Milli manqurtlar daha təhlükəlidir- Sayman Aruz
Sayman
Aruz: "Bizim dərimiz də bizsizdir, paltarımız da
bizsizdir, təfəkkürümüz də bizsizdir, vətənimiz
də bizsizdir. Biz tamam başqa bir yerdə qərib
qalmışıq."
"Olaylar"ın AMEA Nizami Gəncəvi adına
Ədəbiyyat İnstitutunun Ədəbi tənqid şöbəsinin
aparıcı elmi işçisi fil.f.d., dosent Elnarə Qaragözovanın
moderatorluğu ilə
"Ədəbiyyat söhbətləri" layihəsinin
qonağı şair, yazıçı, AYB Güney Azərbaycan Şöbəsinin
rəhbəri, AYB sədrinin müşaviri Sayman Aruzdur.
E.Q. -
Sayman Aruz qələmini hər üç ədəbi
növdə sınasa da, ədəbiyyata məhz şair kimi gəlib.
Söhbətimizə elə ilk şeirinizin yazılma
tarixçəsi ilə başlayaq.
S.A. -
İlk şeirim bahar ilə bağlı idi. Deməli, məktəbdə
bizə tapşırdılar ki, baharla bağlı bir inşa
yazın. Mən də evə gəldim, həyətimizdəki bir gilas ağacı haqqında sərbəst
şeir kimi bir inşa yazdım. Apardım, müəllim dedi
ki, bu inşa deyil ki, bu şeirdir. Üçüncü sinifdə
oxuyurdum. Yəni, gözümü açandan şeir ilə böyümüşəm.
Hətta uşaqlıqdan ən böyük arzum olub ki,
tanınmış bir yazıçı, şair olum. Bu uşaqlıq arzum gerçəkləşdi.
Doğru deyirlər ki, insan hansı niyyəti edirsə,
hansı niyyətə uyğun çalışırsa, ona da
çatır. Amma bu
arzularınız istedadınızın əsasında
olsa daha yaxşı olur, daha səmərəli olur. Mən
gözümü açandan bir xətt üzrə inkişaf
eləmişəm. Yəni, uşaqkən şair idim, indi də
şairəm.
E.Q. -
Sizin nəsr əsərləriniz də var. Sayman Aruz üçün poeziya, yaxud nəsr
janr olaraq nəyi ifadə edir? Hansında Sayman Aruz daha
çox özü ola bilir?
S.A. - Təbii
ki, mən şairəm və şeirlərim nəsrdən kəmiyyətcə
daha üstündür. Amma belə
hesab edirəm ki, şeir mənim, Mövlana demiş, daxili
hisslərim və şəxsi arzularım, dərdlərim,
sevinclərimdir. Amma nəsr mənim məsuliyyətimdir. Yəni, nəsrimdə
cəmiyyətə qarşı özəl bir məsuliyyət
də hiss edirəm. Poeziyada şair kimi, arif kimi
çıxış edirəm, amma nəsrdə həm də
bir filosof kimi, bir siyasətçi kimi mövqeyimi bildirirəm.
E.Q. -
"Paltarlarım adamsızdır" - Sizin
kitabınızın adıdır.
S.A. - Bilirsiniz,
biz Cənubi Azərbaycanda elə bir qaranlıq və ziddiyyətli
cəmiyyətdə böyüdük ki...
