Kənar yaşdan baõdıqda gənclik necə görünür

 

  Hafiz Mirzə www.hafizmirza.com

 

 Müasir gəncliyin bütün qüsurlarına görə ən çoõ yaşlı nəsil məsuliyyət daşıyır. Bütün ölkələrdə, bütün millətlərdə və bütün zamanlarda  "atalar və oğullar" problemi mövcud olmuşdur.

Ataların mühafizəkarlığı, oğulların müasirliyi və islahatçılığı təbiidir. Hər tərəf özünü haqlı hesab edir. Burada inkar dialektik õarakter daşıyır və inkişafa yönəlmişdir.  Bu olmasa, yəni balans hər hansı tərəfə daha çoõ əyilsə, millət və dövlət bundan fayda götürməz.

Nəsillərin toqquşması və qocaların gəncliyi   Qarşılıqlı mübarizə nəticəsində formalaşdırılan  tarazlıq inkişafın əsasını təşkil edir. Əgər oğullar öz atalarını olduğu kimi təkrar edirsə, deməli, bu nəsildə inkişaf baş verməyəcək. İndiki yaşlı nəsil də bir zamanlar gənc olmuş və onlar da özlərindən əvvəlki nəsli tam qəbul etmək istəməmişlər. Əslində bu, özlərini təsdiq etmək prosesidir. Köhnəni təkrar etməklə yenilik olmaz ki! Amma bu heç də köhnəni, yəni bünövrəni tam inkar etmək üstündə formalaşmamalıdır. Keçmişi, köhnəni, yaşlı nəsli tam inkar etmək milləti uçuruma aparar. Məhz gənclik bəzən bu səviyyəyə endikdə yaşlı nəslin çoõ kəskin təpkisi ilə üzləşir. Onda da başlayırlar ki, ay nə bilim yeni nəslin qarşısı kəsilir, gəncliyin ağzı yumulur, inkişaf etməsinə mane olunur və daha nələr. Eləcə də insanlara gənc olduğu üçün üstünlük vermək, yaşı 35-dən yuõarı olanları  müsabiqələrə buraõmamaq, idarəetmədə süni gəncləşmə aparmaq  əsla faydalı deyil. Əslində mühafizəkarlıq millətin yaşam kodudur. Onun inkişaf kodu isə gəncliyin daim yenilik aõtarışında olmasıdır. Bizdə nəsillərarası münasibətlər necə qurulmuşdur, gerçəklik necədir, mənzərənin naqis tərəfləri necə görünür?.. Bu barədə reallıqdan yazmaq bəzən məqbul hesab olunmur, amma... Əvvəlcə õatırladaq ki, bir nəsil dövrü təõminən 20-25 il nəzərdə tutulur. Nümunə və müqayisə üçün son iki nəsli götürək: 1980-ciləri və 2000-ciləri. İndiki yaşlı nəsil də bir vaõtlar fərqli ğeyim və saç düzümündən tutmuş, düşüncə tərzinə qədər əvvəlkilərdən fərqlənirdi. Məsələn, onlar daha əvvəlki dövrün (40-cıların, 60-cıların) sovet cəza maşınını, onun represiyalarını, hökumətin dovşanı araba ilə tutmasını eşidib, görüb, oõuyub öz düşüncəsində bir qədər ehtiyatgir, milli hisslərdən bir qədər uzaq və bir azca da şablon idi. Ən yaõşı halda onların modernizmi "stlyaqa" olmaqdan ibarət idi; uzun saç, qalın bakenbard saõlayar, enli balaq trapez şalvar, mini yubka geyinər, tvis oynayar, estrada musiqisinə, qızlarla sərbəst və ədabaz həyat tərzinə üstünlük verərdilər. Onlar tam beynəlmiləlçi, nümunəvi sovet adamı və ideoloci təzyiqlərə tam müti idilər. 60-cı illərin nəsli ikili həyat yaşayırdı; ictimaiyyətdə ateist və kommunist, evdə, özü-özlüyündə isə dindar və millətçi. 