"Şeri, sənəti
gözdən salan
Moşular bu gün də
var"
Aləmzər
Sadıqqızı: "Filmlərdə gördüyüm,
kitablarda oxuduğum həyatı yaşamaq istəmişəm"
Olaylar.az şairə
Aləmzər Sadıqqızı ilə müsahibəni təqdim
edir.
Mən də belə yaşadım....
Çoxdan öldüyüm ömrü.
Ölə -ölə yaşadım...
Baxıb güldüyüm ömrü...
İstəyirsən soruş bir...
Xətrinə kim dəyməyib?
Kim söz verib gəlməyə,
Gedib birdə gəlməyib?
Soruş harda qalmısan...
İndi hansı yaşdasan?
Hər gün ayaqlanan qız...
Niyə belə başdasan?
Səni niyə atıblar...
Çox sevdiyin adamlar?
Niyə dərdindən ölür...
Sevmədiyin adamlar...
Bir də soruş gör hələ...
Ən gözəl günüm hansı...
Çaşıb əlimdəm salım,
Qoy qırılsın hamısı...
Ən gözəl gündən başlar...
Həyatın bitdiyi gün.
Bəlkə en gözəl gündü...
Həyatdan getdiyin gün?
Nə söz ,söhbətim bitər,
Nə də gözümün yaşı.
Nə boy verib böyüyər...
Yetim qalan on yaşı.
Bir
soruş ki,ay Aləm...
Bu nə giley-güzardı?
Sənə
bu haqsız ömrü...
Tanrı özümü yazdı?
- Aləmzər xanım, ilk şerlərinizi
xatırlayırsız?
-Yazmağa
16-17 yaşlarımdan başlamışam. Lakin özümə
güvənim az olduğu üçün
yazdıqlarımı cırıb atırdım. Şerə, ədəbiyyata sevgim o qədər
çox idi ki, tez-tez yuxularımda şair,
yazıçıları görürdüm. Düşünürdüm ki, yaza bilmək
üçün Mikayıl Müşfiq, Nigar Rəfibəyli,
Bəxtiyar Vahabzadə və digər ədiblər kimi olmaq
lazımdır, bu isə mümkün deyil. Bu düşüncələr 23 yaşıma qədər
məni tərk etmədi. O vaxtlar hər kəsin sevərək
izlədiyi Aşıq Pəri Məclisi var idi. Orada oxunan bir
şer mənə ilham verdi. Şerdə
deyilirdi ki, "saçlarını bürüyüncə
gözəl dən, hərdən sına qələmini arabir..."
Bu sözlərdən sona anladım ki, şer yazmaq
üçün Bəxtiyar olmaq lazım deyil. Qələm
sınamaqdır. Məhz həmin axşam
"Bu gün toyundur sənin" adlı mənsur şer
yazdım. Ertəsi gün şeri rayon mərkəzinə
göndərdim. Lakin gerisi ilə
maraqlanmadım. Hətta şeri göndərdiyimi belə
unutmuşdum ki, maraqlı hadisə baş verdi.
Yaxın rəfiqəm dedi ki, Azərbaycan qadını
adlı jurnalda gözəl bir şer oxudum və çox
kövrəldim. Müəllifin imzası sənin
imzanla eynidir. Şerin adını dediyi
vaxt anladım ki, bu məhz 3 ay əvvəl rayon mərkəzinə
göndərdiyim şerdir. Həmin an
keçirdiyim hissləri hələ də unutmamışam. Kiçik kəndlərdə xəbər tez
yayılır. Hər kəs öyrəndi
ki, Aləmzər belə bir şer yazıb və jurnalda
çap olunub. İlk uğurum mənə
17 yaşımda tapa bilmədiyim özgüvəni geri
qaytardı. Lakin kiçik şöhrət
mənim başımı gicəlləndirmədi. Heç vaxt şair olmaq, o həyatı yaşamaq
ağlımdan keçməyib. 10 il əlimə
qələm almamışam. Həyatdan
böyük istəklərim olmayıb. Sadəcə
evimin xanımı olmaq və yolunu gözləyəcəyim
sevdiyim adamın yanımda olmasını istəmişəm.
- 10 il qələm
adamı üçün kifayət qədər uzun
vaxtdır...
-
Bilirsiniz, 30 ildir bunu düşünürəm. Ailə qurdum, lakin öz istəyimlə olmadı.