Daşıdığın milli kimlik sənin deyil. Milli
kimliyini də istəmirlər ki, öyrənəsən. Hətta
geydiyin paltar da sənin deyil. Mən, məsələn, Cənubi
Azərbaycanın ən milli şəhəri olan Sulduz şəhərində
dünyaya gəlmişəm. Tanıyanlar bilir ki, Sulduz Azərbaycanın,
həqiqətən, qapısıdır və qəhrəman
şəhərdir. Amma təsəvvür edin ki,
yadımdadır, orta məktəbi bitirəndə heç
bilmirdim ki, babalarım hansı paltarları geyib. Bir gün bir
toy məclisi idi, milli paltarımızı göstərdilər
ki, bu milli paltarlar bizimdir. Dedim ki, bu milli paltar haradan gəldi,
necə oldu? Dedilər ki, bu bizim milli paltarımızdır,
biz bundan sonra istəyirik milli məsələləri yayaq, təbliğ
edək. Düzdür, ondan qabaq biz ana dili və tariximiz üzərində
çalışırdıq, amma milli paltarımızı
tapa bilmirdik. Doğrudan da yox idi. Orada gördüm ki,
doğrudan da o paltarlar adamsızdırlar. Yəni, bu gün
bizim geydiyimiz paltarlar bizim deyil. Əsl
paltarlarımızın, əsas paltarlarımızın
içində biz yoxuq. O kitabın adı, bax, odur. Bizim dərimiz də bizsizdir,
paltarımız da bizsizdir, təfəkkürümüz də
bizsizdir, vətənimiz də bizsizdir. Biz tamam başqa bir yerdə
qərib qalmışıq. Rəhmətlik Kərim Məşrutəçi
var idi Cənub Azərbaycanda. Onun bir şeiri var, deyir ki,
"bir gövərçin kimi dənsizləmişəm,
bülbüləm, bağda çəmənsizləmişəm".
Öz diyarında vətənsiz olsan, paltarın da adamsız
olur.
E.Q. -
Sizin "Eləsinlər" şeirinizi çox bəyəndim.
Şeirdə Babək, Yusif, Bülbül, Nuh kimi obrazları
mifləşdirən, arxetipləşdirən həyat dönəmlərini
bir cümlə ilə verirsiniz və növbəti cümlədə Sayman Aruz bir xəbərdar olaraq
keçir, sanki bütün tarixi dönəmlərin
öngörücüsü kimi çıxış edir. Bax, bu şeirdəki Sayman Aruzun
obrazı mənə çox maraqlıdır. Yəni
şeirinizdəki bu bədii üsul hansı missiyanı yerinə
yetirir?
S.A. - Bilirsiniz, mən doğrudan da hər
şeyin əvvəlini də bilirəm, sonrasını da. Vaxt var idi,
saçımızı, saqqalımızı uzadıb xanəgəhlərdə
səmazənlik edib setar
çalardıq. Gözümü açandan Mövlanaya, Şəmsə yetmiş bir adam
olmuşam. İndiki gördüyünüz Sayman əsl Sayman
deyil, Saymanın özü deyil. Tamam fərqlidir, arada
heç özüm-özümü tanımıram. Mən
hara, bura hara, mən hardayan, nə edirəm?
E.Q. -
Siz düşünürsünüz ki, sizin ruhunuz bu dövrə
aid deyil?
S.A. - Yox,
yox, Sayman ümumiyyətlə,
indi bu gördüyünüz Sayman deyildi. Mənim ruhum
tamam fərqli bir ruh idi. Və həyatın gerçəkləri
məni elə bir vəziyyətə saldı ki... İndi hərdən
küsürəm, hərdən özümə çəkilirəm.
Çünki cəmiyyətdə gördüyüm bəzi mənfi xüsusiyyətlər
mənim kimi adamlara daha çox təsir edir. Bəlkə cəmiyyət
onu o qədər də vecinə almır. Amma mən ki, bu millətin
kökünü özümdə daşıyıram, onun bəzi
mənfi məqamlara vardığını görəndə
yanıb yaxılıram.
E.Q. -
Qloballaşmanın gətirdiyi fəsadlardır bu mənfi məqamlar.
S.A. -
Qloballaşma mənim gözümdə sadəcə olaraq
nadanlıqdır. Qloballaşmanın mənası yoxdur ki.
Qloballaşmanın ancaq iqtisadiyyatda mənası var. Mənəviyyatda
mənası yoxdur.
E.Q. -
"Bir xalqın manifesti" romanı. Bu əsərdə nələri
dediniz, nələri deyə bilmədiniz? Və Mir Cəlal
Paşayevin "Bir gəncin manifesti" əsəri ilə
bir bağ varmı?
S.A. -
Bilirsiniz, bir gənc böyüdü və bir millətə
çevrildi. Mən Mir Cəlal müəllimlə
bağlı bir neçə veriliş hazırlamışam.
