Regional proqramlar
müasir
yol infrastruktunu təkmilləşdirir
Regionların inkişafı sahəsində
qəbul edilmiş və uğurlu həyata keçirilmiş
dövlət proqramları Respublikamızın
regionlararası, şəhər və rayondaxili yol-nəqliyyat
infrastrukturunu inkişaf etdirib. Bölgələrimizdə
magistral yolların tikintisi və yenidən qurulması,
xüsusi ilə kənd yollarının tikintisi, əsaslı
təmiri də bütün bunları deməsə əsas
verir. Azərbaycanın hər bir bölgəsində yeni
yolların çəkilişinə və istifadədə
olan yolların təmirinə, infrastrukturun genişləndirilməsinə
xüsusi diqqət ayırılıb. Müasir və beynəlxalq
standartlara cavab verən yol infrastrukturu bu diqqətin əsas
göstəricisidir. Regionlar sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı bütün sahələr daxil olmaqla
yol infrastrukturunun inkilafına da tövhəsini verməkdədir.
Dövlət başçısının vətəndaşların
rahat gediş-gəlişinin təmin olunması, yük və
sərnişin daşımasının rahatlaşması
istiqamətində verdiyi tapşırıq və sərəncamların
icrası olaraq ölkə boyu kompleks tədbirlər icra edilməkdədir.
14 km
uzunluğunda Salyan-Biləsuvar avtomobil yolunun yenidən qurulmasını
da buna nümunə göstərə bilərik.
Hazırda
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Sərəncamına əsasən
Ələt-Astara-İran İslam Respublikası ilə dövlət
sərhədi avtomobil yoliunun 81-ci km-də ayrılan və Biləsuvar
şəhərinə gedən avtomobil yolunun yenidən qurulması
işləri aparılır.
Avtomobil
yolu II texniki dərəcəli olmaqla uzunluğu 14 km, hərəkət
hissəsinin eni 7.5 metr olmaqla torpaq yatağının eni 15
metr təşkil edir.
Avtomobil
yolunda yenidənqurma işləri "İnşaat Norma və
Qaydaları"nın tələblərinə əsasən
aparılır. Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət
Agentliyi tərəfindən yol boyu zəruri olan yerlərdə
yararsız qrunt qazılaraq çıxarıılıb, əvəzinə
yararlı qrunt tökülərək kipləşdirilib və
yeni yol yatağı inşa edilib. Bunun ardınca karxana
çınqılı materialından 16 sm qalınlıqda əsasın
alt layı, 15 sm qalınlıqda optimal çınqıl
qarışığından isə əsasın üst
layı inşa edilib.
Yolun əsasının
və çiyinlərin tikintisinə ümumilikdə 90 min
kub.m çınqıl və optimal-çınqıl
qarışığı sərf edilib. Hazırda isə yol
boyu iri və xırda dənəli olmaqla 2 laydan ibarət yeni
asfalt-beton örtüyünün döşənməsi
işləri aparılır.
Layihəyə
uyğun olaraq yenidənqurma işlərinin sonuncu mərhələsində
yol boyu 2 nöqtədə avtobus dayanacağı
quraşdırılacaq, 118 ədəd müxtəlif yol
nişanları və göstərici lövhələr
quraşdırılacaq, hərəkətin normal təşkili
üçün 42 km uzunluğunda bütöv və
qırıq-qırıq olmaqla sarı və ağ rəngdə
nişanlanma xətləri çəkiləcək.
Yenidənqurma
işləri texnoloji ardıcıllığa uyğun şəkildə,
birbaşa olaraq Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət Agentliyinin
İdarə Heyətinin sədrinin şəxsi nəzarəti
altında həyata keçirilir. Tərtib olunmuş qrafikə
əsasən işlərin qısa müddət ərzində
yekunlaşdırılması üçün əraziyə
kifayət qədər qüvvə cəlb olunub.
Bu yolun
yenidən qurulması bölgədə 41 min nəfər əhalinin
yaşadığı 4 yaşayış məntəqəsini
birləşdirərək yük və sərnişin
daşımasını xeyli yaxşılaşdırmağa
imkan verəcək.
Bununla da
regional proqramların əahlinin həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasında, sosial rifahın
yüksəlməsində xüsusi rol
oynadığını görürük. Bu yüksəliş
və inkişafda dövlət başçısının
uzaqgörən və düşünülmüş siyasəti
dayanır.
