Elçin Hüseynbəyli:
"Üç dəfə evdən
imtina edib, yataqxanada
yaşadım"
Yazıçı Elçin
Hüseynbəyli ilə müsahibə
- Elçin
müəllim, mən yeniyetmə olanda siz daha aktiv idiniz ədəbi
mühitdə. İndi sanki sakitləşmisiniz...
- Dəniz də bir də görürsən əsir-coşur, sonra sakitləşir. Gəncliyə çılğınlıq, qiyamçılıq məxsusdur. İnsan böyüdükcə müəyyən dəyərlər yaradır və başlayır həmin dəyərləri qorumağa. Həmin adamlara da müdrik adamlar deyirlər. Düzdü, bəzən müdriklikdən adamların zəhləsi gedir. Əslində isə müəyyən yaşa çatanda anlayırsan ki, müdriklik elə də pis deyil. Mən demirəm ki, müdrikəm. Amma deyirəm, müdriklik yaşına çatanda bilirsən ki, nəyi demək olar, nəyi yox. Kimisə incidə, kiminsə xətrinə dəyə bilərsən. Sən artıq özünü onun yerinə qoymağa başlayırsan. İnsan müəyyən yaşa çatanda başqaları haqqında daha ədalətli mühakimələr yürüdür.
- Ola bilər ki,
indi hansısa bir sözü demək sizin üçün
çətindir? Ya da hesab edirsiniz ki, desəm, ayıb olar.
Sakit bir limana çəkilməyinizin səbəbi bu ola bilərmi?
- Qərb təfəkküründə 60-70 yaşlı yazıçının pornoqrafiyadan, erotikadan yazmağı ayıb sayılmır. Ancaq şərq yazıçıları müəyyən yaşa çatandan sonra başqa mətləblərdən yazmağa başlayırlar. Düşünmürlər ki, həyatın mənası təkcə cinsəl münasibətlərdən ibarətdir. Artıq onlara görə, cismani istəklər yoxdur, tamam başqa dünya, həyat var, insanın duymadığı, hiss etmədiyi başqa-başqa məkanlar, zamanlar var. Bu baxımdan, insan özü də bilmədən dəyişir. Burda da heç bir biclik, diplomatiya yoxdur. Mənim vaxtından qabaq müdrik görünməyə çalışanlardan da, yaşlanandan sonra cavan kimi görünmək istəyənlərdən də xoşum gəlmir. Hər yaşın öz gözəlliyi var. Baba olmağın, cavan olmağın, güclü və hətta zəif olmağın da...
- O vaxt, mən
tanıdığım Elçin Hüseynbəyli onu tənqid
edənlərə qarşı çox sərt idi, kəskin
reaksiyalar verirdi. İndi necəsiz bu barədə?
- Mənim haqqımda obyektiv tənqid yazanlara həmişə minnətdar olmuşam. Çünki bilirəm ki, hər kəsin özünü ifadə etmək, fikrini bildirmək haqqı var. Heç vaxt obyektiv tənqidə aqressiv yanaşmamışam. Tutaq ki, Vaqif Yusifli haqqımda yazıb, özü də çox yazıb. Sağ olsun! Hətta tənqidi qeydləri də olub. Soruşanda ki, buna görə incimirəm, demişəm ki, bu, sizin düşüncənizdir, xoş qarşılamışam. Heç bir əsər mükəmməl ola bilməz.
- Bəs AYO-çular
sizi tənqid edəndə reaksiyanız necə olub?
- Mənə qərəzli münasibət göstərənə kəskin reaksiya vermişəm. Düşünürəm ki, axmaq adama, oğruya, fahişəyə mütləq kəskin reaksiya vermək lazımdır. Bu mənada mən peyğəmbər kimi ola bilmirəm. O ki qaldı, AYO-çuların mənim haqqımda kəskin tənqidlərinə, onları xatırlamıram. Artıq onların belə desək, dişlərinin zəhəri gedib. Çünki müəyyən yaşa çatıblar. Onların arxasınca gedən gənclər də gördülər ki, bunun bir mənası yoxdur. Yazıçı ortaya əsər qoymalıdır. Biz isə öz qatarımızla, öz düşüncəmizin arxasınca getdik. Ancaq AYO ona görə dağıldı ki, AYO-nun ortaya qoyduğu konsepsiya doğru deyildi. Onlar yeni ədəbiyyat yaratmaq əvəzinə, yeni dava açırdılar. Onlara elə gəlirdi ki, yeni ədəbiyyatı yaratmaq kimlərisə söyməkdən keçir. Halbuki elə deyil. Sən kimisə söyərək onun yıxılacağını və ondan daha güclü olacağını düşünürsənsə, bu çox mənasız bir işdir.
