Həyat elə kinodu..!
Cavid Təvəkkül : "Tarixin hər şeyə aydınlıq
gətirəcəyini düşünürəm"
Biz onu "Cavad
xan", "Azarkeş, "Sovqat", "100000 AZN",
"Əzizim Fellini", "Səhərə inan...",
"Döngələr" (teleserial), "Dərs", "Bir
günəş altında", "Hoqqa" filmləri ilə
tanıdıq, filmlərini izlədik. Sənətkar
olduğunu qəbul etdik, sevdik.
Biz həm də
onu "QARABAĞNAMƏ" ilə
tanıdıq. Bu film sayəsində bizlər Cavid Təvəkkülü gözəl
bir insan olaraq kəşf elədik. Bəli, bu film Cavid Təvəkkülün
filmidi. Heç bir titr, heç bir göstəriş bunu
tamaşaçıların yaddaşından silə bilməz
və silə bilməyəcək...
- Cavid bəy,
saytların birində "Seçilmiş filmlər"
siyahınızı təqdim etdiniz. Bu siyahıda Avropa filmləri
yer almışdı. Azərbaycanlı rejissorlardan kimləri
bu siyahıya elavə edərdiniz?
- Azərbaycanımız böyük mədəniyyətə, tarixə malikdi. Əsrlər boyu böyük insanlar yetişib, yetişmək üzrədi və yetişəcək. Bizsizdə, bizimlədə onlar olacaq. Bu torpaqlarda sənət həmişə olub və olacaqda. Sənət deyəndə tək kinonu nəzərdə tutmuram. Bu torpaq daim istedadlı insanlar yetişdirir.
Sevdiyim bir neçə Azərbaycan rejissorları var.
Ən çox sevdiyim rejissor Arif Babayevdi. Rasim Ocaqov isə
as hesab olunan sənətkarlardandı. İki
ən çox sevdiyim Azərbaycan filmləri var ki, onların
remeykini çəkmək istəyərdim. Bu Arif
Babayevin Anarın hekayəsi əsasında çəkilmiş
"Gün keçdi" və Rasim Ocaqovun Rüstəm
İbrahimbəyovun ssenarisinə lentə alınan
"Park" filmidi. Yaxşı
rejissorlarımız çoxdu. Arif Babayevin bəlkə də
bu gün çoxlarının anlaya bilməyəcəyi ,
Rasim Ocaqovun çox gözəl lirik poetik və indi
adlarını çəkmədiyim,unutduğum
rejissorların çox sayda filmləri var ki, Azərbaycan kino
tarixində önəmli yerləri var. Müasirlərimizə
gəlincə isə artıq hamı onları tanıyır,
bilir. O rublikada dünya filmlərində olan siyahı təqdim
olunmalı idi. Yəni, orada Azərbaycan filmlərinin
yer almaması o demək deyil ki, mən öz filmlərimizi
sevmirəm. Hər çəkilən filmi
izləyə bilməsəm belə, hər çəkilən
filmə sevinirəm. İstər komersiya
layihəsi olsun, istər art olsun. Azərbaycanda
kinonun çəkilməsini, kino istehsalının dirçəlməsini
çox istəyirəm. Azərbaycan filmlərinin
dünyaya, Avropaya çıxmasını, öz mədəniyyətimizi
dünyaya yayılmasını çox istərdim. Avropalıya avropalıları göstərmək
lazım deyil düşünürəm. Azərbaycanlının
elə azərbaycanlı olduğunu göstərə bilsək
bəsimizdi.
- Bu
yaxınlarada kinonun inkişafı ilə bağlı qanun
layihəsi müzakirə edildi. Müzakirələrdə
siz də iştirak edirdiniz. Müzakirələr
rejissor kimi sizi qane etdimi?
- Bu
müzakirələr "Buta" filmin təşəbbüsü
ilə keçirildi. Və bu qanun layihəsini ərsəyə
gətirənlərdən biri vəkil qismində, qanunu
müdafiə edən kimi çıxış etdi. Ümid edirəm bizim fikirlər nəzərə
alınacaq.
