Gənc yazar Gülnaz
Nağızadə
haqqında bir neçə
söz
Bu yaxınlarda
ustad tənqidçi Vaqif Yusifli mənə
bir tələbə qızın yaradıcılıq
yolunu əks etdirən üç kitab hədiyyə etdi. Bu kitabların
müəllifi, Bakı Dövlət Universitetinin hüquq fakültəsinin
tələbəsi olan
Gülnaz Nağızadə
ədəbi cameədə
ilk addımlarını atır.
Onun yeniyetməlik illərindən başlayan bu
yolunda ilk addımı
"Xoşbəxtlik qapını
döyür" adlı
povesti olub. 2017-ci ildə işıq üzü görən bu povest 14 yaşlı
bir qızın öz dünyasının
pəncərəsindən, öz yaşının imkan verdiyi qədər
dünyaya baxışını,
bu baxışın bədii təcəssümünü
əks etdirir. Səma adlı qızın həyat yolunu izləyən yazar bu ilk qələm təcrübəsi ilə
söz sevgisini reallaşdırmağa cəhd
edir. Bu cəhddə
hiss edilən istedad
işartıları Gülnaz
Nağızadənin gələcəkdə
təkrar qələmin sehrinə düşəcəyi ehtimalını
yaradırdı.
Gülnaz Nağızadənin ilk qələm
təcrübəsini nəsrdə
reallaşdırması faktı
da maraq doğurur. Adətən ilk qələm təcrübələri
poetik duyğular şəklində meydana çıxır. Daha sonralar
bu ilkin poetik duyumların ifadəsi qələmi seçən insanı üç mümkün yoldan birinə gətirir. Bir çox hallarda
bu şeir örnəkləri bir işartının inikası
olur və sonradan sönür, insan sonrakı ömür yolunda bədii yaradıcılıqdan
gen düşür və
bu qələm təcrübələri gənclik
xatirəsinə çevrilir.
İstedadın güclü
olduğu məqamlarda
isə yazar digər iki yoldan birini seçir:
ya poetik duyumun gücü onu poziyaya yönlədirir,
yaxud da bu nümunələr gələcək nasirin
"sandıq ədəbiyyatı"na daxil olur. Gülnaz Nağızadə isə oxucuların qarşısına birbaşa
nasir kimi çıxmaq cəhdi ilə fərqli bir yol seçir.
Vaqif Yusiflinin redaktorluğu ilə çıxan ikinci povest - "Femidanın gözləri"
əsəri Gülnaz
Nağızadənin öz
yazarlıq istəyində
və iddiasında
dönməz olduğunun sübutu idi. Əlbəttə bu povestdə
də müəllifin
yaşından asılı
olaraq müəyyən
elementlər diqqəti
cəlb edirdi. Bu əsər də
"Xoşbəxtlik qapını
döyür" povesti
kimi gündəlik formatında oxucuya ünvanlanmışdı. Nargin adlı albinos qızın həyatının canlandırıldığı
əsərdə gündəmə
gələn əsas ideya insanların tolerantlığı ilə
bağlı məqamlardır.
Bəli Nargin fəqlidir, lakin bu fərq
zahiridir, batinə fikir verən, mənəvi aləmə önəm verən kamil insan üçün
bu heç bir önəm kəsb etmir. Müəllif əsər boyu
Narginin həyatını
izləyir, onun keçdiyi yolu işıqlandırmaqla önəmli
mesajlar verir. Gözləri bağlı
təsvir olunan, tərəfsiziyi, haqq-ədaləti
təmsil edən yunan
ilahəsi Femidanın
semantik yükünün
povestin adında əks olunması da təsadüfi deyil. Hamını eyni görmək üçün, kimsəyə
gözəldir, zəngindir
deyə ədalət tərəzisini əymək
istəməyən, gözlərini
bağlayan Femida müəllifin axtardığı
tolerantlığı simvollaşdırır.
Qərar
verərkən, son sözü
söylərkən zahirdəkinə
deyil, batindəkinə
yönəlməni, əsl
həqiqəti meyar götürməyi insanlara
gündəlik münasibətdə
də reallaşdırmaq
arzusu, tolernatlığa
çağırış povestin ana xəttini
təşkil edir.
Gənc yazarın 2022-ci ildə çap olunmuş yeni romanı "Qordi düyünü"
adlanır. Əvvəlki əsərlərindən fərqli olaraq bu əsər roman janrında qələmə
alınmışdır. Əsərin
dedektiv mövzuda yazılması təsadüf
deyil. Gələcəyin
hüquqşünası ustası
olmaq istədiyi sənətin laboratoriyasına
bədii güzgüdə
baxmağa, bu güzgü vasitəsilə
öz gələcək
hüquqşünas obrazını
formalaşdırmağa çalışır.
Qeyd etməliyiki ki, Gülnaz Nağızadənin
dedektiv elementlərə
müraciəti bu əsərlə məhdudlaşmır.
Onun ilk qələm
təcrübəsi olan
"Xoşbəxtlik qapını
döyür" povestində
də dedektiv elementlər mövcud idi.
Əsas
mövzusu uşaq ulduz Arzu Əfəndiyevanın
qətlinin araşdırılması
olan "Qordi düyünü"nündə gənc
müstəntiq Attila obrazı
daha qabarıq verilmiş, ön planda işlənmişdir.
Əsər boyu Attila cinayəti,
oxucu isə Attilanı çözməyə
çalışır. Onun adiliyində, sakitliyində
gizlənənən mübhəmlik
əsər boyu əsas xəttin fövqünə qaldırılır.
Savadı, ədalətli olması,
intuitiv qənaətləri
ilə oxucunun rəğbətini qazananan
bu gənc müstəntiqin faciəli
keçmişi onun bu gününü formalaşdırır. Uşağın
qətli ilə bağlı cinayət işinin gedişi boyunca Attilanın da öz uşaqlığı,
həmin uşaqlıq
illərində gizlənən
ağrı - atası
və qardaşının faciəli
ölümü, anasının
onu tərk etməsi, qətli ilə bağlı məqamlar üzə çıxır. Gülnaz
Nağızadə bir
epizodla Attilanın ağrılarının dərinliyinə
enə, həmin psixoloji sarsıntıların
mahiyyətini aça
bilir: "O, gecə yatmayıb eləcə güzgüdə öz əksinə baxmışdı.
Gözünə yuxu getməməsinin
səbəbi beynində
ona suallar verən birinin daha olması idi. Attilaya yad sima deyildi və onu atası ilə Faiqi torpağa tapşdırdıqları
gün tanımışdı".
"Qordi düyünü"
digər iki əsərdən yalnız
janrına və mövzusuna görə deyil, təhkiyə tərzinə görə də seçilir.
Bu romanda digər iki povestdən fərqli olaraq gündəlik formatından imtina edilib. Müəllif təhkiyəsinə birbaşa müraciət
etməsi gənc yazarın püxtələşməyə
doğru addımladığının
göstəricisidir. Bu məqam nəsrimizə yeni bir imzanın
gəlməsini müjdələyir.
Biz də öz
növbəmizdə Gülnaz
Nağızadəyə uğurlar
arzu edir, bundan sonrakı yaradıcılığında da qələmin və sözün şərəfini daim uca tutmasını diləyirik.
Elnarə Qaragözova
Fil.f.d.
AMEA Nizami Gəncəvi adına
Ədəbiyyat İnstitutunun aparıcı
elmi işçisi
Olaylar.- 2022.- 10-16 iyun.- S.22.