“Əvəzsiz sərvətlərimiz işğalçılar tərəfindən talan edilib”-
Gövhər Baxşəliyeva:
"Xalqımızın müstəsna sərvəti olan həmin
əlyazmaları ölkəmizə qaytarmalıyıq"
Millət vəkili Gövhər Baxşəliyeva qeyd edib ki, müzakirəyə təqdim olunan "2020-ci ilin dövlət büdcəsi haqqında" qanun layihəsi yetərincə təkmil, bütün parametrlər üzrə büdcə sistemi haqqında qanuna müvafiq hazırlanmış ciddi sənəddir. İlk dəfə olaraq icmal büdcənin gəlirləri 27 milyard 533 milyon manat, xərcləri 29 milyard 488 milyon təşkil edəcəkdir ki, bu da cari illə müqayisədə 7,7 % çoxdur. Önəmlidir ki, neft gəlirlərinin xüsusi çəkisi azaldılaraq, qeyri-neft gəlirləri artıb, qeyri-neft sektorunda əhəmiyyətli artım gözlənilir. Digər önəmli məsələ ölkədə biznes mühitinin yaxşılaşdırılması, sahibkarlıq sahəsində yoxlamaların dayandırılması və s. Addımlardır: "Büdcə sosialyönümlüdür, bu isə o deməkdir ki, əhaliyə ödənişlərin məbləği artacaq, müxtəlif proqramlar həyata keçiriləcək, o cümlədən özünüməşğulluq daha da genişlənəcək. Təqdirəlayiqdir ki, ölkədə manatın dayanıqlığı diqqət mərkəzindədir, son üç ildə manatın xarici valyutaya nisbəti sabitdir". Onun sözlərinə görə, 2020-ci ildə elm xərcləri bütövlükdə 193,7 milyon manat təşkil edəcək ki, bu da 2019-cu illə müqayisədə 57,4 milyon manat yaxud 42,1 faiz çoxdur. Prezidentimizin akademik Akif Əlizadə ilə görüşündə dediyi sözlər elmi ictimaiyyət arasında böyük ruh yüksəkliyi yaratmışdır: "Konkret olaraq 2020-2023-cü illər üzrə sosial-iqtisadi inkişafın ortamüddətli prioritetləri haqda danışmaq istərdim. Humanitar və ictimai elmlər sahəsində nəzərdə tutulan üç müddəa aşağıdakı kimi ifadə edilib: Azərbaycan dövlətinin aparıcı ideologiyası olan, əsası ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfındən qoyulmuş azərbaycançılığın strateji istıqamət kimi multidıssıplinar səviyyədə tədqiqinin təşkili; Mədəni, iqtisadi və arxeoloji elmi irsin qorunması və tədqiqi: aşkarlanması, sistemləşdirilməsi, elmi təsviri, bərpası və konservasiyası; Azərbaycan əhalisinin müxtəlif qruplarının etnogenezinin, etnomədəni simasının, müasir etnik proseslərin, Qafqazda qarşılıqlı tarixi-mədəni əlaqələrin kompleks tədqiqatları". Millət vəkili əlavə edib ki, Azərbaycan xalqı çox qədim və zəngin mədəniyyətə malikdir. Və əgər anadilli şifahi ədəbiyyatımız qədim əfsanə, dastan, bayatı, epos və s.-dən ibarətdirsə, yazılı şeirimiz İzzəddin Həsənoğludan, yəni XIII əsrdən etibarən zəmanəmizə gəlib çatıb: "Amma anadilli yazılı abidələrindən qat-qat əvvəl, hələ VIII əsrdən başlayaraq azərbaycan türkləri xilafətin aparıcı dili-ərəb dilində əsərlər yazmağa başladılar. Bu əsərlər nəsr, şeir, habelə o vaxtkı elmin bir çox sahələrini əhatə etmişdir. Beləliklə, əslən azərbaycanlı olan ədib, şair və alimlər öncə ərəb dilində, daha sonra fars dilində minlərlə çox dəyərli əsərlər yaratmışlar və bununla da günümüzdə islam sivilizasiyası adlanan müştərək müsəlman mədəniyyətinə minlərlə əvəzsiz töhfələr vermişlər.Təəssüf ki, əsrlərlə xalqımızın milli müstəqilliyi olmadığı üçün bu əvəzsiz mədəni sərvət yadelli işğalçılar tərəfindən talan edilmiş, dağıdılmış, yandırılmış, salamat qalan nüsxələr isə işğalçı dövlətlərə daşınmışdır.Bu gün xalqımızın əvəzolunmaz sərvəti olan o əlyazmalar bir çox Qərb və Şərq ölkələrinin kitabxana, arxiv, əlyazmalar fondu və muzeylərinin bəzəyidir.Düşünürəm ki, xalqımızın müstəsna sərvəti olan həmin əlyazmaları ölkəmizə qaytarmalıyıq. Aydındır ki, bu əsərlərin əslini əldə etmək müşkül məsələdir. Belə olan halda, onların surətləri Azərbaycana gətirilərək, vahid mərkəzdə toplanmalıdır.Bunu etdikdə biz xalqımızın çoxəsrlik mədəni irsini bundan sonra da dağıdılmasının qarşısını alarıq və onların hərtərəfli tədqiqi üçün şərait yaradırıq".
