“Daha heç kim
tamaşaçını
aldada bilmir”
Aytən Məhərrəmova:
"Muğamımıza yüksək səviyyədə
dövlət dəstəyi var"
Muğam Azərbaycan
xalqının ən dəyərli sərvətidir. Muğam tarixin o tayından yol alaraq bu günə qədər
gələn bir incidir, dürrdür. Bu incinin dəyərini
əsil xiridarlar - muğam ifaçıları daha
yaxşı bilirlər. Muğam insan
ruhunun sarı simidi. Bu simə toxunanda
ürək döyüntüləri bir başqa
döyünür - daha həyəcanlı, daha həzin.
İllah da ki, muğam ifaçısının səsi qəlbin
dərinliyinə enərək ordakı mürgülü xatirələri
oyadanda insan özünü ruhlar aləminə
düşmüş kimi hiss edir. Bu aləmin "sakinləri"
olan "Segah", "Şur", "Bəstənigar",
"Çahargah", "Rast" və digərləri
insanın ayağını yerdən kəsir.
Azərbaycan musiqi sənətində çox
böyük muğam ifaçıları olub. Yüz illərlə
yol gələn musiqi sənətində bu sənətkarlar
muğamı ayaqda saxlayıb, yaşadıblar. Adlarını çəkməyə ehtiyac
olmadığını düşünərək, təkcə
onu demək istərdik ki, ötən illərin musiqi
dünyasından bu günə boylanan ifaçıların
hazırkı davamçıları da muğamın incəliklərini,
ruhunu çox gözəl duyaraq dinləyiciyə ötürməyə
çalışırlar.
Dünənlə bu günün arasında körpü
qurmağa çalışan gənc ifaçılar,
muğam ustaları Azərbaycanda yetərincədir. Onlardan biri də
Aytən Məhərrəmovadı. Gözəldi,
yaraşıqlıdı! Və ən əsası
qaynar, büllur bir SƏS sahibidi. Ustad sənətkarlarımızın
oxuduqlarını yenidən ifa etməklə bərabər,
orta yaşlı nəslin sevgisini qazanan, gənc nəsillərə
milli musiqimizi, muğamımızı, sevdirən şəxsi
ifaçı adlandırmaq məncə, ədalətsizlikdi.
Aytən xanım bu parametrləri özündə
daşısa da elə-belə ifaçı deyil. O, sənətkar-xanəndədi.
Xüsusilə də çox ustalıqla və məharətlə
ifa etdiyi "Anama deyin", "Şirin yuxun olaydım",
"Heyfim gəldi", "Heyratı" və başqa
ifalarında öz sirli səsinin möhürünü
yaşatmağı bacarıb. Aytən
xanımın öz yolu, öz üslubu, öz
yanaşması var. Səsindəki həzinliyə
qarışan məhrəmanə bir duyğu var ki, bu da
öz-özünə yaranan deyil. Hardasa
qaynayan saf bulağın, təmiz və şəffaf
çeşmənin gözündə "ilişib qalan"
inci - SƏS Aytən Məhərrəmovada boy göstərib.
Bu SƏSin mənbəyi hardan qaynaqlanır?
İlk olaraq verdiyim suala xanəndə belə cavab verdi:
- Aytən xanım, adətən
möhtəşəm səs genetik olaraq qanla keçir.
Musiqiçi ailəsində doğulmadan musiqiyə bu qədər
bağlılıq necə ola bilər?
-
Doğru, ailəmizdə, nəslimizdə ifaçı
olmayıb. Amma gözümü açandan
musiqini sevmiş, vurğunu olmuşam. Uşaqlıqdan
fortepiano çalmağa həvəsim olub. Bir müddət musiqi həvəsimi boğmağa da
çalışdılar. Bunun ötəri
həvəs olduğunu düşünürdülər.