Cənab
prezidentin tapşırıq və sərəncamlarına
uyğun olaraq, 2019-cu ildə yenidən qurulması və əsaslı
şəkildə bərpası nəzərdə tutulmuş
avtomobil yolları ilə bağlı tədbirlər fasiləsiz
olaraq davam etdirilir.
Məhz
bu çərçivədə Şəki rayonunda
Qoxmuq-Baltalı-Babaratma-Qaradağlı-Qudula-Daşüz kəndlərini
əhatə edən avtomobil yollarının yenidən
qurulmasına başlanılıb.
Qoxmuq-Baltalı-Babaratma-Qaradağlı-Qudula-Daşüz
kəndlərini əhatə edən avtomobil yollarının
uzunluğu təqribən 33 km təşkil edir. Bu respublika əhəmiyyətli
Şəki-Qax avtomobil yolu ilə M5
Yevlax-Zaqatala-Gürcüstan Respublikası ilə dövlət
sərhədi abtomobil yolunu birləşdirən və 18 km
uzunluğa malik Qudula-Qaradağlı-Qoxmuq avtomobil yolu, həmçinin
ümumi uzunluğu 15 km olan Şəki-Qax avtomobil yolundan
ayrılan Qoxmuq kəndinin, yerli əhəmiyyətli
Qudula-Qaradağlı-Qoxmuq avtomobil yolu üzərində yerləşən
Baltalı,Babaratma və Qudula kəndlərinin və M5
Yevlax-Zaqatala-Gürcüstan respublikası ilə dövlət
sərhədi abtomobil yolunun 51-ci km-dən ayrılan
Daşüz kəndinin yollarıdır.
IV texniki
dərəcəyə uyğun olaraq yenidən qurulan
yolların ümumi eni 10 metr təşkil edəcək. 2 hərəkət
zolaqlı olmaqla yolun hərəkət hissənin eni isə 6
metr, hər bir istiqamət üzrə çiyin hissələrin
eni isə 2 metr olacaq.
Çınqıl,
qara örtük və asfalt-beton örtükdən ibarət
sözügedən avtomobil yolları uzun illər istismar
olunduğundan və təmir arası istismar müddəti
keçdiyindən yol örtüyündə çalalar,
çökmələr və qabarmalar əmələ gəlib,
avtonəqliyyat vasitələrinin hərəkətində
çətinliklər yaranıb. Üstəlik yolun səviyyəsi
yerin təbii relyefi ilə eyni səviyyədə olduğundan
yolun torpaq yatağı atmosfer və qrunt sularının təsiri
altında qalaraq yolun hərəkət hissəsi
yuyulmuşdur.
Qeyd olunanlar
nəzərə alınaraq yolların dağılmış
hissələrin qazılaraq çıxarılması və
yenidən təmir olunması, torpaq yatağının yerin təbii
relyef səviyyəsindən qaldırılaraq təmir
olunması, eyni zamanda atmosfer və suvarma sularının yolun
torpaq yatağına keçməsinin qarşısını
almaq məqsədi ilə yaşayış məntəqələri
daxilində zəruri yerlərdə beton küvetlərin
çəkilməsi məqsədi ilə
hazırlanmış layihəyə uyğun olaraq Azərbaycan
Avtomobil Yolları Dövlət Agentliyi tərəfindən
yenidənqurma işlərinə start verilib. Yenidənqurma işlərinin
əhatə etdiyi ərazinin sahəsi 300 min kv.m-dən
çoxdur.
Tikinti
norma və standartlarına uyğun olaraq hazırda yollar boyu
torpaq işləri aparılır, yolun mövcud
dağılmış örtüyü sökülür, yol əsasının
və yatağın deformasiyaya uğramış yararsız
qruntu, həmçinin torpaq yatağının genişləndirilməsi
üçün bitki qatının və yararsız hissələrin
qazılaraq çıxarılması, əvəzinə
yararlı karxana çınqılı ilə əks-dolğu
və kipləşdirmə işləri görülür.
