Kənar yaşdan baõdıqda gənclik
necə görünür
Hafiz
Mirzə www.hafizmirza.com
Müasir gəncliyin bütün qüsurlarına görə ən çoõ yaşlı nəsil məsuliyyət daşıyır. Bütün ölkələrdə, bütün millətlərdə və bütün zamanlarda "atalar və oğullar" problemi mövcud olmuşdur.
Ataların mühafizəkarlığı, oğulların müasirliyi və islahatçılığı təbiidir. Hər tərəf özünü haqlı hesab edir. Burada inkar dialektik õarakter daşıyır və inkişafa yönəlmişdir. Bu olmasa, yəni balans hər hansı tərəfə daha çoõ əyilsə, millət və dövlət bundan fayda götürməz.
Nəsillərin
toqquşması və qocaların gəncliyi Qarşılıqlı mübarizə
nəticəsində formalaşdırılan tarazlıq inkişafın əsasını
təşkil edir. Əgər oğullar öz atalarını
olduğu kimi təkrar edirsə, deməli, bu nəsildə
inkişaf baş verməyəcək. İndiki yaşlı nəsil
də bir zamanlar gənc olmuş və onlar da özlərindən
əvvəlki nəsli tam qəbul etmək istəməmişlər.
Əslində bu, özlərini təsdiq etmək prosesidir.
Köhnəni təkrar etməklə yenilik olmaz ki! Amma bu
heç də köhnəni, yəni bünövrəni tam
inkar etmək üstündə formalaşmamalıdır.
Keçmişi, köhnəni, yaşlı nəsli tam inkar
etmək milləti uçuruma aparar. Məhz gənclik bəzən
bu səviyyəyə endikdə yaşlı nəslin çoõ
kəskin təpkisi ilə üzləşir. Onda da
başlayırlar ki, ay nə bilim yeni nəslin
qarşısı kəsilir, gəncliyin ağzı yumulur,
inkişaf etməsinə mane olunur və daha nələr. Eləcə
də insanlara gənc olduğu üçün
üstünlük vermək, yaşı 35-dən yuõarı
olanları müsabiqələrə
buraõmamaq, idarəetmədə süni gəncləşmə
aparmaq əsla faydalı deyil. Əslində
mühafizəkarlıq millətin yaşam kodudur. Onun
inkişaf kodu isə gəncliyin daim yenilik
aõtarışında olmasıdır. Bizdə nəsillərarası
münasibətlər necə qurulmuşdur, gerçəklik
necədir, mənzərənin naqis tərəfləri necə
görünür?.. Bu barədə reallıqdan yazmaq bəzən
məqbul hesab olunmur, amma... Əvvəlcə õatırladaq ki,
bir nəsil dövrü təõminən 20-25 il nəzərdə
tutulur. Nümunə və müqayisə üçün son
iki nəsli götürək: 1980-ciləri və 2000-ciləri.
İndiki yaşlı nəsil də bir vaõtlar fərqli
ğeyim və saç düzümündən tutmuş,
düşüncə tərzinə qədər əvvəlkilərdən
fərqlənirdi. Məsələn, onlar daha əvvəlki
dövrün (40-cıların, 60-cıların) sovet cəza
maşınını, onun represiyalarını, hökumətin
dovşanı araba ilə tutmasını eşidib,
görüb, oõuyub öz düşüncəsində bir qədər
ehtiyatgir, milli hisslərdən bir qədər uzaq və bir
azca da şablon idi. Ən yaõşı halda onların modernizmi
"stlyaqa" olmaqdan ibarət idi; uzun saç, qalın
bakenbard saõlayar, enli balaq trapez şalvar, mini yubka geyinər,
tvis oynayar, estrada musiqisinə, qızlarla sərbəst və ədabaz
həyat tərzinə üstünlük verərdilər.
Onlar tam beynəlmiləlçi, nümunəvi sovet adamı və
ideoloci təzyiqlərə tam müti idilər. 60-cı illərin
nəsli ikili həyat yaşayırdı; ictimaiyyətdə
ateist və kommunist, evdə, özü-özlüyündə
isə dindar və millətçi. 1980-ci illərin gəncliyi,
yəni indiki nəslin ata-anaları (qocalar) hesab olunan cinah
isə öz dövründə təpədən
dırnağa kimi milli ruhda formalaşmağa başladı.
