Ruhun səsi Vətən deyir “Vətən”də
Haradan başlanır Vətən? Şah Xətainin dilimizi ana dili elan
etdiyi o ilk fərmandanmı, bir əsgərin tozlu çəkməsi ilə
ayaq basdığı
yerdənmi? Bəlkə
bu başlanğıc
Arazın sularına qarışıb daim axır? Mavi səma ilə mavi sular arasında ürkmədən qanad çırpan kiçik bir quşdan, ya elə Xəzərin
sahilindəki xırda
bir daşdan başlanır vətən?
Bir şəhid məzarından, ya onun başsız qalan evinin başında
dalğalanan bayraqdan? Haradan, haradan başlanır Vətən?
Bəlkə bu başlanğıcdır bizim
vətən sevgimizin barometri? Bəlkə bu başlanğıcı
dəqiq müəyyən
etdiyimiz zaman başlayır o böyük
EŞQ... İstinad nöqtəsini
tapdığımız zaman,
daşıdığımız yükün böyüklüyü
bizi qorxutmaz, güc verər, bəlkə...
Doğrudur, bu vətənin susuz vadiləri də, bol sulu çayları da, daşı da, torpağı da hər qarışı ilə bizimdir,duman-sis başına çökdükcə zirvələri görünməz olan dağlar da. Amma o dağların bütünü bizimdirsə, bəlkə elə o görünməz zirvədən başlanır VƏTƏN...
Bir də şairlər var, qələminin ucundan yola çıxan, oxucusunu bütün qəlbinin ritminə kökləyən şairlər... Bəlkə onlar üçün də vətən elə o qələmin ucundan başlayıb üfüqlərə qədər uzanır...
Ramiz Qusarçaylının "vətən",- deyə başlayan bütün misraları mənə rəngarəng fikirlər təlqin edir. Onun şeirlərini oxuyanda anlayırsan ki, bir insanın başının üstündə dalğalanan bayrağı varsa, vətən elə o bayraqdan, onun müqəddəs kölgəsindən başlayır. "Çəkəcəyəm gözümə kölgən düşən torpağı",- deyən, "Azərbaycan bayrağı" şeiri ilə çağdaş Azərbaycan vətənpərvərlik mövzulu poeziyasının bayraqdarına çevrilən Ramiz Qusarçaylının ilk şeirlərindən başlayaraq bu gün yazdıqlarına kimi bütün yaradıcılığı boyu həsrət,sevgi yollarında çəkdiyi iztirablar, könül həmdəmini aramaqdan doğan üzüntünün paralelində hər zaman vətən sevgisinin də dilləndirilməsi poetik ruhunun saflığını ifadə edir. Bu cəhət şairin xalq mənəviyyatının, milli həyatın mahir bilicisi, müdrik bir qələm sahibi kimi inkişaf edib formalaşmasına zəmin yaratmışdır. Bu sağlam zəminin üzərində "Çörəyim daşdan çıxır" (1989), "Ömür qapıları" (1999), "Bir çiçək axşamı"(2005), "Nə gözəldi yolun, Allah" (2010), "Almalı kitab" (2012), "Gedəsən dünyanın axırınacan" (2017), "Sevgidi dünyaya qəsdim" (2020), "Vətən" (2022) kitabları yarandı.
