Azərbaycanda sabitlik və
inkişaf dövrünün yeni mərhələsi
15 ildə Azərbaycanın
rifahı, çiçəklənməsi, ölkəmizin
regionda və dünyada nüfuzunun daha artması yönündə
çox mühüm addımlar
atılıb
Bu günlər
Azərbaycan xalqı ümummilli lider Heydər Əliyevi
böyük ehtiram və sayğı ilə anır. May ayının 10-da Heydər Əliyevin anadan
olmasının 96 ili tamam olur. Ümummilli liderin siyasi fəaliyyəti,
ölkəyə rəhbərliik etdiyi dövrlərə nəzər
saldıqda görürük ki, Heydər Əliyevin həyatının
müəyyən bir hissəsi də Naxçıvan Muxtar
Respublikası ilə bağlı olub.
Ümummilli
liderin Muxtar Respublikaya rəhbərlik etdiyi illərə nəzər
salan Milli Məclisin sədr müavini Bahar Muradova deyir ki,
SSRİ rəhbərliyindən istefasından sonra Heydər
Əliyevin Azərbaycana qayıtmasına imkan vermədilər,
hətta həyatı üçün təhlükənin
mövcud olduğunu belə nəzərə almadan respublika rəhbərlyi
tərəfindən onun ölkədən kənarda
saxlanmasına cəhdlər göstərilirdi. Onun sözlərinə
görə, 1990-cı ildə Ümummilli LiderAzərbaycana
qayıtsa da, Bakıda qalmasına imkan verilmədi. "Onun həmin
vaxt mərkəzi hakimiyyətdə və respublika rəhbərliyində
kifayət qədər yaxından tanıyan şəxslər
tərəfindən müdafiə edilməməsi
Naxçıvana getməsini şərtləndirirdi". Bahar
Muradova bildirib ki, ümummilli Lider Naxçıvanda siyasi fəaliyyət
göstərdiyi qısa zaman kəsiyində müstəqil,
demokratik və dünyəvi dövlət yaradılması
üçün siyasi və ideoloji əhəmiyyətli tarixi
qərarlar qəbul etdi: "Yeni Azərbaycan
Partiyasının (YAP) yaranması prosesinə gəlincə, həmin
dövrdə ölkəmizin bütün guşələrində
qəlbində Heydər Əliyevə və böyük Azərbaycana
sevgi ilə yaşayan yüz minlərlə insan
respublikadakı vəziyyəti yaxından izləyirdi. Bu vəziyyət
yenicə müstəqillik qazanan respublikanın gələcək
taleyi üçün ciddi təhlükələrin
olduğunu göstərirdi. AXC-Müsavat
cütlüyünün bir-birinin ardınca
buraxdığı siyasi səhvlər, cinayətə bərabər
əməllər Azərbaycanın müstəqilliyini sual
altında qoyurdu. Getdikcə artan ziddiyyətlər və xaos
insanlarda narahatlıq yaradırdı. Bütün bunlar təbii
olaraq xalqın Heydər Əliyevin böyük siyasətə
qayıtması arzusunun daha da alovlanmasına gətirib
çıxardı. Çünki Ümummilli Liderin
Naxçıvanda atdığı addımları, orada həm
erməni təcavüzünün qarşısının
alınması, həm də ictimai-siyasi sabitlik yaratması
yönündə fəaliyyətini insanlar görür və
Azərbaycanın xilası üçün ondan kömək
gözləyirdilər. Bu məqamda siyasi cəhətdən
kifayət qədər fəal şəxslər, o cümlədən
ziyalılar həmin fəallığı məhz Azərbaycanın
müstəqilliyinin qorunmasına yönələtmək
üçün əsas mərkəz rolunu oynaya biləcək,
müstəqilliyi şəxsi və qrup mövqeyindən
üstün tuta biləcək siyasi təşkilatın
yaranması və rəhbərliyində Ümummilli Lideri
görmək istəyi ilə Ulu Öndərə üz
tutdular. Heydər Əliyev isə bir çox müzakirələrdən
sonra belə bir siyasi partiyanın yaranmasını məqsədəuyğun
hesab etdi və özünün də bu partiyanın rəhbərliyində
təmsil olunmasına razılığını bildirdi. Lakin
o dövrdə Heydər Əliyevin adından belə ehtiyat edən
Azərbaycan iqtidarı partiyanın Bakıda təsis
olunmasına imkan vermədi. Çünki mövcud hakimiyyət
Ulu Öndərin rəhbərliyi altında siyasi partiyanın
yaranmasına icazə verilməsini
özünün siyasi iflası hesab edirdi. Odur ki, bunun
qarşısını almaq üçün bütün tədbirlərə
əl atıldı. Buna baxmayaraq, Heydər Əliyevi
özünə lider hesab edən şəxslər
axın-axın Naxçıvana üz tutur və bu prosesi
sürətləndirmək üçün işlər
görürdülər. Ovaxtkı iqtidar Naxçıvana edilən
bu səfərlərin də qarşısını almağa
çalışırdı. Bu təzyiq və təsirlərə
baxmayaraq, 1992-ci ilin noyabrında Yeni Azərbaycan Partiyası təsis
olundu. Naxçıvanda 500 nümayəndənin
iştirakı ilə keçirilən konfransda Heydər
Əliyev yekdilliklə partiyanın sədri seçildi".