Fortepianonu özüm öyrənməyə
çalışırdım. Beşinci
sinfdə oxuyanda atam məni musiqi məktəbinə
yazdırdı. 36 saylı musiqi məktəbinin direktoru
Məlik müəllim səsimi dinlədikdən sonra atama təklif
etdi ki, Aytənin çox yaxşı səsi var, gələcəkdə
gözəl xanəndə ola bilər. Atam da bu məsləhəti qəbul edib məni xanəndəlik
sinfinə yazdırdı. Daha sonra Bülbül adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbində
oxudum. Asəf Zeynallı adına musiqi
texnikumunda dəyərli ustadım, xalq artisti Mənsum
İbrahimovun tələbəsi oldum. O gün, bu gün Mənsum
müəllimin dəstəyini öz üzərimdə hiss
edirəm. O tələbələrinə müəllim, ustad
kimi yox, mənəvi ata kimi qayğı göstərir. Hər bir əziyyət çəkən,
çalışan, zəhmətkeş tələbə
üçün Mənsum müəllim əlindən gələn
köməyi əsirgəmir. Onun
üçün tələbənin onun sinfində dərs
almasının əhəmiyyəti yoxdu, təki istedadı
olsun. Mənim sənət yolunda eləcə
də həyatda ən böyük uğurum Mənsum müəllim
kimi gözəl insanla rastlaşmağımdı.
- Toylarımızda muğam
oxunmasına münasibət necədi? Bu mənəvi sərvətimiz
toylarımıza daxil ola bilibmi?
- Hər
xanəndənin toya fərqli yanaşması var. İndi
tamaşaçılarımız muğam haqqında xeyli məlumatlıdılar.
Biz elə təhsil almışıq ki, toya da
gedəndə klassik muğam ifa edirik. Əvvəllər
bəziləri muğam adı ilə fərqli musiqilər ifa
edirdilər. Lakin indi televiziyada
yayımlanan Muğam müsabiqəsi ictimaiyyəti məlumatlandırdı.
Daha heç kim tamaşaçını
aldada bilmir. Hansı el şənliyində
klassik muğam ifa olunursa, o muğam dinlənilir. Əgər ifaçı peşəkar xanəndədisə,
istənilən toplumu özünə cəlb edəcək.
Məlumdur ki, son illər muğamımıza
yüksək səviyyədə dövlət dəstəyi
var. Buna görə Heydər Əliyev Fonduna, onun prezidenti
Mehriban xanıma dərin təşəkkürümü
bildirirəm. Azərbaycanın birinci xanımının
sayəsindəmuğam bir daha həyata vəsiqə
aldı, beynəlxalq musiqi arenasında öz layiqli yerini tutdu.
Hər il televiziyada muğam müsabiqəsinin
canlı yayımla efirə getməsi, ustadların seçimi
ilə yeni ifaçıları sənətə cəlb eləmək
muğamımızın inkişafı üçün
böyük dəstəkdi.
- Gənclərimizin musiqi tariximizə,
muğamımızın tarixinə münasibəti necədi?
- Mən
özüm "Azərbaycan xalq musiqisi
ifaçılığı tarixi" fənnini tədris edirəm.
Musiqi məktəblərində gənclərə
hər hansı bir muğamın, təsnifin
ifaçıları haqqında, tarixi haqqında dərslər
keçirilir. Məsələn, bu gün musiqi məktəbində
təhsil alan gəncin Cabbar
Qaryağdıoğlunun, Seyid Şuşinskinin kim olduğunu,
hansı musiqiləri, muğamları, təsnifləri ifa
etdiyini bilməməyə haqqı yoxdu. Çünki
orada çalışan pedaqoqlar, mütəxəssislər tərəfindən
uşaqlara bu tarix öyrədilir. İstər
çalışdığım Şuşa
Musiqi Kollecində, istərsə də Müslüm Maqomayev
adına 26 saylı musiqi məktəbində bu fənnlər
tədris olunur.
- Aytən Məhərrəmova
bu gün tamaşaçılarından, dinləyicilərindən
razıdırmı?
- Tamaşaçılarımın
mənə olan münasibətindən çox razıyam.
Onlardan hər zaman müsbət enerji alıram və sevildiyimi
hiss edirəm. Həyatda da, efirdə də hər
zaman olduğum kimiyəm. Dəyişib
ikiləşməyi bacarmıram. Başqa
cür görünməyə heç vaxt
çalışmamışam. Əslində
efirlərə tez-tez çıxmağın tərəfdarı
deyiləm. Ona görə də dəvət
olunan hər efirə çıxmağı düzgün hesab
etmirəm. Bu məsələdə
çox seçiciyəm. Bəlkə də
buna görə mən öz tamaşaçılarmı qoruya
bilirəm.