İlk misrasından son misrasına kimi vətən sevgisi ilə cilalanmış "Vətən" poeması Ramiz Qusarçaylının müstəqillik dönəminin ilk zamanlarından bu günə kimi qəlbində naxışlanan, sözə çevrilən, qəlb atəşi ilə yoğrulan bir əsəridir. Müstəqillik dövrü şairin istər yaradıcılıq bioqrafiyasında, istərsə də ümumən tale kitabında çeşidli qəmli məqamların yer alması ilə müşaiyət olunur. Bunu şairin: "Davam nə can davasıdı, Nə də yorğan davasıdı, Azərbaycan davasıdı, Ayrı dava mənlik deyil",- deyə təqdim etdiyi düşüncə müstəvisində cəm olunan əsərlərindən çıxış edərək inamla söyləyə bilərik. Xalqının keşməkeşli tale yolunun ağrılarını sinəsinə çəkən şairin əsərlərində milli özünüifadə pafosunun özəl forma təzahürü sənətkarlıq axtarışlarının uğurlarından soraq verir. "Vətən" poemasında incələnən milli əxlaq, tarixi-etnik yaddaş, milli özünüdərk kimi konseptual məna daşıyıcıları milli xarakteri birbaşa özündə ehtiva edir. Ramiz Qusarçaylı dərin erudisiyalı sənətkar olaraq milli-tarixi kimlik mövzusunu bədii düşüncə predmetinə çevirərkən, təbii ki,özünəxas ədəbi-estetik biçimlərini də ortaya qoymuş olur. Tarixi mövzulu əsər yazmağın çətinlikləri, əlbəttə ki, vardır. Yüzilliklər öncə baş vermiş,indi isə cansız olan keçmişə can vermək üçün böyük istək, enerji, bir o qədər də istedad tələb olunur.
Dövlət və dövlətçiliyin ön planda verildiyi poema şairin vətən sevgisi ilə əqidə möhkəmliyini özündə birləşdirən, onun müqəddəs amalının ifadəçisinə çevrilmiş bir əsərdir. Bəzən bir tarixçi siması, bəzən bir sərkərdə qüdrəti,bəzən də bir Türkçü xisləti ilə sözləri dilləndirmiş, qəlbini muğam üstə kökləyib haray çəkmiş vətəndaş şair Ramiz Qusarçaylı bu poemanı uğurlu araşdırmalarının və ümumiləşdirmələrinin nəticəsində ərsəyə gətirmişdir. Xalqımızın min illər boyu yaşadığı ən mühüm tarixi hadisələri; yadellilərə qarşı mübarizə, daxili savaşlar, bölünmələr, parçalanmalar, bütün bunların gətirdiyi faciələr, onların alt qatında yatan səbəbləri vətənpərvər şair bir tarixçi əzmi ilə araşdırıb xronoloji ardıcıllıqla özünəməxsus bir dillə sadalamışdır. Yazıçı Elçin yazır: "Poeziyaya qiymət vermək üçün, yalnız dil bilmək (həm də mükəmməl bilmək!) kifayət deyil. Yalnız sözləri başa düşməklə poeziyaya qiymət vermək olmaz. Poeziyanı gərək hiss edəsən, onu misralarla birlikdə yaşayasan. Bunun üçün isə, o dillə doğulmaq lazımdır. Poeziya ilə insan arasında genetik doğmalıq olmalıdır".
Təbii ki, bu fikirləri eyni zamanda həm şairə, həm də onun əsərinə tənqidi yanaşan ədəbiyyatşünasa aid etmək olar. Ramiz Qusarçaylının poeziyasının bədii siqləti və ciddiyyəti ondadır ki, milli heysiyyət, sosial ədalət duyğusu, mənəvi paklığın təntənəsinə inam onu bir müəllif olaraq heç zaman tərk etmir, o oxucusunu da buna inandırır:
Öz göyüm var,
öz mələyim,
Öz xəttim var,
öz lələyim,
Öz məzarım, öz bələyim,
Haram yuva mənlik deyil.
Bu Ramiz Qusarçaylı şerinin bədii əxlaqıdır. Ramiz Qusarçaylının poeziyası şəxsiyyətini tamamlayır və yaradıcılığı özünə bənzəyir. Onu sevdirən söz, şəxsiyyət və əməl bütövlüyüdür. Şair üçün vətən, yurd sevgisi bütün sevgilərin fövqündə dayanır. Akademik Nizami Cəfərova görə "Ramizin şeirlərinin kokü dərindir. Onu böyük şair edən bu söz adamının vətəndaşlığıdır, yəni onun hər misrasında Vətən var, vətənpərvərlik var, vətəndaşlıq var. Ramiz Qusarçaylı təpədən dırnağa şairdir, bizim milli poeziyamızın, müasir poeziyamızın klassiklərindəndir və bu adı halallıqla qazanıb".
