Beynəlxalq
aləm Azərbaycandakı islahatları təqdir edir
Çünki bu islahatlar əhalinin
sosial rifah halının
yaxşılaşdırılmasına xidmət edir
Azərbaycanda
həyata keçirilən uğurlu iqtisadi və sosial
islahatlar ölkəmizin iqtisadi potensialını gücləndirməklə
yanaşı, onun beynəlxalq aləmdə olan reytinqinin
artmasına da öz müsbət təsirini göstərir. Təsadüfi
deyil ki, zaman-zaman açıqlanan hesabatlarda, reytinqlərdə
beynəlxalq maliyyə qurumları, siyasi və iqtisadi
yönümlü təşkilatlar Azərbaycanı uğurla
inkişaf edən, iqtisadi nailiyyətlər əldə edən,
məqsədyönlü islahatlar həyata keçirən
ölkə kimi xarakterizə edirlər. Bu günlərdə
Dünya Bankının "Doing Business" hesabatında Azərbaycanın
20 ən islahatçı ölkə kimi dəyərləndirilməsi
fonunda da bunu aydın görürük. Elə əksər
siyasilər, ekspertlər də bu qənaətdədirlər.
Millət vəkili Nəsib Məhəməliyev deyib ki, son illərdə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə aparılan iqtisadi, sosial, kadr və struktur
islahatları, əhalinin rifah halının
yaxşılaşmasına doğru atılmış ciddi
addımlar olmaqla bərabər, büdcə gəlirlərinin,
qızıl, valyuta ehtiyatlarının artmasına, makroiqtisadi
sabitliyə, biznes mühitinin yaxşılaşdırılmasına,
şəffaflığın təmin olunmasına xidmət
edir: "Təsadüfi deyildir ki, ölkəmiz biznes
mühitinin yaxşılaşdırılması istiqamətində
görülən işlərə görə Dünya
Bankının "Doing Business" hesabatında Azərbaycan
20 ən islahatçı ölkə kimi tanınır və
190 ölkə arasında 34-cü yerdədir. Aparıcı
beynəlxalq maliyyə qurumları Azərbaycanın bu sahədəki
fəaliyyətini yüksək
qiymətləndirirlər. 2020-ci il üçün
hazırlanmış dövlət büdcəsinin layihəsi
ilə tanış olduqda, xüsusilə 2019-cu ildə ölkə
başçısı tərəfindən qəbul edilən
iki sosial paketin icrası və növbəti il
üçün də sosialyönümlü siyasətin davam
etdirilməsi Azərbaycanın bir dövlət olaraq doğru
yolda olduğunu bir daha sübut etmiş oldu. Gələn ilin
büdcəsi müstəqillik illərinin ən iri həcmli
büdcəsidir və gəlir hissəsi əvvəlki illə
müqayisədə 4,2 faiz çoxdur. Belə ki, təhsil xərcləri 38,3, səhiyyə xərcləri 31,3, mudafiə və təhlükəsizlik
xərcləri 20,9 faiz və digər
maddələr üzrə nəzərdə tutulan artımlar
büdcənin sosial yönümlü olduğunu təsdiq
edir. Büdcə xərclərinin əvvəlki illə
müqayisədə 6,8 faiz artmasına baxmayaraq, Dövlət
Neft Fondundan 14,3 milyon manat az transferin nəzərdə
tutulması, qeyri neft sektorundan gələn gəlirlərin
artması hesabına baş verib. Növbəti illər
üçün hədəflərin düzgün müəyyənləşdirilməsini
də strateji baxımdan zamanın tələblərinə tam
cavab verdiyini vurğulamaq istərdim. Qeyri-neft sektoruna yönəldilən
xarici investisiyaların ÜDM-dakı payını 2,6 faizdən
4,0 faiz, qeyri-neft sektoru üzrə ixracın 2025-ci ilə qədər
adambaşına 450 ABŞ dollarına çatdırılması,
ticari mal və xidmətlər sektorunda 2025-ci ilə qədər
150000 əlavə iş yerinin yaradılması, dövlət
büdcəsinin Dövlət Neft Fondundan
asılılığının azaldılması Azərbaycanın
iqtisadi inkişafına daha da təkan verəcək". Millət
vəkili ÜDM-un strukturunda qeyri-neft sektorunun payının
artırılması, büdcənin mədaxil hissəsinin
çoxaldılması üçün bəzi təkliflər
də səsləndirib. O qeyd edib ki, kənd təsərrüfatı
sektoru, qeyri-neft sahəsində ÜDM artımına ən
çox təkan verən sahədir: "Biz kənd təsərrüfatı
məhsullarımızı əsasən xammal kimi
satırıq, bununla yanaşı qurudulmuş meyvələr,
dondurulmuş giləmeyvələr üçün də bizə
yaxın, münasib bazarlar mövcuddur. Qonşu Rusiya
Federasiyasının Dövlət Gömrük Komitəsinin
2018-ci il hesabatına baxsaq görərik ki, qeyd edilən məhsullar
üzrə 640,4 milyon ABŞ dolları həcmində idxal həyata
keçirilib. Azərbaycan bu məhsullar üzrə bazarın
yalnız 3,8 milyon ABŞ dollarına (təxminən 0,7 faiz) bərabər
hissəsinə sahib olub. Ona görə də
düşünürəm ki, elektron kənd təsərrüfatının
təşviqini artırmaqla və ixrac potensialını
yaxşılaşdırmaq üçün imkanlar
genişdir. Yeri gəlmişkən, bu sahədə məhsul
bolluğunun yaradılması üçün Kənd Təsərrüfatı
Nazirliyinin fermerlərlə görüşlərdə
növbəli əkin sisteminin təbliğ olunmasına ehtiyac
vardır. Digər tərəfdən, dövlət əmlakının
icarəyə verilməsi sahəsində müvafiq qurumun sərəncamında 10134 ədəd
qeyri-yaşayış təyinatlı bina və bina hissələri
mövcuddur. Bunun yalnız 1392-si, yəni cəmi 13,7 faizi icarəyə
verilib. Yerdə qalan əmlakın taleyini müəyyənləşdirməklə
büdcəyə əlavə xeyli vəsait cəlb etmək
olar. Həmçinin, büdcədən dövlət zəmanəti
ilə verilən kreditlərin vaxtında geri
qaytarılmasına inzibati nəzarət həyata keçirilməlidir.