- Bu yaxınlarda Özbəkistana səfər
etdiyinizi eşitdik. Səfərinizin məqsədi
nə idi?
- Heydər
Əliyev Mərkəzinin dəstəyi ilə Özbəkistanda
muğam albomu çıxmalıdı. Burada həm
gənc xanəndələrin, həm də ustad xanəndələrimizin
ifalarının yer alacağı gözlənilir. Bu ideya hələ natamamdı. Amma
ümid edirik ki, həyata keçəcək.
- Aytən xanım, bildiyimiz kimi,
növbəti muğam müsabiqəsi keçiriləcək.
Tələbələrinizdən bu dəfəki
müsabiqədə iştirak edənlər olacaq?
-
Hazırlaşan, müsabiqədə iştirak edəcək tələbələrim
var. Mən də seçimləri gözləyirəm.
Birincilik əldə edə bilməsələr də əsas
odur ki, müsabiqənin gedişatı ilə tanış
olub, təcrübə qazanacaqlar. O cür ustadların
qarşısında ifa eləmək asan iş deyil.
- Leylinin anası nə zamansa Leylinin
özünü oynamaq istəyibmi?
- Əslində mənim elə bir kompleksim yoxdu ki,
mütləq Leylini oynamalıyam. Gənclər
arasında Leylini görünüş olaraq göstərə
biləcək gözəl səsli xanəndələrimiz var.
Arzu Əliyeva gənc xanəndələr arasında mənə
Leyli obrazını sevdirən yeganə insandı. Arzunun ifasını görəndə özüm həvəslənirəm
ki, Leyli obrazını canlandırım. Xarici
görünüşüm üzərində
çalışıram. İnşallah
uyğun bir zamanda mən də Leylini ifa edərəm.
Yeri gəlmişkən, bir sirr açım: Arzu Əliyeva ilə
birgə (O Leylini, mən isə anasını oynayanda) səhnədəcə
ağlamışıq. O qədər obraza
qapılırıq ki... Bu o deməkdir ki, biz
obrazı bir - birimizə ötürə bilirik. Bu
gün səhnəmizdə "Leyli və Məcnun"- un çox gözəl ifaçıları
var. Mənim heç vaxt Leyli obrazını canlandırmaq kimi
böyük arzum olmayıb. Amma indi artıq o
arzu cücərib. Bunun da səbəbkarı
Arzu Əliyevadı.
- İfa eləmək istədiyiniz
şah əsər hansıdı?
- Oxumaq
istədiyim bütün əsərləri ifa etmişəm. Bəzən elə olur ki, hansısa əsəri
oxumaq istəyirəm. Amma zamanın yetişmədiyini
hiss edirəm. İllər keçsə də,
tələsmirəm. Şüuraltı həmişə
yadımda saxlayıram. Özümü tam hazır hiss
edəndə ifa edirəm. "Anama deyin",
"Heyfim gəldi" bu cür ifalarımdandı. Sonda
özümü hazır hiss elədim və ifa etdim.
Düşünürəm ki, tələsməyəndə
gözəl ifa, keyfiyyətli iş alınır.
- Xanəndəni peşəkar
musiqiçilərin müşaiyət etməsi hər
hansı bir əsərin uğurlu olacağından xəbər
verir. Ədalət Behbudov və Pərviz Fərhadovun
istedadlı musiqiçi kimi sənətkarlar tərəfindən
qəbul edildikləri hər kəsə bəllidi. Bu üçlüyün "Aypara" sı necə
yarandı?