- İndi
AYO-çulara qəzəblisiniz, yoxsa?
- Yox, mən indi onlara qarşı daha mərhəmətliyəm. Çünki qabaqcadan da bilirdim ki, onların tutduqları yol düz deyil. Mən onlara həmişə islahatın tərəfdarı olduğumu demişdim. Müəyyən şeyləri düzəltmək üçün mütləq qarşılıqlı şəkildə bir-birimizi başa düşməliyik.
- Məncə,
sizin özünüz də estetik mənada AYO-çulara
yaxın idiniz.
- Mən
modernist yazıçıyam, onlar isə modernist görünməyə
çalışırdılar. Fərqimiz
bundadır. Heç kim deyə bilməz
ki, Elçin Hüseynbəylinin ortaya qoyduğu romanlar, hekayələr
mühafizəkar düşüncənin məhsuludur. Hamı bilir ki, bu yetərincə mütaliəli,
dünyaya panoram baxan, dünyanı bütün rəngləri
ilə qavraya bilən və həmin rəngləri də
öz laboratoriyasından keçirib təqdim edən
yazıçıdır. Amma bir də var
cığallıq eləyəsən. Cığallıq
çayxanada ola bilər. Ədəbiyyatda
isə cığallıq əsərlə
ölçülür. Bilmirəm,
yadındadırsa, o vaxt biz “Eqo” yaradıcılıq ordeni təşkil
eləmişdik. İdeya müəllifi də
mən idim. İstedadlı bildiyim
adamları da öz ətrafıma yığmışdım.
O vaxtı “Yeni Müsavat” qəzetində qoşa səhifədə
çap olunurduq. Həm gündəmə
münasibət bildirirdik, həm də maraqlı əsərlər
ortaya qoyurduq. Və yaxşı da qonorar
alırdıq. Məhz elə bundan sonra ədəbiyyatda
canlanma yarandı. “Eqo” bir mərhələ
idi.
- Elçin müəllim, o dönəmlər
sizin romanlarınız daha çox görünürdü. Hətta
daha çox romanla görünən siz idiniz...
- Bəli,
bizim ədəbi nəslin ilk romanını da mən
yazdım. Məndən sonra cəsarətlənib
roman yazanlar oldu. Özü də mən
onda jurnalist kimi işləyirdim. Bu mənada
çətin idi roman yazmaq.
- Həmin vaxt bəziləri deyirdi
ki, Elçin Hüseynbəylinin romanları xarici romanların
təsirindən yaranır...
- Bir
neçə dəfə bu cür qərəzli yanaşmalar
olmuşdu. Amma mən o vaxtlar onlara kifayət qədər
yaxşı cavab verdim. Bilirsən, hamı
təsirlənə bilər. İstedadlı adam isə istedadlı əsərdən təsirlənib
ortaya yaxşı bir əsər qoyur. Təsirlənməyə
pis baxmaq olmaz. Yazıçı öz
üslubunu tutandan sonra başqalarını təsirləndirməyə
başlayır. Məsələn,
yadımdadır ki, sənin ilkin hekayələrin məndən
təsirlənmə idi. Bizim bir neçə
cavan yazıçı da məndən təsirlənmək
istədi. Ancaq onlarda o nəfəs
çatmadı. Təsirlənmək olar,
lazımdı hətta. Məsələn,
mən Prustdan, Bunueldən, Selincerdən, Platonovdan, Bekketdən
təsirlənmişəm. Zamanla isə bu
təsirlənmələr getdi, yazdıqlarım onları
üstələdi və tamam başqa əsərlər ortaya
çıxdı.
- O dövr tərcümələr az idi. Belə bir iddia da irəli
sürürdülər ki, Elçin Hüseynbəyli rusca
xarici romanları, yapon ədəbiyyatını oxuyur və
ordan nələrsə götürür...
