardı:
Şairlər yanar, qovuşar, yandı şam, yandı pərvanə. Sübh ölər, axşam qayıdar şamlar, dörd yanı pərvanə...
Görərlər sevgi azalıb, dönərlər, min söz dolanıb; Qiyamətə lap az qalıb, düzdümü, yəni, pərvanə?
Qiyamətə lap az qalması təlaşını daha zor, güclü görünən dağa, daşa, ağaca yox... məhz zərif qanadlı bir pərvanəylə bölmək duyğusallığı həm də şairin dünyanın gələcəyinə əmin-arxayınlığının ifadəsidi, bəlkə..? – Bilir ki, ha yana hərlənsə, dönüb dolansa da, yenə də pəvanəyə qalan şam, şama qalan pərvanə olacaq:
Olan oldu, keçən keçdi, qara sevdalar gerçəkdi.. Yenə qanadı
ilişdi, yandırdı
pərvanəni şəm,
yandırdı şəmi
pərvanə...
Şəm-pərvanə arası dünya sevdasının
son ucu Əkbər Qoşalının yozumunda
hər dəfə gəlib Dədə Qorqud deyimli “Uca Tanrı yazmayınca bəndə bulmaz..!” həqiqətinə,
dünyagörmüşlüyünə çıxır ki:
Tanrı
yazıb, ömrümüz
bir cümlədi, hər cümlənin yanında bir nöqtə var. Şah işarə nə “sual”, nə “nida”dı, hərəsinin
qanında bir nöqtə var.
Əkbər Qoşalı poeziyası bütün durumu ilə anladır ki, qələm hər vaxt yaxşı
söz üçün
dirəniş göstərir,
inam olmayan yerdə nəfslər əxlaqı yenə bilər. Bütün bu çıxılmazlıqların
yeganə, gerçək
yolunu bütün hallarda poeziya özündə ehtiva edir. Əkbər Qoşalının poetik dünyası öz ətrini Əhməd Yəsəvi,
Mevlana, Hacı Bektaş Vəli, Yunus Əmrə düşüncəsindən, həyatabaxışından
alır. Ancaq, eyni
zamanda da o, bu günün ədəbi texnologiyalarının,
ədəbi “izm”lərinn
dilinə, nədənliyinə
yaxşı bələddi.
Onun yaradıcılıq axtarışları
davamlı, məntiqli
və gələnəyə
sayğılıdı. Söz bitən yerdə qələmin yas saxlaması həqiqətini yaradıcılıq
axtarışlarının gözü qabağında
saxlaya bilən şairlərdəndi Əkbər.
Ona görə də milli poeziyamızın
ədəb-ərkanından süzülüb gələn,
düşüncə kamilliyimizi
özündə daşıyan
misraları öz-özünə
süzülüb gəlir:
Yolunu azarsan, yol səni səslər,
nəsə itirərsən,
ol səni səslər. Hər səsi çevirib
söz etmək olmur, qəlb kədəri gəzər,
dil qəmi səslər.
Eyni yerdən
gələr, başqadı
adı, başqadı
səs dadı, şirin söz dadı, Səslərin gözəli qara sazdadı, Kərəmi çağırar, Dilqəmi
səslər.
Əkbər Qoşalı şeriyyəti
Kərəmi çağırıb,
Dilqəmi səsləmək
vadisi, yalı-yamacı
arası axıb gedən nəhr, bulaq misallıdı; qəlbə, ruha daha çox sərinlik, toxtaqlıq və şükranlıq duyğusu gətirir. Bu duyğuların
məstliyi uzun bir ömrə, yaşama dəyər... Bütün hallarda Əkbəri oxuduqca “deyir səs ölməyir, deyir söz ölmür” haqqına köklənirsən. Eyni
zamanda oxucu qənaəti hər bir halıyla şairlə həmrəyədi
ki, əgər doğrudan da söz ölmürsə, bəs onda hansı
səbəbdən lazım
olduğu məqamlarda
bütün varlığıyla
eşidilməyir..? Əkbər Qoşalının
bu sualının cavabı elə onun öz yazdıqlarındadı.
Sadəcə, oxucu fəhminə
ehtiyac var.
Əkbər Qoşalı poetik sözə ehya verə bilən qələm adamıdı. Onun poetik
təfəkkürü söz
aşiqliyinin köynəyindən
klassik və çağdaş poeziya gələnəyi üstündə,
özəl bir bağlantı ilə keçib, bu müstəvidə qundaqlanıb.
Onun şeirlərində
aşiqlik zövqü,
aşiqlik istedadı
var. Oxuduqca inanırsan:
Dindən
əvvəl Sevgi özü Din idi, onda aşiq – yardı, onda yar – aşiq... Əvvəl sözün “susma!” idi, “din!” idi, indi isə
susmaq olub yaraşıq...
Əkbərin şeirləri sözün
dirənib qaldığı,
susduğu yerdən başlayır. Yəni, şerin, sözün
sabahına daha çox inam, daha çox etibar gətirir. Bu ruhda heç
bir halda bədbinlik, özünəqapanma
yoxdu. Ən dərdli çağında,
qəmli çağında,
bütün dünyanın
amansızlıqla üstünə
yeridiyi bir məqamda belə bu şeirlərə könül verə-verə
bütün qayğılarını,
dərd-sərini, ömür-gün
qarğaşalarını unuda
bilərsən. Gəlib
o yerə çıxa
bilərsən ki:
Kipriyimlə götürmüşdüm mən odu,
onu gördüm, yenə qəlbim oddandı.
Canan görüb, gülüb,
deyib bu odu, -
ona deyin, bir eşq adlı
oddandı...
Sinəsində ürək deyil,
od olanların
yığvalı, gedib-gedib
yenidən qayıdacağı
ovqatı belədi. Əkbər o şairlərdəndi
ki, inam və səmimiyyətlə
yaza bilir:
Elə bil qələmə ayə keçibdi,
gözümü kağızdan
ayırammıram.
Əkbər “odlanmayan ürəkləri od dandı” deyərkən də, inandırıcıdı. Bütün halları ilə onun yaradıcılığı qələm dostlarının poetik dünyasına qığılcım saçır – yəni yazmağa, yeni söz deməyə istinad nöqtəsi olur. Elə mən də bu sətirləri yaza-yaza qəlbimin bütün səmimiyyəti ilə yazdığım “yarası ağrıyır şeir balamın” misrasını xatırlayıram. Yəni, ağrı, kədər havası gəlirsə, deməli yeni bir şerin doğum günü başlayır. Uğurlu gündü demək...
Gülayə Şınıxlı
Olaylar.- 2016.- 12 may.- S.10.