“Səmimiyyət
həyatda da, yaradıcılıqda
da ən önəmlilərdəndir”
Xanım
İsmayılqızı: "Bəstəkarlar, musiqi yazarlar,
nəğmə qoşanlar özlərini əziyyətə
salmaq istəmirlər. Dinləyicilər, zövqlər əziyyətə
düşür"
Müsahibimiz
Xanım İsmayılqızıdır. Azərbaycanın
tanınmış şairəsi
və gözəl ziyalısı..
Qısa məlumat... 1956-cı il aprel ayının 10-da Bakı şəhərində anadan olub. O, gənc yaşlarından bədii yaradıcılıqla məşğul olub, ilk şeri "Yol" qəzetində dərc olunub. Qələmini poeziya, publisistika və tərcümə sahəsində sınayıb. 1979-cu ildən jurnalistlik fəaliyyətinə başlayıb, dövrü mətbuatda məqalə, oçerk və esseləri dərc olunub. Fəaliyyəti dövründə həm şair, həm bəstəkar kimi bir çox müsabiqələrin diplomantı, laureatı və qalibi olub.
- Xanım xanım, bizə söz vasitəsilə
həyatda qazandığınız uğurlarınızdan
danışın.
- Yazmağa başladığım andan bu günə qədər, istər poeziya, istərsə də musiqi dilində özümü ifadə edə bilməyim, demək istədiyimin şəklini hissimlə, düşüncəmlə, ruhumla çəkib ilk növbədə özümə, sonra oxucularıma və dinləyicilərimə göstərə bilməyim, fikrimi özümdən ötürə bilməyim uğurumun ilki, əsası, daimisi, məni müşayiət edəni, məndən ayrılmazıdır. Təbii ki, hər yazdığımın uğurlu doğuluşu olmur. Doğulan kimi məhv etdiyim və ya ölü doğulanı da olur.
35 ildən çoxdur ki, sözlə, musiqi ilə
qohumam. Onlar
məndə, mən də onlardayam. Əl-ələ,
ürək-ürəyə yol gedirik və bu yolda bizi sevənlərin,
bizə baxanların, bizi ürəyinə köçürənlərin
sayəsində yaşamışıq,
yaşanmışıq. Hansısa
şeirimin və ya nəğməmin həyata vəsiqə
alması, təsdiqini tapması, yaddaşlara yazılması,
dillərə düşməsi və sevilməsi ən
böyük mənəvi uğurlarımdır. Mən onların sayəsində sevilmişəm,
seçilmişəm. Buna görə
Allahıma, onun yazısına və yazdırdıqlarına
minnətdaram.
Tək-tək hər uğurumla bağlı
danışsam vaxt aparar. Məni sevdirən şeirlərim, nəğmələrim,
məni sevənlərim ömrümün
uğurlarıdır.
- Şeirin oxunaqlı, ürəyəyatan
olması üçün onu qələmə alarkən nələrə
diqqət etmək lazımdır?
-
Poeziyanın, onun texnikasının nə demək olduğunu
bilən, mütaliəsi, savadı, dünyagörüşü,
istedadı olan söz adamı özünə və
sözünə diqqət edər. Şeir fəhmin
nəticəsi olduğundan, çərçivələrə
sığmayan ruhun övladıdır. Şeiri
yazan kəs özüylə özü arasında səmimidirsə,
yazdığı da ürəyə yatacaq. Əsas səmimiyyətdir. Adi və
ya qeyri-adi bir fikri, hamının başına gələni və
ya gəlməyəni, düşündürəni və ya
düşündüyünü şair elə ifadə edə
bilər ki, oxucunun ürəyindən tikan da çıxarar və
ya əksinə, ürəyinə ox da sancar. Poetik fikir toxunduğu nöqtələrə, dəydiyi
dərinliyə, uçduğu sonsuzluğa oxucusunu da apara
bilirsə, şairin dünyasına qədəm qoyulur. Səmimiyyət həyatda da, yaradıcılıqda
da ən önəmlilərdəndir. İnanmaq
və inandırmaq. Əlbəttə onun
texnikası, bölgüsü, ritmi,
axıcılığı, mövzusu, dərinliyi də
peşəkarlığa və səmimiyyətə qoşula
bilsə ürəyəyatımlı, beyində, ürəkdə,
ruhda qapılar açan və sevilən poeziya nümunəsi
olacaq.