Bir şer oxumadan başımı yastığa
qoyduğum vaxt olmurdu. Vaqif İbrahimin bir
kitabı var idi, masaüstü kitabım etmişdim. Həyat yoldaşım o kitabı parçalara
ayırdı. Şer yazmağımı
istəmirdi. Xatırlayıram k, ev məclislərinin
birində şair İnqilab Orxan həyat yoldaşımın
yanında məndən soruşdu ki, neçə illərdir
heç yerdə sənin şerlərinə rastlamıram, bu
durğunluğun səbəbi nədir? Dedim yoldaşımdan
soruş ki, bu günə qədər mənim bir şerimi
oxuyub? Əlbəttə ki, oxumamışdı.
Oradaca soruşdum ki, bəs indi yaza bilərəm?
Yoldaşım "yox" deyə cavab verdi. Şerə fasilə
verdiyim müddəti ailəmə həsr etmişəm.
Övladlarımı layla yox, xalq
mahnıları ilə yatızdırırdım. Sanki bütün sevgisizliyimi,
çatmadığım arzularımı o mahnıların
dili ilə övladlarıma ötürürdüm.
Heç kimə dərdimi deyə bilmirdim. O mahnılarla dərdimi
soyudurdum. İndi iki nəvəm var. Hərdən
onları da eyni musiqilərlə yatızdırıram.
- Hələ də dərdinizi deməyə
adam tapmamısız?
- Həyat
iki nəfərdən ibarətdir. Tək tərəf
həmişə əyilməyə məhkumdur. Bilirsiz övladlarımız hər kəsdən, hər
şeydən dəyərlidir, lakin qadına da, kişiyə də
dərdlərini danışmaq üçün həyat
yoldaşı lazımdır. Xüsusilə də
qadının buna daha çox ehtiyacı var. Lakin demək
olmaz ki, həyat yoldaşı olan qadınların hər
birinin dərdini deyə biləcəyi adam
var. Əksini gördüyüm zaman paxıllıq çəkməkdən
çox, sevinirəm.
- Balaca bir küncün ola,
Ağlayasan , kiriyəsən.
Dərdin də duz yükü ola,
Ağladıqca əriyəsən...
Mənim heç vaxt öz küncüm olmayıb. Özümü
dərk etdiyim vaxtdan hər yerə özümlə
Müşfiqin şəklini daşımışam. Həmişə qəribə bir arzum olub ki,
otağımın bir bucağından Müşfiqlə Dilbərin,
Rəsul Rza ilə Nigar Rəfibəylinin şəklini
asım. Bu kiçik arzuma belə
çatmadım. Nə yazmaq
üçün, nə də kövrələndə
ağlamaq üçün gizlincə
qısılacağım bir küncüm olmadı. Buna görə də istər insanların ətrafında,
istərsə də tək olanda yazıram. Yazmağa başladığım ilk illərdə qələm
dostlarım mənə deyirdi ki, şer duyumun çox
güclüdü. İlhama tabe olma, onu özünə
tabe et. Nəsr əsərində
belədir, lakin şerdə yox. İlham
aldığım zaman istənilən yerdə şer
yazıram.
- "Tələbə vaxtı mənə
qızlar zarafatla "o dünyanın adamı"deyirdilər...Elə
o vaxtdan bu dünyanın adamı ola bilmədim"
demisiz. Zamanla ayaqlaşmaq çox çətindir?
-
Arzularına çatmayan insan keçmişlə vidalaşa
bilmir. "Olsaydı"larla yaşayır.
Mən "atam olsaydı"... sözü ilə
yaşamışam. O məni bütün bədbəxtliklərdən
qoruyardı. İnsan o qədər xoşbəxt ola bilər ki, həyatda yaşadığı
bütün kədərli xatirələri unudar. Mən isə unuda bilmirəm. Həmin
illərə döndüyüm zaman atamı
xatırlayıram. Atam gündəliyində
yazmışdı ki, qızım Aləmzəri nəyin
bahasına olursa olsun oxudub prokuror edəcəm. Onun mənə olan sevgisi, inamı
formalaşmağımda çox böyük rol oynayıb.