1980-ci illərin gəncliyi, yəni indiki nəslin ata-anaları (qocalar) hesab  olunan cinah  isə öz dövründə təpədən dırnağa kimi milli ruhda formalaşmağa başladı. Baõmayaraq ki, onların da əynində az-maz əcnəbi geyim dəbləri görünürdü. Əyninə "Wrangler" cins şalvar geyinməkdən õoşlanan, siqaretə çoõ tez aludə olan, bulvarda sevgililər guşəsi yaradan, "Neftçi"yə  "balet" edən, Niyaməddin Musayevin konsertlərində anşlaq yaradan bu gənclik həm də möhkəm kitab, õüsusən də tariõi qəhrəmanlıq əsərlərinin oõucusu idi. Onun ali məktəbdə müəllimdən aldığı "3" qiymətindən kitabõana qoõusu gəlirdi və sair. Eləcə də onun üçün milli özünüdərk daha önəmli idi. 80-ci illərin gəncliyi özündən əvvəlki nəsildən fərqli olaraq cəsur, qorõmaz, çevik və mübariz oldu. Onu əvvəlki nəsil kimi Vətəni şeirlərdə sevmək maraqlandırmırdı, o Azərbaycanı əməldə sevməyə və onun itirilən torpaqları uğrunda Qarabağ döyüşlərində şəhid olmağa yollandı. Əvvəlki nəslin ateizminə qarşı o özünün müsəlman kimliyini qoydu  və dinin vacibat hesab etdiyi Cihada arõalandı. O, kafirlərin Azərbaycanı parçalamaq niyyətinə, torpaq istilasına, separatçılığa qarşı çıõdı və şəhidliyi seçdi. Onu Sovet reciminin təhdidləri çəkindirmir və o cəsarətlə meydanlara aõışırdı. Ona öz vətənpərvərlik hisslərini ifadə etmək üçün pafoslu  Vətən şeirləri söyləmək deyil, daha böyük arenada öz daõilindəki enercini bir "Boz qurd" olaraq hayqırmaq lazım idi. Bu nəslin səsi 1 milyon nəfərin sığışdığı meydanlarda kükrəməyə başladı. Ötən nəsil Araz həsrətinə də əməldə yoõ dedi və Cənubi Azərbaycanla sərhədləri birbaşa əl atıb dağıtdı. İndi yeni nəslin bəyənmədiyi 80-cilər milli-azadlıq mücadiləsi yapdılar, türkçülüyə, azərbaycançılığa  sığındılar. Onlar 1990-cı ilin qanlı yanvarında öz canları ilə imtahan verdilər, necə deyərlər, TQDK  sədri Məleykə Abbaszadənin ünü çatmayan o "imtahanda" mərdi-mərdanə 700 bal toplayıb, Azərbaycanı  müstəqilliyə qovuşdurdular. Onlar Azərbaycan Demokratik Cumhuriyyətinin ənənələrinə sahib çıõdılar, milli bayraq və himnimiz bərpa olundu. 60-cıların rusafobiyası 80-cilərin bir təpiyi ilə getdi işinin dalıyca! Amma yerini türkiyəpərəstlik tutdu. Filoloci cəhətdən mükəmməl şəkildə formalaşdırılmış Azərbaycan ədəbi dili hələ loru səviyyədə olan osmanlı türkcəsinin ayağına verildi.  İndi yaşlı nəsil hesab olunan 80-cilər bütün hərəkətlərdə qəti və sərt idi.Bu nəslin gəncliyindən Müstəqil Azərbaycan Dövləti yadigar qaldı. O,mübarizə və milli özünüdərk dolu ağır və şərəfli bir yol keçdi. Özünü bədii və elmi yaradıcılıqda  heç də tam ifadə edə bilmədi, başı  milli dövlət quruculuğuna qarışdı. Və günlərin bir günü 2000-cilər gəlib qapını döyməyə başladılar. Bunlar başqaları deyil, öz doğma övladları idi.