- Sizcə, əsərləriniz
oxucularınızın mənəvi aləminə sirayət
edə bilirmi?
- Deyəsən
edir. Onlar belə deyir. Əgər sənin
şeirlərini
kiməsə hədiyyə edirlərsə, yadda
saxlayırlarsa, o şeirin halına düşürlərsə,
öz həyatlarının məktubu kimi qəbul edirlərsə
və ya nəğmələrini ürəkdən dilə
köçürərək nəsildən nəsilə
ötürürlərsə, demək yaşamaq ixtiyarı
verirlər, demək içlərindən keçirirlər. Demək, bir aləm yaranır ki, sən o mənəvi
aləmin içinə düşə bilirsən. Mənim şeirlərim və nəğmələrim
hisslərimin, duyğularımın, düşüncələrimin,
fikirlərimin, yaşantılarımın xəbərçiləridir.
Nə xoş mənə ki, xəbərçilərim
sağlamdır deyəsən. Sağalda
bilir, ovuda bilir, hətta ağlada da bilir.
- Sizcə, ədəbiyyatımızda
Qarabağ problemini dünyaya çatdıracaq kifayət qədər
bədii əsərlər varmı?
- Nəriman
Nərimanovun "Bahadur və Sona", Cəfər
Cabbarlının " 1905-ci ildə", Cəlil Məmmədquluzadənin
" Kamança" əsərləri, "Fəryad",
"Haray", "Dolu" filmləri bu mövzuya həsr
edilmiş mükəmməl nümunələrdir və son
illərdə yazılanlar və çəkilənlər də
var. Kifayət qədər deyil. Amma var. Hələ
yazılacaq da. Əsas məsələ
yazılanların, çəkilənlərin daha geniş təbliğ
olunmasıdır.
- 44 günlük Vətən
müharibəsindən bizi qısa zaman kəsiyi
ayırır. Gələcəkdə bu
mövzuda möhtəşəm əsərlərin ərsəyə
gətirilməsi gözlənilənmidir?
- 44
günlük müharibə və möhtəşəm qələbə
uşaqdan böyüyə kimi hamının yaddaşında
elə izlər buraxıb ki, nə qədər ifadə etsək
də, yazılar, hekayələr, romanlar, nəğmələr
yazılsa da, rəsm əsərləri çəkilsə də,
tamaşalar qoyulsa da, sənədli və bədii filmlər
çəkilsə də hələ yazılacaqlar yoldadı
yəqin ki. Mütləq yazılacaq. Vaxt fikirləri daha da itiləyir. Bu elə bir mövzudur ki, bizdən sonra gələn
yaradıcı nəsil də bizə qürur hissi yaşadan
bu tarixi hadisəyə dönə-dönə müraciət
edəcək, əsərlərində bu mövzuya toxunacaq.
- Müasir Azərbaycan ədəbiyyatının
poeziya sahəsində gənc yazarları necə qiymətləndirirsiniz?
-
Çox istedadlı gənclərimiz var. Varsa demək poeziyamız
diridir. Çox sevindirici haldır ki, gənc
yazarlarımız dövri mətbuatda çap olunur,
özünü, şeirini təqdim etmək üçün
geniş imkanlar var. Sosial şəbəkələr, saytlar qəzetlər,
jurnallar, televiziyalar, radiolar təbliğat üçün
münbit məkanlardır. Kitab nəşri və
yayımı dünya standartlarına uyğunlaşsa çox
yaxşı olar.
- Sizin şeirlərinizə müxtəlif
mahnılar bəstələnir. Bugünki əksər
mahnıların sözləri isə bərbad vəziyyətdədir.
Bunun səbəbi nədir sizcə?