- Mənsum
İbrahimovun hər il həyata
keçirdiyi "Gəncləşən muğam" adlı
layihəsi var. 2009 - cu ildə bu layihə üzərində
çalışarkən Pərviz Fərhadov və Ədalət
Behbudovla birgə çıxış etdim. Əslində biz əvvəldən
dost idik. Hər üçümüz eyni vaxtda
Milli Konservatoriyada təhsil almışıq. Həm dostluğumuz, həm sənət
baxımından bir- birimizi anlamağımız və bunun nəticəsində
yaranan uğurlarımız "Aypara" qrupunun yaranmasına
səbəb oldu. Birlikdə xeyli
uğurumuz olub. 2011- ci ildə
Muğam müsabiqəsinin qalibi oldum Dörd il sonra Beynəlxalq
Muğam Müsabiqəsində birincilik əldə etdim.
- Uğurlu imic dəyişikliyinizin
sənətinizə təsiri olacaqmı?
Muğam ifaçısı olsam da repertuarımda retro
mahnılar da var. Hər zaman bəstəkar mahnılarına
müraciət etmişəm. Ayaqüstü ifalardan
çəkinmişəm. İmicimdə dəyişiklik
olunandan sonra televiziya tamaşaçıları ayaqüstə
ifalarımı da görə biləcəklər.
- Müasir dövrdə gənclərin
hamısında internetdən asılılıq yaranıb. Sizdə bu "xəstəlik" necədi?
- Hamı
internetin çox vaxt aparmağından şikayət edir.
Düşünürəm ki, işinə məsuliyyətli
olan şəxs heç vaxt ondan asılı ola
bilməz. Hər kəs kimi mən də səhər,
axşam saatlarında olub - bitənlərdən xəbərdar
olmaq üçün informasiya agentliklərini izləyirəm.
Vaxtım olanda sosial şəbəkələrdəki
hesablarımı idarə edirəm. Bütün
sosial şəbəkələrdəki səhifələrimi
özüm idarə edirəm.
- Son vaxtlar geyimlərinizdə fərqlilik
hiss edirik. Modelyeriniz sizi qara rəngdən
uzaqlaşdırmağa çalışır, deyəsən.
- Geyimlərimlə Sevil xanım məşğul olur. Çox
zövqlü xanımdı. Təcrübəli, çox
gözəl əl qabiliyyəti olan, daim axtarışlar edən,
sənətini sevən və ən əsası bu gözəl
sənətindən zövq alan bir xanımdı.
Parçaların rəngini, formasını onunla birgə
qərarlaşdırırıq. Düşünürəm
ki, brend geyimləri brendə çevirən insan
özüdü. Mənim üzərimdə normal, ucuz qiymətə
satılan libas da görə bilərsiniz. Əgər o geyim mənə
yaraşırsa, demək mənim üçün brenddi. Yaxud
da əksinə, hansısa brenddən olan paltar mənə
yaraşmaya bilər, hətta onun brend olduğu hiss oluna bilməz.
Çox zaman brend
firmalardan olan geyimlərdən qaçıram. Sadəliyə
üstünlük verirəm.
- Tamaşaçılarınız
solo konsert xəbərinizi nə zaman eşidəcəklər?
- Konsertlə
bağlı suallar çox verilir. Repertuar
baxımından konsertə çoxdan hazırıq. Sadəcə maddi və təşkilati problemlərdən
təəssüf ki, konsert alınmır. Konsertin
uğurlu olması üçün yüksək səviyyədə
dekorasiya, reklam işləri tələb olunur. Konsertlərimiz demək olar ki, qastrolar səfərlərində
olur. Edəcəyim bütün işlərin
yaxşı olmasına əmin olduqdan sonra üzə
çıxarmağın tərəfdarıyam. Bu, yalnız konsertlə bağlı deyil, mahnı
seçimimə, ifalarıma da prinsipial yanaşıram.
- Hazırda hansı əsərlər
üzərində işləyirsiniz?
- Beş
retro mahnını yeni aranjimanda təqdim etməyi
düşünürəm. Bundan başqa Arzu
Əliyeva ilə iki duet oxumağı
planlaşdırmışıq. Biri demək
olar ki, hazırdı. Böyük sənətkarımız
Zeynəb Xanlarovanın repertuarındandı. Tahir Əkbərin "Gərəksən mənə"
mahnısını yaxın zamanlarda duet şəklində ifa
edəcəyik.
Olaylar.- 2017.- 4-6 fevral.- S.12.