ŞAİR
İBRAHİM YUSİFOĞLUNUN POEMA YARADICILIĞINDA ULU
ÖNDƏR HEYDƏR ƏLİYEV OBRAZI
Naxçıvan ədəbi mühitində
özünəməxsus dəsti-xətti,
zəngin yaradıcılığı
və sənətkarlığı
ilə tanınan qocaman şairlərimizdən
biri İbrahim Yusifoğludur. Şairin yaradıcılığı vətənpərvərlik
lirikası ilə zəngindir. Bu mənada akademik İsa Həbibbəylinin fikirlərinə istinadən
qətiyyətlə deyə
bilərik ki, şair İbrahim Yusifoğlunun vətəndaşlıq
lirikası ilə zəngin yaradıcılığı
ümumən Azərbaycan
ədəbiyyatında vətəndaşlıq
lirikasının zənginləşməsində
böyük rol oynamışdır. Alim həmçinin yazır:
"İbrahim Yusifoğlu
milli şeirimizin istedadlı və daim axtarışlarda olan nümayəndələrindən
biridir. O, şeiri vərdiş, yaxud mütaliədən çox
istedadla təbii ilhamın axarında yazan şairlərdəndir.
İstedad İbrahim Yusifoğluna həyatı
və insanları şairanə şəkildə,
poetik görkəmdə
duymaqda və görməkdə bələdçilik
edir. İbrahim Yusifoğlunda zəhmət
faktoru istedad amili ilə vəhdətdədir. Uzaq dağ kəndində, təmiz və səfalı, çiçəkli,
bulaqlı təbiətin
qoynunda böyüyüb
boya-başa çatan,
bütün kənd uşaqları kimi mənsub olduğu ailənin təsərrüfat
həyatında mükəmməl
zəhmət dərsləri
keçmiş İbrahim
Yusifoğlunun yaradıcılığında
istedad şeirin ruhu və qanadı,
zəhmət isə mahiyyəti və bəzəyidir".
Şair İbrahim
Yusifoğlu bir sıra poemaları ilə də ədəbi mühitin zənginləşməsinə xidmət göstərmişdir.
"O, Günəş ömrüdür,
sönməyəcəkdir", "Mənim inamımı güllələdilər", "Analı, anasız dünyam", "Sulara danışdım yuxularımı",
"Armud ağacıyla
yarımçıq dərdləşmələrim",
"İydəli dərənin
uşaqları" kimi
poemaların müəllifi
olan İbrahim Yusifoğlu bu poemalarda həm Naxçıvanın keçdiyi
inkişaf yolu, müasirləşməyi və
tərəqqi yolunda parlamağından bəhs
açmış ("Bu
nəğməm sənədi,
doğma Naxçıvan"), həm Azərbaycanın məruz
qaldığı ən
ağır, dəhşətli
faciə olan Xocalı soyqırımndan
ağrı ilə, kədərlə danışmış
("Mənim inamımı
güllələdilər"), həm də övlad həyatında bir ilahə, Tanrıça qədər
ucalan, ülviləşən
və müqəddəsləşən
Anadan ("Analı, anasız dünyam") bəhs etmişdir. "Armud ağacıyla yarımçıq dərdləşmələrim",
"İydəli dərənin
uşaqları" kimi
poemaları isə avtobioqrafik, xatirə-memuar
olması ilə seçilir, özünə
oxunaqlılıq qazandırır.
Bu tanınmış şairin "O, Günəş
ömrüdür, sönməyəcəkdir"
poeması isə Azərbaycan xalqının
xilaskar oğlu, dahi lider heydər
Əliyevə həsr
edilmişdir.
