Regional proqramlar bölgələrdə

yol infrastrukturunu inkişaf etdirib

 

"Azərbaycan Respublikası regionlarının 2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı"nın icrası müvəffəqiyyətlə başa çatdırılıb. Respublikamızda bu vaxtadək regionların sosial-iqtisadi inişafına dair 2004-2008, 2009-2013, 2014-2018-ci illəri əhatə edən üç Dövlət Proqramı yerinə yetirilib. Prezident İlham Əliyevin tapşırığına əsasən, növbəti Dövlət Proqramının layihəsi hazırlanıb artıq işlər başa çatmaqdadır. Ölkəmizdə həyata keçirilən uğurlu, uzaqgörən, düşünülmüş inkişaf strategiyası əsasında reallaşdırılan layihələr Azərbaycanı beynəlxalq aləmdə  ən qabaqcıl, söz sahibi ölkələr sırasına çıxarıb. Uğurlu başa çatan hər üç dövlət proqramlarının qarşıya qoyduğu əsas vəzifələr, yəni, regionlarda yeni yerlərinin yaradılması, əhalinin sosial rifahının gücləndirilməsi, yol-nəqliyyat infrastrukturunun yenilənməsi müasir Azərbaycanın dünya birliyinə sürətli inteqrasiyasını xarakterizə edən əsas cəhətlər müvəffəqiyyətlə yerinə yetirilib.

 

Paytaxt Bakı ilə yanaşı bölgələrimizdə müasir dünya standartlarına cavab verən yol infrastrukturunun qurulmasında regional proqramlar əhəmiyyətli rol oynayıb. Regionların sürətli inkişafında xüsusi rol oynayan müasir yol infrastrukturu əhalinin sosial rifahının yüksəldilməsində xüsusi rol oynayıb. Yol tikintisində iştirak edən işçi qüvvəsi onu göstərir ki, əhalinin rahatlığı, turizmin inkişafı ilə yanaşı onların məşğulluğu da təmin edilib. Avtomobil yollarının tikintisi həm iqtisadi, həm sosial cəhətdən olduqca əhəmiyyətlidir. Son 10 il ərzində 8,3 min kilometr respublika yerli əhəmiyyətli avtomobil yolları tikilmiş ya təmir olunmuş, 2004-cü ildən bu günə qədər təxminən 11 min kilometr avtomobil yolu tikilmişdir. Bu, həm magistral yollara, həm şəhərlərarası kənd yollarına aiddir.

Regionların inkişafı sahəsində qəbul edilmiş uğurlu həyata keçirilmiş dövlət proqramları regionlarda nəqliyyat sisteminin davamlı inkişaf etdirilməsi, nəqliyyat sektorunun, o cümlədən nəqliyyat xidmətləri bazarında rəqabət mühitinin daha da təkmilləşdirilməsində mühüm rol oynayıb. Respublikamızın regionlararası, şəhər rayondaxili yol-nəqliyyat infrastrukturu daha da inkişaf edib. Bölgələrimizdə müvəffəqiyyətlə magistral yolların tikintisi yenidənqurulması, xüsusi ilə kənd yollarının tikintisi, əsaslı təmiri baş tutub. Bütün bu işlərə 2019-cu ildə davam ediləcəyi gözlənilir.