Hər bir verilişdə də elə bu sözü başqa
formada təkrar eləmişəm. Gənclər millətləşir,
deyilmi? Bu gün Qarabağı həmin gənclərin
hesabına azad etdik. Deməli, məhz gəncdir ki, milləti
yaradır və yaxud milləti dağıdır. Mən deyirəm
ki, ey Mir Cəlal müəllim,
Bahar kimi o gənclərin biri də mən idim. Mən Bahar
kimi üşüdüm,
qorxdum, narahat oldum, təhlükəyə düşdüm,
amma Bahar kimi həm də gül açdım. Mən itirmədim
kökümü. Mən "Bir xalqın manifesti"ni ona
görə yazdım. Gözümü açandan bu yolda
vuruşub gəlmişəm, fars mənim qabağımı kəsə
bilməyib, rus qabağımı kəsə bilməyib, amma
öz millətim elə qabağımı kəsib ki... Milli
manqurtlar daha təhlükəlidir. Öz millətimdən
olanlar elə qabağımı kəsib ki, deyir yuxarı
baxırsan bığdır, aşağı baxırsan saqqal.
Nə doğrayıb, kəsib üstündən keçə
bilirsən, nə də dözə bilirsən. Bayaq "Eləsinlər"
şeirimdən danışdıq. Mən özümü yeri
gəlmişkən Yusif kimi görürəm. Bax,
dırnaqarası öz qardaşlarım məni quyulara atıblar. O quyulardan
məni tanımadığım adamlar çıxarıblar.
Mikayıl Müşfiqi, Əhməd bəy Ağaoğlunu,
Firudin bəy Köçərlini manqurtlar məhv etmədimi?
E.Q. -
Amma tarixin qalibi onlar oldular.
S.A. - Hə,
ölüb gedəndən sonra qalib oldular. Və kimlərsə
onların hekayətinin üzərində, həyat tərzininin
üzərində gəlib pul qazanır. O da var. Amma rəhmətlik
Qabilin də bir sözü var axı. Xalq şairimiz deyib ki,
sağlığında qiymət verin insanlara.
E.Q. -
Belə bir misranız var:
"Şəhidə oxşayırlar gənclərimiz
güləndə". Yəni, gənclərimizin
alınlarına yazılıb ki, siz bu Vətənin
bütövlüyü missiyasını yerinə yetirməlisiniz.
S.A. -
"Şəhidlərin qanı ilə lalə bitib Vətəndə,
Şəhidə oxşayırlar gənclərimiz güləndə".
Bu şeir bizim gənclərimizin tariximizdəki roludur, yəni
siz dediyiniz məqamdır, Qarabağ
məqamıdır, Zəngəzur məqamıdır, Cənubi
Azərbaycan məqamıdır.
E.Q. - Vətənin
bütövlüyünün qorunması üçün biz
gənclərimizi bütün yad təsirlərdən
qorumalıyıq. Onları necə milli kökə sadiq
böyütməklə yanaşı gəncliyin passionar
enerjisindən necə düzgün istifadə edək?
S.A. -
Milli dövlətimizi, milli cəmiyyətimizi
yaratmışıq. Həmin o gənclərə, milli gənclərə,
milli təfəkkürlü insanlara fürsət verək, gəlsin
özünü göstərsin.
E.Q. -
Siz həm də TV-də
"Körpü" verilişinin aparıcısı və
ideya müəllifisiniz. "Körpü" həm Cənubi
Azərbaycanla Şimali Azərbaycan arasında, həm də nəsillər
arasında körpüdür. Siz o veriliş vasitəsilə
bir vətənpərvər, bir ziyalı kimi öz niyyətinizə
nail ola bilirsinizmi? Yaratdığınız körpülər
gələcəyimizə nə vəd edir?
S.A. -
"Körpü" verilişi Azərbaycan teleməkanında
böyük bir tarix yazdı. Çünki hələ tarixdə
olmamışdı ki, Azərbaycan dövlət
televiziyasında Cənubi Azərbaycan məsələsi bu qədər,
hətta düşmənlərimizi şapalaqlayacaq dərəcədə
qabardılsın. Xudafərin körpüsünün kənarından hazırlansın
bir veriliş, bütün Azərbaycanın
tanınmış şəxsiyyətləri, millət vəkilləri,
akademikləri, yazıçıları, alimləri oraya
aparılsın və oradan Cənubi Azərbaycanın haqq səsi dünyaya duyurulsun.
