Azərbaycanda söz azadlığı yüksək səviyyədə
təmin edilib
Azərbaycan tarixində ikinci dəfə öz
müstəqilliyini əldə etdikdən sonra
onun qarşısında bir
çox mühüm
məsələlıər dayanırdı. Bir
tərəfdən Sovetlərin zamanından
yığılıb qalmış problemləri həll etmək
zərurəti meydana
çıxmışdısa, digər tərəfdən
müstəqil respublikanı müasir dövrün tələblərinə, suveren ölkələrin prinsiplərinə uyğun inkişaf etdirmək,
onu tərəqqiyə istiqamətləndirmək
lazım gəlirdi. Ancaq heç
də qarşıda duran vəzifələri
reallaşdırmaq o dövr
üçün asan deyildi.
Azərbaycan
yenicə müstəqillik əldə etdiyi
üçün bütün
dünyanın gözü məhz ölkəmizdə
idi desək yanılmarıq. Beynəlxalq
aləm, dünya dövlətləri Azərbaycanın
müstəqil ölkə kimi beynəlxalq
hüquq və prinsiplərə, demokratik dəyərlərə necə əməl
etdiyini diqqətlə izləyir,
müşahidə edirdi. Etiraf
etmək lazımdır ki, müstəqilliyin
ilk illərində hansısa demokratik prinsiplərdən, azadlıq və demokratiya, insan hüquq və azadlıqlarından
danışmaq yersiz idi.
Demokratiya pərdəsi, adı altında
hakimiyyətə gələn siyasi
qüvvələrin özləri ən böyük,
ciddi antidemokratikliyə imza
atır, yol açırdılar. O zaman hakimiyyətdə olan siyasi hərəkatdan başqa ölkədə digər siyasi partiya və ictimai təşkilatların fəaliyyətinə
ciddi əngəllərin
yaradılması, onlara öz
toplantıları, qurultay və
konfranslarını keçirmək üçün
şəraitin yaradılmaması həmin dövrün
özünəməxsus xüsusisyyətləri sayılırdı.
Bu da ilk
növbədə Azərbaycanda demokratiyanın
olmadığı, siyasi plüralizm
üçün heç
bir şərait
yaradılmadığı reallığını ortaya qoyurdu. Elə bu səbəbdən idi ki, həmin illərdə
ayrı-ayrı beynəlxalq təşkilat vəı qurumlar, dünya səviyyəli
qeyri-hökumət təşkilatları
hazırladıqları hesabatlarda, verdikləri
bəyanatlarda Azərbaycanda demokratiyanın, siyasi
plüralizmin pozulduğu
kimi fikirlər öz əksini
tapırdı. Bunun ən bariz
nümaunələrindən biri o zaman təsis olunan Yeni Azərbaycan
Partiyasına öz təsis
qurultayını keçirmək üçün
imkan verilməməsi idi.
Məcburiyyət qarşısında qalaraq
Yeni Azərbaycan Partiyası həmin
dövrdə öz təsis
qurultayını Naxçıvan Muxtar
Respublikasında keçirməli olmuşdu.
Həmçinin sözügedən partiyanın
təsis edilməsindən sonra onun yerlərdə, eləcə də paytaxtda, respublikanın ayrı-ayrı
rayonlarında yerli təşkilatlarının
yaradılmasına imkan verilməməsi,
həmin partiya üzvlərinə
qarşı artan təzyiqlər həmin
dövrdə siyasi plüralizmin
olmadığının əyani sübutu
idi. Onu da qeyd etmək yerinə
düşər ki, eyni
yanaşma, münasibət digər siyasi partiya və təşkilatlara
qarşı da mövcud
idi.
