Kimsəsizlər adası və heç
kimlik vals...
(hekayə)
Bir kimsəsiz ada vardı. Bu adanın sakinləri ya yerli-dibli
olmamışdılar, ya da sonradan hansısa faciəvi
möcüzə nəticəsində yox olmuşdular...
Adanın bir köşəsində bir cüt ağac
arasında bir cüt skamya vardı. O skamyalar elə
görünüşündən qəribə idi. Sanki, sanki
baxdıqca adama nə isə demək istəyirdi...
Qəlbi dolu idi bu kimsəsiz adanın. Həm də elə ki, bu dəqiqə
bir həzin musiqi səslənsə, hər hansı gözəl
melodiyalı bir vals çalınsa,
qalxıb insan kimi rəqs edəcəkdi. Özü də elə-belə
deyil, capcanlı, içdən, böyük sevgi və ehtiras
hissiylə...
Hərdən uzaqlığından iri səyahət gəmiləri
keçirdi və sərnişinlərdən onunla maraqlanan da
olurdu. Amma nədəndir, bilinməz, kimsə hələ
bu vaxta kimi cürət edib ona yaxın gəlməmişdi.
Sanki bu kimsəsiz adanın ruhunu, dərin
iztirablarını və başına gələn dəhşətli
faciəni duyurdular. Elə bil ona baxan hər insanı
özü bilərəkdən itirdi bu tənha və kədərli
ada...
Ancaq bir dəfə necə oldusa, bir inadkar yazar cəsarət
edib ona yan aldı. Yeni romanı üzərində
düşünməyə özünə vaxt
ayırmışdı və ona məhz belə bir tənha
yer lazım idi. Ayaqları torpağa basan ilk andan
ilhamlanan yazar ürəyində bu ada ilə bağlı bir
neçə cümlə işlətdi:
-Duyuram. Bəli. Dərinliyindəki o ehtirası da,
eşqi də, həsrəti də və nəhayət, faciəni
də...
Yazar yanılmamışdı. Əsla. Adanın dərinliyində gizli bir həqiqət vardı. O həqiqət ki, bəlkə də heç vaxt açılmamalıydı. Çünki açılsaydı, özüylə birlikdə yenidən bir neçə insanı kədərləndirəcək, dəhşətə gətirəcək və həyat haqqındakı bütün nikbin düşüncələrini alt-üst edəcəkdi. Məhz buna görə, ada sirrinin açılmasını istəmirdi. Amma yazar yaman inadçı idi. Və bu inadçılığı keçən hər saniyə onu adaya daha çox bağlayırdı.
Bir həftə adada qalan yazar yavaş-yavaş buraya uyğunlaşmağa, ilk gəldiyi andan içini bürüyən qəribə vahimə hissindən azad olmağa başlamışdı ki, haqqında az əvvəl söz etdiyimiz o məşhur cüt skamyaya sarı gəldi. Və beləcə hər şey – adanın bütün sirri də çözüldü...
Onlar bir kiçik qəsəbədə məskunlaşmış şirin cütlük idilər. Arzuları, xəyalları da olduqca sadə idi. Sadəcə və sadəcə birlikdə xoşbəxt olmaq istəyirdilər. Ona görə, hər ikisi evlənən kimi öz ailələrindən, yaşadıqları mühitdən uzaqlaşmaq, toplumun bütün itici fikirlərindən və “qayğısından” qurtulmağa çalışdılar. Elə bu arzu, bu niyyət də onları adaya gətirib çıxardı. – deyə həmin skamyalardan birində yerini rahatlayan yazar yeni romanını belə başladı...
Toylarında klassik bəstəkarlardan birinin valsını oynamışdılar. Bu vals, sadəcə toy adəti deyildi onlar üçün, bu vals, həm də yaşanacaq böyük xoşbəxtliyin və dərin məhəbbətin müjdəçisiydi. Amma di gəl ki, oynarkən bir-birinə saf sevgi gülücükləri bəxş edən ikili zalım sonluqdan xəbərsiz idilər...
İndi burada – bu qoşa ağacın arasında, qoşa skamyaların birində oturan yazar dərin fikrə getmişdi. Çox düşündü. Amma bu adada baş verən faciənin ruhunu duysa da, hələ ki özünü mənimsəyə bilməmişdi, deyəsən, belə getsə uzun müddət bir şey anlamayacaqdı da...
Qızın atası nüfuzlu əyalət rəhbəri idi. Və onun üçün ailəsinin xoşbəxtliyindən daha çox, bu günkü şöhrəti, əhali üzərindəki hakimiyyəti və əlbəttə ki, bütün insanlığı qarmağına keçirmiş, əsrlərdir kölə etmiş külli miqdarda pul... Heç cür razı ola bilmirdi, niyə qızı, “onun” qızı qonşuluqdakı, qohumluqdakı “asil” nümayəndələri deyil, tamam uzaq məmləkətdən gələn, füqara (kasıb) bir kişini seçmişdi. Atalıq duyğusu heç, indi eqoist əyalət rəhbərini maraqlandıran və düşündükcə qıcıqlandıran yalnız bir şey vardı – baxışlarıyla daim aşağıladığı, danışıq tərziylə əzdiyi, nəhayət, pulu ilə məhv etməyə çalışdığı bu aşağı təbəqənin adamı ondan, hətta bütün çevrəsindəki kişilərdən daha yaraşıqlı və ləyaqətli idi. Yaraşığı da dursun bir yana, o, heç vaxt heç bir zəngin kimi nəyinsə, elə götürək başda pulun, bəli, “cənab pulun” qarşısında əyilməmişdi...