Düşünürəm ki, həmin qanunlarda,
müzakirə elədiyimiz mövzularda da dediyim fikirlərimin
üzərində yenə də qalıram. İlk
növbədə qanunda rejissorların müdafiəsi yoxdu.
Rejissorlar ikinci plana çəkilib. Yaxşı olardı ki, rejissorların fikirləri,
mövqeleyləri nəzər alınsın.
Müxtəlif kino istehsalıyla məşqul olan
şirkətlərə də imkanlar yaradılmalıdır. Prodakşınlarda
istedadlı uşaqlar var ki, ssenarilər yazırlar, film
çəkmək arzusuyla yaşayırlar. İstərdim onların da ssenariləri
seçilsin, heç olmasa əlli əlliyə büdcəsi
olsun və film çəksinlər. Yəni
onlara da dəstək olunsun, kənarda qalmasınlar.
- Son zamanlar komersiya filmlərinə
daha çox üstünlük verilir. Konkret problem və onun həllinə
yönəlmiş filmlər demək olar ki, azdı. Tamaşaçılar, filmdə göstərilən
probleminin həllini görmür.
-
Düşünürəm ki, rejissor informasiya
ötürücüsüdü, bir problemin həllini
tapmağa çalışan insandı. Film
rejissorundu. Hər - hansı bir filmdə
problem və onun həlli yoxdusa, rejissor probleminin həllinə
çalışmırsa, artıq burada filmdən söhbət
gedə bilməz. Çəkilən komersiya filmlərinin
içərisində də rejissorun, müəllifin ortaya
qoyduğu ismarıclar və problemlər var. Sadəcə, bəzən
zarafatlar, skeclər üstünlük təşkil edir deyə,
problemlər bir az arxa fonda qalır. Buna da səbəb filmin komersiya niyyətli və
müəyən məqsədlərə xidmət etməyidir.
Fikrimcə kommersiya yaxud art deyilən bir şey yox,yaxşı və pis film var. Alınan və
alınmayan.
- Dünya praktikasında filmlərin
çəkilişi zamanı və ya ssenarilər yazılan
müddətdə məsləhətçilər iştirak
edir. Filmdə mövzuya uyğun və ya filmdə çəkiləcək
uşağın psixoloji durumu ilə əlaqədar müəyyən
məsləhətçilər, psixoloqlar iştirak edir. Biz də bu gün məsləhətçilərlə
birgə çalışılırmı? Sizcə, filmdəki problemin həlli yolu sırf
rejissorun üzərinə düşməlidi?
- Əgər, söhbət rejissordan gedirsə, o, hər
bir sahənin nümayəndəsidi. Ən azından hər
sahədən informasiyası, məlumatı olmalıdı.
Əgər bu gün mən hansısa çəkməçi
haqında film çəkirəmsə, o peşə ilə
bağlı ən azından ilkin məlumatlarım
olmalıdı. Xarakter və psixologiya isə
tamam başqa şeydi bunlar peşə deyil və bəzən
bunu səhv salırlar. Təbii ki, filmlərdə
məsləhətçilər olmalıdı. Gözünü yumub, bilib - bilmədən çəkilişə
getmək olmaz.
Məşhur İspan rejissoru Pedro Almodovarın
özü ilə müsahibəsini oxumuşdum. O özündən
soruşur ki, sən özünlə söhbət edirsən..?
Deyir ki, hər çəkilişə gedəndə,
hər yuxudan oyanan günü mən özüm -
özümlə danışıram. Əgər,
özün - özünlə bir qərara gələ bilmirsənsə,
ətrafındakı insanlarla məşləhətləşmək
lazımdı.
Kinoda məsləhət mütləqdi. Rejissorda
insandı. Hər şeyi bilməlidi desək
də, bilməyə də bilər. Sadəcə
istedadı var, görümü var, baxış nöqtəsi
fərqlidir, fərqli münasibəti var situatsiaya. Filmdə məsləhətçinin olması məncə,
lazım və vacibdi.
