“İnsan
ömrünün ən
çətin mərhələsi qocalıqdı”
Həmidə Ömərova: “Çox istərdim ki, roman yazım”
Həmidə Ömərova hər zaman canlandırdığı
bütün obrazları
ilə öz tamaşaçı auditoriyasının
sevimlisi olub. Bütün bu
obrazlarla hər kəsin sevimlisi olmaq, əlbəttə hər sənətkara qismət olmur.
Son zamanlar çəkildiyi
seriallarla efirlərdə
olan Həmidə xanımla görüşdük.
- Həmidə xanım, necəsiniz? İşləriniz necədi,
hansı seriallarda çəkilirsiniz?
- İşlərim çoxdu. Amma buna
sevinirəm. Qocalmağımı
mənə hiss elətdirsələr
də, işlərimin
çoxluğu sayəsində
bunu hiss eləmirəm.
Çox
əziyyət çəkirəm.
Buna baxmayaraq, təki həmişə iş olsun, həm də yaradıcılıq
işi. Bu mənim
həyatımdı, işimlə
nəfəs alıram.
Xəzər TV - də yayımlalan,
Rüfət Şahbazovun
"Ata ocağı" serialında
çəkilirəm. Xasiyyətimə, xarakterimə tamam zidd bir obrazı
canlandırıram. Və onu
da deyim ki, heç vaxt belə obraz yaratmamışam.
Serialda müti, 30 il həyat
yoldaşının kölgəsində
olan, ondan qorxan, yalnız ailə işlərinə
başı qarışan,
heç bir azadlığı, sərbəstliyi
olmayan bir qadının həyatını
canlandırıram.
Serial gündəlik yayımlandığı
üçün gün
ərzində 18 - 19 saat
çəkilişlərimiz olur. Bundan əlavə
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
magistr tələbələrimə
kino tarixindən dərs keçirəm, onların elmi rəhbəriyəm, müqavilə
ilə Gənc Tamaşaçılar Teatrında
Əli Əmirlinin, Bəhram Osmanovun quruluşunda "Hasarın
o üzündə" tamaşası
ilə, Teatr Xadimləri İttifaqında
Azərpaşa Nemətovun
rəhbərliyi və
rejissor İlkin Mehdiyevin quruluşunda, fransız dramaturqu Ejen İoneskonun əsəri əsasında
"Stullar" absurd tamaşasında
iştirak edirəm.
Həm də elmi iş
götürmüşəm və builki elmi işimdə çəkildiyim bir sıra ekranlaşdırmaları təhlil
edib, araşdırmışam.
- Həmidə xanım, gündə 18 - 19 saat çəkilişlərdə olduğunuzu
qeyd etdiniz. Seriallarda iştirak edən aktyorlar əməklərinin
qarşılığını ala bilirlərmi?
- Təbii ki, biz öz aktyorlarımızla
türk seriallarında
çəkilən aktyorların
əmək haqqlarını
müqayisə edə
bilmərik. Çünki, onlarda əhalinin
sayı daha çoxdu və bu da izləmə
sayına, reytinqə,
serialarası yayımlanan
reklama və sonda qonorara təsir edir.
Digər kanallara nisbətən bizim yayımlandığımız
kanalda maddi baxımdan heç bir problemimiz yoxdu. Təbii ki, serialda çəkilən aktyorların
qonorarları əsas obrazlar, köməkçi
obrazlar, gənc aktyorlar və sənətkarlara görə
fərqlənir. Əsas odur
ki, artıq kanallar arasında rəqabət var, seriallar intensiv çəkilir.
Köhnə türk filmləri çəkiləndə bizim
tamaşaçılarımız onların filmlərinin sadəlövlüklərini qəbul
etmirdilər. Çox primitiv film kimi
qəbul edirdilər.
Amma indi vəziyyət əksinədi. Biz indi həm türk,
həm də Şərq filmlərinin necə inkişaf etdiyini görürük.
Artıq
Şərq filmləri
səviyyələrinə görə
Qərb filmlərini üstələyir. Mən həmişə
Qərb filmlərini üstün hesab edirdim. Çünki, Qərb kinosu
müəllif kinosudu,
qərb filmləri tamaşaçını inkişaf
elətdirən, onun düşüncəsinə, mədəniyyətinə
təsir edən kinodu. Burada müəlliflər hər hansı problemə öz fərdi ideyalarını,
fikirlərini göstərə
bilirlər.