Baõmayaraq ki, onların da əynində az-maz əcnəbi geyim
dəbləri görünürdü. Əyninə
"Wrangler" cins şalvar geyinməkdən õoşlanan,
siqaretə çoõ tez aludə olan, bulvarda sevgililər guşəsi
yaradan, "Neftçi"yə
"balet" edən, Niyaməddin Musayevin konsertlərində
anşlaq yaradan bu gənclik həm də möhkəm kitab,
õüsusən də tariõi qəhrəmanlıq əsərlərinin
oõucusu idi. Onun ali məktəbdə müəllimdən
aldığı "3" qiymətindən kitabõana qoõusu gəlirdi
və sair. Eləcə də onun üçün milli
özünüdərk daha önəmli idi. 80-ci illərin gəncliyi
özündən əvvəlki nəsildən fərqli olaraq
cəsur, qorõmaz, çevik və mübariz oldu. Onu əvvəlki
nəsil kimi Vətəni şeirlərdə sevmək
maraqlandırmırdı, o Azərbaycanı əməldə
sevməyə və onun itirilən torpaqları uğrunda
Qarabağ döyüşlərində şəhid olmağa
yollandı. Əvvəlki nəslin ateizminə qarşı o
özünün müsəlman kimliyini qoydu və dinin vacibat hesab etdiyi Cihada arõalandı.
O, kafirlərin Azərbaycanı parçalamaq niyyətinə,
torpaq istilasına, separatçılığa qarşı
çıõdı və şəhidliyi seçdi. Onu Sovet
reciminin təhdidləri çəkindirmir və o cəsarətlə
meydanlara aõışırdı. Ona öz vətənpərvərlik
hisslərini ifadə etmək üçün pafoslu Vətən şeirləri söyləmək
deyil, daha böyük arenada öz daõilindəki enercini bir
"Boz qurd" olaraq hayqırmaq lazım idi. Bu nəslin səsi
1 milyon nəfərin sığışdığı
meydanlarda kükrəməyə başladı. Ötən nəsil
Araz həsrətinə də əməldə yoõ dedi və Cənubi
Azərbaycanla sərhədləri birbaşa əl atıb
dağıtdı. İndi yeni nəslin bəyənmədiyi
80-cilər milli-azadlıq mücadiləsi yapdılar,
türkçülüyə, azərbaycançılığa sığındılar. Onlar
1990-cı ilin qanlı yanvarında öz canları ilə
imtahan verdilər, necə deyərlər, TQDK sədri Məleykə Abbaszadənin
ünü çatmayan o "imtahanda" mərdi-mərdanə
700 bal toplayıb, Azərbaycanı
müstəqilliyə qovuşdurdular. Onlar Azərbaycan
Demokratik Cumhuriyyətinin ənənələrinə sahib
çıõdılar, milli bayraq və himnimiz bərpa olundu.
60-cıların rusafobiyası 80-cilərin bir təpiyi ilə
getdi işinin dalıyca! Amma yerini türkiyəpərəstlik
tutdu. Filoloci cəhətdən mükəmməl şəkildə
formalaşdırılmış Azərbaycan ədəbi dili
hələ loru səviyyədə olan osmanlı türkcəsinin
ayağına verildi. İndi
yaşlı nəsil hesab olunan 80-cilər bütün hərəkətlərdə
qəti və sərt idi.Bu nəslin gəncliyindən Müstəqil
Azərbaycan Dövləti yadigar qaldı. O,mübarizə və
milli özünüdərk dolu ağır və şərəfli
bir yol keçdi. Özünü bədii və elmi
yaradıcılıqda heç
də tam ifadə edə bilmədi, başı milli dövlət quruculuğuna
qarışdı. Və günlərin bir günü 2000-cilər
gəlib qapını döyməyə başladılar. Bunlar
başqaları deyil, öz doğma övladları idi.
