Sözün işığı və
İşığa doğru uzanan yol
Hörmətli Əkbər
Qoşalı qardaşım, siz şərəfli əlli
yaşınıza ədəbi
yaradıcılığınızın və ictimai fəaliyyətinizin
halal nüfuz qazandığı bir vaxtda qədəm
qoyursunuz.
Bir
növ "Seçilmiş əsərlər" təsiri
bağışlayan "Ürək daşı" adlı
kitabınızdakı şeirləri məmnuniyyətlə
oxudum, bizim sonuncu Yazıçılar Qurultayında müasir
poeziyamız barədə məruzəçi gözəl
şairimiz İbrahim İlyaslının əhatəli ön
sözünü də maraqla izlədim. Bütün bunlardan
savayı, Şuşa haqqında yazdığınız
şeirləri, poemaları görkəmli tənqidçimiz
Vaqif Yusiflinin Türk dünyası ilə sizin geniş
yaradıcılıq əlaqələrinizə həsr etdiyi həcmli
təhlili də bu fikri hallandırır ki, sizin
türkçülüyünüz və bütün
yaradıcılığınız ədəbi hadisədir. Həm
şəxsi, həm də ədəbi əlaqələriniz
barədə deyilənlər, əlbəttə, məni
sevindirir.
Dünya
Gəncləri Türk Yazıçılar Birliyinin fəxri
başqanı kimi, ədəbi-ictimai-siyasi hərəkata rəhbərlik
edirsiniz. Qardaş türk ölkələrinin dünyada
türk həmrəyliyini elan etdiyi bir vaxtda, bu ədəbi-ictimai
fəaliyyətiniz yəqin ki, böyük məna kəsb
edir.
Qazax
yazıçısı Rəhimcan Otarbayevin Bakıda nəşr
etdirdiyiniz "Baş"
romanının həm redaktoru, həm də ön
sözün müəllifi olmağınız da yuxarıda dediyim mənada
"sözsüz" təqdirəlayiqdir.
Əkbər,
mən sizi, sizin şeir
yaradıcılığınızı heç kəslə
müqayisə etmək fikrində deyiləm. Hərçənd, deyirlər ki, hər
şey müqayisədə görünür. Müqayisəsiz
görünürsə, buna ehtiyac varmı? Görünən
dağa nə bələdçi?
Bu
dünya köhnə dünyadı, siz onu təzə görə
bilirsiniz, buna inandığınız üçün də
oxucunu inandıra bilirsiniz. Məncə, bu təbiidir.
İstedadın gözü görür, qulağı
eşidir, qəlbi də duyur.
"Türkçülüyüm
tutdu yenə" deyirsiniz. Bu, şairin ilhamlı
çağıdı. Rəssama and verir ki, "Sən
fırçan!" incimə, sənin odandan heç bir
şey götürmədik. "Fırça" burada təkcə
kolorit xatirinə deyil, and yeri kimi Tanrı əvəzi işlədilir.
"...Bəlkə
gözümüzdə,
könlümüzdə,
götürmüşük
nəyisə, -
o
dağınıq adamın sənətçi
nizamından."
Başqa
bir şerində şair Tanrı and yeri kimi "Daşkənd
eşqinə", "Babək deyən bir cüt qolun
eşqinə", "Xətayinin başladığı ulu
yolun eşqinə", "...Turan adlı acunun eşqinə"
və başqa bu kimi tərkiblərdən
istifadə edirsiniz. "Ömür deməm ömürə",
"Ömür dedim ölümə!" deyə poetik
manifestinizi elan
edirsiniz.
Bu gün,
əlbət, bir gün
olanlar olmayacaq,
olmayanlar olacaq.
Nə qurşun atdıq bir kəsə,
nə qurşun atdılar ölək:
ölüm demə
ölümə,
yol yoxsa
cavan ölümə.
Onsuz da
olanlar olmayacaq,
olmayanlar olacaq.
Nə qurşun atdılar ölək,
nə qurşun atdıq bir kəsə:
Ömür dedim ölümə,
özüm dedim özümə.
Bütün ölümlər
ölümə aparır.
Baxma, hər ölünü bir qoşun aparır,
kim dünyadan nə götürür?
Qoy desinlər, bir şair
dünyadan qurşun
aparır.
