Təhsilin məqsədi həyatı yaxşılaşdırmaqdır

 

Arzu Soltan: "Dünya ilə ayaqlaşmaq, öyrətməyə davam etmək üçün daim öyrənmək zəruridir"

 

Təhsil hər bir cəmiyyətin inkişafının təməlidir. Texnologiyaların sürətlə dəyişdiyi, informasiya bolluğunun hökm sürdüyü XXI əsrdə təhsil sisteminin rolu daha da artmaqdadır. Gənc nəslin müasir dünyaya uyğun bilik bacarıqlarla silahlanması, onların yaradıcı, tənqidi düşünən, ictimai həyata aktiv şəkildə qoşulan fərdlər kimi formalaşması hər bir ölkənin əsas strateji məqsədlərindən biridir. Azərbaycan da bu sahədə mühüm islahatlar aparmaqda, dünya təcrübəsini öyrənərək təhsil sistemini davamlı şəkildə təkmilləşdirməkdədir. Bu inkişaf yolunda cəmiyyətin maarifləndirilməsi, təhsildə baş verən yeniliklərin, problemlərin işıqlandırılması ictimai müzakirəyə çıxarılması mühüm əhəmiyyət daşıyır.

Bu istiqamətdə böyük missiya daşıyan mətbu orqanlardan biri 100 illik tarixi olan Azərbaycan təhsilində xüsusi yeri ilə seçilən "Azərbaycan Məktəbi" jurnalidir. Elm Təhsil Nazirliyinin təsis etdiyi bu akademik jurnal ölkədə təhsil sahəsində aparılan elmi-pedaqoji araşdırmaların, qabaqcıl təcrübələrin yeniliklərin yayılmasında mühüm rol oynayır. Təhsil sahəsində müxtəlif mövzulara dair elmi məqalələr dərc etməklə yanaşı, jurnal öz oxucularına aktual maarifləndirici məlumatlar təqdim etməyi qarşısına məqsəd qoyub. Jurnal həm pedaqoqlar, həm təhsil işçiləri, tələbələr valideynlər üçün dəyərli bir resurs olaraq çıxış edir.

Belə bir missiyanın daşıyıcısı olan "Azərbaycan Məktəbi" jurnalının baş redaktoru Arzu Soltan ilə söhbətimizdə bugünkü Azərbaycan məktəbinin qarşısında duran çağırışlar, təhsildə medianın rolu, müəllim obrazı, teatrla təhsilin əlaqəsi gənc nəsildə təhsilə marağın artırılması yolları kimi mühüm mövzulara toxunduq.

-Arzu xanım, bugünkü Azərbaycan məktəbinin əsas çağırışları sizcə nələrdir bu çağırışlarla mübarizədə medianın rolu qədər önəmlidir?

-Çağırışlar deyəndə mən təhsilin qarşısında duran yenilikləri, çatmalı, mənimsəməli olduğumuz daha yüksək mərhələləri başa düşürəm. Bu baxımdan Azərbaycan məktəbi tərəqqi yolundadır. Dünya standartları, təhsil sahəsində qabaqcıl ölkələrin təcrübələri diqqətlə öyrənilir, araşdırılır, yerli tələblərə uyğunlaşdırılıb tətbiq edilir.

İstər yeni tədris metodları, yeni məzmunlu dərsliklər, istərsə durmadan dəyişən dünya, davamlı inkişaf üçün təhsil, sosial yaradıcı bacarıqların inkişaf etdirilməsi, "yaşıl məktəb" çağırışları ilə ayaqlaşmaq, təhsili həyatla əlaqələndirmək, elmlə təhsilin inteqrasiyasına nail olmaq baxımından davamlı işlər görülür.

Çağırışlar sözünün həm müsbət, həm bir qədər əks çaları var. Dünyanın hər yerində təhsilin qarşısında duran əsas çətinliklər - müxtəlif münaqişələrin, iqlim dəyişikliklərinin təsirləri, sinifdə zorakılıq bullinq halları, sosial media savadlılığının azlığı s. bu kimi məsələlərdir.

Media bu sahədə öz üzərinə düşən vəzifəni anlamalı, çətinlikləri aradan qaldırmalı olanları hərəkətə gətirməyi, çətinliklər olmasa hər kəsin yaşayışının qədər yaxşılaşacağını nümayiş etdirməyi bacarmalıdır.

- "Azərbaycan Məktəbi" jurnalının baş redaktoru olaraq təhsildəki yenilikləri problemləri işıqlandırarkən hansı prinsiplərə əsaslanırsınız?

-"Azərbaycan Məktəbi" Azərbaycan Respublikası Elm Təhsil Nazirliyinin təsis etdiyi akademik jurnaldır. Qeyd edim ki, jurnal 1924-cü ildən nəşr olunur. Yəni 100 ildən artıqdır ki, təhsil sisteminin yenilənməsində, təlim-tərbiyə işinin keyfiyyətinin yüksəldilməsində, mütərəqqi tədris metod formalarının təbliğində, qabaqcıl təcrübənin öyrənilib yayılmasında, görkəmli alimlərin fikir ideyalarının cəmiyyətə təqdim olunmasında, elmi, pedaqoji təfəkkürün formalaşmasında iştirak edir.

Jurnalda təhsil idarəçiliyi, təhsil fəlsəfəsi təhsil nəzəriyyəsi, təhsil siyasəti, kurikulum, təhsil texnologiyaları, pedaqogika, təhsilin sosiologiyası, təhsil tarixi, xüsusi təhsil, müəllim hazırlığı, qiymətləndirmə s. tədqiqat sahələri üzrə məqalələr dərc olunur.