Poemanı oxuduqda istər-istəməz belə bir düşüncəyə qapılırsan: Şair poemanı Qarabağ münaqişəsini qələmə almaq üçün başlayıb, münaqişənin köklərini araşdırarkən yüzillikləri,minillikləri adlayıb və tarixən Türkün müharibələrə, döyüşlərə sürüklənmə səbəblərinə baş vurmalı olub; hər tarixi hadisə özü ilə başqa birini çəkib yaddaşa gətirib, daha əvvəlki tarixi hadisənin nəzərdən keçirilməsinə zəmin yaradıb.Təbii ki, bunun üçün arxivlər,ensiklopediyalar, vikipediyalar, yüzlərlə yazılı və şifahi ədəbiyyat, alim və mütəxəssislərlə məsləhətləşmələr əsərin sütununu qurmaqda yardımçı olub.Nəticədə,tariximizin bütün dövrləri poemada öz əksini tapıb; Babək üsyanı,Səfəvilər İmperiyası, Şah İsmayıl Xətai və Nadir şah dönəmləri ardıcıllıqla gəlib bugünümüzün ən böyük bəlası olan torpaqlarımızın Rusiya tərəfindən işğalına kimi davam edir. Buradan düyünlər açılmağa başlayır və şair əsl araşdırma məqamına - Qarabağ münaqişəsinə doğru yol alır.
Şair poemanın əvvəlində incə ricətlə ibtidai insanın yaranışından bəhs edir, az sonra türkdilli tayfaların, ilk qədim dövlətlərin necə təşəkkül tapmasından söz açır,tarixi yenidən canlandırır, ona yeni nizam və harmoniya verir-tarixi oxucusuna ədəbiyyatdan, bədii idrakdan ötürməyə çalışır. O, tarixin dərinliklərinə qədər gedib çıxır, daxildən parçalanmağın, düşmənin məkrli siyasətinin acı nəticələrinin sözlə rəsmini çəkir:
Bu savaş, bu qovğa bitməyib hələ,
Min illər çəkərmiş dərdi bir anın.
Kiçik Midiyadan başlanır elə,
Böyük faciəsi Azərbaycanın...
Poemada Cənubi Azərbaycanın midiyalılar tərəfindən işğalı, Manna çarlığının süqutu, eramızın əvvəlindəki Atropatena, irsi hakimiyyətlərin yaranması, Azərbaycan ərazisində meydana çıxmış dövlətlər, torpaqlarımızın ərəb xilafəti tərəfindən işğalı, şirvanşahların süqutu, monqol hakimiyyəti, rus yürüşləri xronoloji ardıcıllıqla sadalamaqla şair tarixin torpaq qalaqlarının altından, saxsı qırıqlarının üstündən, yağış vurmuş, dolu döymüş daş kitabələrindən, dağların arxasındakı görünməzliklərdən, üfüqlərin alatoran rəng alaraq uzaqlaşmaqda olan xəttindən bu hadisələri çəkib gətirmiş, şerinin bir parçası edərək onlara yenidən can vermişdir.
Bütün bunları Ramiz Qusarçaylı kimi qəlbi milli təəssübkeşlik odu ilə alovlanan bir şair belə aydın və üsyankar təsvir edə bilərdi. Poemada Ramiz Qusarçaylı palitrası gözümüz önündə bütün rəng çalarları ilə belə bir mənzərə açır:
Böldü məmləkəti,
böldü min yerə
Böldü,
parçaladı müqavilələr,-
Kürəkçay,-
kələk-çay müqaviləsi,
Tükmənçay,-
türkmən-vay müqaviləsi,
Gülüstan,-
külüstan müqaviləsi...
Bölündü İrəvan,
Bakı xanlığı,
Bölündü Qarabağ,
Şəki xanlığı,
Bir yerdə görmədik iki xanlığı
Yarandı məhəllə,
səki xanlığı...