- Bunun səbəbi
mahnı mətninə poeziya nümunəsi kimi yanaşmamaq. Hətta bizim bir çox professional şairlərimiz
də buna qeyri-ciddi yanaşırlar. Mahnı
janrı poeziyanın bir başqa qoludur və ciddi qoludur.
5 dəqiqəlik bir nəğmədə bir
hekayə nəql edilir. İndiki
mahnıların bir çoxunda sadəcə söz
yığını olur. Məna yox, nə
demək istədiyi naməlum. Bəstəkarlar,
musiqi yazarlar, nəğmə qoşanlar özlərini əziyyətə
salmaq istəmirlər. Dinləyicilər,
zövqlər əziyyətə düşür. Səbəb budur. Bu
mahnıları oxuyan müğənnilər də səbəbkardı
hardasa. Zövqü, savadı,
dünyagörüşü, intellekti olan və özünə
hörmət edən bir müğənni belə bərbad
sözləri olan mahnını ifa etməz və bəstəkarı
məcbur edər ki, söz qoşanla deyil, şairlə
işləsin. Beləliklə də bu
problem çözülər. Təəssüf
ki, zövqlülər azlıq təşkil edir.
-
"Yaşamaq nə çətinmiş qəfəslərin
içində,
Qarabağ
nəfəs alır nəfəslərin içində,
BİZ
QALİBİK - hayqıran gur səslərin içində,
Azərbaycan
yaşayır!!! Yaşasın Azərbaycan!!!"
Bu "Yaşasın Azərbaycan"
şeirinizdə ən sevdiyim parçalardan biri oldu. Gələcəkdə bu və ya digər
qələbə ruhunda yazılmış şeirlərinizi
mahnıya çevirmək kimi planınız varmı? Və ya bunun üçün sizə müraciət
edənlər olubmu?
- Sözləri
və musiqisi mənə aid olan, Faiq Ağayevin ifasında səslənən
"Sən qalibsən" mahnımdandır bu sözlər. Əvvəl şeiri yazmışdım, şeir də
öz musiqisini gətirdi və bu qələbə ruhlu vətənpərvər
mahnım yarandı. 44 günlük müharibə dövründə
neçə-neçə şeirlərim yarandı, nəğmələrim
yazıldı. Şəhidlərimizə,
Azərbaycan Türkiyə dostluğuna,
qardaşlığına, dünyasını qəyişən
qəhrəmanlarımıza, bizə bu qələbəni
yaşadan əsgərlərimizə, igid
oğullarımıza və Ali Baş Komandanımıza həsr
etdiyim şeirlər, nəğmələr yarandı. Əlbəttə bir neçəsi də
yazılıb, tezliklə işıq üzü görəcək.
- 2021-ci il sizin
üçün nə ilə yadda qaldı və 2022-ci ildə
yaradıcılığınızda nələr olacaq?
- 2021-ci
ildə 65 yaşım tamam oldu. Mənim üçün
yubiley ili oldu. "Adı
olmayan fəsil" adlı iri həcmli, nəfis tərtibatlı
kitabım nəşr olundu. Bu kitaba
şeirlərim, nəğmələrim, müsahibələrim
və yaradıcılığım haqda məqalələr
daxil olundu. Onlarla vətənpərvər
şeirlərim, bir neçə nəğmələrim
yazıldı. 2022-ci ilə də fərqli
bir kitab çap etdirmək fikrim var. Şeirlərimdən və
musiqilərimdən ibarət albomlar hazırlamağı
düşünürəm. Planlar var, 2022
üzə gülsə, mənə qucaq açsa yeni işlər
olacaq.
- Əgər, Xanım
İsmayılqızı kimi bir şairə, bəstəkar
yenidən dünyaya gəlsə, ona nə məsləhət
görərsiniz?
- "Məsləhətli
don gen olar" deyilsə də, məsləhət vermək
işin ən asan tərəfidir...
Röyalə Xəyal
Olaylar.- 2022.- 28
yanvar-3 fevral.- S.14.