İndi yazdıqca maraqlı fikirlərə qərq olan yazar bu kimsəsiz adanın bütün tərəfini gəzmək, onu bütün incəlikləriylə öyrənmək istəyirdi. Onda duyduğu ehtiras, yazarı yaman ovsunlamışdı və o, bu ehtirasın qaynağını, əsas da hekayəsini öyrənmədən əl çəkməyəcəkdi. Əl çəksəydi, nə vaxtsa bezsəydi, o zaman ruhunu, yazarlıq istedadını itirə bilərdi, özü də həmişəlik... Axı bütün incəsənət adamları kimi yazarlar da çox qəribə və inadkar olurlar. Bu inadkarlıq tədricən onları digər adi insanlardan fərqləndirir və özəl edirdi. Bu özəlliksə tarixə düşməyə, ölümündən sonra əbədi yaşamağa bir vasitəydi, həm də vazkeçilməz, əldə olunması haradasa mümkünsüz olan vasitə...
Toydan bir gün qabaq atası onu son dəfə
təhdid etmişdi. Bu təhdid, sevgilisinə qovuşmağa
tələsən gənc qız üçün nə qədər
önəmsiz olsa da, atasından, canından çox sevdiyi
anasından birdəfəlik ayrılacağı
üçün onu çox qorxutmuşdu. Amma nə etmək olar, həyatın
ona biçdiyi rol da bu idi. Çarəsiz
qızcığaza sadəcə səhnəyə
çıxıb oynamaq qalırdı. Bütün
olanları özündə yaşadan, dərin həyat
eşqiylə köklənmiş vals isə
elə hey həzin-həzin səslənirdi...
Hələ bunlar harasıydı. Hekayənin əsas
dönüş nöqtəsi o idi ki, bu məsum
cütlüyün saf, ilahi eşqinə qarşı dayanan bir
nəfər də vardı. Həm də onları
ölümünə ayırmağa and içmiş, qəddar,
miskin bir “insan”... O da guya qızı sevirdi. Özü
də dəlicəsinə. Amma məsələ
burasındaydı ki, qız ona heç vaxt, adi bir salam da veməmişdi, qaldı ki hər
hansı gülümsəmə, hər hansı gələcək
xəyalı, sevgi ümidi...
Yazar durmadan yerində vurnuxur, romanın əsas
süjetini, necə deyərlər, bu kimsəsiz adanın
“taleyini” qurmağa çalışırdı. Bir qədər
düşündükdən sonra günlərdir mürəkkəbə
batmış əllərini, yazmaqdan incinmiş
barmaqlarını, qızarmış, yorğun gözlərini
istirahət üçün rahat buraxdı... Amma
bir şeyi – durmadan adanı düşünən beynini
dayandıra bilmədi. Dalbadal üç
gün yatan yazarın beyni yuxuda belə
düşünürdü. O da deyəsən, inadkar
yazartək sirli mətləbləri açıqlığa
qovuşdurmadan rahatlamayacaqdı, həm də heç...
Toydan sonra məsum cütlüyü hər an izləyən
miskin və eqoist “aşiq” qızın atasını
özünə xas yaltaq hərəkətləri,
davranışları və özü qədər ucuz hədiyyələriylə
ələ ala bilmişdi. Məhz ona görə idi ki, şəxsiyyətcə
asillikdən xəbərsiz olan əyalət rəhbəri nəyin
bahasına olursa, olsun, hətta qız sevdiyindən
uşağa qalsa da belə, qızı ondan ayırmağa və
bu özü kimi alçaq, yekəxana “aşiq”-ə verməyə
hazır idi...
Toy gecəsi çox möhtəşəm
keçmişdi. Tanrının sevdiyi iki bəxtəvər bəndəsi
bu gün bir-biriylə sözün bütün mənalarında
qovuşmuş, arzularına, uzun zamandan bəri gözlədikləri
vüsala çatmışdılar... Di gəl ki, hər an
ağın yanında qara da var və bu qara daima ağı ləkələməyə,
onu içində bütünlüklə udmağa
çalışır... Bu gecə də onlara açıq
qalmış pəncərən tamaşa edən xəstə
“aşiq”, o qaranın elə özüydü ki var...
