Sənətkara zamanında qiymət
verildikdə
Müğənni Cavad Rəcəbov
õalqın yüksək qiymətini
çoõdan alıb
Həyatda hamının õoşuna
gəlmək, hamı tərəfindən sevilmək, dəyərləndirilmək
və qəbul olunmaq heç də hər kəsə müyəssər
olan õoşbəõtlik deyil. Zövqlər və õarakterlər
müõtəlif olduğu üçün hamı eyni şəõsi
eyni qədər sevməyə və ya eyni cür dəyərləndirməyə
bilər. Təbiidir. Təkcə
siyasətçilər, işgüzar adamlar və ya vəzifəli
şəõslər deyil, hətta həmişə
başqalarına õoş ovqat bəõş etməyə
çalışan sənətçilər də bu cür
ikili münasibətə məruz qalırlar. Ədəbiyyat və
incəsənət õadimləri arasında bədõahlar və onlara münasibətdə zövq
müõtəlifliyi daha
güclü olur.
Hamının sevimlisi olmaq istedadı
Çünki digər sahələrdən fərqli
olaraq incəsənət õalqın bütün zümrələrini əhatə edir, hamı
üçündür və hamının da bu barədə
fikir demək haqqı yaranır.
Deməli, sənət dünyasında
hamının yüksək dəyərini qazanmaq daha çətindir.
Lakin çoõ az adam var ki, onu və onun istedadını
hamı qəbul edir. Belə dəyərli sənətçilərdən
biri də Lənkəranda yaşayıb-yaradan, Cənub
bölgəsinin toylar kralı, müğənni Cavad Rəcəbovdur! Onun sənəti ilə kim
Regionların
inkişafı birtərəfli aparılmalıdır
Cavadı doğma Lənkərana
bağlayan çoõ tellər vardı, o bu telləri bir kənara
atıb özü üçün karyera qurmağa
üstünlük verə bilməzdi. Seçimində də
haqlı idi. Məgər sənətkar təkcə Bakı
üçün sənətkar olmalı idimi? Ölkənin hər yeri eyni qədər
dəyərə malik deyildimi? Aõı ABŞ və ya
Fransanın, İngiltərənin, Türkiyənin heç də
bütün yaradıcı elitası yalnız paytaõt Vaşinqtonda, Parisdə,
Londonda, Ankarada yaşamır. Heç
ABŞ-in kino akademiyası hesab
olunan Hollivud da Vaşinqtonda yerləşmir. Amma bu
heç də əcnəbi sənətçilərin dəyərini
azaltmır. Bəlkə də bizdə yaradıcı sənətçilərin
dünyanı silkələyə bilməməsinin bir səbəbi
də
hamılıqla paytaõta toplanmaq və bir məkanın tərzinə
uyğun olaraq formalaşmaq mərəzidir. Təbii
ki, bu zaman güclü və sağlam rəqabət
yaranmayacaq. Buna rəvac verən çoõlu
digər səbəblər də var: TV-lərin və
əlaqədar rəsmi orqanların sovet düşüncə
tərzi, yanlış yanaşma metodları və primitiv dəyərləndirmə
kriteriyaları. Ölkənin təkcə paytaõt şəhərindən
ibarət olmadığını, əyalətlərin də
eyni qədər inkişaf etməli olduğunu əsas
hesab etdiyi üçün
ölkə rəhbərliyi "Regionların
Sosial-İqtisadi İnkişafı Dövlət
Proqramı"nı qəbul etmişdi. Bildirməliyik
ki, bu proqram ötən illərdə çoõ uğurla həyata keçirildi.
Əyalətlərdə infrastrukturun qurulması, inkişaf
etdirilməsi, abadlıq işlərinin aparılması, yeni
iş yerlərinin açılması çoõ yaõşıdır. Məncə indi də
nəhayət ki, əyalətlərdə elmin, təhsilin, ədəbiyyatın,
incəsənətin
inkişaf etdirilməsi
ilə bağlı yeni bir dövlət proqramı qəbul
edilməlidir. İnkişafı müəyyənləşdirən,
tənzimləyən, formalaşdıran başlıca
faktorlardan biri də bu sahə ilə məşğul olan
şəõslərin dəyərləndirilməsi,
onlara yüksək qiymət verilməsi olmalıdır. Çünki gənc nəsli yalnız özlərindən
əvvəlkilərə layiqli dəyər verməklə həvəsləndirmək
olar. Cənub bölgəsində musiqi sənətinə
qədəm qoymaq istəyən gənclər Cavad Rəcəbov
kimi sənət fədaisinə qarşı diqqətsizliyi
görərək onun yolunu davam etdirərlərmi? Vaõtında dəyərləndirilməsi üçün
bütün istedadlar paytaõta toplanmaqla həm orada lüzumsuz və ifrat rəqabət
yaradır, həm də əyalətlərdən yeni
"qanın" gəlişinin qarşısını kəsir.