Bundan
ciddi bir addım Azərbaycan tarixində olmayıb.
Mümkün deyil. Heç bundan sonra da olmayacaq. Mən sizə
bir detal deyim. Mən dövlət televiziyasında bu
verilişi başlayanda, İran adını çəkəndə
çox adam diksinirdi ki, birdən yanlışa yol verərəm,
siyasi səhv olar. "Körpü"dən sonra
açılışdılar,
Cənubi Azərbaycanın milli varlığını
qorumaq naminə fikirlərini cəsarətlə bildirməyə başladılar. Mən
böyük bir meydan açdım cəmiyyətin
qarşısında. "Körpü" böyük
tabuları, mən deyərdim, parça-parça etdi.
E.Q.- Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasında Cənubi
Azərbaycan ədəbiyyatı öyrənilir, tədqiqatlar
aparılır, bu sahədə tanınmış alimlərimiz
var. Amma mən o mühitin içindən gələn adamdan bəzi
məqamları eşitmək, öyrənmək istəyirəm.
S.A. -
Orada yazılı ədəbiyyat əski əlifbada
yazıldığından bu tərəflə ədəbi əlaqə
çox çətin alınır, bir-birini birbaşa oxumaqda
problem yaranır. Və İranda əsərin çapı
üçün gərək mütləq dövlət ona
icazə versin, senzuradan keçsin.Senzuradan keçəndə
də bütün milli düşüncələrin
hamısı kənara atılır. Nəsr əsəri demək
olar ki, tək-tükdür. Olan da anlaşılmaz bir
haldadır. Ədəbiyyat əsasən şeir və
aşıq ədəbiyyatı üzərində inkişaf
edir. Şeir də axı tam olaraq ədəbiyyatın
hamısı deyil. Keçmişdə bəli, nəsr yox idi,
amma məsnəvi yazırdılar, qəsidə
yazırdılar. Ancaq bu gün bu janrlar yoxdur, uzağı qəzəl janrında
nümunələr var.
E.Q. - Mənim
üçün bir ədəbiyyatşünas kimi Cənubi
Azərbaycanın tarixi özündə qoruyan və
yaşadan şifahi xalq ədəbiyyatı nümunələri
maraqlıdır. Çünki, ədəbiyyat tarixi tərəfsiz şəkildə
ən yaxşı qoruyan mənbədir.
S.A. -
Orada aşıq ədəbiyyatı olduqca
güclüdür.Yəni, tarixi aşıq ədəbiyyatı
yaşadır. Cənubi Azərbaycanda aşıqlar da, nəqqallıq da var. Nəqqallıq
əlahiddə bir sənətdir. Və ya ravilər olub, onlar məclislərə gəlirdilər,
əhvalatlar, rəvayətlər, Babəkin Şah
İsmayılın qəhrəmanlıqlarından
danışırdılar. Hər hansı bir məkanda
qadağalar çox olanda, insanlarda həmən qadağa olunan
nəsnəyə tələbat daha da çox olur. Cənubi Azərbaycandakı
qadağalar cəmiyyətdə bir dirəniş yaratdı.
Hakimiyyət Babəkin, Şah İsmayılın əleyhinə
danışdıqca, xalq Babəki, Şah İsmayılı
bir az da çox sevdi. Cənubi
Azərbaycanlılar monqolları da sevirlər. Çünki
Türk sülaləsidir.
E.Q. -
"Postmodern azadlıq" şeirinizi oxuyanda
düşündüm ki, bu şeir elə bu günün dünyasını
simvollaşdırır. Süni intellekt, texnologiya bizi öz
arxasınca aparır, ancaq biz bilmirik ki, getdiyimiz tərəfdə
nə var, bizi nə gözləyir.
S.A. -
Əlbəttə. Beləcə, cəmiyyət məhv olur. Məsələn,
din adı, din pərdəsi adı altında cəmiyyətin
hər şeyini əlindən alırlar, bu
dünyasını əlindən alırlar. Deyirlər, o
dünyada daha böyük bir xoşbəxtliyə
çatacaq. Və insanlar istər İranda, istər Azərbaycanda,
istər Avropada, istər Amerikada fərqli formada o tələyə
düşür. Birinin başına texnologiya oyun gətirir,
birinin başına din, bir başqasının başına
pul. Bilirsiniz, insan bədbəxtliyə adət etsə, öyrəşsə,
onu öz xoşbəxtliyi biləcək. Vərdişlər insanın şəxsiyyətini
formalaşdırır. Elə vərdişlər
götürmək lazımdır ki, səni həqiqi
azadlığa tərəf aparsın. Ona görə də
irfan elmi olduqca vacibdir.