Hər şeyi atama borcluyam. Təəssüflər
olsun ki, onu tez itirmişəm. Mən
3-cü sinifdə oxuyanda, Novruz bayramı günü atam qəza
nəticəsində dünyasını dəyişib. Onun üçün yazdığım kifayət qədər
mənsur şer var. Bilirsiniz, mən hələ də atam
öldüyü yaşda uşaq kimiyəm. Onun ölümündən sonra gələcəyimi
itirdim. Gecəyə qədər
tütün düzürdüm. Bəzən
bütün gecəni sadəcə 1 saat yatırdım. Anam deyirdi ki, sən mənə övlad yox, bacı
olmusan. Məişət
qayğıları məni dərslərimdən
ayırırdı. Sadəcə ədəbiyyata
vaxt sərf edə bilirdim. Buna rəğmən
çalışdım və Naxçıvan Dövlət
Universitetinə qəbul oldum.
- "40 il keçsə
belə atamın ölümünə səbəb olan
adamı bağışlaya bilmərəm" demisiz.
Bilirsiz hər şey tale yazısıdır. Atamın
ölümündən əvvəlki gecə qəribə yuxu
gördüm. Yadımda qalan sadəcə
atamın gedişi idi. Elə hey gedirdi.
Nəhayət kiçik bir nöqtəyə
döndü və yox oldu. Məni yuxudan
atam oyatdı, başına qaldırıb
öpdü-öpdü, sonra da yerə qoyub soruşdu ki, sənə
nə alım? Dedim qırmız don, bir də
qırmızı alma. Və o getdi... Düz qırx ildir ki, nə "Sənə nə
alım?" - sualını
eşitdim, nə əynim qırmızı don geyindi, nə
stolumun üstü qırmızı almalarla bəzəndi.
Çünki o gün atamın aldığı
qırmızı don da, qırmızı almalar da, atamın
qanına bulaşmışdı.
Keçən
il onun ölümünə səbəb
olan adamı gördüm. Əslində bir
günahı yox idi. Sadəcə insan hər
şeyə səbəb axtarır. Atamın
yazısı beləydi.
- Necə oldu ki, yazıçı
Anarla bağlı kitab yazmaq qərarına gəldiniz?
- Yazıçılar Birliyinə qəbul ediləndə
tərcümeyi-halı esse kimi yazdım. Bu mənim
uşaqlığımdan başlayan gerçək
nağılıma çevrildi. Bütün
kitabları oxuyub qurtardıqdan sonra, dönüb həyata
baxmışam ki, sən demə həyat bambaşqa, kitablar
bambaşqa imiş.
Anar
"Sissiz" əsərini yazdığı vaxt əsər
bitənə qədər mən ona beş
məktub yazmışdım. Həmin vaxtlarda
Anar "Ulduz" jurnalında redaksiya heyətinin üzvü
idi, lakin mənim bundan xəbərim yox idi. Sonra öyrəndim ki, jurnala yolladığım məktublardan
sadəcə 5-ci məktubu Anara veriblər. Ondan mənə cavab gəldiyi vaxt keçirdiyim
hissləri sözlə ifadə etmək çətindir.
Bir müddət sonra bir görüş keçirildi, həmin
görüşdə çıxış etməliydim və
Anar da orada idi.
Çıxış etdiyim zaman dedim ki, mən Anardan yox, Nigar Rəfibəylidən
danışacağam. Anar kövrəldi,
çıxışında sözə başlamazdan əvvəl
dedi ki: "Mənə 5 məktub gəlib, lakin onun sadəcə
sonuncusunu oxumaq şansım olub. Oxuduqca mənə
elə gəlirdi ki, bu məktubu yazan romanlarda oxuduğum, filmlərdə
gördüyüm qızlardan biridir. Qeyri-adi
məktub idi. İşlərim çox
olmasına rəğmən məktubları oxusam da cavab yaza
bilmirdim. Lakin bu məktuba cavab yazmaya bilməzdim.
Qızdan yenə məktub gəldi, yenə
yazdım, bir məktub gəldi, onu da cavabladım. Növbəti məktuba yenə cavab yazacaqdım ki,
qızın özünü burada gördüm. Məhz o qız bir az öncə sizin
qarşınızda çıxış etdi".
Sonra isə bu xatirələr kitaba çevrildi. Anar
haqqında kiçik də olsa kitab yazdım.
- "Əsərlərini
oxuyub onların qəhrəmanlarına bənzədim. Amma o əsərləri yazanlarda mənim müqəddəsliyimdən
əsər-əlamət yoxdu...." Sizin
sözünüzdür.
- Hə
zaman düşünürdüm ki, bir bənd belə olsa
şer yazan adam heç kimə pislik etməz.
Sonra o dünyanın içinə girdim. Kimin ki, əsərini oxuyub ona dəyər vermişəm,
yazarın özündə o müqəddəsliyi görmədim.
