Azərbaycanda müasir
dünyanın insan
hüquqları fəlsəfəsinə əməl
olunur
Nizami Cəfərov: "Bunun üçün
dövlətin, hakimiyyətin möhkəmləndirilməsinə
böyük zərurət var"
Azərbaycanda
keçirilməsi nəzərdə tutulan
ümumxalq səsverməsinə
sayılı günlər qalıb. Ötən müddətin
təhlili deməyə əsas verir ki, Konstitusiya dəyişiklikləri
zərurətdən yaranıb və cəmiyyət bu yenilikləri birmənalı dəstəkləyir.
Milli
Məclisin deputatı, "Yeni Azərbaycan" referendum
üzrə təşviqat qrupu tərəfindən vəkil
edilmiş şəxs Nizami Cəfərov qeyd edib ki, "Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasına dəyişikliklər
haqqında" Referendum Aktının fəlsəfəsində
bir-birilə dialektik, sıx bağlı olan iki məsələ
dayanır. Onlardan birincisi, dünyada baş verən iqtisadi,
ictimai-siyasi proseslər və bu proseslər zəminində
xalqımızın, dövlətçiliyimizin
maraqlarının qorunmasıdır. Yəni bu elə bir məsələdir
ki, hər bir dövlət, böyük və kiçik xalq və
ya dövlət olmasından asılı olmayaraq
özünü müdafiə etməlidir: "Tarix boyu belə
olub. Müasir dünyanın öz prinsipləri, öz modelləri,
özünü qoruma texnologiyaları var. Azərbaycan bu
baxımdan olduqca mükəmməl konsepsiyaya malikdir. Hətta
məsələ yalnız konsepsiya səviyyəsində
qalmır, kifayət qədər böyük təcrübə
əldə olunub. İkinci məsələ isə ondan ibarətdir
ki, Azərbaycanda demokratiyanın inkişafı, Azərbaycan vətəndaşının
şəxsiyyətinin qorunması, həyatının təmin
olunması faktoruna yüksək səviyyədə əməl
edilir. Yəni ölkəmizdə müasir dünyanın insan
hüquqları deyilən normal fəlsəfəsinə əməl
olunur. Bunun üçün də hər iki məsələ,
həm özünü qorumaq, həm də insan
hüquqlarının qorunması üçün dövlətin,
hakimiyyətin möhkəmləndirilməsinə
ardıcıl olaraq çox böyük zərurət var.
Fikrimcə, bu referendum aktının da əsas vəzifəsi
bu iki zəruri tələbi əlaqələndirmək və
hakimiyyətin daha dinamik və uğurlu şəkildə bu tələblərin
ödənilməsinə istiqamətləndirməkdir".
Onun sözlərinə görə, hər bir demokratik dövlətin
davamlı inkişafını şərtləndirən
başlıca amillərdən biri ardıcıl islahatların
həyata keçirilməsidir. Siyasi, iqtisadi, hüquqi və
digər sahələri əhatə edən fundamental islahatlar
çoxşaxəli, ardıcıl və dinamik
inkişafı təmin etməklə yanaşı, yeni
inkişaf perspektivlərinin müəyyənləşdirilməsini
təmin edir. Bəli, fundamental islahatlar sırasında ölkənin
Ana Qanunu kimi səciyyələndirilən konstitusiya
islahatları xüsusi yer tutur: "Əminliklə qeyd etmək
olar ki, demokratik inkişaf yolunda əmin addımlarla irəliləyən
Azərbaycanda daxili siyasət kursunun mühüm istiqamətlərindən
birini çoxşaxəli islahatların davamlılığının
təmin edilməsi təşkil edir. Azərbaycanda həyata
keçirilən islahatlar, əsas etibarilə, siyasi sistemin təkmilləşməsinə,
idarəetmənin effektivliyinin artırılmasına, insan və
vətəndaş hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsinə və digər strateji məqsədlərə
xidmət edir. Ölkəmizdə Konstitusiya islahatları da bu
baxımdan xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. Məlumdur
ki, 1995-ci il noyabr ayının 12-də referendumla qəbul
edilmiş Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında
ötən müddət ərzində müəyyən dəyişikliklər
və əlavələr edilmişdir. 24 avqust 2002-ci il və
18 mart 2009-cu il keçirilən ümumxalq səsverməsi-referendumlar
vasitəsilə Konstitusiyaya edilən əlavə və dəyişikliklər
qanunvericilik bazasının zənginləşməsinə,
insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının əhatə dairəsinin genişlənməsinə,
sosial-siyasi təsisatların fəaliyyət mexanizminin səmərəlilik
səviyyəsinin artırılmasına fundamental töhfələr
bəxş edib". Millət vəkili bildirib ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən
irəli sürülmüş "Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasında dəyişikliklər
edilməsi haqqında" Referendum Aktının layihəsində
əsas etibarilə, insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının qorunması, idarəetmənin təkmilləşdirilməsi,
təhlükəsizliyin daha da möhkəmləndirilməsi və
bir sıra digər məsələlər əks olunub ki, bu
da ölkəmizdə islahatlar fəlsəfəsinin məhz
milli maraqlara və inkişafa xidmət etdiyini göstərir:
"Konstitusiyaya təklif edilən edilən əlavə və
dəyişikliklər özündə kompleks məsələləri
ehtiva edir. Əvvəla, onların bir hissəsi insan hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsinə həsr olunub. Yəni
bir sıra əlavə və dəyişikliklərdə
insanların şərəf və ləyaqətinin
qorunması, onların hüquqlarının müdafiə
olunması, ayrı-ayrı orqanlarda vətəndaşların
müraciətlərinə baxılması, onların təhlükəsizliyinin
təmin olunması, o cümlədən müasir dövrdə
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə etməklə
fərdin hüquqlarının pozulmasının
qarşısının alınması kimi məsələlər
əsas götürülüb. Digər tərəfdən,
layihədə əks olunmuş təklifə əsasən, Azərbaycan
Respublikasının birinci vitse-prezidenti və vitse-prezidentləri
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən
vəzifəyə təyin və vəzifədən azad
edilirlər. Eyni zamanda, layihədə Konstitusiyaya "Azərbaycan
Respublikasının vitse-prezidenti vəzifəsinə
seçkilərdə iştirak etmək hüququna malik olan,
ali təhsilli, başqa dövlətlər
qarşısında öhdəliyi olmayan Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşı təyin edilir"
məzmunlu cümlənin əlavə edilməsi də qeyd
edilib. Məhz bu, odarəetmə sistemində yeni keyfiyyət dəyişikliyi
yaratmaqla bu sahədə daha çevik və effektiv fəaliyyəti
təmin etmiş olacaq. Bununla yanaşı, Silahlı Qüvvələrlə
bağlı təklif olunan dəyişikliklər də təqdirəlayiqdir.