- İndi şükür Allaha dünya açıq
dünyadır və o xarici əsərlər də, yapon ədəbiyyatı
da Azərbaycan dilinə tərcümə olunub. Bir fakt ortaya
qoysunlar, mən də razılaşım. Bunlar
hamısı qərəz və paxıllıqdır. İnsan yaza, uğura çata bilməyəndə
onda paxıllıq yaradır. Vaqif Yusifli 96-cı ildə
haqqımda yazdığı yazıda qeyd etmişdi:
yaşıdlarından bir boy hündür görünən
yazıçı. İndi o qərəzlə
danışanlar var ha... Hanı onlar? Yoxdular. Doğrudan onlar hesab edirdi
ki, haqqımda üç böyük yazının müəllifi
Tofiq Hacıyev rus dilində bilmirdi? Yaxud
Anar müəllim bilmirdi rus dilində? O da haqqımda iki
məqalə yazıb. Ən gənc
yazıçıdan, ədəbiyyatşünasdan tutmuş
yaşlısına qədər haqqımda 250-dən çox
yazı yazılıb. Yadımdadır, sənin
AYO-çu dediklərindən biri, adını çəkmək
istəmirəm, bir dəfə mənə dedi ki, sizin yol
düzgün yol deyil, biz populyar olmaq üçün gərək
bir-birimizi tənqid, hətta təhqir edək.
Onlar ədəbiyyatda şou-biznes yaratmaq istəyirdilər.
Bu mənim yolum deyil. İndi
onlar yoxdur. Onların hücumları da
yoxdur. Hətta onlar hücum etsələr belə, mən
bunu Don Kixotun yel dəyirmanı ilə vuruşmağına bənzədərdim...
- Sizcə, AYO nəyə nail
olmadı?
- Ola bilsin, onlar bizim adımızı çəkməklə
xeyrimizə işlədilər. Ancaq onlar nəyə nail
oldular, onu bilmirəm. AYO-nun qurucularından biri müsahibəsində
belə demişdi: “Təəssüf ki, biz qovğaların,
davaların ucbatından ədəbiyyat magistralından kənarda
qaldıq”. Tamamilə doğru düşüncədir.
İndi bunlar baxır ki, Elçin Hüseynbəyli
məktəbdə, universitetlərdə tədris olunur,
şagirdlər, tələbələr mənim əsərlərimdən
imtahan verirlər. Bunlar hardadır bəs?
Niyə məni tədris edirlər? Bəlkə, mənim vəzifəm var? Bəlkə, böyük bir nəslin pullu
övladıyam? Sadəcə olaraq insan dəyər
qoymalıdır ortaya.
- Onların arasından yaxşı
bir imza çıxmadı?
- Yox, mən
demirəm ki, onlar istedadsız idi. Yaxşı
imzalar yetişdi orda.
- Rasim Qaraca, Həmid Herisçi,
Murad Köhnəqala...
- Murad
yaxşı şairdir. Ancaq Həmid Herisçi
ilə Rasim Qaracanı heç vaxt ciddiyə almamışam.
- Niyə?
- Məsələn,
Həmid Herisçi publisistikası ilə gündəmə gələ
bilərdi. Əgər onunla məşğul
olsaydı. Rasim Qaraca düşüncə etibarı ilə
inqilabçı, qiyamçı ola bilər,
ancaq poetik düşüncəsi çox dardır. Ona görə də Rasim “birlər” yazırdı.
Mən bu cür “birlər”ə, xırda
yazılara ciddi yanaşmıram.
- Seymur, Günel, Aqşin bəs?
-
Düzü, adamları saf-çürük eləməzdim.
Belə bir məşhur deyim var: aqillər ideyaları, ariflər
problemləri, adamlar isə adi adamları müzakirə edirlər.
Amma bəzi fikirlərimi deyim: Aqşin yaxşı şair
idi, açığı, indi oxumuram deyə bir şey deyə
bilməyəcəm. Seymurun publisistikası
yaxşı idi, nasir kimi mən ona ciddi yanaşmıram.
Günel Mövludun maraqlı müsahibələri
var idi. O, başqa nə yazırdı, bilmirəm. Yadımda qalmayıb.
- Elçin müəllim, bu
yaxınlarda Qarabağın azad olunmasından sonra belə bir
söhbət dolaşırdı ki, indiyə qədər
Qarabağdan yazılmış əsərlər də aktuallığını
itirdi. Nə düşünürsünüz bu
haqda?
