Azərbaycanda siyasi

plüralizm təmin olunur

 

Demokratiya yolunu tutan, inkişafını bu istiqamətdə quran, eyni zamanda qeyd edilən sahədə zaman-zaman bu prinsiplərə sadiqlik nümayiş etdirən addımlar atan ölkələrdə bir qayda olaraq siyasi plüralizm yüksək səviyyədə təmin edilir. Əslində söz, məlumat, fikir ifadə azadlığı kimi siyasi plüralizm bir ölkənin, cəmiyyətin demokratiya sahəsində necə inkişaf etdiyinin göstəricisidir. Mübaliğəsiz, filansiz demək olar ki, bu gün Azərbaycanda siyasi plüralizm mövcuddur bu prinsip ən yüksək səviyyədə qorunur. Özü bununla bağlı qanunvericlik bazası da mövcuddur qeyd edilən məqamlar qanunlarda da öz əksini tapıb.

"Siyasi partiyalar haqqında Qanun"da da öz əksini tapıb. İstər sözügedən qanunun mövcudluğu, istər həmin qanunda yer alan mühüm maddələrdə açıq şəkildə göstərilir ki, dövlət siyasi partiyaların mövcudluğu, onların inkişaf etməsində maraqlıdır bu istiqamətdə məqsədyönlü addımlar atılır. Məsələn, "Siyasi partiyalar haqqında qanunun  III  fəslinin 13-cü maddəsində göstərilir ki, dövlətsiyasi partiyaların hüquqlarına qanuni mənafelərinə əməl olunmasına, Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına qanunlarına uyğun olaraq onların öz vəzifələrini yerinə yetirmələri, habelə öz sənədlərini dövlət mətbuat orqanları vasitəsilə yaymaları üçün bərabər hüquqi şərait yaradılmasına, partiyaların rəhbər orqanlarının mühafizəsinə təhlükəsizliyinə təminat verir. Həmçinin dövlət bu Qanunun 17-1-ci maddəsinə uyğun olaraq dövlət büdcəsindən vəsaitin ayrılması yolu ilə siyasi partiyalara maliyyə yardımı göstərir. Eyni zamanda qanunla nəzərdə tutulmuş hallar istisna olmaqla, dövlət orqanlarının vəzifəli şəxslərin siyasi partiyaların fəaliyyətinə qarışmasına yol verilmir.

Digər bir müsbət məqam siyasi partiyaların normal fəaliyyəti məqsədilə dövlət tərəfindən maddi təminatın təşkilidir ki, bu da sözügedən qanunda öz əksini tapıb. Qanunun IV fəslinin 17-ci maddəsində göstərilir ki, siyasi partiyaların fəaliyyəti bu Qanuna uyğun olaraq dövlət büdcəsindən ayırmalar əldə etdikləri digər vəsaitlər hesabına maliyyələşdirilir. Eyni zamanda qanunun həmin maddəsində siyasi partiyalara dövlət büdcəsindən vəsaitin ayrılmasıməsələsi qeyd edilir.Qanunda göstərilir ki, siyasi partiyaların fəaliyyətinin maliyyələşdirilməsi üçün hər il dövlət büdcəsindən vəsait ayrılır. Həmin vəsait dövlət büdcəsində ayrıca sətirlə göstərilir. Müsbət məqam ondan ibarətdir ki, məhz burada da plüralizm prinsipləri qorunur. Daha dəqiq desək Azərbaycanda siyasi plüralizmin mövcud olduğu təkcə sözdə deyil, eləcə "Siyasi partiyalar haqqında Qanun"un qeyd edilən maddələrində açıq şəkildə ifadə edilir.  Dövlət tərəfindən siyasi partiyalara maddi yardəm ayrılanda da dünya təcrübəsi, demokratik prinsiplər qorunur, başlıca meyar kimi nəzər alınır. Məsələn elə həmin qanunun17-1.2 maddəsində yazılır ki. dövlət büdcəsindən ayrılmış vəsaitin 10 faizi irəli sürdüyü namizədlər Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə keçirilmiş son seçkilərdə etibarlı səslərin azı 3 faizini qazanmış, lakin Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisində təmsil olunmayan siyasi partiyalar arasında qazanılmış səslərin sayına proporsional olaraq bölünür. Vəsaitin 40 faizi Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisində təmsil olunan siyasi partiyalar arasında bərabər, 50 faizi isə seçilmiş deputatlarının sayına proporsional olaraq bölünür. Sonrakı bənddə qeyd edilir ki, siyasi partiyalar Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə keçirilmiş son seçkilərdə siyasi partiyalar bloku tərkibində iştirak etdikdə, dövlət büdcəsindən ayrılan vəsait bu Qanunun 17-1.2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş qaydada hər bir siyasi partiyaya ayrıca verilir.