Ancaq zaman keçdikcə hər bir
şey, proses, situasiya dəyişdiyi kimi
ölkədəki ab-hava, tendensiya
dəyişməyə başladı. Daha
doğrusu bu istiqamətdə
müsbət tendensiya ümummilli
lider Heydər Əliyevin 1993-cü ilin iyun ayında hakimiyyətə
qayıtmasından sonra baş
verdi. Həmin il ölkədə baş
verən gərgin siyasi proseslər, hətta
vətəndaş qarşıdurması təhlükəsi
zamanı ümummilli lider
Heydər Əliyevdən Bakıya siyasi
hakimiyyətə qayıtmağı təkidlə tələb
edən Azərbaycan xalqı nəhayət ki,
bu istəyinə nail oldu. Hər zaman
millət və xalq maraqlarını öz şəxsi maraqlarından üstün tutan Heydər
Əliyev bu dəfə də xalqın səsisnə
səs verərək onun xilasına öz yardım əlini uzatdı. Beləliklə,
1993-cü ilin iyun
ayında Naxçıvan Muxtar
Respublikasından Bakıya, siyasi hakimiyyətə
qayıdan ümummilli lider Heydər Əliyev qısa müddət ərzində
ölkədə yaranmış gərgin siyasi
vəziyyəti aradan qaldırmaqla
yanaşı, tədricən respublikanın hərtərəfli
inkişafına da nail
oldu, bu istiqamətdə
sistemli və nəticəyə
hesablanmış addımlar atdı.
Qeyd etdiyimiz kimi həmin illərdə
demək olar ki,
dünyanın gözü, nəzər
diqqəti Azərbaycanda idi. Ölkəmizin
müstəqil respublika kimi
necə inkişaf edəcəyi, hansı yolla gedəcəyi, demokratik
dəyərlərə. Insan hüquq və azadlıqlarına, siyasi plüralizmə nə qədər önəm
və qiymət verəcəyi maraq doğururdu. Düzdür, etiraf etmək lazımdır ki, dünya birliyi, beynəlxalq aləm Azərbaycanın
müstəqil bir ölkə kimi inkişaf edəcəyinə
bir qədər şübhə ilə
yanaşırdı. Ancaq Azərbaycan
xalqında bir əminlik vardı. Cəmiyyət,
xalq ümummilli lider Heydər Əliyevin zəngin siyasi təcrübəsinə, idarəçilik
mexanizminə bələd idi və bilirdi ki, ulu
öndər qısa müddət ərzində
qarşısına qoyduğu məqsədləri,
Azərbaycanı demokratik yolla
inkişaf etdirməyi bacaracaq.
Beləliklə,
cəmiyyətin bütün gözləntiləri
zaman-zaman özünü
doğrultdu və Azərbaycan müstəqil
respublika kimi demokratik prinsiplərə üstünlük
verərək bu istiqamətdə inkişaf etməyə başladı.
Ümummilli lider gözəl bilirdi ki, istənilən ölkədə
demokratiyanın mövcud
olub-olmadığı, bu prinsiplərə
necə əməl edildiyi göstərən,
sübut etdirən amillərdən biri də həmin ölkədə kütləvi
informasiya vasitələrinin necə fəaliyyət
göstərməsidir. Yəni, bir qədər
də konkretləşdirsək fikir, söz azadlığı, siyasi
plüralizmin mövcud
olub-olmaması əsas diqqət mərkəzində olan məsələlər
sırasındadır. Medianın, kütləvi informasiya
vasitələrinin cəmiyyətin güzgüsü
olduğunu nəzərə alsaq, o zaman
kütləvi informasiya vasitələrinin
nə dərəcədə müstəqil, azad
olmasının həmin ölkə barədə fikir formalaşdırdığını deyə
bilərik. Daha dəqiq desək bir ölkənin demokratik
dəyərlərə uyğun inkişaf edib-etmədiyinə fikir
vermək, diqqət yetirmək, təhlil etmək üçün həmin ölkənin media məkanına diqqət çəkmək
kifayətdir.
Bu məqamda onu da etiraf etmək
lazımdır ki, ümummilli
lider Heydər Əliyev hakimiyyətə gələnə
qədər ölkədə qeyd edilən
azadlıqlardan danışmaq yersiz idi. Nə fikir və söz azadlığı mövcud
idi, nə qəzetlər müstəqil
şəkildə çap oluna
bilir, nə də onların maddi-texniki bazası yüksək idi. O dövrdə qəzet təsis edib nəşr etdirmək sözün
həqiqi mənasında böyük
ustalıq tələb edirdi. Bu azmış kimi o
zaman hakimiyyətdə olan
"demokratlar" ölkədə nəşr
edilən media qurumları, kütləvi informasiya vasitələrində sağlam tənqidə belə dözümsüz
yanaşır, belə bir qəhrəmanlıqla
çıxış edənlərə qarşı fiziki güc tətbiq
edirdilər. Sabiq daxili
işlər naziri İsgəndər Həmidovun
qəzet baş redaktorunu
döyməsi, ona işgəncə verməsi,
avtomobilin yük yerinə
qoyması, eləcə də nəşr edilən qəzeti ona yedirzdirməsi bütün
deyilənlərin əyani sübutudur.