Məhz bu ilin yanvar ayında Ağstafa  rayonunda yerli əhəmiyyətli Ağstafa-Yenigün-Xətai-Qaçaq Kərəm-Poylu-Xılxına avtomobil yolunun yenidən qurulmasına başlanılıb. 4-cü texniki dərəcəyə uyğun olaraq yenidən qurulan Ağstafa-Yenigün-Xətai-Qaçaq Kərəm-Poylu-Xılxına avtomobil yolunun uzunluğu 9.3 km təşkil edir. Layihəyə uyğun olaraq yolun deformasiyaya uğramış hisələri qazılaraq çıxarılır, təqribən 22 min kub.m həcmdə karxana qruntu ilə əks-dolğu işləri görülərək, kipləşdirilir. Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət Agentliyinin rəhbərliyinin birbaşa nəzarəti altında yüksək keyfiyyətlə aparılan yenidənqurma işlərinin sonuncu mərhələsi çərçivəsində yol boyu 3 avtobus dayanacağı inşa ediləcək, hərəkətin normal təşkili üçün 46 yol nişanı, 18 km göstəricisi 380 siqnal dirəyi quraşdırılacaq, 28 km uzunluğunda yolcizgi yolgöstərici xətlər çəkiləcək. Yerli əhəmiyyətli Ağstafa Yenigün-Xətai-Qaçaq Kərəm-Poylu-Xılxına avtomobil yolunun yenidən qurulması ilə yol boyu nəqliyyat əlaqəsi xeyli rahatlaşacaq, vətəndaşların istər Bakı-Ələt-Qazax-Gürcüstan respublikası ilə dövlət sərhədi avtomobil yoluna, istərsə respublika əhəmiyyətli Ağstafa-Poylu-Gürcüstan Respublikası ilə dövlət sərhədi avtomobil yoluna rahat çıxış əldə etməklə sözügedən ərazidə yük sərnişin daşıması asanlaşmaqla yanaşı, kənd təsərrüfatının daha da inkişafı hədəflənir.

Ağstafa-Yenigün-Xətai-Qaçaq Kərəm-Poylu-Xılxına avtomobil yolunun yenidən qurulmasından əlavə bu ilin yanvar ayında 26 min nəfər əhalinin yaşadığı 7 yaşayış məntəqəsini birləşdirən respublika əhəmiyyəti Mingəçevir-Bəhrəmtəpə avtomobil yolunun 137-ci km-dən ayrılan III texniki dərəcəli Yuxarı Qarabağ Kanalı-Beyləqan-Daşburun  avtomobil  yolunun 15 km-lik hissəsi yenidən qurulur. Avtomobil yolu iki hissə üzrə yenidən qurulur. 1-ci hissə youn 0-10 km-liyini, 2-ci hissə isə 10-15 km-liyini əhatə edir.

Layihəyə uyğun olaraq 6700 kub.m. həcmdə yararsız asfalt beton örtüyü sökülüb, torpaq yatağının  40 min kub.m həcmdə deformasiyaya uğramış hissələri ekskovatorla  qazılaraq çıxarılıb. Qazılmış hissələrin  yenidən bərpası  tələb olunan hissələrdə  yolun torpaq yatağının yerin təbii relyef səviyyəsindən qaldırılması üçün 68 min kub.m həcmdə qrunt tökülərək yayılıb kipləşdirilib, təbii karxana çınqılı materialından 38 min kub.m  torpaq yatağının tikintisi işləri aparılıb. Yolun çiyin hissələri 20 sm hündürlüyündə karxana çınqılı optimal çınqıl materialı ilə bərkidilib, yol birləşmələri 720 kv.m sahədə təmir olunub. Respublika əhəmiyyətli III texniki dərəcəli Yuxarı Qarabağ Kanalı-Beyləqan-Daşburun  avtomobil  yolunun yenidən qurulması layihəsi çərçivəsində ümumi uzunluğu 5.3 km olan daha 2 yolu əsaslı şəkildə bərpa olunacaq. Söhbət 3 km-lik Şəfəq qəsəbəsinin daxilindən keçən 2.3 km-lik ziyarətgaha gedən yoldan gedir. Layihənin sonuncu mərhələsində 3 yerdə avtobus dayanacağı quraşdırılacaq, hərəkətin normal təşkili üçün 73 km uzunluğunda yolcizgi yolgöstərici xətlər çəkiləcək, 68 yol nişanı, 10   km göstəricisi 500 siqnal dirəyi quraşdırılacaq.

Bütün bunlardan əlavə Respublika əhəmiyyətli Lənkəran-Lerik avtomobil yolunun yenidən qurulması ilə bağlı tədbirlər haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Sərəncamına uyğun olaraq Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət Agentliyi tərəfindən ötən il başlanılmış yenidənqurma işləri bu il davam etdirilir.