Əgər bu günə qədər Ali Baş Komandan statusu
yalnız Ordu, Silahlı Qüvvələr üzərində
idisə, artıq Konstitusiyaya təklif olunan dəyişikliklərə
əsasən, bütün silahlı birləşmələr
Ali Baş Komandanın əmrinə tabe olacaq. Yəni
Konstitusiya dəyişikliklərində bütün silahlı
birləşmələr üzərində vahid
komandanlığın tətbiqi məsələsi öz əksini
tapır. Digər mühüm və vacib məqamlardan biri isə
prezidentlik müddətinin 5 ildən 7 ilə
artırılması ilə bağlıdır. Bu, həm
dövlət başçısına irəli
sürdüyü proqram və layihələri daha məqbul
zaman formasında icra etməyə imkan verir, həm də
özündə dünya təcribəsini ehtiva edir. Qeyd edim
ki, hazırda dünyanın 30-a yaxın ölkəsində
prezidentlik müddəti 7 ildir. İtaliya, İsrail,
İslandiya, Qazaxıstan kimi ölkələrdə də
prezidentlik müddəti 7 il olaraq təsbit edilib". N.Cəfərov
bildirib ki, Konstitusiyaya təklif olunan əlavə dəyişikliklər
Azərbaycan Respublikasında gedən iqtisadi inkişafdan,
ölkədə vətəndaşların hüquq və
azadlıqlarının qorunması, dövlət
strukturlarının təkmilləşdirilməsi, Silahlı
Qüvvələrin gücləndirilməsi, respublikanın təhlükəsizlik
sisteminin möhkəmləndirilməsi, vətəndaşların
məhkəmələrə özlərinin
hüquqlarının qorunması üçün müraciətlərinin
tam şəkildə təmin edilməsi, aidiyyatı
orqanların fəaliyyətindən və ya fəaliyyətsizliyindən
müraciət olunması, o cümlədən seçkili
orqanlarda iştirak və burada olan baryerlərin aradan
qaldırılması zərurətindən, bilavasitə Azərbaycanın
qoşulduğu beynəlxalq konvensiyalardan, ölkənin beynəlxalq
aləmdə nüfuzunun artmasından irəli gələn dəyişikliklərdir.
Bir sözlə, milli maraqlara xidmət edən Konstitusiya
islahatları zərurətdən qaynaqlanır: "Təbii
ki, referendum aktının qəbul olunması üçün
"Yeni Azərbaycan" təşviqat qrupu xüsusi kampaniya
həyata keçirir. Bu prosesdə YAP-ı təmsil edən
millət vəkilləri, hüquqşünaslar,
iqtisadçılar, yəni mütəxəssislər
iştirak edirlər. Burada referendum aktının məzmununun
cəmiyyətdə çatdırılması əsas məsələdir.
Məncə, insanlarla görüşdə təbliğatçılar
üçün heç bir çətinlik yoxdur.
Çünki cəmiyyətimiz kifayət qədər
hazırlıqlı cəmiyyətdir. Müstəqillik illəri
ərzində ölkədə aparılan siyasət elədir
ki, Azərbaycan cəmiyyəti dünyaya açıqdır,
dünyada, ölkədə baş verən prosesləri dərindən
araşdırmaq, müqayisə aparmaq imkanına malikdir. Ona
görə də, bu məsələdə təbliğatın
normal gedişi üçün hər cür şərait
var. Sadəcə olaraq, bu proses həm də onunla əlamətdardır
ki, cəmiyyətimiz dövlətin işində bilavasitə
iştirak səviyyəsini daha da artıracaq. Yəni bizim cəmiyyətimiz
istənilən məsələni, xalqın, dövlətin, hətta
dünyanın taleyi ilə bağlı olan məsələləri
çox obyektiv şəkildə müzakirə etmək və
qərar qəbul etmək imkanına malikdir".
Alim
Olaylar.- 2016.- 24-26 sentyabr.- S.13.