Hakim partiya rəsmisi deyib ki, təsadüfən hakimiyyətə yiyələnən, heç bir iqtisadi və siyasi konsepsiyası, proqramı olmayan AXC-Müsavat cütlüyünün səriştəsiz fəaliyyəti dövlət quruculuğunda və dövlət idarəçiliyində, habelə xalqın müdafiə qabiliyyətini müharibə şəraitində olan Azərbaycanın təhlükəsizliyinə yönəltmək işində uğur qazanılmasını istisna edirdi: "Son nəticədə müstəqillik əldə etdikdən qısa müddət sonra Azərbaycan nəinki müstəqilliyin itirilməsi, ümumiyyətlə, parçalanma təhükəsi ilə üz-üzə qaldı. Belə bir məqamda xalqın verdiyi düzgün qərar Heydər Əliyevə müraciət olunması və təkidlə hakimiyyətə qayıtması oldu. Ulu Öndərin hakimiyyətdə kifayət qədər mühüm posta seçilməsi bu prosesi təhlükəsiz məcraya, vətəndaş müharibəsindən xilas yoluna yönəltməyə imkan verdi. Çünki Heydər Əliyevin gəlişi Azərbaycanı vətəndaş qarşıdurmasından xilas etdi, qısa müddətdə ölkədəki separatçı qüvvələrin fəaliyyətinə son qoyuldu. Tarix də göstərdi ki, həmin qərar Azərbaycan xalqının və dövlətinin sonrakı taleyinin həllində, dövlətçiliyinin bünövrəsinin qoyulmasında əsas amil kimi çxış edib. Burada mühüm məqamı qeyd etmək istərdim ki, Azərbaycan Prezidenti seçildikdən sonra Ümummilli Liderin birbaşa xalqa müraciəti və bundan sonra könüllü olaraq kütləvi şəkildə cəbhəyə yollanan vətən övladlarının qəhrəmanlığı sayəsində Azərbaycan Ordusunun 1994-cü ilin yanvarında həyata keçirdiyi Horadiz əməliyyatı ilə Füzuli rayonunun 22 kəndi və 1 qəsəbəsi işğaldan azad olundu. Nəticədə düşmən atəşkəsə razı oldu və əldə olunan atəşkəsdən sonra Azərbaycan dövlət quruculuğu mərhələsinə qədəm qoydu. Bundan sonra ölkənin müdafiə qabiliyyətinin gücləndirilməsi, iqtisadi tənəzzüldən xilas edilməsi, daxili ictimai-siyasi sabitliyin təmin olunması və xarici siyasətinin müəyyənləşdirilməsi istiqamətində mühüm işlər görüldü. Bu da keçmiş iqtidarın fəaliyyəti nəticəsində ölkənin düşdüyü siyasi blokadadan, izolyasiyadan qurtulmaq üçün zəmin yaratdı. Ümummilli Lider keçmiş hakimiyyətin yanlış siyasəti nəticəsində münasibətlərin gərgin olduğu region dövlətləri ilə, habelə dünya siyasətində həlledici rola malik böyük güclərlə əməkdaşlığın mümkün olmasını sübut etdi. Bütün bunlar da Azərbayanın siyasi və iqtisadi potensialı yüksək olan bir dövlət kimi formalaşmasına, hətta dünyanın aparıcı dövlətləri ilə tərəfdaş qismində çıxış etməsinə imkan yaratdı. Azərbaycanın bu mövqeyə çıxması onun gələcək təhlükəsizliyinin qarantı olan münasibətlərin qurulması, bu kontekstdə beynəlxalq əhəmiyyətli layihələrin həyata keçiriməsində milli maraqların qətiyyətlə təmin olunması baxımından mühüm tarixi əhəmiyyət daşıyır. Ulu Öndərin hakimiyyətə yenidən qayıdışından dərhal sonra qanunvericilik sahəsində islahatlar aparıldı, müstəqil Azərbaycanın ilk Konstitusiyası qəbul edildi, ilk parlament seçkiləri keçirildi, gənclər siyasəti, mədəniyyət, idmanın inkişafı sahəsində addımlar atıldı. Ümummilli Lider Heydər Əliyev Azərbaycanın dövlət müstəqilliyini xilas etməklə yanaşı, ölkəmizdə yaşayan bütün xalqların və millətlərin hüquqlarının təminatçısı olduğunu sübuta yetirdi. Bununla da əsl vətəndaş cəmiyyətinin qurulmasına zəmin yaratdı. O, həmçinin xaricdə Azərbaycan diasporunun formalaşdırılmasına, dünya azərbaycanlılarının vahid azərbaycançılıq ideologiyası ətrafında birləşdirilməsinə nail oldu. Azərbaycan müstəqillik tarixinin Heydər Əliyevin hakimiyyətinə təsadüf edən həmin 10 illik dövrü Ulu Öndərin Azərbaycan xalqını ağır