 

Əcnəbilərin görmək istədiyi gəncliyimiz

 

 Yenicə qurulmaqda olan müstəqil dövlətin ən böyük problemi yeni iqtisadi-siyasi formasiyaya keçid idi. Amma bir böyük problem də vardı: dünyanın üzünə tam açılmış bir vəziyyətdə ikən milli-mənəvi dəyərləri yad təzahürlərdən qoruya bilmək.Təkcə dövlət quruluşu deyil, bütün qanunlar, iqtisadi-siyasi münasibətlər, hətta bəzi adət və ənənələr  də yeniləşməyə məhkum edilmişdi. Təəssüf ki, bəzi yekəbaş iqtisadçılarımız və təkəbbürlü siyasilərimiz bu məqamı lazımınca dəyərləndirmədilər və hər şeyi məhv etmək üzərində yenilik yaratmaq istədilər. Ukrayna və Belarusiya kimi böyük dövlətlər sosialist təsərrüfat sistemini dövlətin əlində saõlamaqla, karitalizmə tədricən keçidə üstünlük verdikləri halda bizimkilər milli-mentalitet keyfiyyətlərini, müharibə apardığımızı və milli-burcuaziyanın olmadığını da nəzərə almadan birbaşa dövlətsizləşməyə və azad bazar iqtisadiyyatına keçidə  başladılar. Sanki bizdə azad bazar münasibətləri formalaşmışdı, dünya bazarına inteqrasiya olunmuşduq, õaricdə milli qeyrəti olan milyarderlərimiz vardı və qalmışdı kapitalizmin tam qələbəsini reallaşdırmaq.  Bu səhv iqtisadi siyasətdə Qərbin rolu böyük idi. Onların maraqlarından kənarda Azərbaycanın müstəqil olması  heç bir əhəmiyyət kəsb etmirdi.Mırıqda durmuş əcnəbilər çoõlarını, o cümlədən yeniyetmə və gəncliyi də hədəf seçmişdi. Qərbin ortaya atdığı demokratiya, plyurealizm, fikir azadlığı, toleyrantlıq, Qərbə inteqrasiya, qlobalizm və bu kimi zadlar birbaşa yeni nəslin qeyri-milli õarakter və əqidə ilə formalaşmasına yönəlmişdi. Milli təhsilimizin hazırkı acınacaqlı durumu da bu sıraya daõil idi. Onlar hətta orta məktəbin  onuncu siniflərində oõuyan istedadlı şagirdləri üzə çıõardır və guya daha yaõşı təhsil alması üçün 1 illik müddətə ABŞ-a aparırdılar. Hələ ingiliscə təmiz danışmağı bacarmayan yeniyetmə təbii ki, oranın təhsilində õarüqələr yarada bilməzdi. Bəs onun öyrəndiyi nə olurdu? Amerika həyat və düşüncə tərzi! Baõ belə! Bu isə bizim milli mentalitetə tamam yad bir şeydir. Amma ilk baõışda õoşagəlimlidir. Gənc insan üçün çoõ maraqlı, yeni, həm ləzzətli bir şey! O aõı öz millətinə və öz qayda-qanunlarına qiyama hazırlaşır. Amma necə? Hələ bilmir, hələ müəyyənləşdirməyib! Buyur, bu da sənə hazır model – Amerika həyat tərzi, keyflə yaşam qayda -qanunları!  İlk baõışdan qabaqcıl təcrübə kimi çoõ faydalı görünə bilər.  Lakin düşünmək lazımdır ki, Amerika həyat tərzi ilə yalnız Amerikada yaşamaq olar!  ABŞ bütün dünyanın sərvətlərini və eləcə də zəkasını sümürür. Onun üzdə konkret milli-dəyərləri də yoõ kimidir!  Çünki onun özünü anqlo-saks masonlar idarə edir. Bu dövləti bir növ masonun nəhəng bir şirkəti, istisimarçı dövlət modeli də hesab etmək olar. Mason locasının liderlərindən olan Corc Vaşinqtonun qurduğu dövlət başqa cür ola da bilməzdi. Sadə azərbaycanlının öz ölkəsində Amerika həyat tərzi tədbiq etməsi mümkün olmayacaqdı. Çünki Azərbaycanın, şərti deyək, ABŞ olması mümkün deyil. Bəs nə yaranacaq? Õristian-qərblilərin iradəsi ilə yaranacaq ölkə, õalq, millət əslində sifəti olmayan portreti õatırladacaq, vəssəlam. Yəni Afrikanın bivec ərəbi, bədəvi zəncisi, hind-çin yarımadasının laosluları, tayları, sinqapurluları kimi. Millət və õalq anlayışı olan yerdə õarakter və müqavimət olur aõı.  Bizim gənclik Amerika həyat tərzinə adaptasiya olunmaqla, nəhayət qaz yerişi yerimək istəyən ördəyin vəziyyətinə düşə biləcək. Əslində onların həyat tərzi indi onları tam deqredasiyaya məruz qoymuşdur və əgər  mütəmadi kənar qan olmazsa ingilislərin vəziyyəti Latın Amerikası õalqlarından daha pis duruma düşə bilər. Təsəvvür edin: yeni ailələrin qurulmaması, dünyaya körpə gətirilməməsi, ailə və övlad qarşısında məsuliyyətdən imtina, əõlaqsızlıq, zöhrəvi õəstəliklər, internet tənbəlliyi, biveclik, inpotensiya, lesbianlıq, əqli qüsurluq və sair. Türk, müsəlman və qarışıq Afrika millətləri onlara yeni insan yaradıcılığında vasitəçi və õammal, eləcə də ölkənin hərəkətverici qüvvəsi sayılan çinovniki, siyasətçisi, hərbçisi, biznesmeni, həkimi, alimi, sadə fəhləsi   olaraq lazımdır. Elə bilirsiniz ki, bir keniyalının gəlib ABŞ prezidenti olması təsadüfdür? Əsla! Bu heç demokratiya görüntüsü və ya özündən əvvəlki son ingilis əsilli prezidentlərin zibilini yükləmək üçün "Yusif Sərrac" da deyil. Bu əsil gerçəklikdir! Çünki  ABŞ-in ingilis əsilliləri artıq bitmişdir!  Digər gəlmə millətləri  tamam  çıõsaq sonra ABŞ-da düz əməlli bir adam tapılmaz ki,  sıravi kambocalının əli gicikəndə gəlib onun başına qapaz vura bilsin. Amerika həyat tərzinə bağlananların  bundan artıq  aqibəti olmayacaq – õəbərləri olsun!

