İbtidai insan-hay sürüsünün etnogenetik,
biomorfoloji xüsusiyyətləri
Təbii mühitin,
oro-morfoloji əhatənin
qəbilə-tayfa sürüsünün
etnopsixoloji qavram və davranış tərzində ifadəsi də bu sırada
biruzə verməkdədir.
Cəngəlliklərdə, mağaralarda, vadilərdə
yığıcılıqla, ovçuluqla... həyat sürən protohay sürüsü qonşu qəbilə-tayfalara qarşı
qisasçılıq zəmnində,
daha çox qənimət və əlverişli yaşayış
yeri mənimsəmək
məqsədi ilə həmişə hücumlar
etmiş, qəbilələrarası münaqişələrdə qətllərin, xəyanətin,
cəsusluğun...aparılmasında
protohay sürüsü
yaxından iştirak etmişlər (Həbəş
və Misir mifologiyasında tiqran və tiqr tayfaları
barədə bu səpgili təsvirlər xeyli dərəcədə
dolğun ifadə olunub).
Artıq, 4 minillik bir
tarixi dövr ərzində ibtidai insan- protohay sürüsünün xələfləri
kimi müasir hay toplumunun genetik-qan və fizioloji-şüur tərzinin
dəyişilməzliyi, cəngəllik-mağara
təfəkkürünün dünya sivilizasiyasının
bir neçə mərhələsindən kənar
qalması... səbəbləri xüsusi tədqiqat obyektinin mövzusu olaraq bir neçə
aspektdən təhlil edilə bilər. İlk növbədə Müsəlman-Türk xalqlarına
qarşı hay toplumunun barışmaz, amansız düşmənçiliyi,
"beşikdən-qəbr evinə kimi" nifrət etməsi, onlara qarşı şeytani əməllərdən
vaz keçməməsi,
İblisin cəhənnəm
təfəkkürünə uyğun həyat tərzi sürməsi-münasibət
göstərməsi... hansı
qəbilə-tayfa gələnəklərindən
əxz olunması...kimi sualların cavablandırılması zəruridir.
Yenə də bu istiqamətdə bir sıra, məşhur dünya alimlərinin tədqiqat nəticələrinə müraciət
etmək zorundayıq.
Dünyanın məşhur genetikləri,
etno-fizioloqları canlılarda
ilkin rüşeymin irsən gen vasitəsi ilə keçdiyini və milyon illər ərzində dəyişilməz
qaldığını, immun
sisteminə min illər ərzində təsir etdiyini artıq sübuta yetirmişlər (bu sırada almaniyalı bioloq-alimlər Fridrix Avqust Veysman (1834-1914), Oskar Vilhelm Qertviq
(1849-1922), Teodor Boveri
(1862-1915), avstriyalı genetik
Erix Çermak-Zeyzeneqq
(1871-1962), 1962-ci ildə Nobel
mükafatı laureatları
amerikalı bioloq Ceyms Dyun Uotson
(1928-2016), ingilis molekulyar
bioloq, biofizik Frensis Krik (1916- 2004), amerikalı fizik, molekulyar bioloq Moris Xyu Frederik
(1916-2004)...və bir çox başqa alimlər xüsusi nəticələr əldə
etmişlər ki, canlılarda bioloji strukturun genetik irsi yüzillərlə-
minillərlə dəyişilməz
qalmağa məhkumdur).
Bu baxımdan protohay sürüsünün-hay toplumunun
etnopsixoloji və morfololoji stukturunda Şərqi Afrika areallarından (təbii mühitindən) yer alan xüsusiyyətlərə
dəqiq qiymət verilməsi istiqamətində
amerikalı alim, psixoloq Erik Xomburqer
Eriksonun (1902-1994) elmi nəticələri xüsusilə
maraqlıdır. Alim
nəzəri baxımdan
təsdiq edir ki, insan toplumunun
etnopsixiloji və etnogenetik strukturunun formalaşmasında ən
əsas təsiredici amil kimi təbii
mühit və ana xətti (bazis, bünövrə) çıxış edir.
Təbii mühit
seçimində canlı
toplum varolma uğrunda mübarizə aparır, mücadilə edir, ekosistemə uyğunlaşana kimi qanlı-qansız savaşlarda
olur və bazis olaraq genetik
strukturu formalaşır.
Doğurdan da, e.ə. I minillikdə
protohay sürüsünün
Şərqi Afrikada etnoocaqda mövcudluğu, bu mühitdən başlayan böyük köçü, miqrasiyası
istər Balkan yarımadasında (Frakiyada),
istərsə də Aralıq dənizinin şərq sahillərində
(Anadolu yaylasının
doğu hissəsində)
yekunlaşsa da, ilkin etnogenetik əsaslardan azad olmamışlar. Nəticədə, tək bir nümunə-onlar
yerli xalqlarla hərbi-siyasi münaqişələrə
hələ də ara vermir, hətta
müharibə sərhədlərini
qonşu ərazilərə
keşirirlər (Cənubi
və Şimali Qafqaz regionuna). Çünki, bu canlıların təbii seçimi instinkt olaraq varolma, yaşama uğrunda çarpışmasını
başqalarının həyatı
üzərində qurmağa
yönəlmişdir.
