Yunus Oğuzun yaradıcılığında Qarabağ
Çağdaş Azərbaycan ədəbiyyatının tanınmış simalarından olan Yunus Oğuzun istər elmi, istər bədii, istərsə də publisistik yaradıcılığında Qarabağ mövzusu önəmli yer tutur. "Nadir şah"
(2008),"Təhmasib şah"
(2009), "Əmir Teymur-zirvəyə
doğru" (2011), "Əmir
Teymur-dünyanın hakimi"
(2012), "Şah arvadı
və cadugər"
(2013), "Sultan Alp Arslan" (2015), "Atabəy Eldəniz" (2017),
"Ovçu" (2018), "Səfəvi Şeyxi"
(2019), "Çingiz xan"
(2020) tarixi romanlarının
müəllifi olan Yunus Oğuz yalnız yazıçı
kimi deyil, bir tarixçi alim, siyasi xadim
kimi də daim Qarabağ mövzusunu diqqətdə
saxlamışdır. Yunus Oğuzun
və Rövşən
Novruzoğlunun həmmüəllifliyi
ilə 2003-cü ildə
Londonda ingilis dilində nəşr olunmuş "Qarabağ-nəzarətsiz
zona" adlı kitab buna bariz
nümunədir. Bu kitab
əzəli Azərbaycan
torpağı olan Qarabağın erməni işğalçıları tərəfindən
zəbt edildikdən sonra vandalizmə məruz qalmaqla yanaşı beynəlxalq hüquqa zidd, bəşəri cinayətlərə
rəvac verə biləcək əməllər
məkanına çevrilməsi
barədə beynəlxalq
ictimaiyyətə ünvanlanmış
tarixçi alim mövqeyini, insan harayını sərgiləyən
sanballı bir elmi baxış kimi diqqətəlayiqdir.
2018-ci ildə çap olunan "Ovçu" romanı ilə Yunus Oğuz "Qarabağ-nəzarətsiz zona"
kitabında onu tarixçi alim, siyasi xadim, vətəndaş
kimi daim düşündürən Qarabağ
mövzusunu bədii müstəviyə gətirir.
Qeyd etməliyik ki, "Ovçu" romanı ədəbiyyatımızda Qarabağ
uğrunda xalqımızın
uzun illər davam edən mübarizəsində mühüm
dönüş mərhələsi
olan 2016-cı ilin aprel döyüşlərinə
həsr edilmiş ilk romandır. 2016-cı ilin aprel döyüşləri
xalqımızın, dövlətimizin
gücünü, qüdrətini,
Ali Baş Komandanın
torpaqlarımızı düşməndən
təmizləmək əzmini
bütün dünyaya
nümayiş etdirdi.
Romanın məhz belə
yaxın və şanlı tarixi hadisəyə həsr edilməsi onun ideoloji təsirini və önəmini artırır.
Müstəqillik dövrü ədəbiyyatımızda
mühüm yer tutan bu roman yazıçının da
yaradıcılığında xüsusi mövqeyə malikdir. Beləki ilk dəfə "Ovçu" romanında Yunus Oğuz əvvəlki romanlarından
fərqli olaraq tarixi keçmişin deyil, müasiri olduğumuz tarixi hadisələrin bədii salnaməsini yaratmışdır.
Romanın ana xəttini
müasir tarix təşkil etsə də müəllif Alp Arslan, Nadir şah dövründəki Azərbaycanla
bağlı məqamları
da romana daxil etməklə öz torpağı uğrunda çarpışan
qəhrəman xalqın
obrazını yaratmağa
müvəffəq olmuşdur.
Əsərin qəhrəmanı kəşfiyyatçı Muradın
simasında türkün
öz əzəli torpağına məhəbbəti,
qəhrəmanlığı, mərdliyi bir obraz, insan şəklində
zühur edir. Əsər boyu oxucu müasirimiz kəşfiyyatçı Muradın
sələfləri, tarixin
müxtəlif dönəmlərində
yaşamış adaşları
ilə tanış
olur. Tarix boyu həmişə eyni məkanda - öz torpağında zühur edən, xalqın çətin anında onu muradına yetirən Muradlar daim öz
yurdunun, öz Azərbaycanının keşiyində
durur, pərvanə kimi öz vətəninin
uğrunda fədakarcasına,
şövqlə yanır,
tarixin qaranlıq dönəmlərinə işıq
saçır. Kəşfiyyatçı,
döyüşçü, "ovçu" Murad daha öncəki Muradların bütün gücünü, torpaq sevgisini, vətən yanğısını bir
miras kimi genlərində daşıyır,
xalqımızın öz
yurdu uğrunda ədalət savaşının
kəsərli silahına,
bayrağına çevrilir.
