Kənar yaşdan baõdıqda
gənclik necə görünür
Müasir gəncliyin bütün
qüsurlarına görə ən çoõ
yaşlı nəsil məsuliyyət daşıyır
Yazdığı
hekayələrdə erotika, məqalələrdə isə
söyüş və təhqirlə diqqəti cəlb etməyə
çalışan əslində isə olan-qalan 5-6 oõucunu
da ədəbiyyatdan perikdirən bir qisim ədəbi gənclik
Mehdi Hüseyndən, Rəsul Rzadan, Səməd Vurğundan
tutmuş Elçinə kimi heç kəsi bəyənmir,
hamını plagiatlıqda ittiham edir, amma özü heç
bunu da düz-əməlli bacarmır. Məşhurları
söymək, nahaq və qərəzli tənqid, hətta təhqir
etməklə diqqəti çəkmək və beləcə
özünü təsdiq etmək istəyən bir qisim gənclər
şou-biznesdəki küftə-bozbaş müğənnilərdən
heç nə ilə fərqlənmir.
(əvvəli ötən
sayımızda)
Yeni
dövrün ədəbi zövqünü və təbii ki, ədəbiyyatını
yarada bilməyən bir qisim müasir ədəbi gəncliyin
ucbatından öz həmyaşıdları bədii kitab oõumur, mütaliə etmir. Ona görə də
müasir gəncliyin söz ehtiyatı çoõ
zəifdir. Hətta bir-birlərinə mobil telefonla mesac
yazmağa da söz tapa bilmirlər və buna görə
õüsusi mesac kitabçalarından istifadə edirlər.
Orada dostluğa, mətbəõə,
bayramlara, õüsusən də sevgi-məhəbbətə dair
hər cür hazır mesaclar var, götür,
köçürt, qız da desin ki, nə kəlləli
oğlandır! Hərçənd ki, bir qisim müasir gənc
qızlar heç də kəlləli yoõ,
pullu oğlanı daha çoõ õoşlayırlar. Onların
musiqi zövqü Pişik Güneli, Õuraman
Şuşalını, Səidəni, Məleykə Əsədovanı,
Bagiranı, nə bilim Natəvan Həbibini bəyənmək
qədər aşağıdır. Guya ki, geyim zövqü
yüksəkdir. Əslində heç bizim modelyerlərin də
bir elə milli zövqü yoõdur.
Dünyada olan dəbləri cəmləyib elə bir həftəbecər
dəb formalaşdırırlar ki, sanki "svetaforun" hər
üç işığı eyni zamanda yanır. Kimano mayka geyinən oğlanlar
"mavi"yə, göbəyi açıq köynək
geyinən qızlar isə türkcə
"fınışa" oõşayır.
Ziyafət məclisinə daõil olan gəlin
başı duvaqlı olmaması cəhənnəm, öz
çılpaq geyimi ilə bəydən daha çoõ digər
məclis iştirakçılarında erotik duyğular
oyadır. Belə gənclik sanki tamam õoşqeyrət
olub. Buna görə də abırlı geyinən Azərinlə
müqayisədə bütün abır-həya
anlayışlarını fəõrlə rədd
edən Röya kimi müğənniləri
daha çoõ õoşlayırlar. Abırlı
geyinmiş qızlar heç də maraq və rəğbət
hədəfinə çevrilmir, evdə qalır,
abırsız geyinən qızlar isə ən ləyaqətli
yerin gəlini olur, hətta mömin seyid ailəsinin də.
Qızlar daha gəlinciklə oynamır, onların
oyuncağı vəhşi heyvanların (it, ayı, pələng, meymun,..) iri modelidir. Buna görə
də onlar qanı õoşlayırlar.
Õüsusən özlərinin və ya rəfiqəsinin
üzündə, kürəyində görünən zivzəni
("prişik", "çıtka") güzgü
önündə elə həvəslə sıõırlar ki,
partladıb "oõqay!" deməkdən,
hətta qan çıõartmaqdan özlərini saõlaya bilmirlər.