Lənkəran-Lerik avtomobil yolu 2 hərəkət zolaqlı olmaqla III texniki dərəcəyə uyğun olaraq yenidən qurulur. Hər bir hərəkət zolağının eni 3.5 metr, çiyinlərin eni isə 2.5 metr olmaqla yolun ümumi eni 12 metr təşkil edir. Yenidənqurma işləri çərçivəsində köhnə asfalt-beton örtüyünün üst qatı 18 min kv.m sahədə frezlənərək kənara daşınır, 92 min kub.m həcmdə yolun deformasiyaya uğramış hissələri qazılaraq çıxarılır, əvəzinə  yol yatağının karxana çınqılı ilə tikintisi işləri görülür. Bundan başqa yol yatağının profilə salınması normativ eninin alınması üçün xüsusi qrup qrunt daşınaraq yayılır kipləşdirilir. Torpaq işləri 276 min kub. m həcmdə icra olunur. Lənkəran-Lerik  avtomobil yolunun bir-neçə nöqtəsində sürüşmə əraziləri mövcud olduğu üçün burda yol yatağının əlavə bərkidilməsi işləri görülür. Bunun üçün xüsusi qrup qrunt əraziyə gətirilərək yayılır kipləşdirilir, avtoqreyderlə 28 min paqon-metr uzunluğunda küvetlər açılır, həmçinin 3200 kub.m dəmir-beton küvetlər inşa edilir. Yenidənqurma işlərinin sonuncu mərhələsində yola 6 avtobus dayanacağı qoyulacaq, həmçinin hərəkətin normal təşkili üçün yol boyu zəruri olan yerlərdə 152 ədəd yol nişanı məlumatverici lövhə, 2024 ədəd siqnal dirəyi 110 ədəd km göstəricisi quraşdırılacaq, 153 km uzunluğunda yolcizgi yolgöstərici xətlər çəkiləcək.

Həmçinin Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət Agentliyi tərəfindən Bakı-Ələt-Astara-İran İslam Respublikası ilə dövlət sərhədi avtomobil yolunun 55-ci kilometrində yerləşən Kür çayı üzərindəki mövcud metal Kür körpüsünün əsaslı şəkildə  bərpası işləri aparılır. 3 aşırımlı  körpünün uzunluğu 335 m, eni isə 11.5 m-dir. Körpünün hərəkət hissəsinin eni 7.5 m, hər tərəfə yanaşma yollarının uzunluğu  isə 500 metr təşkil edir . Geniş təmir işlərinin bir hissəsi olaraq  hazırda bütün yeni qurğular üçün tələb edilən yük götürmə qabiliyyətinin müasir A15/NK100 olması vacib sayılıb. Kür körpüsü isə o zamanki yüklənmə sinfi A11/NK80-nə müvafiq olaraq layihələndirilib. Texnoloji ardıcıllığa uyğun olaraq mövcud körpünün üstündəki asfalt-beton layları tamamilə qaşınıb çıxarılıb, körpünün üst metal təbəqəsinin sıradan çıxmış hissələri çıxarılaraq yenisi ilə əvəz edilib. Layihəyə uyğun olaraq körpünün üst metal təbəqəsi təzyiqli qum şırnağından istifadə edilməklə təmizlənib, metal təbəqə başdan-başa 10 mm qalınlığında sudan mühafizə qatı vurulub, məhəccərləri isə tamamilə dəyişdirilərək müasir məhəccərlərlə əvəz edilib. Hazırda körpünün Salyan şəhəri tərəfə yanaşma yolunda aşınma asfalt-beton layının qoyulması və körpünün hər iki tərəfində suaxıdan beton küvetlərin tikintisi və işıqlanma dirəklərinin quraşdırılması üçün hazırlıq işləri davam etdirilir. Təmir-bərpa işlərinin  yanvar ayının sonunda yekunlaşacağı və körpünün sürücülərin istifadəsinə veriləcəyi  gözlənilir.

Görülən işlər regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair dövlət proqramlarının qəbulu və qarşıya qoyulan vəzifələrin uğurlu icrası sayəsində respublikamızın bütün bölgələrinin simasının dəyişdiyini ortaya qoyur.

 

Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir

 

Olaylar.- 2019.- 24 yanvar.- S.15.