Amma indi istər İran filmləri olsun, istər türk filmləri, Yaponiya filmləri artıq qərb filmlərini üstələyir. Kann kimi dünya
əhəmiyyətli film festivallarında
qalib olurlar, Oskar alırlar. Kann festivalının qalibləri Oskar mükafatının
qaliblərindən daha
üstündü. Şərq filmləri
öncə Qərbin baş mükafatlarını
qazandı, daha sonra Oskar almağa başladılar. Və beləliklə,
Şərq filmlərinin
auditoriyası genişləndi.
- Azərbaycan filmləri bütün bu uğurlardan niyə bu qədər
uzaqdı?
- Vəziyyəti Türkiyə
ilə müqayisə
edək. Mən həmişə tələbələrimə də
demişəm ki, Türkiyə kinosunun alman qolu var. Türkiyə kinematoqrafiyası
zamanında gənclərini
- aktyorlarını, rejissorlarını
daha çox Almaniyada təhsil almalarına şərait yaratdılar. Həmin gənclər
təhsillərini bitirdikdən
sonra Almaniyada qalmaqla yanaşı, həmişə türk mövzularına - öz mövzularına müraciət
edirlər. Fatih Akının
"Divara qarşı"
filmi Berlin festivalının
baş mükafatına
layiq görüldü.
Və bu gənclər özlərini Qərbdə
tanıtdılar.
2000 - ci illərdən
sonra biz xaricdə təhsil almağa göndərdiyimiz gənclər
ya bizim mövzulara müraciət
etmirlər, ya vətənə qayıtmırlar,
ya da artıq
kinoda fəaliyyət göstərmirlər. Türkiyənin uğuru onda oldu ki, gənc
kadrları milli yöndə yetişdirdilər
və onlarda türk kinematoqrafiyasını
dünya arenasına çıxaran filmlər çəkməyə başladılar.
Biz isə hələ
də göndərdiyimiz
kadrların gəlməsini
gözləyirik. Nə
zaman bu proses bizdə baş versə o zaman bizim də
öz Nuri Bilgə Ceylanımız,
Kim Ki Dukumuz, Fatif Akınımız yetişəcək. Bizim kino
bazamız var. Biz Rusiya
kinematoqrafiyasından bəhrələnmişik,
amma beynəlxalq miqyaslı kadrlar yetişdirməmişik. Universitetimiz var,
tələbələr yetişdirir,
amma sənətdə
təcrübə böyük
rol oynayır.Biz yaradıcı gənclərimizi
kino sənayesi inkişaf etmiş ölkələrə təcrübəyə
göndərməliyik. Onlar həmin ölkələrin
təcrübələrindən bəhrələnib, milli dəyərlərimizi zənginləşdirən
mövzularda filmlər
çəkməlidilər. Belə olduğu təqdirdə, Azərbaycan kinosu daha çox inkişaf edəcək.
- Amma serial bazarı tez bir zamanda demək
olar ki, formalaşdı.
- Sitkom seriallarımız Türkiyə təcrübəsi
sayəsində inkişaf
etdi. "Aramızda qalsın", "Qaynana" sitkom
serialının bünövrəsini
qoydu. Və bu sistemlə
növbəti seriallar
"Həyat nə qəribəsən", "Bir
ailəm var" serialları çəkildi.
Müasir dövrdə bizdə müəllif kinosu inkişaf edir. Şamil Əliyevin
"Çölçü" filmi, İlqar Nəcəfin "Nar bağı",
Elçin Musaoğlunun
"Nabat" filmləri
beynəlxaql mükafatlara
layiq görülür.
Bu sayı çoxaltmaq
lazımdı.
Bizim gənclərə
sadəcə təcrübə
lazımdı. Təhsil olmalıdı, bununla
yanaşı təcrübə
mütləqdi. Moskva
Kino İnstitutunda müəllimimiz
həmişə bizə
deyirdi ki, "mən sizə baza verdim, əsas
müəlliminiz isə
təcrübəniz olacaq".