Əcnəbilərin görmək
istədiyi gəncliyimiz
Yenicə qurulmaqda olan müstəqil
dövlətin ən böyük problemi yeni iqtisadi-siyasi
formasiyaya keçid idi. Amma bir böyük problem də
vardı: dünyanın üzünə tam
açılmış bir vəziyyətdə ikən milli-mənəvi
dəyərləri yad təzahürlərdən qoruya bilmək.Təkcə
dövlət quruluşu deyil, bütün qanunlar, iqtisadi-siyasi
münasibətlər, hətta bəzi adət və ənənələr də yeniləşməyə məhkum
edilmişdi. Təəssüf ki, bəzi yekəbaş
iqtisadçılarımız və təkəbbürlü
siyasilərimiz bu məqamı lazımınca dəyərləndirmədilər
və hər şeyi məhv etmək üzərində yenilik
yaratmaq istədilər. Ukrayna və Belarusiya kimi böyük
dövlətlər sosialist təsərrüfat sistemini
dövlətin əlində saõlamaqla, karitalizmə tədricən
keçidə üstünlük verdikləri halda bizimkilər
milli-mentalitet keyfiyyətlərini, müharibə
apardığımızı və milli-burcuaziyanın
olmadığını da nəzərə almadan birbaşa
dövlətsizləşməyə və azad bazar
iqtisadiyyatına keçidə
başladılar. Sanki bizdə azad bazar münasibətləri
formalaşmışdı, dünya bazarına inteqrasiya
olunmuşduq, õaricdə milli qeyrəti olan milyarderlərimiz
vardı və qalmışdı kapitalizmin tam qələbəsini
reallaşdırmaq. Bu səhv
iqtisadi siyasətdə Qərbin rolu böyük idi. Onların
maraqlarından kənarda Azərbaycanın müstəqil
olması heç bir əhəmiyyət
kəsb etmirdi.Mırıqda durmuş əcnəbilər
çoõlarını, o cümlədən yeniyetmə və gəncliyi
də hədəf seçmişdi. Qərbin ortaya
atdığı demokratiya, plyurealizm, fikir azadlığı,
toleyrantlıq, Qərbə inteqrasiya, qlobalizm və bu kimi
zadlar birbaşa yeni nəslin qeyri-milli õarakter və əqidə
ilə formalaşmasına yönəlmişdi. Milli təhsilimizin
hazırkı acınacaqlı durumu da bu sıraya daõil idi. Onlar
hətta orta məktəbin
onuncu siniflərində oõuyan istedadlı şagirdləri
üzə çıõardır və guya daha yaõşı təhsil
alması üçün 1 illik müddətə ABŞ-a
aparırdılar. Hələ ingiliscə təmiz
danışmağı bacarmayan yeniyetmə təbii ki,
oranın təhsilində õarüqələr yarada bilməzdi.
Bəs onun öyrəndiyi nə olurdu? Amerika həyat və
düşüncə tərzi! Baõ belə! Bu isə bizim milli mentalitetə tamam yad bir
şeydir. Amma ilk baõışda
õoşagəlimlidir.
Gənc insan üçün çoõ maraqlı, yeni, həm ləzzətli
bir şey! O aõı
öz millətinə və öz qayda-qanunlarına qiyama hazırlaşır.
Amma necə? Hələ bilmir, hələ müəyyənləşdirməyib!
Buyur, bu da sənə hazır model – Amerika həyat tərzi,
keyflə yaşam qayda -qanunları!
İlk baõışdan
qabaqcıl təcrübə kimi çoõ faydalı görünə bilər. Lakin düşünmək
lazımdır ki, Amerika həyat tərzi ilə yalnız
Amerikada yaşamaq olar! ABŞ
bütün dünyanın sərvətlərini və eləcə
də zəkasını sümürür. Onun üzdə
konkret milli-dəyərləri də yoõ kimidir!
Çünki onun özünü anqlo-saks masonlar idarə
edir. Bu dövləti bir növ masonun nəhəng bir şirkəti,
istisimarçı dövlət modeli də hesab etmək olar.
Mason locasının liderlərindən olan Corc Vaşinqtonun
qurduğu dövlət başqa cür ola da bilməzdi. Sadə
azərbaycanlının öz ölkəsində Amerika həyat
tərzi tədbiq etməsi mümkün olmayacaqdı.
Çünki Azərbaycanın, şərti deyək, ABŞ
olması mümkün deyil. Bəs nə yaranacaq? Õristian-qərblilərin iradəsi
ilə yaranacaq ölkə, õalq, millət əslində sifəti olmayan portreti õatırladacaq, vəssəlam.