Mikayıl Müşfiqlə Dilbər Axundzadənin
sevgisini müqəddəsləşdirmişdim. Müşfiq mənim üçün ideal həyat
yoldaşı obrazı idi. Lakin sonra oxudum ki, "Yenə
o bağ olaydı" şeri Dilbərə yox, Arifə Məmməddxanlıya
yazılıb. Bununla da bu sevgi simvolu mənim
gözümdə qırıldı.
"Gün keçdi" filmindəki Oqtay obrazı mənim
idealım idi.
Həyatımda elə bir adamla rastlaşmaq istərdim,
lakin olmadı. Mən deməzdim ki, rastladığım
adam pis insan idi, lakin yaxşı da deyildi. Təkcə onu bilirəm ki, həyatımın
üstündən qara xətt keçdi.
Mən filmlərdə gördüyüm, kitablarda
oxuduğum kimi həyat yaşamaq istəyirdim. Bəlkə də
buna görə həyatım uğursuz oldu. Çoxları məni qınaya bilər, lakin
qızımın kitab oxumağını və
çalışmağını heç vaxt istəməmişəm.
Arzu etmişəm ki, öz çörəyini
yox, həyat yoldaşının çörəyini yesin.
Mənim yaşadığım çətinliklərin
onun da yaşamasını istəmirəm.
- "İçimdəki
saf qadın məni yaşamağa qoymur" demisiz. Saf, təmiz yaşamaq bu qədər
çətindir?
- Bir
ömür boyu onu öldürə bilmədim. Həyatda
bir prinsiplə yaşadım ki pisliyə pisliklə cavab vermə.
Belə bir fikir var, ən böyük intiqam,
onun əkdiyi xəcalət hissidir, amma şahidi oldum ki, yalan
sözmüş. Uşaq vaxtı hər
zaman bacı-qardaşlarımı düşünmüşəm.
Məclislərin birində şair dostumuz Qəşəm Nəcəfzadə
dedi ki, mən sənə baxanda təkcə ana görürəm
vəssalam. Mən həyatda ancaq ana ömrü
yaşamışam və bununla fəxr edirəm.
- Aləmzər xanım, sizcə cəmiyyət
şairə, şerə lazımı dəyəri verirmi?
Təəssüf ki, yox. "Bəxt
üzüyü" filmindən sonra cəmiyyət elə
başa düşdü ki, bütün şairlərin
siması Moşu obrazında göstərilib. Lakin sözlərə diqqət edin. "Ayrılıq bir dənizmiş, sən uzaq
yaşıl ada..." yaxud da "ayrılıqdan o yana,
dünya olurmu, görən?"
Mən bu sözlərə heykəl qoyardım. Amma şeri, sənəti
gözdən salan Moşular bu gün də var. Bəzi şer
yazdığını iddia edən qadınlar var ki, mən
onlara görə şairə adlandırılmaqdan utanıram.
- Sosial şəbəkələrdə
tez-tez paylaşımlar edir, aktiv görünürsüz...
- Bəli Facebook sosial şəbəkəsinin aktiv
istifadəçisiyəm. Burada çox dostlar
qazanmışam. Sosial şəbəkələr bizi
canlı ünsiyyətdən uzaqlaşdırır, lakin bir tərəfdən
də çoxlu dost qazandırır. Şerlərim
əlyazma şəklində deyil, yalnız facebookda yazaraq
paylaşıram. Bu əzəldən belə
olub. 27 dəfə mənzil dəyişdiyim
üçün şerlərimin çoxu itib.
- Facebook da yazmısız ki, yemək
bişirməyi bacarmayan qadın, heç şer də yaza
bilməz...
-
Elçin Əlibəylinin verlişində belə bir ifadə
işləndi ki, dolma bükən qadınlar şer yazır. Bu söz məni qıcıqlandırdı. Dolma bükməyi bacarmayan qadın şer də yaza
bilməz. Onun özü də bir
estetikadır. Qadın dolma bükərək
də şer yaza bilər. Mətbəx
qadının rahatlıq tapdığı məkandır.
Peşəsindən asılı olmayaraq
bütün qadınlar dolma bükməyi, yemək bişirməyi
bacarmalıdır.
Qadın hər şeydən əvvəl anadır,
bacıdır, həyat yoldaşıdır...
Nigar Orucova
P. S. Yaxın günlərdə
Aləmzər Sadıqqızının şeirlərini sizə təqdim edəcəyik.
Olaylar.- 2019.- 5-7 yanvar.- S.12.