E.Eriksonun yanaşmasında
canlı toplumun etnopsixologiyasına ikinci əsas təsir amili Ana xətti
(Ana südü) götürülür. Ayrıca insan
və ümumilikdə
toplum kimi (qəbilə-tayfa və xalq timsalında) etnomilli, irqi qrupların genetik irsini ndəyişilməzliyi
Ana xəttindən asılı olduğu qəbul edildiyindən, haylarla bağlı yüzillərdir qəbul edilmiş olay öz təsdiqini tapır:
-Hay qadınları doğulan körpələrinin qulağına
(hələ zəhərli
südünü dadızdırmamışdan
əvvəl)..."vəsiyyət"
edir (sırğa salır) ki, Türk sənin düşmənindir. İbtidai
insan-hay sürüsünün
qadın cinsi arasında Azərbaycan türklərinə qarşı yönəlik amansız nifrətinin mayası da məhz bu amillə
bağlıdır. Fərdin və
toplumunun (hay sürüsünün) etnopsixoloji
və morfogenetik təməl xüsusiyyətlərinin
minlliklərlə formalaşmasında
təbii mühit (Şərqi Afrika təbiətinin ekosistemi) və Ana xəttinin
genetik təsiri nəticəsi bu toplumun ictimai cəmiyyətlə qarşılıqlı
əlaqələrini müəyyən
etmişdir. Körpəlik, uşaqlıq, yeniyetməlik
və gənclik dövründə Ana xəttinin təsiri qapalı (nifrət hissinin təzyiqi altında) dərketməyə
məhkum olduğundan
müstəqil yaşam
dövründə (ictimai
fəaliyyətində) isə
genetik instinktlərin təsiri (nifrətinin davamlı olması, fərqli düşüncələrə yad baxış,
toplum məqsədindən
kənara çıxmamaq,
məntiqi təhlilə
fərdi yanaşma...)
daha da güclənir.
Diqqət yetirdikdə məlum
olur ki, bu toplum (hay
sürüsü) istər
bəşər cəmiyyəti
olsun, istər regional dövlətlər
miqyasında olsun, istərsə də bölgə arealı olsun) özlərindən başqa heç kimi bəyənmir (uydurma mülahizələri
bunca yerinə düşür - dünyada
yaşca və dini qəbul
etmiş ən qədim "xalq" olduqları, dünya sivilizasiyasının "yaradıcıları"
olduğu, dünyanın
siyasi-ictimai tərqqisinə
ancaq onların təsir etməsi, regional və bölgə xalqlarının
təşəkkülündə "hay sürüsünün
mühüm rol oynaması"... ).
ƏTRAFLI
Orbit Azerbaijan
Bu yerdə 1906-cı ildə çar Rusiyasının paytaxtı
Sankt-Peterburq şəhərində
akademik V.M.Bexterevin
(1857-1927) ümumi redaksiyası
ilə işıq üzü görən
"Psixologiya, kriminal
antropologiya və hipnotizm xəbərləri"
jurnalında (I buraxılış)
dərc edilmiş tibb elmləri doktoru E.V.Eriksonun "Qafqazda qırğınlar
və quldurluq" məqaləsindən bir
neçə müəllif
(uzun illər ərzində Qafqazda olmuş və müşahidələr aparmışdır)
rəyini nəzərinizə
çatdıraq:
-təbii mühit
minilliklər ərzində
"erməni"lərin etnopsixoloji
durumuna ciddi təsir etmişdir;
-"erməni"lər pula, vara-dövlətə
hədsiz dərəcədə
acgöz, hərisdirlər;
-"erməni"lər üstün mövqe tutduqda zəiflərə,
onlara tabe olanlara (xüsusilə öz tayfalarından olmayanlara) qarşı daha zülmkar olurlar;
-İrəvan, Yelizavetpol (Gəncə) və Bakı quberniyalarının rəsmi
dövlət nümayəndələri
bildirir ki, "erməni"lərlə yola
getmək onlarla çiyin-çiyinə yaşayan
Azərbaycan türkləri
ilə müqayisədə
xeyli dərəcədə
cətindir;
-"erməni"lər qanunlara, qaydalara tabe olmurlar, onlar ancaq şəxsi
və tayfa mənfəəti güdürlər;
-"erməni"lərdə
eqo hissi güclüdür;
-"erməni"lər onlara mənsub səhmdar cəmiyyətinə,
şirkətlərə başqa
xalqlardan olanları yaxına buraxmır, onlar pullarını, maliyyə ehtiyatlarını
yalnız xarici banklarda saxlayırlar;
-Qafqaz müharibələrində hərbi
rəhbər strukturlarında
üstün mövqe tutan "erməni"lər
açıq döyüşlərdən
çəkinir və
müxtəlif bəhanələrlə
vuruşlardan uzaqlaşırlar,
amma kənarda hərbi forma və silahla fəxrlə gəzirlər;
-Qafqaz xalqları
içərisində ruslara
ən çox nifrət edən "erməni"lərdir;
Qismət Yunusoğlu
yazır
Olaylar.- 2021.- 6-12
avqust.- S.16.