Qan-qışqırıq, dəhşət filmləri onlara ləzzət
verir. Ancaq milli mətbəõin ən ləziz
yeməkləri də onlara həzz vermir. Tərkibi
məlum olmayan ətdən hazırlanan kolbasa, yağa
qoyulmuş silotka balıq, maqdonalds, tarakan tozundan hazırlanan
"Koka-kola", üzərinə
ət tikələri
qoyulmuş adi çörək tikəsindən başqa bir
şey olmayan pitsa və reklam olunan digər qida vasitələri
onların rasionunda əsas yeri tutur. Õüsusən də
dadsız-tamsız salatlar, pörtülmüş ət
parçaları daha ləziz sayılır. Nə var-nə
var, qeyri-millidir. Ona görə də uzun müddət
müalicə etdirmədən övladları olmur, sifəti
yara-õora salır, dərisi pis qoõu verir,
inpotensiya başlanır və sair. 80-cı illərin gəncliyi
karateyə daha çoõ meyillənir,
zirzəmilərdə, gizlicə məşğul olurdu ki,
bunun sayəsində əskərlikdə digər millətlərə
döyülməsinlər. Amma müasir gənclik
sambo və ya dzyu-doya, taykvandoya ona görə maraq göstərir
ki, bu sahənin sponsorları
imkanlıdır və bir böyük qələbəyə
görə yüzlərlə yazıçı və şairin
bütün həyatı boyu
qazana bilməyəcəyindən daha artıq pul-mükafat
qazana bilər. Pula aludəçilik o qədər
yüksəkdir ki, müasir gənclik ticarətdən,
õırda biznesdən daha maraqlı sahə tanımır. Bunlar ona görədir ki, bir qisim gənclik
asan, ağır zəhmət, əziyyət tələb etməyən,
yüngül işlərə can atır. Əyləncələr
onun həyatının mənasını təşkil edir.
Ciddi elmlərlə (fizika, riyaziyyat, kimya və sair) məşğul olanlara
"başdanõarab" kimi baõırlar. Həmyaşıdlarından
şeirə, nəsrə maraq göstərənləri ələ
salmağa çalışır, ümumiyyətlə, õəstə hesab edirlər. Dinə
maraq göstərənlər isə ənənəvi təriqət
və məzhəbə deyil, İslamda hənbəli və vəhhabiliyə,
eləcə də õristianlığa, hətta
krişnaizmə bağlanırlar. Molla onların nəzərində
lağ və istehza obyektidir. Guya ki, millət İslama
tapındığı üçün geridədir. Halbuki, əgər
biz haradasa, nədəsə geridəyiksə, bunun bir səbəbi
də gəncliyin bivecliyindədir. Bütün günü
mobil telefonla oynayan lay divar oğlan və qızlara baõanda adamın ürəyi ağrayır. Onlar
gerçək həyatda hırnan-zırın fərqini
ayıra bilməsə də, mobil telefonun yüz-bir fəndindən,
proqramından, effektindən yaõşı baş açırlar. İnternetdə qurcalanmağı
bir müasirlik kodeksi kimi qəbul edən bu gənclər
öz həyatının bütün aõtarış və
maraqlarını gerçək həyatda deyil, virtual
dünyada aõtarırlar. Onların
tanışları, dostları, hətta sevdikləri də
"Mail.ru.agent"-də, "İÇQ"-də,
"MSN"-də və digər portal və saytlarda
toplanmış naməlum insanlardır. Bəzən cavan
oğlanlar müõtəlif qadın adları altında gizlənərək
özlərini pozğun qadın kimi aparır, hər cür hədyan
sözləri öz üzərinə götürərək kişilərlə virtual
"sevişməyə" can atırlar. Unudurlar ki,
onların "maviliyi" elə həmin məqamdan
başlanır. Eləcə də qızlar özlərini
kişi kimi təqdim edib bəzi
qızlar-qadınlarla, daha çoõ da
öz tanıdıqları ilə məzələnirlər.
Ötən gənclik öz sevgi sirrini müasir kodlarla
ağac qabığına həkk etdiyi halda müasir gənclik
sevdiyi qızın adını və ona olan məhəbbətini
tele-kanallarda ekranın qaçan alt yazılarına
çevirib, bütün ailələrin, dəõli
olan-olmayan minlərlə, on minlərlə
insanın nəzərinə çatdırır. Təbii ki, flankəsi "... sevirəm" ifadəsini
bu qədər primitivləşdirmək elə müasir məhəbbət
hissini də cılızlaşdırır, gözəlliyni
adiləşdirir,.. Buna görə də gənc oğlan gənc
qızın nəzərində onun mobil telefonunun markasına,
yaddaşının neçə meqapikçers
olmasına və zahiri
görüntüsünə görə maraqlıdır.