E.Q. -
Sizin bununla bağlı bir kitabınız da var: "Praktik
irfan nəzəriyyəsi".
S.A. - Bu
kitab insanın daxili hisslərinin praktik şəkildə onun
xoşbəxt olmasına kömək etməsindən bəhs
edir. İnsan reallıqdan kənara çıxa bilmir.
Bütün xəyalları, röyaları elə bu
dünyada aldığı informasiyaya əsaslanır. Amma bizi
təsəvvüf və bu kimi dini xürafatla bu reallıqdan
uzaqlaşdırıb təsəvvürdə və xəyalda
yaşamamızı istəyirlər.Təsəvvür və xəyal
isə narkotikdir. Dünyanı, iqtisadi sistemləri idarə edənlər
pul vasitəsilə, texnologiya sayəsində insanları modern
qula çevirir. Baxın, ağıllını texnologiya ilə,
ağılsızı din ilə, nəfskarı da pulla əldə
saxlayırlar. Və Şəms Təbrizinin gözəl bir
sözü var. Deyir ki, dünyada iki aləm var: bir heyvanat aləmi,
bir də insanların aləmi. Heyvanat aləmi
bölünür milyard yerə. Lakin bir-birinə də
qarışmırlar. Amma insanlar dünyasında bir növ
var, amma hər cür növə - çaqqala, tülküyə,
aslana və s. çevrilə bilir.
E.Q. -
Qriboyedovun dediyi kimi
"ağıldan bəla" məsələsi. Bəlkə
də insanın bəlası elə şüurudur.
S.A. - Şüur - ərəb dilində məntiq deməkdir.
Kimsə məntiqini itirəndə, deyirlər məcnundur. Məcnun
ağlını, məntiqini itirmiş adamdır. Məsələn,
Şəms Təbrizi, Mövlana, Nəsimi məcnundur, mən
özüm də məcnunam. Mövlana məntiqə
qarşı üsyan edir. Deyir, məntiq qədər insanı
yanlışa aparan yoxdur. Cəmiyyət məntiqlə idarə
olunur deyə yanlışdadır. İrfan ona kömək edəcək.
Yəni, irfanda insan öz daxili
keyfiyyətini, istedadını kəşf edir və onu
praktikaya çevirir. Əlac budur. Belə olanda hər kəsin öz dünyası
bəlli olacaq, başqasının dünyası ilə
işi olmayacaq. Öz istedadını kəşf edən adam
başqa istedadlıya paxıllıq edib ayağından
çəkməz. Mən insanın öz
unikallığını dərk etməsi üçün
Nizaminin Azərbaycanda dilində şərhini yenidən verərdim,
necə ki, Nəsiminin şərhini vermişəm. Nizami
fövqəlinsan yaradan bir universitetdir. Onu cəmiyyətə
aşılaya bilsək, bugünkü universitetlərin
hamısını yığışdırmaq olar. Nizaminin
irfanı insana kömək edir ki, qaşın işarələrini
görsün, qaşı yox. Gözü görməsin,
baxışı görsün, saçı görməsin,
dalğasını görsün.İnsanı görməsin,
insanın mahiyyətini anlasın. Mən niyə deyirəm, mən
əvvəlki Sayman deyiləm? Mən, bilirsiniz, bütün
istedadımı, vaxtımı ədəbiyyata sərf etsəydim,
indikindən də böyük bir şair ola bilərdim. Amma mən parçalandım. Həm
ədəbiyyatçıyam, həm siyasətçi, həm
filosofam, həm dini tam dərinliyinə və Quranı tam dərinliyinə
qədər bilən bir adamam. Mənim missiyam çox qəribə
bir missiyadır və hələ davam edir. Amma baxırsan ki, bəzən
kimlərinsə tərəfindən sənin Nəsimisayağı,
Mövlanasayağı, Şəmssayağı, Köçərlisayağı,
Ağaoğlu sayağı apardığın həqiqət
uğrunda mübarizə mənasız görünür.