Millət vəkili Fazil Mustafa isə hesab edir ki, büdcə
müzakirələrinin formatı dəyişməlidir. Hər bir nazir
öz strategiya və
büdcəsi ilə parlamentə gəlməli, sahəsi
üzrə büdcə sifarişlərini əsaslandırmalı,
bu xərcləmələr sayəsində
iqtisadiyyatın və cəmiyyətin nə fayda
götürəcəyini əsaslandırmalı, Parlamentin suallarına cavab
verməlidir. Bütün normal ölkələrdə belədir:
"2019-cu ilin büdcəsində üçün 232 mln. manat sanksiyalar üzrə daxil olacaq məbləğ
proqnozlaşdırılırdı. İndi
çıxarılması müsbət addımdır. Çünki vətəndaşın öncədən
davranışını proqnozlaşdırmaq bir
çox qurumlara prosesə
plan doldurma kimi baxmasına gətirib
çıxarırdı.Tutaq ki, bələdiyyələrə
6 mln. man.
ayrılıb. Daha artıq
ayrılsaydı nə dəyişəcəkdi? Yaxşı
olardı ki, bələdiyyələri
büdcədən vəsait gözləyən qurum
olmaqdan çıxarıb özü
pul qazanan və keyfiyyətli
xidmət göstərən qurumlara
çevirək. Subvensiya formasında
ayrılan 1 milyon manat
maliyyə dəstəyi cəmi 4 bələdiyyəyə
ayrılıb. Qalan bələdiyyələr
nə etməlidirlər? Başqa bir məsələ, Azərbaycanda tibbi ləvazimatların idxalı zamanı Səhiyyə
nazirliyindən rüsum ödənərək
(dərman üçün 175 manat+18%, tibbi texnika 285man.+ 18%, tibbi ləvazimat 186 man. +
18%) icazə alınır. Gömrük vergisi 18-22% arası.
Satış olunan ləvazimatlarda əgər
sadələşdirilmiş vergi ödəyicisi
isə 2% (illik 200 000 manatlıq dövriyəyə
qədər) hansı ki, 95% şirkətlər
bu rəqəmin üzərində
dövriyyə edir və 200 000
manatlıqdan çox dövriyyədə
isə 18% ƏDV ödənilir.Misal üçün,
10.000 manatlıq tibbi sərfiyyat
alınırsa, Gürcüstan: tır
başına 230 AZN, gömrük- 500 AZN. Toplam 730 AZN, Türkiyə: toplam
1170 AZN, Rusiya: toplam
750 AZN ödənilir.Azərbaycanda isə Səhiyyə icazəsi
219 AZN, gömrük-2200 AZN, ƏDV- 1800. Toplam
4419 AZN. Bu da həmin sərfiyyatın qiymətlərini
kəlləçarxa çıxarır.Bizdə tibbi cuna (tənzif) istehsal edən müəssisələr var. Ölkəyə idxal olunan eyni adlı mallara əlavə gömrük
rüsümü qoyulsa
bu daxili
istehsalçıları qorumağa çox böyük dəstək
olar. Bizsə istehsal
olunmayanları bahalaşdırırıq ki,
inhisarçılar daha da
varlansınlar". Millət vəkili həmçinin
təklif edir ki,
dövlət şirkətlərinin idarəetməyə verilməsinə
ehtiyac var: "Əhaliyə kommunal
xidmətlər göstərən bir
sıra şirkətlərin əlverişli şərtlərlə
xarici investorlara ən
azı 50 illik konssesiya
müqaviləsi əsasında idareətməyə verilməsi.
Bu
addım dövlət büdcəsinin yükünü
azaldar, hökumətin bu
şirkətlərin borclarını qaytarmaq
riskini aradan
qaldırar, daha keyfiyyətli və modern xidmət üçün
imkan yaradar, vətəndaş
və dövlət qarşısında daha
hesabatlı və şəffaf şirkətlərin meydana çıxmasına, iqtisadiyyatın
liberallaşmasının sürətlənməsinə
imkan yaradar. Digər məsələ
tibbi sığorta ilə
bağlıdır. Dövlətin büdcdən
ayırdığı məbləğ məlumdur - 900 milyon manatdan bir qədər çox. Bəs işləyənlərin və
sahibkarların sığorta ödənişləri
hesabına 2020-c ildə nə qədər yığım
proqnozlaşdırılır? Ümumiyyətlə tibbi sığorta fondunun
büdcəsinin gəlir və xərclər üzrə
detallı məlumatlar əsasında digər iki
sosial fond kimi parlamentdə təsdiqi olacaqmı? Başqa bir sual qeyri-rəsmi işləyənlərin və
əmək qabliyyətli yaşda qeyri-iqtisadi fəal əhalinin taleyi
ilə bağldıır. Bu insanların tibbi sığortasını dövlət
üzərinə götürməsə, onların da hökumətin müəyyən etdiyi 120 manatı özlərinin ödəmək
imkanı olmasa, onları taleyi
necə olacaq? Bu vəziyyət
ciddi sosial
narazılıqlara rəvac verməyəcək ki?".
Zəka.
Olaylar.- 2019.- 14-15
noyabr. S. 10.