"Bu elitar mədəniyyət"
xüsusi qabiliyyəti
olan və maariflənmiş azlıq
üçündür" deyən bir Avropa kulturoloqundan fərqli olaraq, böyük italyan filosofu və tarixçisi Benedetto Kroçe "İnsanın işığa
doğru uzanan fasiləsiz yolu" kimi qiymətləndirir və əlavə edir ki: "poeziya kainatın vəznini (ritmini) duymaqdırsa, fikir onu sistemə salmaqdır".
Əkbər Qoşalının qoşmaları,
gəraylıları, təcnisləri
də şairin geniş dünyagörüşünün,
həyat müşahidələrinin
nəticəsi kimi qiymətlidir. Şeirin dili
rəvandı, ağızda
saitlər samitlərə
qarışmır, həcmcə
qısa və yaddaqalandı.
"Ömrüm uzun çəkmədi,
kasıb gülüşü
kimi"
"Qızlar yanmı çəkdi yanaqların,
-
biz niyə əyilib əlindən öpdük?!"
"Bir göz var,
istədim baxım yaşayım,
qoydular üz-üzə
baxtımnan məni".
"Nə iş görürəm, soruşma,
işim özümlə
davadı".
"Alnımı oxuyammadım,
alnı belə qırışammı?!"
Müxtəlif şeirlərdən götürdüyüm
uzun-qısa bu misralar mənə bol məhsul gətirmiş ağaclarda
bəhrəsinin ağırlığından
əyilən nazik budaqları xatırladır.
Əkbərin göz açıb yaşadığı mühit
- Tovuz tərəflər
həmişə saz-söz
sahibləri ilə məşhur olmuş, seçilmişdir. İndi də belədir.
Mülkülü şair Həsən
kişini mən yaxşı tanıyırdım.
Bizim Vağzal Poyluda meşəbəyi işləyirdi.
Onun sazı, şeiri, sözü həmişə
məni heyran etmişdi. Sonralar Mikayıl Azaflı, Şəmşad Rza, Məstan Əliyev, Məmməd İsmayıl,
Zirəddin Qafarlı,
Məzahir Hüseynzadə
kimilər şerimizi-sözümüzü
şərəfləndirdi.
Belə bir tarixi şeir-sənət
ocağında görünmək
özü istedaddır
(təkcə istedadmı?). Gəraylılarının birində şair həyatın ziddiyyətlərini,
qaranlıq döngələrini
görür, göstərir
və şükr eləyir. Çünki
müəllif inanır
və inandırır
ki, insan, onun gözəgörünməyən
gücü yenilməzdir.
Şeirlərin əsas leytmotivi məhək daşı, müəllifin ad verdiyi
"Ürək daşı"
məhz budur.
Bu əbədiyyəti şair eşqlə, qürurla qələmə
alır və yanılmır.
Dizim yerə gələn vaxtı
güc gələn qeyrətə şükür.
Nur üzə hər gün təzədən
yaranan heyrətə şükür.
Yaxınları uzaq bildik,
uzaqları sazaq bildik.
Ölən öldü də,
bilmədik,
doğulan Mehmete şükür.
Ömür - durmur, axarında,
ölüm - bəlkə
də yaxında.
Danışmağa söz qalıbsa,
şairə və şeirə şükür.
Hörmətli qələm dostum,
bənzərsiz şeirlərində
müşahidə etdiyim
bir yaradıcılıq
sirrini də (sirr demək mümkünsə) yeri gəlmişkən qeyd etmək istərdim: şair istifadə etdiyi bir ədəbi
növ və janrda,
müxtəlif növ və janrların elementlərini işlədir.
Beləliklə də, ifadə
etmək istədiyi poetik ümumiləşdirmələrə
nail olur.
Təbiidir ki, söhbət
sənətkardan gedirsə,
o heç vaxt fəlsəfi-estetik cərəyanların
məhdud çərçivəsinə
sığa bilməz,
əksinə, özüylə
yeni bir fəlsəfi dünyagörüş,
ədəbi növ və janr, üslub,
yeni təfəkkür
tərzi və sairə gətirir.
Bəzən özü
bütöv bir ədəbi-
fəlsəfi mərhələyə
çevrilir.
Yeni üfüqlər!
Nəriman HƏSƏNZADƏ
Xalq şairi
Olaylar.- 2023.- 27 yanvar-2 fevral.- S.13.