Fərdi üslubunun orijinallığı ilə seçilən Ramiz Qusarçaylı üçün şeir iç dünyasıdır-havadır, nəfəsdir. Bəzi məqamlarda da "Mən bu xalqın ərk daşıyam, Şair ərki şərə düşməz,"- deyib tarixi hadisələrə öz münasibətini də, bəzən qəzəbini,məyusluğunu da söz meydanında gizlətməmişdir. Şairin deyim tərzi,söz seçimi, ifadə zənginliyi, obrazlı və yığcam fikirləri ibrətamizdir, nədən yazır yazsın,istedadı hisslərini bədii şəklə salmağa yetərli olur.
Xalqın tarixində ağ səhifələrlə yanaşı qara səhifələr də, zəfərlərlə yanaşı məğlubiyyətlər də, mərdlik salnamələri ilə yanaşı namərdlik ləkələri də vardır. Əlbəttə,şanlı tarixi keçmişimizdən fəxrlə danışanda gözləri dolan şairin faciələrdən yazanda qəzəbdən əlində qələmi titrəyir. Və "Şənini vəsf etməyə yetər, qüdrətim yetər",- deyə vətən sevgisindən riqqətə gələn şair bəzən də "Mən səni qoruya bilmədim, Vətən..." - deyib göz yaşını içinə axıdır...
Tarixin dolaşıq yolları üstə,
Səni sata-sata uduzdum,Vətən.
Babəkin kəsilmiş qolları üstə
Səni Səhl Sumbata uduzdum,Vətən,-
misraları bir daha onu göstərir ki, tarixi bütün keşməkeşi ilə onun yaddaşına həkk olunub. Zəfəri görəndə məğlubiyyəti, məğlubiyyəti görəndə zəfəri unutmayan şair keçmişi unutmamağı tövsiyə edir. O, sövq-təbii ilə anlayır və oxucusuna da bildirir ki, unutsaq, bu faciələr təkrar başımıza gətiriləcək...Tarixi keçmişi unutmamağın yolu isə vətən sevgisindən keçir:
Vətənsiz misralar alaq otudu,
Çiçəkdi, tikandı,
bilinən deyil.
Şairin
ürəyi qara qutudu
Yansa da yaddaşı silinən deyil.
Azərbaycanın ikiyə bölünməsi,
təbii ki, illərdir
ki, hər bir azərbaycanlının ən
yaralı yeridir, zaman-zaman
Araz çayı boyunca vətənimizin parçalanması vətəndaş
poeziyamızın baş
mövzusu olub. Ramiz Qusarçaylıda bu qara hadisə kədərli və təsirli notlarla, ustalıqla ortaya qoyulur:
Mən
ha deyim, Vətən birdi,
İkidi
Araz dilində,-
misralarında şairin kövrəkləşən
nisgili görünür.
"Çarın rusiyası, rusun çarları, Parçala, hökm sür, əsas şüarı",- deyə
rusların müxtəlif
dövrlərdə başımıza
gətirilən fəlakətlərlə
birbaşa əlaqəsindən
tez-tez söz açır şair. Tarixi yaddaşımızdan
heç vaxt silinməyəcək ən
qara səhifələr
sırasında 1918-ci il qırğınları
da yer tutur. Tarixdən bildiyimiz həqiqətləri bir də Ramiz Qusarçaylı
şerinin dilindən eşidirik; rusların himayəsi ilə torpaqlarımızda yerləşdirilən
ermənilər onlardan
dəstək alıb
o torpaqlara sahib çıxıblar,
ərazilərini genişləndirməklə
xalqımızı qətliamlara
məruz qoyublar. Daşnak-bolşevik qırğınlarının
törədildiyi məkanlardan
biri də elə şairin ana vətəni olan Qubadır. Poemanın tarixin bu qaranlıq
səhifəsinə də
işıq salan hissəsində yazılıb:
Qubada erməni
soyqırımları,
Bakıda erməni
soyqırımları,
Şəkidə erməni
soyqırımları,
Vanda, İrəvanda,
Üç Müədzində,
Salyanda erməni
soyqırımları,
Hər yanda erməni soyqırımları,
Qırğınlar dalınca
qırğın gəlirdi,
Soyğunlar dalınca
soyğun gəlirdi,
Vətən can verirdi
yad əllərində,
Yadların əzazil
əməllərində...