vəziyyətdən çıxararaq uğura qovuşdurması, müstəqilliyinin, eyni zamanda bu müstəqilliyin dönməzliyinin, əbədiliyinin təmin olunması ilə yadda qalır". Bahar Muradova onu da bildirib ki, ümummilli Liderin hakimiyyəti dövründə Azərbaycan Respublikası beynəlxalq təşkilatların bərabər hüquqlu üzvünə çevrildi: "Azərbaycanın daha uğurlu beynəlxalq əhəmiyyətli layihələrin təşəbbüskarı kimi çıxış etməsi, bəzilərinin həyata keçirilməsi və digərlərinin də əsasının qoyulması Ulu Öndərin adı ilə bağlıdır. Azərbaycan nəinki öz təbii ehtiyatlarının, digər dövlətlərin də enerji ehtiyatlarının Azərbaycandan keçməklə dünya bazarına çıxaracaq beynəlxalq əhəmiyyətli layihələrə imza atdı. Yeni neft və qaz yataqlarının işlənməsi üçün xarici dövlətlərin nüfuzlu şirkətləri ilə müqavilələr imzaladı. "Əsrin müqaviləsi" sazişinin imzalanması ilə dünyanın aparıcı dövlətlərinin nüfuzlu şirkətlərinin iştirak etdiyi konsorsiumların yaranmasına nail oldu. Azərbaycan daha genişmiqyaslı tərəfdaşlar əldə etmək dövrünə qədəm qoydu. Ölkəmiz 1992-ci ildən BMT-yə, ATƏT-ə və bir çox beynəlxalq təşkilatlara üzv olmuşdu. Avropa Şurası başda olmaqla digər nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlara üzvlük nəticəsində isə Azərbaycan insan hüquq və azadlqıların qorunduğu bir məkanın bərabərhüquqlu iştirakçısına çevrildi. Və biz bu vəzifənin hansı çətin və məsuliyyətli bir dövrdə yerinə yetirilməsi haqqında məlumatları bugünkü və gələcək nəslə çatdırmalıyıq ki, müstəqilliyin nəyin bahasına qorunub saxlandığını dərk etsinlər və unutmasınlar. Ümummilli Liderin ən böyük xidməti Azərbaycan dövlətinin sonrakı dövr üçün inkişafını, xalqın bugünkü və gələcək rifahını, təhlükəsizlik, sabitlik və tərəqqi şəraitində yaşamasının dönməzliyini təmin edən siyasi xadimi yetişdirməsi oldu. Təbii ki, Heydər Əliyev irsi Azərbaycanın gələcək inkişafı üçün fundamental əsas kimi çıxış edir. Lakin XXI əsrin əvvəlində dünyadakı proseslər də dəyişirdi. 2003-cü ilin ortalarında Ulu Öndərin qəbul etdiyi vacib qərarlardan biri cənab İlham Əliyevin sonrakı 5 illik dövr üçün prezidentliyə namizədliyinin irəli sürülməsi idi. Yeni Azərbaycan Partiyası da bu qərarı yekdilliklə dəstəklədi. Xalq böyük səs çoxluğu ilə İlham Əliyevi dövlət başçısı seçməklə bu davamlı inkişafın təmin olunmasına böyük dəstək verdi. Çünki, istər xarici, istərsə də daxili siyasətdə əsası Ümummilli Lider tərəfindən qoyulan bu siyasi xətt davam etdirilməli idi. Bu da bir həqiqətdir ki, xaricdəki bəzi iqtisadi və siyasi dairələrin dəstəyi ilə daxildə məqam gözləyən qüvvələr var idi və onlar 2003-cü ilin oktyabrında keçirilən prezident seçkisindən sonra sabitliyi pozmağa cəhd etdilər. Lakin Ulu Öndərin əsasını qoyduğu Azərbaycan dövlətçiliyinin sarsılmaz olduğu həmin dövrdə bir daha sübut olundu. Bundan sonra Azərbaycanda sabitlik və inkişaf dövrünün yeni mərhələsi başladı. Bu 15 ildə Azərbaycanın rifahı, çiçəklənməsi, ölkəmizin regionda və dünyada nüfuzunun daha artması, beynəlxalq hüququn ən mühüm aktorlarından birinə çevrilməsi, vətəndaşların, dövlətin təhülkəsizliyinin müdafiəsi yönündə çox mühüm addımlar atılıb. Azərbaycan dövlətinin hərtərəfli qüdrətli dövlətə çevrilməsi üçün Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin bu illər ərzində atdığı addımlar beynəlxalq dairələr tərəfindən də dəstəklənir. Artıq etiraf edilir ki, Azərbaycan son 15 ildə olduğu qədər qüdrətli və qətiyyətli mövqeyə malik olmayıb".
Füzuli
Olaylar.- 2019.- 9-10 may.- S.6.