- "Qarabağnamə" filminin 70 faizi hazır olandan
sonra film sizin səlahiyyətinizdən çıxdı. Demək olar
ki, film artıq hazır idi. Bu zaman sosial şəbəkədən
belə bir sual ünvanladınız: Filmin quruluşçu
rejissorun əlindən alınması və montajdan kənar
saxlanılması hansı mənəvi və peşəkar
amillərə uyğundu? Siz bu sualı soaial
şəbəkədən ünvanladınız. Biz də bu sualı sizə veririk. Bu durum hansı mənəvi və peşəkar
amillərə uyğundu?
-Heç bir..!
Bu proyektə başlayanda Ramilə xanım Qurbanlı
"Qarabağnamə" - dən reportaj eləmişdi. Onunla söhbət
əsnasında mən onda ona bildirmişdim ki, bu film mənim
hardasa 10 ilimi alıb. İndi isə deyirəm
ki, bu film mənim 50 ilimi aldı. Xanım
gördü biz nə əziyyət çəkirdik. Təkcə mən yox, orda olan assisent, aktyorlar,
operatorlar, qrim ustaları, dekarator rəssamlar, hamı. Hamı əziyyət çəkirdi. Və
bütün bu əziyyətlərə bircə ada görə
- Qarabağ adına görə idi... O ad
bizə bəs idi ki, biz bütün
bacarığımızı bu filmə qoyaq. Ortaya da çox
gözəl iş qoymuşduq. Bunu hamı da
bilirdi və bilir. İndi mənim üçün fərqi
yoxdu adım titrlarda getdi - getmədi, ikinci getdi, beşinci
getdi... Hamı filmin mənim çəkdiyimi
bilir.
Mən həmin vaxt mənimlə olanlara, ondan sonra mənə
dəstək verənlərin hər birinə təşəkkür
edirəm. Mən nələrisə dəyişmək istədim
və buna güc də var idi, amma dayandım və bunun səbəblərini
burdan səsləndirmək istəməzdim. İndi
çox şeylər danışa bilərlər, çox
şeylər deyə bilərlər, qoy desinlər ki, Cavid
filmdən imtina etdi, pul istədi , zatən
elə belə də deyirlər... Çox sağ
olsunlar. Tarixin hər şeyə aydınlıq
gətirəcəyini düşünürəm.
- Sosial şəbəkələrdən
"Qarabağnamə" ilə bağlı
dostlarınızın, həmkarlarınızın dəstəyini
yox, təsəllilərini gördük. Məsələ
ictimailəşdirilmədi, heç kim vəziyyəti
tənqid etmədi.
- Bunun
üçün həmrəlik lazımdı, peşə həmrəliyi.
Dostlar sağ olsun bacardıqlarını etdilər. Amma heç bir qocaman, ağsaqqal, avtoritet rejissor demədi
ki, gətirin o filmə baxaq görək necədi? Bəlkə, Cavid "brak" edib filmi. İki - üç yerə müraciət elədim.
"Ağsaqqallarımıza" müraciət
elədim, amma faydası olmadı. Mən
rejissorluğumla, yardıcılığımla
, bacardığım qədər millətimə xidmət
edirəm və buna görə mükafatlarım da var. Bir nəfər
demədi ki, bu nə məsələdi. Biri irəli
çıxıb soruşmadı. Vallah, nə
vaxtsa onlardan bunu soruşacaqlar.
-
Bütün bu olanlara ən gözəl cavab "Dərs"
filminin uğurları oldu. Uşaqlar
üçün uzunmüddət idi ki, heç bir film çəkilmirdi.
"Dərs" son illər uşaqların gündəlik
həyatından, məktəb hadisələrindən bəhs
edən yeganə film oldu. Bir çox beynəlxalaq
festivallarda mükafat aldı.
- "Dərs" filmi 4- 5 mükafat alıb. Təzəlikcə
3 festivala da dəvət alıb. Uğurlu
film oldu. Bu filmdə çox istedadlı
uşaqlar işləyirdi, gözəl aktyor ansamblı var idi.
Balaca aktyorları nəzərdə tuturam.