Bu sətirləri
oxuduqca qan gölünə dönmüş
viranə yurdumun qanına qəltan edilmiş insanı canlanır. Ruhumuzun didilib didərgin salındığı o müsibətləri unutmağımız
Qarabağ fəlakətinin
təzələnməsinə səbəb oldu. Şair ta daş dövründə,dünyanın
ilk yaranışına
kimi getməyə məcbur edən də budur: tariximizi unutmayaq. Çünki unutduqca fəlakətlər qaçılmaz
olur, təkrar-təkrar başımıza gətirilir. Şair ilmə-ilmə tarixi toxuyub bu günə gətirib çıxarır.
Nəhayət,Qarabağ probleminin
yaranmasından, torpaqlarımızın
30 illik işğalı
dövründən söz
açır, bu tarixi faciənin üstündə xüsusi dayanır. Onu daha təfərrrüatlı qələmə
alır. Poemanı yazmağa başlayanda şairin qəlbində bir nisgili,qübar edən vətən yarası vardı. O zamanlar nəinki zəfərdən, heç
müharibədən danışmaq
olmazdı. İctimai-tarixi
dönəmin gerçək
axarının daxilində
cəmiyyət yetgililərinin
davranış və rəftarlarının şairə
könül ağrıları
gətirməsi bu kontekstdə təbii boyalarla işlənib. Bu
da həqiqətdir ki, insan
məğlub olunca tükənməz,
məğlubiyyətini qəbul
edib mübarizədən
əl çəkincə tükənər.
Şairin isə hələ deyilməmiş
sözü var idi. Bir
zamanlar, "Düşməndən
dərs yükü alıb, Dərdinə daldığım Vətən, Qarabağda
"2" alıb, Sinifdə
qaldığım Vətən"
("Bu qurban olduğum
Vətən" şeirindən),-
desə də, xarakterindəki dönməzlik
ovqatı, əzm və iradə möhkəmliyi onu qorxunun qaranlığından vətən sevgisinin işığına
doğru yolçu edirdi. O, poemanı bu ağrıyla,bu nisgillə bitirə bilmirdi. Hey yazmaqda davam edirdi.
2020-ci ilin sentyabrında həzin bir səssizlikdən ümid şəfəqləri parladı və 44 günlük Vətən müharibəsinin başlanmasının
bütün məmləkətdə
toy-bayram kimi qeyd olunduğu o sətirlər əsərə
gəldi. Daha doğrusu, həyatımızda
müdhiş bir dönəm başladı,
bu isə əsərin ümumi ab-havasını da dəyişdi.
İnsanlar oğullarını
qan-qadaya, ölümə
toy-büsatla, qurbanlar
kəsərək yola
salanda bütün dünya məəttəl
qalmışdı. Bu şadyanalıq
bizim xalq olaraq qan hərisliyimizdən
irəli gəlmirdi, bu tapdanmış, illərlə ayaqlar altında sürünən
mənliyimizin xilasına
sevinməyimizin əlaməti
idi:
Bir vaxt qucaqlarda çıxan körpələr
İndi Qarabağa
tank üstdə gəldi,-
deyən
şair, sanki, yaxın keçmişdə
gözümüzün qabağında
baş verənləri,
30 illik bir tarixi bu iki
misranın içərisinə
yerləşdirməyə çalışıb.
Tərtər Qarabağın Naqasakisi,
Ağdam
Qarabağın Xirosiması,-
misraları ilə Birinci Qarabağ müharibəsində
itirdiyimiz yurd-yerlərinin
ağrı-acısını,həsrət
və kədərimizi
qələmə alan şair ürək çırpıntılarını
el-obanın dərdinə
qatıb poemada misra-misra, sətir-sətir "göyərdib":
Şəhərlər xaraba, küçələr
viran,
Ev kimin evidi, tanımaq
olmur.
Üzünü gizləyir utandığından,
Ot basan yolları qınamaq olmur,-
deyir söz yükü də ruhunun yükü qədər ağır olan şair. Poemanın Qarabağ qırğınlarının
qələmə alındığı
hissə,sanki,qan rəngindədir.