"O, günəş ömrüdür, sönməyəcəkdir"
poemasında Azərbaycan
xalqının ümummilli
lideri Heydər Əliyevin zəngin və mənalı ömründən, onun əbədiyaşar fəaliyyətindən
bəhs olunur. Bir neçə hissədən ibarət olan poemada Heydər
Əliyevin şəxsiyyət
etibarilə öz ölkəsinə göstərdiyi
misilsiz xidmətlər,
gətirdiyi əvəzsiz
nailiyyətlər və
onun Azərbaycanın
dövlətçilik tarixində
oynadığı rol
diqqət mərkəzinə
gətirilmişdir. Poemanın
"Ön söz"
adlanan hissəsində
şair bəhs açdığı şəxsiyyət
haqqında oxucusuna məlumat verməyə, onun haqqında anlatmaya çalışır.
Qeyri-adi şəxsiyyət,
nadir insan haqqındakı məlumata
uyğun olaraq bu hissədəki üslub, bədii vasitə də məhz o cür tərtib edilib. Mücərrəd bir məlumat tipi olan üslubdan istifadə edən şair "bir insan" kimi ifadəsi ilə bu mücərrəd şəxsiyyəti qeyri-adi
əlamət və keyfiyyətlərindən bəhs
etməklə təqdim
etməyə başlayır.
Şair bu nadir, görkəmli şəxsiyətin əlamətlərindən
bəhs etdikcə oxucu bu nadir
şəxsiyyətin məhz
müdrik lider Heydər Əliyev olduğunu qətiyyətlə
sezir. Burada deyilir:
Bir insan
ömründən söz
açıram mən,
Ö, günəş ömrüdür, sönməyəcəkdir.
Səadət verdiyi milyonlar qəlbən
Onun haqq
yolundan dönməyəcəkdir.
...Bir insan
ömründən söz
açıram mən,
O, Heydər ömrüdür,
sönməyəcəkdir.
Canıtək sevdiyi milyonlar qəlbən,
Onun haqq
yolundan dönməyəcəkdir.
Əsəri sənədli poema da adlandırmaq olar. Müəyyən məqamlarda tarixi-xronoloji məsələlərlə bağlı
müdaxilə edərək
izahat verən və müəyyən sənədlər təqdim
edən müəllif
tarixi gedişatla ədəbi məzmunu əlaqələndirir. Şair
Azərbaycana rəhbərlik
etmiş Mircəfər
Bağırov kimi rəhbərlərin cəlladlığı
və xalqına vurduğu ağır zərbələri də dilə gətirir. Bununla müqayisədə
Ulu Öndər Heydər Əliyevin hələ DTK-də işləyərkən xalqı
üçün göstərdiyi
misilsiz rəşadətlərdən
oxuculara bəhs edilir. Onun Azərbaycanda
rəhbərliyə gətirilməsi
xalq üçün böyük bir tale payı olaraq qiymətləndirirlir.
Bu baxımdan dahi liderin 1969-cu ildə siyasi hakimiyyətə gətirilməsini
ayrıca təqdim edir və böyük
pafosla bəhs edir:
1969-cu
il...
Bir gün idi, günəşli
gün,
Üzlər gülər, gözlər
süzgün.
Qəlblər gəzdi xoş
səda-ün,
Bərq
də vurdu ləl-zərimiz,
Heydər
gəldi rəhbərimiz.
Ulu Öndər Heydər Əliyevin hakimiyyətə
gəlişindən sonra
ölkədə başlanan
inkişaf, dirçəliş,
xalqın ona olan rəğbəti minnətdarlıqla qeyd edilir. Düşmənin Heydər Əliyevin rəhbərliyə gəlməsindən
sarsılması, gizli
niyyətlərinin gerçəkləşməməsi
müəllif tərəfindən
birbəbir oxucuya təqdim olunur.
Poemada qanlı 20 Yanvar hadisələrinin törədilmsəi,
Heydər Əliyevin Azərbaycan xalqının
böyük oğlu kimi bu dəhşətli
hadisələri törədənlərə
qarşı həyata
keçirdiyi misilsiz işlər və s. təfərrüatla verilir.
Şair bu hadisələrin dəhşətini,
kədərini hiss etdirmək
üçün janr dəyişdirərək bayatıdan
da istifadə edir və özünün müəllifi olduğu bayatıları ilə poemanı həm forma, həm də məzmunca zənginləşdirmiş
olur.