- Bu da
boş, çürük düşüncədir. 41-45 müharibəsi haqda yazılan, yaxud Homerin
yazdığı aktuallığını itirdimi? Bəlkə, Troya müharibəsi barədə
yazılan əsərlər, filmlər maraqsız oldu? Əlbəttə, yox. Yenə
deyirəm, bunlar yaza bilməyənlərin
cırnamağıdır. Deyirlər ki,
ordu gəldi, Qarabağı aldı və sizin əsərləriniz
heç oldu. Yalandı,
boşboğazlıqdı, sərsəm fikirlərdir. Yaxşı ədəbiyyatın, yaxşı əsərin
zamanı və dövrü yoxdur. Mənim
üçün ədəbiyyatın predmeti müharibə
deyil, qələbə də deyil. Mənim
üçün ədəbiyyatın predmeti insandır.
- Elçin müəllim, siz həm
publisistika, həm də bədii əsəri eyni vaxta yaza
bilirsiniz. Bunu necə bacarırsınız?
- İndi üç romanı paralel işləyirəm,
üstəlik publisist yazılar yazıram. Mənim təfəkkürüm
nəyə yatırsa, onu da yazıram. Yazmağa
ərincək deyiləm. Yazmaqdan çox,
pozmağı sevirəm.
-
Çox vaxt gənclər deyir ki, publisistika bizi məhv edir, bədii
təfəkkürü öldürür. Ona görə də
publisistika, jurnalistika ilə məşğul olanlar roman, hekayə
yaza bilmədiklərindən gileylənirlər...
- Yəqin
ki, onların enerjisi yetərli deyil. Ya da nəyisə
düz hesablamırlar. Bir nəfər
dostundan soruşur ki, niyə səndə hər şey
uğurlu alınır. Sevdiyin işlə
məşğul olursan, sevdiyin qadınla ailə qurursan.
Dostu deyir ki, çünki mənim özümə
yazığım gəlmir. Bu sözün
altında çox böyük mətləblər var.
İnsanın özünə yazığı gəlməməlidir.
“Mən istedadlıyam, hamı mənə
kömək eləməlidir” – bu boş fəlsəfədir.
Sən istedadlısansa, işini gör, onsuz da,
sənə kömək edəcəklər. Əgər cavan özünü, ədəbiyyat
meydanını, panoramı görə bilmirsə, ona yüz dəfə
məsləhət ver, xeyri yoxdur.
- Sizi bu mənada xoşbəxt
saymaq olar yəqin ki. Yazırsınız,
yoldaşınız da redaktə edir. Sanki bir mənada
sizə kömək edir...
- Deyirlər,
atı, arvadı, silahı tərifləməzlər. Mənim yoldaşım peşəkar redaktordur.
Ancaq yazılarımın ona heç bir
aidiyyatı yoxdur. Əksinə, mən
yoldaşımın redaktəsinə uysam, əsərlərimi
daha çox inşa üstündə yazardım. Çünki o istəyir ki, yazıları həddən
artıq səliqəyə salsın. Ona
deyirəm ki, mən obrazlı yazıram, sənin dediyin isə
inşa düşüncəsidir. O baxımdan da
yoldaşımın mənə elə təsiri yoxdur. Amma üstümdə zəhməti var.
Çünki həmişə məni anlamağa
çalışıb. Özü də mənim
yazıçı kaprizim yoxdur. Çalışmışam
ki, həyat yoldaşım mənə bir arxa kimi,
uşaqlarım da ata kimi baxsınlar. Elə
belə də olub.
- Müəllim, sizi eqoist kimi
tanıyırlar.
- Məndə
eqoizm yox, narsistlik var. Eqo pis deyil. Əslində,
hər bir kəsin eqosu olmalıdır. İki cür eqo
var: mütərəqqi, mürtəce. Mürtəce
eqolular öz xoşbəxtliyini başqalarının bədbəxtliyi
üzərində quranlardır. Mütərəqqi
eqo isə öz xoşbəxtliyini özü üzərində
qurur. Ümumiyyətlə, insanın
konstruksiyasında hər şey toplanıb. Emosiyalar,
sevinc, kədər, qəzəb, nifrət və s. Bir dəfə
keçmiş iş yoldaşlarımdan biri mənə
demişdi ki, sizi təkəbbürlü biri bilirdim,
müşahidə eləyəndən sonra gördüm, siz
qürurlu adamsınız, heç kimin qabağında əyilən
deyilsiniz. Ona görə kənardan həmişə
hamıya başqa cür görünmüşəm. İnsan gərək qürurlu olsun. Hər kəsin tamahı, nəyəsə
umacağı var. Ancaq insanın nəfsi də var. Məsələn,
mən dilənçiyə ona görə pul verirəm ki,
eqomu təmin eləyim. Bəlkə, o
“moşşennik”dir. Amma bu məni maraqlandırmır. “Moşşennik”dir, hər nədir, dəxli yoxdur, o
artıq qabağımda əyilib məndən nəsə istəyir.