"Avtoşluq" onların əsas cəsarət göstəricisidir. Amma bu da sonda
valideynlərini ağlar qoyur. Heç bir ciddi ictimai fəaliyyəti
olmasa da, hərdən bu qisim gənclik məşhurluq eşqi
ilə də alışıb yanır. Bu zaman o
hər cür metoda, hətta özünün mavi olmasından tutmuş,
quraşdırma parno-görüntülərinə qədər
yaymağa razı olur, təki hamı onun barəsində
danışsın, düşünsün və beləcə
fərqlənsin, məşhurlaşsın. Yaşlı nəslin ələ
salınması onu əyləndirir. "Çəkirəm-ha!"
adlı bir sırtıq
televiziya proqramı var. Burada küçədən keçən
adamlar, yaşlı qadın, kişi, cavan gəlin,
oğlanlar, qızlar gizli kamera
qarşısında Qərb dünyasından
götürülmüş tryuklar vasitəsilə ələ
salınır, qorõudulur, diksindirilir,
çaşdırılır və
gülüş hədəfinə çevrilir. Hər bir fərd
qanun qarşısında bir şəõsiyyətdir.
Kiminsə tanış olmadığı kənar şəõsləri ələ salması, onunla məzələnməsi
həm də cinayət tərkiblidir. Türkiyədə belə
işləri düzüb-qoşana
"şakaçı"
deyilir. Bir ara yaman dəbə minmişdi.
Qarşılarına çıõan hər
kəsi ələ
salırdılar. Aõır özündən
deyən bir oğlan da
tapıldı və bu
"şakaçı"nı
tutub eşşək balası qədər döydü,
kamerasını da başına çırpdı. Məhkəmədə
isə bunun da onun zarafatı ("şakası")
olduğunu bildirdi. Odur-budur həmin
növ "şakaçılıq" dəbdən
düşdü. Mən çoõ gözləyirəm, amma hələ ki, bizdə
elə bir oğlan yetişməyib ki, özünün ələ
salınıb alçaldılmış şəõsiyyətinə
və ya ata-anasına görə kimisə elə kamera
qarşısındaca təpiyinin altına salsın. Bizdə
böyük qisim gəncliyin Vətənpərvərliyi də
bayağıdır və heç yoõdur.
Buna əmin olmaq üçün stadionda dövlət himninin səsləndirilməsi
zamanı gənclərə nəzər salmaq kifayətdir. Bir
kimsə himni oõuyurmu? Kimin otağında,
iş stolunun üstündə, mənzilindəki şəõsi guşəsində milli bayrağımızın
hər hansı ölçüdə modeli var? 80-ci illərin
gənc oğlanları, yəni indiki "qocalar" ən pis
halda Rusiyada arvadbazlıq etməsi ilə pozğun sayıla
bilərdi. Qızlar çoõ təmiz idilər.
Qız atası övladını ərə verəndə
uzaqbaşı diplom istəyi önə gəlirdi. İndi isə
qız atası elçisi gəlmiş oğlanın
diplomsuzluğuna, lap işsizliyinə də əhəmiyyət
vermir,onun istəyi təkcə kürəkənin narkoman
olmamasıdır. "Narkoman" isə mələk kimi
görünən gənclərin də sırasında
"n" qədərdir. Əlbəttə, hələlik
şükür edə bilərik ki, hamı belə deyil.
Məşhur
"nə etməli?" sualı
Bu nümunələri və mənfilikləri
çoõ artırmaq olar.Amma bu heç nəyi həll etməz.
Çünki bu bizim övladlarımız, bizim millətin gələcəyidir.