Ulu Öndər Heydər Əliyevin bu ağır günlərdə
vətəninə gəlişi,
Bakı şəhərində
bu xalqın böyük oğluna qısqanclıqla yanaşılması,
rəhbərlik tərəfindən
doğma şəhərdə
enişinə izn verilməmsi və dahi rəhbərin doğma torpağı Naxçıvana gəlişi
böyük məhəbbət
və həssaslıqla
ərz edilir. Şair həm də bu həyati
təzadı bədii
təzadla təqdim etməyə üstünlük
verir, konkret dövrün eybəcərliyini
bədii təzad nümunəsində oxucunun
diqqət mərkəzinə
gətirir:
...Gəldi doğma Bakısına,
Yaşamağa yer istədi - vermədilər!
Söyləməyə söz istədi -
vermədilər!
Bir şəhəri tikən memar
evsiz qaldı.
Yüz cildlər yazan yazar
sözsüz qaldı!
Nadanların nadanlığı
Yaman ağır gəldi ona.
Səmaları yarıb gəldi
Ana yurdu Naxçıvana!
Onun qəfil gəlişindən
Yer üzünə ələndi
zər.
Peyğəmbərtək qarşılandı
Naxçıvanda Ulu Öndər.
Bu dahi şəxsiyyətin Naxçıvanda həyata
keçirdiyi misilsiz dövlətçilik tədbirləri
- blokadaya salınmış
Naxçıvanın və
onun əhalisinin xilası, qonşu ölkələrlə, xüsusilə
qardaş Türkiyə
Cümhuriyyəti ilə
birbaşa əlaqələrin
yaradılması, Naxçıvanın
ilk dəfə SSRİ imperiyasının
tərkibindən çıxdığını
rəsmən elan etməsi,
Naxçıvan MSSR adından
"Sovet Sosialist"
sözlərinin təmizlənməsi,
Naxçıvan Muxtar
Respublikası Ali Sovetinin
iclasında Naxçıvan
Muxtar dövlətinin
bayrağının dəyişdirlməsi,
AXC-nin üçrəngli
tarixi bayrağının
varislik olaraq ilk dəfə Naxçıvan
Muxtar Respublikasının
dövlət bayrağı
olaraq təsdiq edilməsi və başqa tədbirlər Azərbaycanın milli oyanışının
nüvəsində dayanmaqla
dövlət müstəqilliyinin
əldə edilməsinə
bilavasitə vəsilə
olması poemanın bu hissəsində ümumiləşdirilmişdir:
Bu azadlıq savaşında
Yol yox idi daha
geri.
Naxçıvanda məhv olurdu
İmperiya - SSRİ və s.
Azərbaycanın o vaxtkı vəziyyəti,
vətəndaş qarşıdurması,
xaosun yaratdığı
parçalanma təhlükəsi
və s. xatırladılmaqla
bütün Azərbaycan
xalqının Ulu Öndər
Heydər Əliyevə
birmənalı çağırışı,
onun Azərbaycana rəhbərliyə təkidlə
dəvət olunması
səslənişi əsərdə
qeyd edilməklə, həm də yeni hadisələrə giriş
rolunu oynayır. Poemanın sonrakı hissələrində lirik-epik
şəkildə Ulu Öndərin
rəhbərliyi altında
Azərbaycanda - Naxçıvanda,
Bakıda və bütün bölgələrdə
həyata keçirilən
mislsiz işlər ümumiləşdirilmişdir. Beləliklə, şair
İbrahim Yusifoğlunun "O, Günəş ömrüdür,
sönməyəcəkdir" poemasında Ulu Öndər
Heydər Əliyevin qurucu, inkişafetdirici siyasət və idarəçiliyi tərənnüm
və əks olunmuş, xalqın xilaskar oğlunun möphtəşəm və
əzəmətli obrazı
yaradılmışdır.
Ramiz QASIMOV
Olaylar.- 2023.- 9-15 iyun. S. 10.