Murad öz cismini Vətəninə qurban versə də qanında, genində daşıdığı vətən
eşqi növbəti
nəsillərin, qəhrəmanların
əlində bayrağa
çevrildi və nəhayət 2020-ci ildə
Qarabağı azad edən igidlərin timsalında bu
VƏTƏN EŞQİ bütün dünyaya car oldu.
Qeyd etmək lazımdır ki, 44 günlük Vətən müharibəsi
boyunca digər Azərbaycan ziyalıları
kimi Yunus Oğuz da qələmini
süngüyə çevirib
daim xalqın haqq savaşını tərənnüm etdi, Qarabağ uğrunda mənəvi-ruhi müabrizənin
ön sıralarında
oldu. Yunus Oğuzun "Zəfər
paradı" essesi 44
günlük müharibədə
Ali Baş Komandan, cənab Prezident İlham Əliyevin və rəşadətli Azərbaycan ordusunun xalqımıza bəxş
etdiyi möhtəşəm
qələbənin Bakıda
keçirilən və
bütün dünyaya
Azərbaycanın haqq
savaşındakı qalibiyyətini
çatdıran hərbi
paradı tərənnüm
edir: "Sənin hesabına parçalanmış
Ruhumuz birləşir.
Qalib Ruhumuz Zəfər Paradına çevrilib Qarabağı dolaşdı,
Bakı küçələrində
gəzir, hər evin, hər ürəyin sahibidir Zəfər Paradı."
Yunus Oğuzun işğaldan azad olunmuş Ağdama səfər təssüratlarının əks
etdirən "Ağdama
qayıdış" essesi
bu sözlərlə başlayır: "...Orada
zaman dayanıb.Orada ruhlar dolaşır." Bu kəlmələr ruhlara məskən olan, erməni vandalizminin qurbanı olmuş, həsrət qaldığımız torpağın
fəryadından doğan
ağrını çox
incəliklə ifadə
edir. Yunus Oğuz esseni gələcək Ağdamın,
yenidən qurulacaq Qarabağın müjdəsi
ilə yekunlaşdırır:
"...Geri qayıdırıq qarışıq hisslərlə,
amma hiss edirəm ki, Qarabağa, eləcə də Ağdama qayıdışımız
möhtəşəm olacaq.
Yenidən insanların səsi
eşidiləcək, quzular
mələşəcək, quşlar civildəyəcək,
ağaclar çiçək
açacaq və bir daha buralarda
güllə səsləri
eşidilməyəcək. Ağdamdan süd ətri gələcək,
Ağdamda toy çadırları
qurulacaq, körpə səsləri gələcək.Tələsməyin,
lap az qalıb.
Zamansa öz ahəngi ilə axıb gedəcək, daha donmayacaq."
Essedə həm doğma yurdun viranəliklərinin
acısını, həm
də Qarabağa geri dönüşün,
böyük zəfərin
sevincini eyni anda yaşayan ziyalının səmimi duyğuları hər bir azərbaycanlının
ürəyində əks
- səda verir, qazanılmış Qələbənin,
Zəfərin böyüklüyünü
bir daha vurğulayır.
Beləliklə, Yunus Oğuz istər elmi, istər bədii, istərsə də publisistik müstəvidə
Qarabağ mövzusunu
daim diqqətdə saxlayır, Vətənin bu gözəl və ayrılmaz guşəsinin həm keçmiş ağrı-acılarını,
həm də bugünki azadlığını,
bəxtəvərliyini, igidlərimizin
və Ali Baş Komandanın Möhtəşəm
Zəfərini bir ziyalı həssaslığı,
bir vətən övladı kimi qələmə alaraq gələcəyə miras
kimi ötürür.
Qaragözova Elnarə
Fil.f.d. AMEA Nizami Gəncəvi adına
Ədəbiyyat İnstitutunun aparıcı elmi işçisi
Olaylar.- 2021.- 23-29 iyul.- S.13.