Onu da deyim ki, jurnal  Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Ali Attestasiya Komissiyasının tövsiyə etdiyi dövri elmi nəşrlər sırasındadır.

Bununla yanaşı, jurnalımızın internet səhifəsində "Aktual" bölməsi var. Burada biz öyrətmək öyrənmək ilə bağlı yeni metodlardan təcrübələrdən, uzaqdakı məktəblərdən, sosial mediadan təhlükəsiz istifadə qaydalarından, ekovətəndaşlıqdan, oxunmalı kitablardan, izlənməli filmlərdən başqa aktual məsələlərdən bəhs edirik. "Aktual" bölməsində təhsil işçiləri, tələbələr, şagirdlər, eləcə valideynlər özləri üçün faydalı məlumatlar tapa bilərlər.  Prinsipimiz dövlətimizə, xalğımıza, insana, firavan gələcəyə xidmət etməkdir.

-Sizcə, cəmiyyətdə təhsilə münasibət illər ərzində necə dəyişib bu dəyişikliklər təhsilin inkişafına necə təsir edib?

-Düşünürəm ki, insanlar təhsilin əhəmiyyətini daha çox anlamağa başlayırlar. Yəni sadəcə diplom yox, həyatı daha da yaxşılaşdırmaq naminə bilik bacarıqlar əldə etmək üçün təhsil almağın vacibliyi indi daha aydın görünür. Bu da insanların ixtisas seçimlərinə təsir edir, eləcə yalnız ali məktəblərə deyil, həm peşə təhsili müəssisələrinə üz tutmalarına səbəb olur. Tələbat artıqca keyfiyyətin artması zərurəti yaranır təhsil sahəsində aparılan davamlı islahatlar da göz qabağındadır.

-Teatr fəaliyyəti ilə məşğulsunuz: təhsil teatr sənəti arasında hansı paralellər görürsünüz bu iki sahə bir-birinə necə təsir edə bilər?

-Teatr bir mədəniyyət sahəsidir. Bildiyiniz kimi, mədəniyyət sözünün kökünün latın dilində mənası "becərmək", "bəsləmək", "yaxşılaşdırmaq" dır. Bu baxımdan teatrla təhsilin məqsədləri üst-üstə düşür. Müəllifi olduğum tamaşaların bir çoxu da bu gün cəmiyyəti narahat edən müxtəlif mövzularda maarifçilik missiyası daşıyır.

Yəni teatr həmişə təhsilin yanındadır. Teatr da təhsilin çatmaq istədiyi məqsədlərə, savadlı, Vətənini sevən, emosional zəkası inkişaf etmiş, öz sağlamlığını qoruya bilən, cəmiyyətə faydalı olan bir işin qulpundan tutan, möhkəm ailə dəyərləri olan intellektli xoşbəxt insanların yetişdirilməsinə çalışır.Təhsil isə bütün bu fəaliyyətlərin başlanğıcında durur. Başqa bütün sahələrdə olduğu kimi, teatr sahəsində çalışan insanların, yaranan əsərlərin keyfiyyəti təhsillə bağlıdır.

-Gənc nəsildə təhsilə maraq yaratmaq üçün məktəblərdə mediada hansı üsullara üstünlük verilməlidir?

-İnsan özünü harada yaxşı hiss edirsə ora can atır. Bu baxımdan məktəb , media da insanlara özünü xoşbəxt hiss etmək imkanı yaratmalı, bunun yollarını göstərməlidir. Söhbət əyləncədən ya sosial mediada məqsədsiz vaxt keçirməkdən getmir. Məktəb media vasitəsilə insan öz dəyərini anlamağa başlamalı, özünü kəşf etmək, faydalı hiss etmək, aid olmaq, özünü ifadə etmək imkanı qazanmalı, qarşısına çıxan gözlənilməz problemləri həll etməyin yollarını öyrənməlidir. Şagirdə başa salmalıyıq ki, məktəb onun dostudur, ona verilən fürsətdir, onun üçün çalışır.

Professor Bəşir Əhmədovun 1972-ci ildə "Azərbaycan Məktəbi" jurnalının 6-cı sayında dərc olunmuş "Şagirdlərin təlim marağının inkişaf etdirilməsi" məqaləsində qeyd olunur ki, "Mövzunun əhəmiyyətini başa salmaq təlimin ən gözəl motivlərindən biridir".

Bu baxımdan biz təhsilalanlara təhsilin onların bütünlükdə yaşadığımız dünyanın həyatında gələcəyində rolunu, əhəmiyyətini başa salmağa nail olmaqla onlara motivasiya verə bilərik.

- Bir təhsil jurnalının baş redaktoru kimi, bugünkü müəllim obrazı haqqında düşüncələrinizi bilmək maraqlı olardı: biz hansı müəllimləri yetişdirməliyik ki, gələcək Azərbaycanı daha güclü görək?

-Mən müəllimlərlə tez-tez görüşürəm deyə bilərəm ki, bugünkü Azərbaycan müəlliminin daim öz üzərində işlədiyini, inkişafa can atdığını, yeniliklərə açıq olduğunu müşahidə edirəm. Çünki dünya durmadan dəyişir inkişaf edir. Dünya ilə ayaqlaşmaq, öyrətməyə davam etmək üçün daim öyrənmək zəruridir. 

 

Səidə Ramazanova

 

Olaylar.- 2025.- 2-8 may, ¹15.- S.19.