Mən ona pulu verməsəm, özümü pis hiss eləyərəm.
Ona görə deyil ki, o bunu istəyir. Ona görə ki, bunu mən istəyirəm. Onlara yazığım gəlir. Çünki
aralarında, həqiqətən də, maddiyyata ehtiyacı
olanlar da var.
- Siz əvvəl əks cəbhədə
idiniz, AYB-ni də ara-sıra tənqid edirdiniz, sonra AYB-də
işə düzəldiniz. Xarakterinizdə, düşüncənizdə
nələrsə dəyişdimi?
- Mən əvvəl
də bütün ədalətsizliklərə qarşı
idim, indi də eləyəm. Yazıçı
həmişə müxalif düşüncədə olur.
Bu isə nə hansısa birliyə, nə də
dövlətçiliyə maneə yaradır. Əksinə dövlət məhz bu cür
düşünən insanların sayəsində qurulur.
Bizim çatışmayan tərəflərimizi
hamımız bir yerdə düzəltməliyik. Bunu təkcə
dövlətin üstünə yıxmaq olmaz: öz fikrimizlə,
ictimai rəylə. Xarakter heç vaxt dəyişmir.
Ancaq yaş keçdikcə hadisələrə
daha müdrik, daha ağıllı, daha təmkinli
yanaşırıq. İnsan yaltaq,
yalançı, qorxaq olmalı deyil. Ədalətli
və humanist olmalıdır. Ancaq insan həm
də haqqı olanı geri çevirməməlidir. Qamarlamaq yox, ona çatanı istəməlidir.
Məsələn, mən çox şeydən
imtina eləmişəm. Maddiyyata bağlı adam deyiləm.
- Hansı maddi şeylərdən
imtina eləmisiniz?
- Bunu deməyə
elə də ehtiyac duymuram. Üç dəfə
evdən imtina eləmişəm. Bakı şəhər
İcra Hakimiyyətində işlədiyim vaxt ev
verirdilər, razı olmadım, yataqxanada yaşadım. Dedim,
Ermənistandan əli-ayağı yalın adamlar gəlir, o
evi götürmək olmaz. Yazıçılar Birliyindəki
ev növbəsindən də imtina eləmişəm.
Daha bir evi isə gənc mütəxəssis
kimi vermək istəyirdilər, mən qaçqınların
xətrinə o evdən də imtina elədim. Ancaq imtina elədiklərim sonradan mənə
qayıdıb.
- Cəmiyyətin imtina edən,
etiraz ruhlu yazıçıya simpatiyası daha çoxdur, nəinki
titullu, vəzifəli yazıçıya. Çoxları
düşünür ki, yazıçı həmişə
etiraz eləməli, üsyankar olmalıdır...
- O
cür düşünən adamların bu fikri sosial bərabərsizlikdən
qaynaqlanır. Ədalət axtarışında
olan adamlar kimisə qabağa vermək istəyirlər. Amma səndən etiraz eləməyi tələb edənlərin
çoxu mağaza işlədir, pulludur, di gəl, sənin
kitabını almır. Ona görə də,
qurbanlıq quzu heç kimə gərəkli deyil. Hər insan öz düşüncəsinin,
mövqeyinin bəhrəsini yeyir. Sənin
bu sualın başqa bir cəmiyyətdə başqa cür
müzakirə olunardı, yəqin. Çünki
orda başqa dəyərlər var. Ancaq bizim
yaşadığımız cəmiyyətdəki qaydalar
başqadır. Məsələn, bir dəfə
bir nəfər mənə demişdi ki, cütlüklərin
vətəndaş nikahında yaşamağına necə
baxırsan. Mən də demişdim ki, buna
hazır deyiləm. Zaman dəyişir,
dövr və düşüncə də dəyişir.