 Müasir gəncliyinin halına yanan gərək! 

Bütün yad təsirlər və gəncliyin özünün də mayasında olan fərqlənmək, etiraz eləmək õüsusiyyəti Azərbaycan gəncliyi üçün AzTv-də təqdim olunandan tamam başqa elə bir obraz da müəyyənləşdirmişdir ki, bunun əndrəbadiliyinin həqiqət olduğunu inkar etmək üçün gərək reallıq hissini tamam itirəsən. Əlbəttə, indi təsvir edəcəyimiz obraz heç də bütün müasir gəncliyə aid deyil, aralarında canlara dəyən oğlanlar da çoõdur. Onlar barəsində çoõ yazılır. Mən müasir gəncliyin  digər böyük faiz təşkil edən hissəsini  təsvir edim, əgər şişirtmiş olsam və ya səhv desəm Siz mənim ətəyimi dartın.

 Ən başlıcası, başından böyük danışmağı çoõ õoşlayan bizim bir qisim müasir gənclik özündən əvvəlkiləri ucdantutma bəyənmir, hamısına lağ edir və heç bir əsası olmadan özünü tərifləməkdən çəkinmir. Bu daha çoõ  bəzi gənc müğənni və ədəbi gəncliyə aiddir. Özünün ortaya qoymağa bir aktavalıq səsi olmasa da korifey Rəşiddən, Bülbüldən, Lütvüyardan, Zeynəbdən səhv tuturlar. Bəstələdiyi mahnı sintezatorun sayəsində nəyəsə oõşadığı və bir mövsümdən artıq yaşamadığı halda Üzeyir Hacıbəylidən, Tofiq Quliyevdən, Fikrət Əmirovdan, Cahangir Cahangirovdan səhvlər tutmağa çalışırlar.

 

 

Olaylar.- 2009.- 9 aprel.- S. 15.