Eləcə də, Dövlət İnvestisiya Proqramı
üzrə həyata keçirilən layihələr
hazırlanarkən icra və taktiki icra arasındakı fərqlərin
qarşısının alınması büdcə vəsaitlərinin
səmərəli istifadəsinə şərait
yaratmış olardı".
Millət
vəkili Sahib Alıyev də hesab edir ki, Azərbaycanın
beynəlxalq təşkilat və qurumların hesabatlarında
ön sırada qərarlaşması ölkədə həyata
keçirilən uğurlu siyasət və islahatlarla əlaqədardır:
"Dünya Bankı deyir ki, biz 20 ən islahatçı
ölkənin sırasındayıq. Davos Forumu bildirir ki,
islahatlara meyillilik baxımından dünyada 5-ci, dövlətin
uzunmüddətli strategiyasına görə isə 10-cu yerdəyik.
Elektrik enerjisinin əlçatanlıq əmsalı üzrə
biz dünya ikincisiyik. "İnklüziv İnkişaf
İndeksi 2018"də Azərbaycan ən yaxşı
inkişaf etməkdə olan ölkələr sırasında
üçüncü, MDB-də isə birinci idi ki, burada əsas
sub-indikatorların arasında gəlirlərin ədalətli
bölgüsü də var. Mütəşəkkil cinayətkarlığa
qarşı mübarizədə də Azərbaycan
dünyanın ilk 18-likdə, polis orqanlarına güvən məsələsində
30-cu piilədə yer alıb. Ümumyyətlə, ciddi
qurumların son br neçə ildəki hesabatlarında
dövlətimizin adı ən müxtəlif sahələr və
parametrlər üzrə ancaq qabaqcıllar sırasında
çəkilir".
Sahib
Alıyevin sözlərinə görə, aparılan
islahatlar, korrupsiyanın, rüşvətxorluğun aradan
qaldırılması, cəmiyyətin şəffaflaşdırılması
yolunda atılan addımlar, kadr təyinatları və sair məsələlər
göstərir ki, Azərbaycan təkcə sadalanan deyil, digər
göstəricilər baxımından da ön sıralarda yer
almaq əzmindədir və örnək ölkələrdən
birinə çevirilir: "Əslində elə bu
günün özündə də,
hətta Qərbin aparıcı dövlətlərindən
belə üstün olan reallıqlarımız az deyil ki,
onların sırasında buradakı yüksək
tolerantlıq, başqa dinin, irqin, mədəniyyətin
daşıyıcılarına xeyirxah, dözümlü
yanaşma və sair faktlar var. Yəqin elə həm də o səbəbdən
BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansının Qlobal Forumu, Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumu, Beynəlxalq Humanitar Forumu, Dünya dini liderlərinin
Sammiti kimi tədbirlər məhz Azərbaycanda
keçirilir".
Millət
vəkili bəzi vacib məqamlara da toxunub: "Qərbdəki
nəşrlərdən birinə baxıram, oktyabrın 19-da
qanunsuz mitinq cəhdinin qarşısının
alınmasından bəhs edərək yazırlar ki, Avropada
müxalifətdəkilərin ən çox incidildiyi və
cinsi azlıqlara ən dözülməz yanaşmanın
olduğu ölkə Azərbaycandır. Anlamadım, bununla nə demək
istəyirlər. Cinsi azlıqların təmsilçilərinidə
xaos daşıyıcılarının sırasında
görməyi arzulayırlar, yoxsa buradan saxta sənədlə
mühacir kimi göndərilənlərin tərkibinə və
davranışlarınamı eyham vururlar? Artıq bəllidir
ki, onların bəziləri yoxlama zamanı müxalifətçi
çıxmadıqda özlərini hay kökənli, yaxud da
cinsi azlıq kimi təqdim edirlər. Elələrinin
arasından ən yaramazlarını isə seçib
söyüş legionu formalaşdırırlar. İstənilən
halda bizim üçün önəmli olan obyektivlikləri
şühbə doğurmayan beynəlxalq qurumların
hesabatı, ondan da qabaq ölkəmizdə
özümüzün gördüyümüz
reallıqlardır. İslamafob və hay havadarları kimi
çıxış edənlərin isə hesabat adıyla
sırıdıqları cızma-qaraların necə
hazırlandığı, nə məqsəd güddükləri
də çoxumuza bəllidir".
Füzuli
Olaylar.- 2019.- 20 noyabr. S. 5.