Layihə
çərçivəsində yollar boyu zəruri ərazilərdə
atmosfer sularının axıdılması üçün dəmir-beton
küvetlərin tikintisi, yol əsasın alt layının 20
sm hündürlükdə qum-qırmadaş, üst
layının isə 16 sm hündürlükdə optimal
çınqıl qarışığı ilə
salınması, çiyin hissələrin eyni materialla təmiri
nəzərdə tutulur. Bundan sonra əlaqələndirici
bitum səpilməklə 12 sm hündürlükdə iri və
xırda dənəli olmaqla 2 laydan ibarət yeni asfalt-beton
örtüyünün döşənməsi və 54 yol birləşməsinin
təmiri işlərinə başlanılacaq.
Bundan
başqa avtomobil yollarının müxtəlif hissələrində
yerləşən suötürücü borular uzun müddət
istismar olunduğundan boruların sukeçiricilik qabiliyyəti
azalıb, borularda və boru başlıqlarında sınma və
çatlama halları yaranıb, nəticədə
suötürücü borular istismar üçün
yararsız vəziyyətə düşüb. Bu üzdən
yollar boyu müxtəlif diametrlərə malik azbest, metal və
dəmir-beton boruların sökülərək
çıxarılması, əvəzinə yeni metal və dəmir-beton
boryların quraşdırılması, boru
başlıqlarının dəmir-betonla təmiri,
dördbucaqlı su keçidinin inşası də layihədə
nazərdə tutulmuş işlərdəndir.
Layihənin
sonuncu mərhələsində zəruri olan yerlərdə
avtobus dayanacaqları və əyrixətli dəmir tirlərin,
hərəkətin normal təşkil üçünsə
yol nişanlarının, siqnal dirəklərinin və km
göstəricicilərinin quraşdırılması, yolcizgi
və yolgöstərici xətlərinin çəkilməsi
nəzərdə tutulur.
Sözügedən
yolların yenidən qurulması ilə 6 yaşayış məntəqəsinin
10 minə yaxın əhalisinin istər Şəki şəhər
mərkəzinə, istərsə də Şəki-Qax və
Yevlax-Zaqatala-Gürcüstan Respublikası ilə dövlət
sərhədi avtomobil yoluna rahat çıxış əldə
etməklə qonşu rayonlara gediş-gəlişi xeyli
rahatlaşacaq, yük və sərnişin daşıması
asanlaşacaq. Ən əsası yolun tikintisi ilə bu ərazidə
kənd təsərrüfatının inkişafı hədəflənir
ki, bu da birbaşa olaraq yol boyu yaşayan əhalinin sosial rifah
halına müsbət təsir edə biləcək amildir.
Yol
infrastruktunun inkişaf etdirilməsi üçün ölkəmizdə
müasir texnikadan istifadə olunur. Quba-Xınalıq avtomobil
yolunun 36-cı km-də dağdan sürüşən və
yolun hərəkət hissəsinə tökülərək
yolu bağlayan qaya parçaları əraziyə cəlb
olunmuş xüsusi və müasir texnikanın hesabına təmizlənərək
hərəkət bərpa olunub.
Yol
infrastrukturunda dəmir yollarının inkişafına da
xüsusi önəm verilir. Bu cəhətdən Astara
stansiyasında 6 stansiya yolunun və 10 ədəd yoldəyişən
qurğunun əsaslı təmirinə start verilib. Stansiya parkının
əsasını təşkil edən bu yolların hər
birinin uzunluğu 950 metrdən ibarətdir. Şimal-Cənub
layihəsi çərçivəsində icra edilən
işlərə uyğun olaraq, stansiyada yolların tam
hazır vəziyyətə gətirilməsi zərurətdən
doğur.
Gələcəkdə bu istiqamətdə yük daşımalarının intensiv xarakter alacağına əsaslansaq, deməli təhlükəsiz daşınmalar üçün əsaslı bazanın olması çox vacibdir və dəmir yolu rəhbərliyi bu əməli işə böyük önəm verir.
Bütün görülən işlər ölkəmizdə həyata keçirilən uğurlu, uzaqgörən, düşünülmüş inkişaf strategiyasına dayanır. Regional proqramların qarşıya qoyduğu əsas vəzifələr, regionlarda yeni iş yerlərinin yaradılması, əhalinin sosial rifahının gücləndirilməsi, yol-nəqliyyat infrastrukturunun yenilənməsi və müasir Azərbaycanın dünya birliyinə sürətli inteqrasiyasını xarakterizə edən əsas cəhətlər bu gün özünü doğrultmaqdadır.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında KİV-in İnkişafına
Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyilə
çap edilmişdir
Olaylar.- 2019.- 13-15 aprel.- S.15.