Azərbaycanda söz və
fikir azadlığı
dövlətin iradəsinə əsaslanır
Azərbaycanda söz və fikir
azadlığının təmin olunması üçün
ölkənin rəsmi dairələri tərəfindən bütün lazımi addımlar atılıb,
ehtiyac duyulan bütün hüquqi prosedurlar təmin olunub.
Mükəmməl hüquqi baza formalaşdırılıb, söz və məlumat
azadlığının konstitusion əsasları
yaradılıb. Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasında həm
söz və məlumat
azadlığı, fikir plüralizminin
təmin olunması təsbit edilib, həm
də onların müdafiəsi və təminatı mexanizmləri
müəyyənləşdirilib. Konstitusiyanın 47-ci maddəsi
ölkəmizdə fikir və söz azadlığının təminatı
məsələsini özündə ehtiva
edir. Həmin maddədə göstərilir
ki, "hər kəsin fikir
və söz azadlığı var. Heç kəs öz fikir və əqidəsini
açıqlamağa və ya fikir və əqidəsindən dönməyə
məcbur edilə bilməz. İrqi, milli, dini, sosial
ədavət və düşmənçilik oyadan
təşviqata və təbliğata yol verilmir".
Bundan başqa, ölkəmizdə senzura ləğv olunub, qəzetlərin qeydiyyat proseduru asanlaşdırılıb, müxtəlif dövrlərdə mətbuat orqanlarına edilən maddi yardımlar hesabına redaksiyaların texniki təchizatı yaxşılaşdırılıb, "KİV haqqında" Qanunla jurnalistlərin azad fəaliyyəti təmin edilib. Hüquqi azadlıqların təmin olunması ilə yanaşı, KİV-lərin azad maliyyələşməsini həyata keçirmək məqsədilə də çox mühüm dövlət qərarları qəbul olunub. Fikir, söz və məlumat azadlığı, sərbəst düşüncənin ifadə olunması üçün hüquqların təmin olunması kütləvi informasiya vasitələrinin və bütövlükdə müasir informasiya cəmiyyətinin söykəndiyi əsas dəyər və məqsədlər olmaqla bərabər, ölkənin demokratik inkişaf səviyyəsini müəyyənləşdirməyə imkan verən əsas elementlərdən biridir. Heç də təsadüfi deyil ki, bir çox ekspertlər də müxtəlif cəmiyyətlərdə aşkarlığın və demokratik prinsiplərin bərqərar olunmasında KİV-in aparıcı rol oynadığını bildirir, bir çox hallarda demokratiyanın vəziyyətini də KİV-in azadlıq səviyyəsi ilə ölçürlər. Bu zaman informasiya resurslarının formalaşdırılması, yayılması və istifadəsi sistemləri, informasiyanın azad dövriyyəsinin təmin olunması, məlumatın azad şəkildə axtarılması, əldə edilməsi, istehsalı və yayılması kimi bir-biri ilə sıx bağlı olan ardıcıl mərhələlərin təmin olunması kimi məsələlər icra strukturlarının başlıca vəzifələri sırasındadır. Bütün bunların cəmiyyətin demokratikləşməsində çox böyük rol oynadığını dərk edərək mətbuatın hüquqi tənzimlənməsinə xüsusi diqqət yetirilir. Bu hüquqi tənzimlənmənin yüksək effektivliklə həyata keçirilməsi məqsədilə yeni qanunların yaradılması və möcvud qanunvericilik bazasının sivil cəmiyyətlərin tələblərinə uyğunlaşdırılması prosesi bu gün də aktuallığını qorumaqdadır. Ona görə də, müasir dövrün nəzəriyyəçiləri söz və mətbuat azadlığının əsaslarının məhz konstitusiyanın cəmiyyətə verdiyi azadlığın səviyyəsindən asılılığı fikrini müdafiə edirlər. Azərbaycan da demkoratik məkanın ən sadiq üzvlərindən biri kimi bu məsələlərə böyük diqqət yetirir.