Lakin qeyd etdiyimiz kimi ümummilli lider Heydər
Əliyevin ikinci dəfə siyasi hakimiyyətə qayıtması
yuxarıda qeyd etdiyimiz
bütün probmelərin həllinə yol açdı. Çünki
Heydər Əliyev hansı addımı nə zaman,
hansı situasiyada atmağı dəqiq bilirdi. Ona görə də
təsadüfi olaraq deyilmir
ki. Azərbaycanda fikir,
söz və məlumat
azadlığı, plüralizmin inkişaf etdirilməsi ümummilli
lider Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Qısa zaman ərzində Heydər
Əliyev tərəfindən insanların öz
fikir və yanaşmalarını azad şəkildə ortaya
qoyması, onu cəmiyyətə
çatdırması üçün müvafiq addımlar atıldı. Heç şübhəsiz ki,
bu addımlar birbaşa
ümummilli lider Heydər
Əliyevin adı ilə bağlı idi. Ümummilli liderin 1998-ci
ildə ölkədə senzuranın ləğvi
ilə bağlı atmış olduğu
addım o dövr üçün bir inqilabi yenilik idi. Çünki Azərbaycanla
paralel olaraq etni zaman ərzində müstəqillik əldə edən
digər ittifaq ölkərində senzura hələ
də qalırdı. Müstəqil respublika
kimi bu istiqamətdə
ilk addım atan
ölkə məhz Azərbaycan
Respublikası oldu və bununla
ölkədə fikir, söz,
ifadə və məlumat azadlığına nə qədər
önəm verdiyini əyani şəkildə
təsdiqlədi. Məhz bundan sonrakı
illərdə keçmiş ittifaq ölkələri də Azərbaycanın
bu təcrübəsindən yararlanmağa başladı. Ümummilli
liderin məlum addımı eyni zamanda bir
hüquqi baza rolunu oynamış oldu.
Sonrakı illərdə Heydər Əliyevin qeyd
edilən istiqamətlərdə atmış olduğu
addımlar ölkə mediası üçün
sğzün həqiqi mənasında inqilabi dəyişikliklərə səbəb
oldu. Artıq Azərbaycan mediası,
kütləvi informasiya vasitələri azad, müstəqil şəkildə fəliyyət
göstərirdi. Tədricən media,
kütləvi informasiya vasitələri üçün yaradılan şərait, imkanlar yeni-yeni müstəqil
media qurumlarının yaradılmasına,
təsis edilməsinə yol
açırdı ki, bu
da ölkədə müstəqil
medianın formalaşmasına öz
müsbət təsirini göstərirdi. Bir
sözlə müstəqil mətbu orqanlarının
yaradılması Azərbaycanda fikir, söz. ifadə və məlumat
azadlığının təminatından xəbər verirdi.
Bu gün Azərbaycanda
ümummilli lider Heydər
Əliyevin zamanında, 90-cı illərin əvvəllərində
qoyduğu ənənə uğurla
davam edir.
Günümüzdə Azərbaycan Respublikasında bu siyasət, media, kütləvi
informasiya vasitələrinə diqqət və
qayğı ilə yanaşmaq siyasəti
Heydər Əliyev siyasi kursunun
davamçısı Cənab Prezident İlham Əliyev tərəfindən uğurla həyata keçirilir.
Hazırda ölkəmizdə çoxsaylı
yazılı media, eləcə də
yüzlərlə intenet portalı, xəbər
saytları fəaliyyət göstərir ki,
bu da ölkəmizdə
fikir, söz
azadlığı, plüralizmin mövcudluğunun, onun ən
yüksək səviyyədə qorunduğunun
göstəricisidir. Öz növbəsində kütləvi informasiya vasitələri də yaradılan bu mühitdən səmərəli istifadə
edir, yararlanırlar. Eyni
zamanda Azərbaycanın haqq
səsinin dünyaya
çatdırılması işinə öz
töhfələrini verirlər.
Olaylar.-2019.-6-8 iyul.-S.15.