E.Q. - Hər
kəsin öz missiyası var. Sizin missiyanız bəlkə elə
gəldiyiniz məqama qədərdir. Ondan sonra estafet
başqasına ötürüləcək. Bir də axı
tale var.
S.A. - Siz bu nöqtədə
yanılırsınız. Təbiətdə tale deyə bir
şey yoxdur.
E.Q. -
Siz taleyə inanmırsınız?
S.A. -
Bilirsiniz tale nədir? İnsan, belə deyək, yaddaş
çipləri kimi bir şeydir. Öz-özünü
kodlaşdırır. İnsan bir yaşa qədər
özü-özünü kodlaşdıra bilir. Ondan sonra
özü də bilmədən öz kodlarının
adamına çevrilir. Orada artıq özün özünə
məhkum olursun.
E.Q. - O
zaman biz gənclərimizi necə kodlaşdıraq ki, xalq
olaraq daim var olaq, xoşbəxt yaşaya bilək? Bir
yazıçı olaraq fikriniz maraqlıdır.
S.A. - Yox,
mən fikrimi bir insan olaraq, bir vətəndaş olaraq deyirəm.
İndiki dövrdə yazıçının əsərinin
təsiri canlıda bir adamın 10 dəqiqəlik
çıxışı qədər olmur. Yazıcı cəmiyyətdə
təsirini anında göstərə bilmir.
Yazıçıya gərək ən azından, əlli il
fürsət, vaxt verəsən.
E.Q. - Yəni,
ədəbiyyat gecikir deyirsiniz?
S.A. -
Ədəbiyyat həmişə gecikir. Müasir dövrdə
ədəbiyyat şouya çevrilməsə, o uduzacaq. Bu dəqiq
belədir. Məsələn, Amerikada siyasət də şouya
çevrildi ki, Tramp, Bayden və ya digəri qalib gələ
bildi.
E.Q. - Bəs
bu yeni reallıqda yeni ədəbiyyat necə olmalıdır?
Axı ədəbiyyatı təmiz şouya da çevirə
bilməzsən.
S.A. - Yox,
təmiz şouya gedə bilməzsən, amma sən rahat-udumlu
yollar axtarmalısan. Mən "Körpü"də o yolu
tapmışdım, bütün milli məfkürəni bir
verilişə çevirmişdim. Cənubi Azərbaycanda partiyalar var, azadlıq
partiyaları. Onların hamısı "Körpü" qədər
iş görə bilmədi bu 30 ildə. Çünki
"Körpü" demədi, göstərdi.
E.Q. -
Deməli, gəncləri. kodlaşdırmaq üçün
biz şou ilə irfanı, fikri, ədəbiyyatı birləşdirməliyik.
S.A. - Birmənalı.
Rahat udumlu olsun, rahatlokum kimi. Çünki cəmiyyət
düşünməyə nifrət edir, düşünmək
istəmir. Bilirsiniz, yalan cəmiyyətin
əslində xoşuna gələn bir hadisədir.
E.Q. - O
zaman ədəbiyyat da yalan deyilmi?
S.A. -
Ədəbiyyat, bilirsiniz, əslində elə yalan danışır. Dinlər
də yalandan yoğrulub. Bir dənə tarixi kitabda nə
Musanın adı çəkilib, nə İsanın adı
çəkilib, nə Məhəmmədin.Onlar hamısı
dastandır, rəvayətdir.
E.Q. -
Sizcə bu süni intellekt də bizə özünü Allah
kimi təqdim etməyəcək?
S.A. - Birmənalı.
Yəni, əslində, İslam elə süni intellektidir o
dönəmin. Bütün dinlər süni intellektdir. Hakimiyyətlər
düşünüb yeridiblər cəmiyyətə, beyinlərə.
E.Q.-
"Yüz il inqilab" əsəriniz və onun ikinci hissəsi
"Bizi öldürməyə gəlirlər". Vermək
istədiyiniz əsas mesaj nə idi?