Ola bilsin, mənim nəvələrim buna
hazır olacaq.
- Sizin “Don Juan”, “Yol
ayırıcında qaçış” kimi romanlarınız
daha çox Qərb təfəkküründə
yazılıb. Halbuki, siz özünüzü
şərqli hesab edirsiniz.
- Mən əqlən
qərbli, qəlbən şərqliyəm. Ona
görə də romanlarımda sintetika, sintez
güclüdür. Bu, həm romanın
strukturuna, həm də düşüncəsinə, mahiyyətinə
aiddir. Məndən asılı olan şey
deyil. Sadəcə olaraq yazıçı
düşüncəm belədir. Mən qəsdən
modernist olmuram, o cür düşünürəm. Heç vaxt tapdanmış cığırla getməmişəm,
öz yolumla getmişəm. Azərbaycan ədəbiyyatında
nə dərəcədə uğurlu olmuşam, deyə bilmərəm.
Maraqlı yazıçı olduğumu isə deyə bilərəm...
- Romanlarınızın istiqaməti
fərqli olur həmişə. Ya tarixə ekskursiya edirsiniz,
tutaq ki, “Yenə iki od arasında” romanınızda, yaxud da
belletrist yazırsınız, məsələn, “Yol ayrıcında
qaçış...”
- Sadəcə
yazıçı düşüncəm bu cürdür. Bu yaxınlarda Anar müəllim təklif elədi
ki, Əhməd bəy Ağaoğludan roman yazım. Dedi
ki, bu ədəbiyyat tariximizin üçün də gözəl
bir iş olar. Amma Əhməd bəy Ağaoğlu ağ vərəqdir. Özü
haqqında hər şeyi deyib də, yazıb da. Oturdum fikirləşdim. Sonra
tapdım nə yazacağımı. Hələ
ki hazırlıq mərhələsindəyəm. Amma sən artıq tapdınsa, o biri əhvalatları
tapdığının üstünə yığacaqsan.
O süjet, o intriqa başqasının ağlına gəlməyə
bilər, ancaq mənim ağlıma gəlir. İnsan düşüncəsi
bir yerdə qala bilməz...
- Mənim üçün sizin
yazı ritualınızda qəribə gələn bir məqam
olmuşdu. Demişdiniz ki, evdə heç vaxt bədii əsər
yazmamışam...
-
Açığı, mən pişik, yaxud pələng kimi
öz ərazisini “metkalayan”, öz ərazisini sevən, ora
heç kimi buraxmayan adamam. Ona görə də
bir yerə uyğunlaşmasam, ora öyrəşməsəm,
yaza bilmirəm. Bax, bu (sağdakı
masanı göstərir – A.A) mənim yaradıcı stolumdu,
bu isə (soldakı masaya işarə edir – A.A) məmur stolum
(gülüşmə). Mənim
üçün bir küncə, bir yerə öyrəşmək
psixoloji məqamdır. Tutaq ki, mən Turan Agentliyində
işləyəndə ətrafımda nə qədər adam qışqırsa, səs-küy yaratsa da,
onları eşitmirdim, öz yazıma köklənirdim. Sonra da informasiyanı redaktə edirdim, yəni
işimə qayıdırdım. Bir
işdən başqa bir işə keçid məndə rahat
alınır. Mənə görə, ədəbiyyat
düşüncə prosesidir, yazı prosesi deyil. Yazını düşünürsən və
yalnız sonra kağıza köçürürsən,
indiki zəmanədə isə kompüterin yaddaşına.
- Elçin müəllim, 60
yaşınız tamam oldu. Arzularınız nədir?
Fəxri ad gözləmirsiniz? Xalq
yazıçısı olmaq...
- Mən ad xəstəsi deyiləm. Sadəcə düşünürəm ki, ad varsa, onu zamanında almaq lazımdır. Azərbaycanda da elə adamlar var ki, onlara ad verilməli, onlar təltif olunmalıdır. Yaradıcılığıma verilən qiymətdən də narazı deyiləm. Demək olar, bütün ödülləri almışam, dövlətimiz tərəfindən dəfələrlə təltif olunmuşam. Bu, həm də mənim düşüncəmə, həyat tərzimə verilən qiymətdir...
Olaylar.- 2022.- 4-10 fevral.- S.16; 23.