Bu tarixi torpaqlarımızda
axan minlərlə gəncin qaraca torpağa səpəlnmiş
al qanıdır. O qan
ki, şəhidimin bağrından
fışqırdı, qazimizin
yarasından sızdı,
torpağa qarışdı.
Sonu zəfərlə
bitən o günləri xatırladıqca
biz o al rəngi təkrar
aldıq alnımıza
sürtdük, alın
yazısı oldu, qəlbimizə götürdük
şəhid yarası
oldu, bayrağımıza köçürtdük
ömür yazımız,
tale payımız oldu.
Vətən oldu, can oldu, candan irəli
Azərbaycan oldu!
Şair
Vətən müharibəsi
günlərində oğlu,
qardaşı, nişanlısı,
həyat yoldaşı
şəhid olan anaların, qızların,
gəlinlərin dözümünü, qətiyyətini,
yurd sevgisini olduqca həyati, inandırıcı boyalarla
təsvir edir:
Tabutu xonçayla qarşılayırdı,
Xonçaya qırmızı bağlayan
ana.
Qucub tabutunu şəhid oğlunun
Oynaya-oynaya ağlayan ana.
Dinləyirdi hər gün telefonunda
Səsindən savaşı yaşayan
qadın.
Həyat
yoldaşının cənazəsini,
Qürurla çiynində daşıyan
qadın.
Şəhidlik qəhrəmanın ölümü
deyildi, ölümün
qəhrəmanlığı idi! 44 gündə o qədər qan töküldü ki,ölüm
belə yoruldu və o zaman zəfər zirvəyə yol aldı, yorğun əsgərin dizlərinə
taqət, qara xəbər alan anaların ürəyinə
səbr doldu, qələbəmiz zəfər
oldu:
Bayraq ən ucaya, Şuşaya qondu,
Dərddən yuxalandı, incəldi
Vətən!
Bayrağın kölgəsi hara toxundu
Ay-ay, ulduz-ulduz dincəldi, Vətən!
Məğlubiyyətlər qələbələrə
kökləyirsə,uğursuzluqlar uğur aşılayırsa, demək, yaşamağa dəyərmiş.
Ən əsası, bu gün Şuşada
Azərbaycan bayrağı
dalğalanırsa, demək,
arzuların bir çin olma ehtimalı daha yüksəkmiş. İkinci
Qarabağ müharibəsi
başlayandan Bakıya
durmadan axın edən dünya mediya nümayəndələrinin
çarpaz suallarına
Ali Baş Komandanın diplomatik cavablar verməsini qürurla xatırlayıb
-
Bizə
dərs keçməyə
göndərilənlər,
Dərs
alıb evinə qayıdırdılar-
deyən
şair dünyanın
bu qələbəni qəbul etməkdən başqa çarəsinin olmadığına
da işarə
edən misralarda belə yazırdı:
Haqqın diqtəsiylə
hesablaşırdı,-
Zamanın hökmüylə
barışırdılar,
Vətənin Qarabağ
qələbəsinə
Könülsüz-könülsüz alışırdılar...
Şair
bütöv bir məmləkətin layiq olduğu zəfərini hər bir vətən
övladı kimi özünün zəfəri
adlandırır və
"Axır ki, mənim
də zəfərim gəldi, Mənim də Qələbə əsərim gəldi",-
deyərək "Vətən"
poemasını özünün
qələbə əsəri
adlandırır. Bu sevinc
min illərlə qədim
tarixə malik olan bir məmləkətin hər qonşusunda bir parçası əsir qalan torpaqlarının geri qaytarılması idi:
Hər qazi bir qaladı,
-
Bir qələbə örnəyi,
Şəhid-şəhid ovundu
Bu torpağın göynəyi,
Göydə mələklər öpdü
Neçə qanlı köynəyi,
Bu müqəddəs nura bax,
Gözün aydın, Qarabağ!