S.A. -
Qarabağ zəfərini qazandıq. Amma bu hələ son
deyil. Bir az zəifləsək, güclü dövlətlər
bizi özlərinə qatacaqlar. Zəifləri, balaca
balıqları həmişə böyük balıq yeyir. Biz
istəyiriksə ki, böyük balıqlar bizi yeməsin, gərək
özümüz də böyük balıq olar. Başqa
çarəmiz yoxdur. Bu bizim alnımızın
yazısıdır. Bəli, əgər istəyirik ki, Azərbaycanda
Azərbaycan milli kimliyi, yəni xalqımızın yaratdığı
kimlik, dəyərlər qalsın, onda gərək doğrudan
da böyüyək. Ona görə əsərimin ikinci hissəsinin
adı belədir "Bizi öldürməyə gəlirlər".
Və orada indi danışdığım məsələlərin
hamısını yazmışam. Baxın, mən həmişə
deyirəm, Prezident bu qələbəni siyasi meydanda təkbaşına
qazandı.Siz də bilirsiniz, mən də bilirəm ki, daxildə
də, xaricdə də Prezidenti istəmirdilər, vururdular. Elə
müharibəmizdən 2 ay qabaq Prezidentin əleyhinə Azərbaycanın
məşhur saytlarının birində fars dilində bir
yazı getmişdi. Mən onu deşifrə etdiyimə görə
mənim üzərimə kütləvi hücumlar oldu.
E.Q. -
Ən son hansı əsər üzərində işləmisiniz?
S.A. -
Ən son kitabım Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyəti
ilə bağlıdır.
Dünyada bir çox fondlar var. Məndə belə bir
sual yaranmışdı ki, axı bu fondlar nə ilə məşğuldurlar?
Sülh fondu, xeyriyyə fondu, humanitar məsələlər fondu - hamısı belə gedir.
Amma bunlar siyasi işlərlə məşğuldur. Amma Heydər
Əliyev Fondu sırf xeyriyyə fondudur. Baxdım
gördüm, doğrudan da Heydər Əliyev Fondu bir dənə
də siyasi addım atmayıb.
Məscid təmir edib, məktəb tikib, kilsə təmir
edib, kitabxana tikib. Amma o biri fondların hamısının
çalışmaları şərə hesablanıb. Mən
özümə borc bildim ki, bu fondlarla Heydər Əliyev
Fondunu müqayisəli təhlil edim.Və 400 səhifədən
artıq bir kitab meydana gəldi. Adını da "Müqəddəs
missiya" qoydum. Heydər Əliyev Azərbaycan tarixində
pirdi, pir! Yəni can verdi bu ölü bədənə. Elə
bir Nəimi idi, elə bir Şəms Təbrizi idi. Heydər
Əliyev yaratdı bu ölkəni və onun adını
daşıyan bir fond da ancaq yaradıcılıqla məşğul
ola bilərdi. Mən
gördüm ki, Heydər Əliyevin müqəddəs
missiyası yalnız siyasi,iqtisadi, ictimai dünyalarda xülasə
olunmur. Onun bir insansevərliyi, xeyriyyəçi tərəfi
də var idi və Heydər Əliyev Fondu bunu icra etdi. Onun əsas
müqəddəs missiyası bu idi. Və bu missiyanı kim icra etdi? O taylı-bu taylı Azərbaycanın
övladı, Mehriban xanım Əliyeva. Onu elə bir adam eləyə
bilərdi ki, həm o taylı, həm bu taylı azərbaycanlı
olsun. O müqəddəs missiyanı da Mehriban xanım bu
gün həyata keçirir.
E.Q. -
Siz həm də Nəsimi irsinin
araşdırıcısısınız. Niyə məhz Nəsimini
öz ruhunuza yaxın bildiniz?
S.A. - Mənim
Nəsimi ilə ruhi yaxınlığım var. Nəsiminin dərisini
soydular yox, Nəsimi özü öz dərisini soydu. Nəsimi
çox şey deyə bilərdi cəmiyyətə. Nəsimi
mən deyərdim, milləti millətləşdirə bilər,
dünyanı birləşdirə bilər...
E.Q.-
Maraqlı müsahibə üçün təşəkkür
edirəm.
S.A. - Mən
təşəkkür edirəm.
Olaylar.-
2024.- 27 sentyabr-3 oktyabr, ¹33.- S.16-17.