Ümidverici gənclərimiz mütləq
beynəlxalq aləmdə
tanınan sənətkarların
təcrübələrindən bəhrələnməlidirlər.
- Həmidə xanım, uzun illərdir ki, bu sənətdəsiniz,
bir çox filmlərdə əsas obrazları yaratmısınız.
Amm universitetdə tələbələrə aktyorluq
sənətindən deyil,
nəzəriyyədən dərs
keçirsiniz.
- Əvvəldən elə
oldu. 22 il dövlət televiziyasında
"Retro" verilişinin aparıcısı olmuşam.
"Retro" da tamaşaçılara dünya
kino tarixindən bəhs edirdik. Və hələ o zamanlar universitetdə Kinoşünaslıq
kafedrası yox idi. 1990 - cı
ildə Teatr və televiziya kafedrasının nəzdində
Kino tarixi fənnindən
dərs eməyə başladım. Daha sonra Almaniya,
Amerika kino tarixlərindən bəhs
edən kitablar yazdım. 7 il Kinoşünaslıq
kafedrasının rəhbəri
oldum. Düşünürəm ki, artıq
aktyorluq sənətindən
dərs demək gecdi. Həm də çox
çətindi. Aktyorluq sənətindən
dərs deyən bütün sənətkarlarımız
öz yaradıcılıqlarının
90 faizini universitetə
həsr edirlər.
- Bildiyim qədəri ilə siz özünüz də hekayələr yazırsıznız. Nə
zamansa, həyatınızdan
bəhs edəcək avtobioqrafik
roman yazmağı düşünürsünüzmü?
- Kinomuz böhran vəziyyətində olanda
bir çox mətbuat orqanlarında hekayələrim, esselərim,
kino haqqında məqalələrim dərc
olundu. Bir necə qəzetlərlə,
jurnallarla əməkdaşlıq etdim. Hələ də
saytlardan təkliflər gəlir. Yazanda özümdə dincəlirəm.
Amma təəssüf ki, vaxtım yoxdu. Çəkilişlərlə
bağlı gün ərzində cəmi 3 saat yatıb dincələ
bilirəm. Çox istərdim ki, belə bir roman yazım. Amma
heyif ki, buna vaxt yoxdu.Keçən il heç bir serialda çəkilmədim.
Boş zamanımda bir lirik - komediya, bir serial ssenarisi yazdım.
Ssenarilərimi çəkilməsi üçün heç
bir rejissora təqdim etməmişəm. Müəllif
hüquqlarından keçirtmişəm. Yaxın günlərdə
onları yayımlamaq istərdim.
- Sənətdə öz
sözünü demiş bir çox sənətkarlar müəyyən
zamandan sonra maddi sıxıntılarla üzləşirlər.
Sizcə, aidiyyatı qurumlar sənətkarları bu problemlərdən
uzaq etməlidilər?
- Rus
kanalında vaxtı ilə məşhur olan,
tanınmış aktyorların 70 - 80 yaşlarındakı,
acınacaqlı vəziyyətlərini göstərən
veriliş yayımlanır. Tamaşaçılarla qocaman
aktyorların
görüşünü keçirir, qaldıqları
şərait ilə hər kəsi tanış edirlər. O
verilişə baxandan sonra düşünürəm ki, insan
ömrünün üçün ən çətin mərhələsi
qocalıqdı. İnsan nə qədər ki, gəncdi,
gücü var, qocalıq haqqında, xəstəlik barəsində
düşünmür. Heç bir insan belə çətinlikdən
sığortalanmadığı üçün, təbii ki,
aktyorda sabah nə olacağını bilmir. Amma təəssüflər olsun ki,
həyatın bu mərhələsi də olur. İstərdim
ki, ölkəmizdə də belə bir veriliş
yayımlansın. Düzdü, bizdə Rusiyaya baxanda bu cür
vəziyyətdə olan aktyorlar azdı. Mən o verilişə
baxandan sonra çox təsirləndim. Çünki, hər
bir insan xəstəliyə, tənhalığa mübtəla
ola bilər. İnsanlar bir - birlərinə qarşı həddindən
artıq diqqətli olmalıdırlar.
Nigar Adil
Olaylar.- 2017.- 29
noyabr.- S. 12.