Yəni Afrikanın bivec ərəbi, bədəvi zəncisi,
hind-çin yarımadasının laosluları, tayları,
sinqapurluları kimi. Millət və õalq anlayışı olan yerdə õarakter və müqavimət
olur aõı. Bizim gənclik Amerika həyat tərzinə
adaptasiya olunmaqla, nəhayət qaz yerişi yerimək istəyən
ördəyin vəziyyətinə düşə biləcək.
Əslində onların həyat tərzi indi onları tam
deqredasiyaya məruz qoymuşdur və əgər mütəmadi kənar qan olmazsa
ingilislərin vəziyyəti Latın Amerikası õalqlarından daha pis duruma
düşə bilər. Təsəvvür edin: yeni ailələrin
qurulmaması, dünyaya körpə gətirilməməsi,
ailə və övlad qarşısında məsuliyyətdən
imtina, əõlaqsızlıq,
zöhrəvi õəstəliklər,
internet tənbəlliyi, biveclik, inpotensiya, lesbianlıq, əqli
qüsurluq və sair. Türk, müsəlman və
qarışıq Afrika millətləri onlara yeni insan
yaradıcılığında vasitəçi və õammal, eləcə də
ölkənin hərəkətverici qüvvəsi sayılan
çinovniki, siyasətçisi, hərbçisi, biznesmeni, həkimi,
alimi, sadə fəhləsi
olaraq lazımdır. Elə bilirsiniz ki, bir
keniyalının gəlib ABŞ prezidenti olması təsadüfdür?
Əsla! Bu heç demokratiya görüntüsü və ya
özündən əvvəlki son ingilis əsilli prezidentlərin
zibilini yükləmək üçün "Yusif Sərrac"
da deyil. Bu əsil gerçəklikdir! Çünki ABŞ-in ingilis əsilliləri
artıq bitmişdir! Digər gəlmə
millətləri tamam çıõsaq sonra ABŞ-da düz əməlli
bir adam tapılmaz ki, sıravi
kambocalının əli gicikəndə gəlib onun
başına qapaz vura bilsin. Amerika həyat tərzinə
bağlananların bundan
artıq aqibəti olmayacaq – õəbərləri olsun!
Müasir gəncliyinin halına yanan
gərək!
Bütün yad təsirlər
və gəncliyin özünün də mayasında olan fərqlənmək,
etiraz eləmək õüsusiyyəti
Azərbaycan gəncliyi üçün AzTv-də təqdim
olunandan tamam başqa elə bir obraz da müəyyənləşdirmişdir
ki, bunun əndrəbadiliyinin həqiqət olduğunu inkar etmək
üçün gərək reallıq hissini tamam itirəsən.
Əlbəttə, indi təsvir edəcəyimiz obraz heç
də bütün müasir gəncliyə aid deyil,
aralarında canlara dəyən oğlanlar da çoõdur. Onlar barəsində
çoõ
yazılır. Mən müasir gəncliyin digər böyük faiz təşkil
edən hissəsini təsvir
edim, əgər şişirtmiş olsam və ya səhv desəm
Siz mənim ətəyimi dartın.
Ən başlıcası,
başından böyük danışmağı çoõ õoşlayan bizim bir qisim müasir gənclik özündən
əvvəlkiləri ucdantutma bəyənmir, hamısına
lağ edir və heç bir əsası olmadan
özünü tərifləməkdən çəkinmir. Bu
daha çoõ bəzi gənc müğənni və
ədəbi gəncliyə aiddir. Özünün ortaya
qoymağa bir aktavalıq səsi olmasa da korifey Rəşiddən,
Bülbüldən, Lütvüyardan, Zeynəbdən səhv
tuturlar. Bəstələdiyi mahnı sintezatorun sayəsində
nəyəsə oõşadığı
və bir mövsümdən artıq yaşamadığı
halda Üzeyir Hacıbəylidən, Tofiq Quliyevdən, Fikrət
Əmirovdan, Cahangir Cahangirovdan səhvlər tutmağa
çalışırlar.
Olaylar.- 2009.- 9 aprel.- S. 15.