Biz onlara nə verdik ki, nə də tələb edək! Məşhur
"Dədə Qorqud" filmində gül-çiçəklə
oynayan gənc Turalın atasının qınaqlarına verdiyi
cavabı õatırlayaq. Biz
müasir gəncliyə əsil Vətənpərvərliyi
aşıladıqmı? Bəli, öyrətmək deyil,
aşılamaq! Müasir elm-teõnikanın yüksək
inkişaf etdiyini nəzərə almadan, yalnız sözlə
tərbiyə verilməsinə çalışmaq əbəsdir
və heç bir təsiri olmayacaq. Türkiyə gənclərinə
nəzər salaq. Onlar Avropanın daha çoõ qoynunda olaraq
bizimkilərdən daha geniş imkanlı deyillərmi? Lakin onların Vətənpərvərliyinə
bizim yaşlı nəsil də həsəd apara bilər. Elə
tərbiyə uşaq vaõtlarından aparılır. Anadolu
türkləri bizlər kimi uşağa söyüş
öyrədib, başqalarını söydürməklə həzz
almır, o uşağın it-pişik səsləri
çıõartmasını, ona-buna şillə-təpik
atmasını, məşhur, amma abırsız qadın müğənniləri təqlid
edərək bədənini yellətməsini istedad, hünər
hesab edib sevinmir. O, uşaqda Vətənpərvərlik
hissini də körpəlikdən yaratmağa və öz
şəõsi nümunəsi ilə göstərməyə
çalışır. Uşaqlar isə həmişə
öz valideynlərinə oõşamaq istəyirlər. Bizim
indiki yaşlı nəsil coşqu ilə himn oõuyurmu? Yoõ!
Yaşlı nəslin aktiv ictimai həyatı yalnız
hüzür və yas məclislərində fəõrlə
iştirak etməkdən ibarətdirsə, evdə əlinə
bir kitab götürmürsə, TV qarşısında
cılız seriallara baõmaqdan usanmırsa, öz nəzərində
hələ uşaq hesab edib eşşək boyda
qızını sinəsi və
kürəyi açıq, çiyni ipli paltarda məclislərə
aparırsa, onun evindəki gənc oğlandan nə gözləyəsən?
TV-lər Faiq, Samir, Tolik, Aygün, Röya, Brilyant və digər
üzdəniraqları gənclərin kumirinə çevirdikdə
belə də aqibəti olmalı idi. Bizdə əksər mənfiliklər
sənətçilərdən cəmiyyətə sirayət
olunmuşdur. Buna görə də bizim üçün əsas
hədəf şou-biznes olmalıdır. Sənət
adamının şəõsi həyatının ictimai maraq zirvəsinə
qaldırılması həmin TV-də
çalışanların səviyyəsizliyinin ifadəsidir.
Flora və İlhamə yaşda iki arvadın on illiklər ərzində
davam edən "saçyoldusundan" şou düzəltməyin əlbəttə, yalnız ictimai fəsadı olacaq. İnsanların
bir-birlərini õoşlaması və ya zəhləsinin getməsi
təbiidir. Sənətçilər də bundan õali deyil. Lakin onlar bunu ictimailəşdirirlərsə
və bunu təbliğ etməkdə maraqlı olan qurumlar və
şəõslər varsa, bunun acı fəsadının hökmən
onların öz ailəsindən, övladından yan keçməyəcəyini
də bilmələri lazım. Gənc nəslin tərbiyəsi uşaq yaşlarından
başlamalıdır. Cari ilin "Uşaq ili" elan
olunması da müəyyən əhəmiyyət
daşıyır. Bu o demək deyil ki, ayın-ilin bu iqtisadi
böhran dövründə bir
"Uşaq və Yeniyetmələr" nazirliyi də
yaradılsın. Guya ki, Gənclər və İdman nazirliyi
yaradılmaqla bu sahədə çoõ böyük problemlər
həll etməkdədir. Bu nazirlik köhnə stereotiplərlə
deyil, tam yeni metodlarla işləməli, gəncliyin milli ruhda
və əsil türk, azərbaycanlı, müsəlman
õarakterində tərbiyə edilməsi işlərində əsaslı
dəyişiklik aparmalıdır. Biz hamımız Azərbaycan
adlı bir gəminin sərnişinləriyik. Kiminsə öz
payına bu gəmini deşməsinə haqqı və iõtiyarı
yoõdur. Çünki bu deşik gəminin və
hamımızın batmasına səbəb ola bilər. Yaşlı
nəsil "gəminin" kapitanı olsa da, bosmanı gənclikdir!
Və gəncliyin beləcə yalnız qüsurlarından
danışmaq və bunu onun başına qaõınc etmək
heç də əsas məsələ deyil. Əsas məsələ... Bu barədə
hamımız düşünsək yaõşıdır.
Hafiz Mirzə
Olaylar.- 2009.- 11-13 aprel.- S. 15.