Azərbaycanda siyasi plüralizmin mövcud olmasının digər bir göstəricisi ölkədə siyasi partiya birliklərə verilən hüquqlar, onların qarşısında heç bir məhdudiyyətin tətbiq edilməməsidir.  Hər bir siyasi partiya birlik mövcud şəraitdə heç nədən çəkinmədən, ehtiyyat etmədən öz fikrini, mövqeyini cəmiyyətə çatdıra bilir, öz yanaşma, baxışlarını, bu ya digər məsələlərə olan münasibətini ortaya qoyur. Bunun özü heç şübhəsiz ki, siyasi plüralizmin mövcudluğunun göstəricisi sayıla bilər. Siyasi partiyalar birliklərə verilən bu hüquqlar elə "Siyasi partiyalar haqqında Qanun"da da təsbit olunub.  Qanunda qeyd edilir ki, siyasi partiyalar məqsədləri fəaliyyəti barədə məlumatları sərbəst yaymaq, ideyalarını, məqsədlərini proqramlarını təbliğ etmək, könüllülük əsasında birləşib siyasi bloklar, ittifaqlar, federasiyalar, birliklər yaratmaq, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin yerli özünüidarəetmə orqanlarının seçkilərində, habelə ümumxalq səsverməsi - referendumlarda iştirak etmək, dövlət orqanları tərəfindən normativ hüquqi aktların layihələrinin hazırlanmasına dair təkliflər vermək hüquqlarına malikdir. Bununla yanaşı siyasi partiyaların "Kütləvi informasiya vasitələri haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanununa uyğun olaraq kütləvi informasiya vasitələri təsis etmək, "Sərbəst toplaşmaq azadlığı haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanununa uyğun olaraq mitinq, nümayiş, yürüş, piket yığıncaq keçirmək, rəmz kimi emblemlərə, bayraqlara, vımpellərə nişanlara malik olmaq kimi hüquqları var.

Göründüyü kimi siyasi partiyalara bu ya digər hüquqların verilməsi məsələsində plüralizm qorunur, ən yüksək səviyyədə təmin edilir.  Xüsusilə bu sırada partiya təşkilatların mitinq, nümayiş, həmçinin bu ya digər məsələlərlə bağlı etiraz aksiyası keçirməsini qeyd etmək yerinə düşər. Bu bir danılmaz faktdır ki, Azərbaycanda siyasi partiyaların bu kimi tədbirlər keçirməsi üçün heç bir qadağa yoxdur. İstənilən siyasi partiya birlik istənilən zaman kəsiyində müvafiq strukturlarla razılaşdırılmış qaydada öz aksiyasını keçirə bilir. Hətta bu sahədə plüralizm o səviyyədə qorunur ki, mitinq, nümayişlər keçirmək məsələsində hakim komandadan, iqtidar partiyasından daha çox müxalifət partiyalarına birliklərinə imkan, şərait yaradılır.  Siyasi partiyalara vəzifələrin verilməsi məsələsində eyni prinsiplər qorunur. Ən əsası odur ki, bu sahənin inkişaf etdirilməsi dövlətin, ölkə rəhbərliyinin bilavasitə diqqət mərkəzindədir. Çünki siyasi plüralizmin inkişaf etdirilməsinin demokratiyanın başlıca prinsipi olduğunu Azərbaycan Respublikasının Prezidenti Cənab İlham Əliyev çox gözəl bilir. Elə bu səbəbdəndir ki, dövlət başçısı öz çıxışlarında bu məqamı xüsusi qeyd edir.  Hələ hakim Yeni Azərbaycan Partiyasının 2013-cü il, iyun ayının 7-də keçirilən V Qurultayında çıxışı zamanı Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev demokratiyanın, demokratik ənənələri dəyərlərin, prinsiplərin inkişaf etdirilməsinin zəruriliyini xüsusi vurğulayaraq qeyd edirdi: "Daxili siyasətlə bağlı deməliyəm ki, biz bundan sonra da Azərbaycanda demokratiyanı inkişaf etdirəcəyik. Söz azadlığı, vicdan azadlığı, din azadlığı, sərbəst toplaşma azadlığı - bütün bu azadlıqlar mövcuddur. Azərbaycanda azad internet fəaliyyət göstərir, heç bir məhdudiyyət qoyulmur. Demokratiyanın inkişafı bizim üçün əsas vəzifədir. Bu gün Azərbaycan demokratiyanın inkişafına görə heç kimdən geridə qalmır. Bəzi hallarda bizdə olan demokratik vəziyyət başqa ölkələr üçün örnək ola bilər olmalıdır".

Amma bir reallıq var ki, bir sıra hallarda demokratiyadan, ölkədə bu istiqamətdə yaradılan şəraitdən, verilən imkanlardan siyasi partiya bilriklər o qədər səmərəli istifadə etmir. Əksinə yaradılan şəraitdən bəzən sui-istifadə edilir, demokratiyanın verdiyi imkanlardan tamamilə başqa məqsədlər üçün yararlanmağa cəhdlər göstərilir. Heç şübhəsiz ki, bu da qəbuledilməz bir haldır. Çünki bu kimi sui-istifadə halları bir çox hallarda dövlətçilik prinsipləri, milli maraqlara ziddiyyət təşkil edir. Qeyd edək ki, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev də elə Yeni Azərbaycan Partiyasının V Qurultayında çıxışı zamanı bu məqama diqqət çəkərək deyib: "Çox istərdim ki, Azərbaycanda siyasi mübarizə dövlətçilik əsasında qurulsun. Əlbəttə, siyasi mübarizə olmalıdır. İqtidar-müxalifət münasibətləri də olmalıdır. Yəni, bizdə dövləti düşünən müxalifət nümayəndələri vardır və onların fikirləri ayrıdır, ölkənin inkişaf strategiyası, iqtisadi-siyasi sahə ilə bağlı öz fikirləri ola bilər. Bu, təbiidir. Ancaq əsas odur ki, dövlətçiliyə, müstəqilliyə bütün siyasi qüvvələr sadiq olsunlar".

Göründüyü kimi Azərbaycan müstəqil, demokratik bir respublika olaraq bütün demokratik prinsiplərə sadiqlik nümayiş etdirir, onların daha da inkişaf etdirilməsi istiqamətində məqsədyönlü addımlar atır. Bu siyasətin bundan sonra da davam etdiriləcəyi göz önündədir. 

 

Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir

 

Olaylar.- 2017.- 2 may.- S.15.