Niyə
belə olur, görəsən?... Niyə,
həyatda xoşbəxt ola bilməyən xəstə ruhlu
insanlar bədbəxtliklərinin səbəbini özlərində,
həyatda acımadıqları məsum insanların
gözyaşlarında deyil, xoşbəxt olmağa
çalışan və ruhən həqiqətən xoşbəxt
olan kimsələrdə axtarırlar?... Niyə?... Axı niyə?... Bəlkə
də bu sualın cavabını Tanrı bilir, kimini xoşbəxt,
kimini bədbəxt yaradan Uca Varlıq...
Bu adada
olduqca gözəl həyat yaşayan ikili duyuqları möhtəşəm
eşqdən və birlikdə keçirdikləri
saysız-hesabsız əsrarəngiz anlardan başqa heç nə
düşünməmiş, elə ona görə də
ölüm kimi, qorxulu bir kölgətək onları daim izləyən
mənfur şəxsin varlığından xəbərsiz idilər...
Bir gün adadan qısa müddətə
uzaqlaşmağa və hər çılğın
insanın arzuladığı dünya səyahətinə
çıxmağa hazırlaşan aşiqləri inadkar
yazarın sonunda düşünüb tapdığı dəhşətli
faciə gözləyirdi. Özü də səbirlə,
heç bir yerə tələsmədən...
Bu qoşa ağacın arasında düzəldilmiş
qoşa skamya, xoşbəxt cütlüyün şirin xəyallarının
və tezliklə doğulacaq şirin balalarının
nişanəsiydi. Qız belə istəmişdi. Zaman-zaman onların ailəsi
böyüyüb-çoxalacaq deyə. Üzü
dənizə doğru olan skamyaların birində uzun illər
sonra yaşlansa da, öz təravətini itirməmiş xoşbəxt,
şirin ata-ana, digərindəsə sevimli balalarının
yeni yaranacaq ailəsi oturacaqdı. Bütün
boş vaxtlarını, ən xoş günlərini burada
keçirəcəkdilər. Ən əsası,
birlikdə gün batımını, burada oturaraq, bir-birinə
yaslanaraq izləyəcəkdilər. Beləcə,
bir xoşbəxt ailə də dünyaya öz töhfəsini,
əsil firavanlıq müjdəsini verəcəkdi. Həqiqi
mutluluğu bəxş edəcəkdi...
Zalım fələk, qəddar tale, zülmkar alın
yazısı hər zaman sonda – həyat tamaşası,
“ömür pyesi” bitmədən salonun ta qabaq cərgəsində
öz yerini hazırlayır. Bu dəfə də
bilet almağı unutmamışdı. Həvəslə,
böyük ehtirasla finalı izləyəcəkdi...
Səyahət
gəmisi yaxınlaşanda sevinclə ona minməyə tələsən
cütlüyü, arzuolunmaz biri qarşıladı, həm də
miskin, murdar simasıyla birlikdə...
Silah gücüylə, özüylə gətirtdiyi, qəpik-quruşla
tutduğu şəxsiyyətsiz adamlarının zorbasıyla
da razılaşmayan qadın, həyatın ağır
şilləsini yeyərək bir anda yetkinləşsə də,
ən yaxın məsafədən gicgahından
aldığı güllə yarasıyla yerindəcə
keçinən ərinin ölümündən sonra da təslim
olmadı. Son nəfəsinədək mübarizə apardı.
Nəhayət, bu əzazil çarpışmada gözlərini
itirən qəddar “aşiq”, adamlarının köməyilə
öncə qızı elə sahildəcə, onlara doğru
uzaqdan baxan qoşa skamyanın və qoşa ağacın
gözü qarşısındaca zorladı. Bununla ona, azad
ruhuna sahiblənmək istədi, amma qızın nifrət dolu
və təhqiredici baxışlarının
qarşısında dözə bilməyib, öz xəstə
eqosuna yenildi, sonda qızı – ilahi gözəlliyə sahib
olan mələk simalı insanı boğaraq
öldürdü... Geri dönüb
qızın atasına, qarşısında hər mənada
alçaldığı əyalət rəhbərinə cavab
verə bilməyəcəyi üçün gəmiylə
birlikdə bilinməzliyə doğru gözdən itdi.
Əbədi olaraq insanlardan uzaqlaşdı...
Yazar bitkin düşmüşdü. Ağlamaqdan gözləri
şişmiş, əlləri qabarlamış, beyni
durmuşdu...
Zorlanan məzlum
gözəlin bətnindəki, hər şeydən,
bütün çirkinliklərdən, fani qayğılardan
uzaq olan çağa da o andaca anasıyla birlikdə haqqa
qovuşdu...
Əvvəldən
axıradək durmadan səslənən sirli vals
da sonda Karl Orf-un “O fortuna...” əsəriylə əvəz
olundu və yer üzü göylə birlikdə dərin
qaranlığa qərq oldu...
Beləcə
“Kimsəsizlər adası və heç kimlik vals”
romanını bitirdi, günlərdir bu adada ruhən qeyb
olmuş və bir neçə günün içində
xeyli yaşlanmış inadkar yazar...
Elşən İsmayıl
Olaylar.- 2017.- 15
fevral.- S.12.