Filmoqrafiyaya və bioqrafiyaya yazılan filmlər
var. Bu film hər iki qrupa aiddi. Rafiq Əliyev adında
özümə dost kəşf elədim. Ayna ,
Tamerlan, Aliyə, Rəşid kimi çox gözəl ,
istedadlı uşaqlarla tanış oldum. Bizim
qarşımızda duran minimum məqsədin, biz maksimum dərəcədə
yerinə yetirdik. Çox gözəl,
pozitv əhvallı bir film alındı.
- Bakı Film İnstitutunda gənclərlə birgə
çalışırsınız. Gənclərin maraqlarını, həvəslərini
nəzərə alsaq kinonun gələcək proqnozunu necə
verərdiniz?
- Müəllif
kinosu, art hous çəkən bəzi gənclər heç
özləri də bilmir ki, müəllif kinosu, art hous nə
deməkdi. Çəkməkləri
yaxşı haldı, amma bilməməkləri pis. Çəkdikcə təbii ki, öyrənəcəklər.
Əgər ağıllıdırlarsa səhvləriylə,
tənqidlərlə öyrənəcəklər. Gənclərin içində çox istedadlı
uşaqlar var. Film çəkmək eşqi ilə, həvəsi
ilə gözləyirlər, axtarırlar. Elə
gənclər var ki, flm çəkmək üçün
evini, maşının satır. Onun məqsədi
pul qazanmaq deyil, o film vasitəsilə ürəyində
olanları demək istəyir. Mənim
onlara sözün yaxşı mənasında
yazığım gəlir. Amma bir qrup gənclər
də var ki, qlamur həyat yaşayacaqlarını sanıb
kinoya gəlirlər. Bu gün
özünü kino aləmində hər şeyi bilən,
"sənətkar" adlandıranlar var ki, sizə deyim onlar
heç bilmirlər kinoda Klyuşov effekti nədir və dərin
mizan səhnəylə daxili montajı səhv salırlar.
Təbii ki, söhbət bəzilərindən
gedir. Adam kino çəkirsə bunları
bilməlidir.
Gənclərdən
bir istəyim var
ki, meydana heç bir iş qoymadan,
lovğalanmasınlar. 12 dəqiqəlik bir
"film" də, bir oğlanı ordan oyana qaçırda
- qaçırda müəllif kinosu adından istifadə etməsinlər.
Azad kino anlamı yoxdu. Kino elə
kinodur, onun azadı yaxud həbsdə olanı olmur.
Gənclər ancaq təhsil almalıdılar,
oxumalıdırlar. Xarici ölkələrədə oxusunlar,
qayıtsınlar. Gənclərə
mühit lazımdı, əhatələrini genişləşdirmək
lazımdı.
Ürəyinizə icazə verin kino dilində
danışsın, səhvlərinizdən utanmayın,
qınaqlardan çəkinməyin. Film çəkin,
çox çəkin, çəkərək dərk edin məhz
belə səmimi olduğunuz görünəcək və belə
olan halda imzanız meydana çıxacaq. Kino
dilinin nə olduğunu anlamaq, çox oxumaq, filmlərə
çox baxmaq lazımdı.
Azərbaycan kinosu haqdasa praqnozum müsbətdir. Hər şey
yaxşılığa doğrudur.
- Növbəti çəkəcəyiniz
filmin dövlət sifarişi ilə, ya da özəl
prodakşınlarla birgə həyata keçirmək istəyirsiniz?
- Bir
ssenarim var. Gürcüstanda onun pitçinqi də oldu. Post
-pradakşın işlərini Almniya şirkəti öz
üzərinə götürdü. 30 min manat
pula görə mən o filmi çəkə bilmədim və
pul tapmaq üçün mənə verilən müddət
bitdi. Ondan sonra düşündüm ki,
bir müddət fasilə vermək istəyirəm kinoya.
Bütün
çəkilən və çəkiləcək filmlərə
uğurlar arzulayıram! Həyat elə kinodu..!
Nigar Adil
Olaylar.- 2017.- 31
may.- S.12.