İnkarolunmaz bir faktdır ki, Azərbaycan
mətbuatı sözün həqiqi mənasında,
müstəqilliyini əldə etməsi, ölkəmizdə söz və mətbuat
azadlığının bərpa olunması
xalqımızın Ümummilli Lideri Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Məhz Ulu
Öndərin ölkəmizdə ikinci dəfə
hakimiyyətə gəlməsindən sonra
bütün digər sahələrdə olduğu kimi, media sahəsində də mövcud
olan problemlər tədricən və
planlı şəkildə aradan
qaldırılmağa başlandı. Azad
mətbuatın inkişafına əngəl yaradan
süni
məhdudiyyətlərin, o cümlədən,
senzuranın aradan qaldırılması, qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi və
müasir dünya
standartlarına uyğunlaşdırılması, kütləvi
informasiya vasitələrinin maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi
və onlar üçün
çoxsaylı güzəştlərin müəyyənləşdirilməsi, bu istiqamətdə
verilmiş bir sıra
fərman və sərəncamlar, mətbuat işçiləri
ilə mütəmadi görüşlər ənənəsinin
yaradılması, KİV-lə bağlı problemlərə operativ müdaxilə-bütün bunlar Ümummilli Lider Heydər Əliyevin azad
sözə və onun daşıyıcılarına
münasibətini səciyyələndirən faktlardır. Ulu Öndər Heydər Əliyevin mətbuata
münasibəti ümumiyyətlə cəmiyyətin bu sahəyə baxış bucağını
dəyişdirdi. Ulu Öndər dəfələrlə
qeyd edirdi ki, mətbuata düzgün
münasibət, onun problemləri ilə daim məşğul olmaq
dövlət quruculuğunun mühüm bir sahəsidir.
O, mətbuatda sərt, ziddiyyətli meyilləri duyan kimi dərhal buna reaksiya verir,
KİV nümayəndələri ilə görüşür,
onlarla canlı dialoq keçirirdi. Ulu Öndər
Heydər Əliyevin mətbuata münasibəti daim demokratik
inkişafın zəruri tələblərinə söykənirdi.
Təsadüfi deyil ki, 1998-ci il avqustun 6-da Ulu Öndər
Heydər Əliyev "Ölkədə söz,
fikir və məlumat
azadlığının təmin edilməsi sahəsində əlavə
tədbirlər haqqında" Fərman imzaladı. Bu Fərmanın bir bəndiylə
mətbuatda dövlət sirlərini mühafizə edən Baş idarə ləğv
olundu. Bu, senzuranın
ləğvi demək idi. Həmin
vaxtdan etibarən, sözsüz
ki, Azərbaycan mətbuatında yeni bir mərhələ
başlandı. Eyni zamanda,
Heydər Əliyevin hakimiyyətinin ilk illərində
yerli jurnalistlərlə əlaqələr,
demək olar ki, yox səviyyəsində idi,
məmur-jurnalist münasibətləri mövcud
reallıqlara əsaslanmırdı. Ulu Öndər bu problemi də tez bir
zamanda həll etdi. Mütəmadi olaraq mətbuatla
ünsiyyətlər qurdu,
media ilə işləmək
vərdişlərini aşıladı.
Lakin o da etiraf olunmalıdır
ki, Azərbaycan mətbuatında ən çox tənqid olunan məhz Heydər Əliyev olub. Amma Ümummilli Lider
özü haqqında
yazılanlara dözümlə
yanaşmağı bacarırdı.
Bu instinkti cəmiyyətə
təbliğ edirdi.
Məhz bu səbəbdən Heydər
Əliyev "Jurnalistlərin
dostu", "Azərbaycanda
azad mətbuatın keşikçisi" ola bildi.
Ulu Öndər Heydər
Əliyevin başlatdığı
ölkəmizdə həqiqi
söz və mətbuat azadlığının
bərqərar olması
prosesi Onun siyasi varisi İlham
Əliyev tərəfindən
də uğurla davam etdirildi. Dövlət
başçısı bu
postda fəaliyyətə
başladığı ilk gündən
mətbuatın inkişafının
dövlət siyasətinin
başlıca prioritetləri
kimi elan etdi və fəaliyyətində
bu nüansa xüsusi diqqət ayırdı. Prezident İlham
Əliyev böyük
humanistlik göstərərək
qəzetlərin "Azərbaycan"
nəşriyyatına borclarının
dövlət büdcəsi
hesabına ödənilməsi
qərarını qəbul
etdi. Azərbaycan
Milli Mətbuatının
yaradılmasının 130 və
135 illik yubileyləri münasibətilə ölkənin
onlarla jurnalistlərini
ali dövlət
mükafatları ilə
təltif etdi, kütləvi informasiya vasitələrinə maddi
yardımlar olundu. Bütün bu reallıqlar bir daha sübut
edir ki, ölkədə azad mətbuat mövcuddur və onun mövcudluğunun
qarşısını heç
bir qüvvə ala bilməz. Bu gün Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
hüquqi, demokratik və dünyəvi dövlət quruculuğu yolu ilə gedən
müstəqil respublikamızda
vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşması, insanların
azad, sərbəst yaşaması, qanunun aliliyinin təmin edilməsi üçün
ən yüksək tələblərə cavab
verən normativ-hüquqi
baza yaradılmaqdadır.