Şairin
ilmə-ilmə tarixi toxuyub bugünə gətirib çıxardığı,
rəngbərəng boyalarla
naxışlandırdığı sənət əsərini
44 günlük zəfərimizlə
tamamlaması taleyin cilvəsidir. Əlbəttə
ki,şair poemada parçalanan, yadelli zülmü altında inləyən, müharibə və soyqırımları ilə
insanlarını itirən,
şəhərləri, kəndləri
dağıdılıb viran
qoyulan, zəkalıları
repressiyalara, sürgünlərə
məruz qalan bir xalqın tarixini göz yaşı ilə nəql etməklə qəm-kədər ovqatı
yaradaraq insanlığı
hey düşünməyə, səhvləri görməyə
vadar edir, amma sonda əzmlə,
mətanətlə silaha
sarılıb dünya
güclərinə meydan
oxuyaraq düşmənə
qan udduran, onu geri oturdan
bir xalq olmağımızı nikbin
notlarla dilləndirir.
Bu da poemanın təsir
gücünü maksimal
dərəcədə artırır:
Səni qazi-qazi
qaytardım, Vətən,
Qəhrəman-qəhrəman qaytardım
səni.
Səni şəhid-şəhid
qaytardım, Vətən,
Cana can, qana qan qaytardım səni,-
misraları bir üvertüranın son akkordları kimi səslənir. Lakin şairin arzuları bitib-tükənmək bilmir, o məmləkətin yeni erasının başlandığını elan edir. Şairin amalı ülvi əzəmətlə doludur:
İndi bu Vətənin hər yeri bizim,
Bura doğumluyuq,
bura bağlıyıq.
İndi bir adı var hər birimizin
İndi hər birimiz Qarabağlıyıq!
Hələ qarşımızda min-min uğur var,
Mehri,
Dərələyəz,
Həm Zəngəzur var!-
deyərək sanki bu günümüzdən -" Qərbi Azərbaycana qayıdış" hərəkatımızdan söz açır. Xalqımızın milli kimliyinin manifesti kimi yazılmış, həm də şairin yaradıcılıq tərcümeyi-halına, bədii pasportuna çevrilmiş "Vətən" poeması təqribən 30 illik bir axtarışın nəticəsində ərsəyə gəlib. Təbii ki, bu 30 ilin böyük bir qismi vətən tarixinin araşdırılmasına həsr edilmişdir. Hələ erkən yeniyetmə çağlarında ilk şeirlərini Osman Sarıvəllinin xeyir-duasını alaraq araya-ərsəyə gətirən şair çağdaş poeziyamızda vətənpərvərlik mövzusunda olan şeirləri ilə öncül yerlərdən birini tutur. Geniş diapazona malik yaradıcılığının sorağı vətənin sərhədlərini aşan Ramiz Qusarçaylı "Vətən" poemasına görə 2021-ci ildə İstanbul şəhərində təşkil edilən "Türkcənin 14-cü Uluslararası şeir şöləni" adlı beynəlxalq miqyaslı tədbirdə "Ziya Paşa Büyük Ödülü"nə, 2022-ci ildə Bakıda Əhməd Cavad mükafatına layiq görülmüşdür.
Müharibə bu poemanın elə ilk sətirlərindən başlamışdı. Şair tarixini də azadlığı qədər sevdiyi Azərbaycanına "Vətən" poemasını ərməğan etmək üçün illər öncə ilk növbədə öz üzərindən süstlüyü, ruhundan küskünlüyü atıb psixoloji ovqatının müxtəlif çalarlarını şeirdə təzahür etdirib ilk addımda ən vacib və uca yüksəkliyi-ruh yüksəkliyini fəth etmişdi. Bu böyük ruh sayəsində şair öz gücünün potensialını süngüyə çevirib millətin tarixi ucalığından doğan bədii ucalığı yarada bildi. Böyük Zəfərin təntənəsinə vətəndə "Vətən"i yaratmaq şərəfi isə şairin qismətinə düşən ən böyük mükafatıdır.
Məhrux Dövlətzadə
Filologiya üzrə fəlsəfə doktoru,
ADPU-nun filologiya fakültəsinin
müəllimi
Olaylar.-
2024.- 11-17 oktyabr, ¹35.- S.17-18.