Azərbaycanda Qərb standartlarına
cavab verən kütləvi-informasiya vasitələrinin
mövcudluğu məhz
bu reallığın
nəticəsi olaraq qiymətləndirilə bilər.
Faktiki olaraq, bu gün
Azərbaycanda mətbuatın
dövlət tənzimlənməsindən
imtina edilib. Təcrübə göstərir
ki, mətbuatın ictimai tənzimlənməsinə
və özünütənzimləməyə,
mətbuat-dövlət, mətbuat-vətəndaş,
mətbuat-mətbuat münasibətlərinin
sivil, demokratik yolla tənzimlənməsinə
ehtiyac var. Eyni zamanda, müasir beynəlxalq standartlara cavab verən, peşəkar, qərəzsiz,
obyektiv mətbuatın
formalaşması və
güclənməsi istiqamətində
də iş gedir. Elektron KİV-lərə nəzarət edən və onların fəaliyyətini tənzimləyən
dövlət orqanı
artıq yaradılıb
və fəaliyyət
göstərir. Noyabrın
24-də Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin
media qurumlarının rəhbərləri
ilə görüşdə
səsləndirdiyi fikirlər
də dövlətin söz və məlumat azadlığının
təmin olunması istiqamətində iradəsini
bir daha ifadə edir: "Müasir dünyada inkişaf etmiş ölkələrdə azad
medianın səviyyəsi
hər bir ölkənin səviyyəsini
göstərir. Azərbaycanın qarşısında isə
belə məqsəd qoyulub ki, Azərbaycan
gələcəkdə inkişaf
etmiş ölkələrin
sırasına daxil edilsin. Belə olan halda Azərbaycanda media ilə bağlı məsələlər
ən yüksək səviyyədə öz həllini tapmalıdır".
Dövlətimizin başçısı sözügedən görüşdə, həmçinin, qeyd edib: "Jurnalist cəmiyyətinin fəaliyyəti və jurnalist cəmiyyətindən cəmiyyətə gələn sifariş hesab edirəm ki, azad jurnalistikanın, müstəqil medianın yaradılmasında mühüm rol oynayır. Ancaq eyni zamanda, dövlət siyasəti olmadan bu proseslər lazımi səviyyədə təşkil edilə bilməz. Hesab edirəm ki, Azərbaycanda bax, bu iki əsas istiqamətin birləşməsi bugünkü müsbət dinamikanı təmin etmişdir". Beləliklə, davamlı proseslər ictimai missiya yerinə yetirən jurnalistləri təkcə peşələrinə bağlamır, eyni zamanda, medianın cəmiyyətdəki nüfuzunu yüksəldir, ümumən, demokratik cəmiyyət quruluculuğunda dövlətin jurnalistikaya dəyər verdiyini, etimadını bir daha təsdiqləyir. Mütəxəssilər hesab edirlər ki, fikir, söz və məlumat azadlığı çox vacib amillərdəndir. Hər bir ölkənin demokratik prinsiplərlə inkişaf eləməyi üçün fikir, söz və mətbuat azadlığı mütləqdir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan dövləti bununla bağlı qanunvericilik faktları formalaşdırıb. Azərbaycanda fikir, söz və mətbuat azadlığı mövcuddur. Azərbaycan qanunvericiliyi söz və mətbuat azadlığı o qədər dəqiq qoyulub ki, bizim KİV haqqında qanunumuz Avropa şurasının ən ciddi ekspertizasından keçib. Bu sənəd nəinki MDB məkanında, hətta Avropada ən yaxşı qanunlardan biridir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2017.- 10 yanvar.- S.12.