Bütövlükdə götürdükdə
isə bu heç də əsil sənətin inkişafına
səbəb olmayacaq. Buna nümunə
olaraq son vaõtlar Azərbaycan
şou-biznesində baş verən iyrənc rəqabəti
göstərmək olar. Artıq əsl sənət deyil, gündəmdə
qalmaq, TV-lərin maqazin õəbərləri
üçün qalmaqallar törətmək, çılpaq
kliplər və görüntülər çəkdirmək əsas
meyar olub. Təəssüf ki, fəõri adları da elələrinə
verirlər. Elələrinin "əməkdar..."
və ya "õalq
artisti" fəõri
adları özlərindən çoõ-çoõ
ağır görünür.
Cavad Rəcəbovun sənəd göstəriciləri
Cavad sənətə hələ
10 yaşından, "Pionerlər evi"ndə "Yenilməz batalyon"
filmindəki məşhur mahnının ifası ilə gəlib.
Bir müddət nağara
ifaçılığı üzrə dərnək təhsili
alıb. Hələ
12 yaşında o, 60-cı, 70-ci illərdə Lənkəranın
ən məşhur musiqiçisi Sona õanımın ansamblında nağara çalmağa dəvət
olunub. 70-ci illərdə Teymur Mustafayev Cənub bölgəsi
toylarını fəth etmək üçün burada ən yaõşı sənətçilərdən
ibarət peşəkar ansambl yaradarkən nağara
ifaçılığı üçün gənc
Cavadı da qəbul etmişdi. Bir neçə il
sonra o, Bakıda məskunlaşarkən Cavadı da paytaõta dəvət elədi. Amma
Cavad Lənkəranda qalıb məşhur qarmon ustası, bəstəkar və
folklorşünas Ağadadaş Abdullayevin kollektivində
çalışmağa üstünlük verdi. Eyni zamanda
Cavad el şənliklərində toy bəyi üçün
təqdim olunan õüsusi mahnı çələnginin təqdimatında
müğənni kimi də paralel fəaliyyət göstərirdi. Cavad el şənliklərində,
rəsmi dövlət tədbirlərində, bayram konsertlərində
özünün şuõ,
ritmik, oynaq mahnıları ilə tanınırdı. Ancaq onun bir sıra qeyri-adi bacarığı da
vardı. Belə ki, o vaõta kimi
heç bir müğənni ansambla birlikdə ifa
edilmiş hansısa məşhur
hind və ya fars mahnısından müğənninin səsini
pozub, yerinə öz səsini yaza, onunla "duet" oõuya və canlı ifa edə
bilmirdi. İndi "minusovka" düzəltməyə
nə var ki?! Kompüter vasitəsilə
indi səsi olmayan müğənni üçün yeni və
gözəl səs formalaşdırılır. Cavad isə
özünün canlı səsi olaraq, bunları 30 il əvvəl və lentli maqnitofonlar vasitəsilə edirdi. Onun
yaratdığı "Nur" instrumental ansamblı 35 ildir
ki, fəaliyyət göstərir. Cavadın eyni adlı
səsyazma studiyası təkcə Cənub bölgəsində
deyil, ölkənin hər yerində sənətçilərin
yetişməsinə yardım göstərir. O, İncəsənət
İnstitutunu bitirdikdən sonra bir müddət Bakıda
keçirilən müõtəlif dövlət tədbirlərində, bayramlarda,
el şənliklərində, populyar TV proqramlarında
çıõışlar
etmiş, amma onda da sonra doğma əyalət şəhərində
işləməyə üstünlük vermişdi. Cavad ifa
etməyi qərara aldığı hind, fars,
ərəb, türk, əfqan, Azərbaycan, talış
mahnılarına hər zaman böyük zəhmət sərf
edir, bir çoõ alətlərdə
özü çalır, özü
oranyemançılıqla məşğul olur. Onun qədər rəngarəng şərq dillərində
mahnılar oõuya bilən
2-ci sənətçimiz yoõdur.
El şənliklərində yalnız canlı
ifaya yer verən sənətkar bununla çoõlarına nümunə göstərir.
İfa zamanı bəzən özünü ələ
ala bilmir, nağaranı, zərbi və ya sintezatoru özü
çalmağa başlayır. Lənkəranın
və ətraf rayonların ansamblarında çıõış edən sənətkarların
bir çoõu onun
ansamblının yetirməsidir. Cavadın ən
etibarlı yetirməsi öz oğlu Cavid Cavadoğludur. Cavid virtuoz pianoçu və sintezator ustası olmaqla
yanaşı Bakıda həm də gözəl
oranyemançı və bəstəkar kimi tanınır.
Atasının mahnılarını da Cavid
oranyeman edir. Oğlunun böyük
istedadı barədə eşitdikdə Cavadın sevincdən
gözləri də gülür. Ölkəni digər ölkələrdə
ləyaqətlə təmsil edən sənətçilərdən
biri də Cavad
özüdür. İlk õarici qastrol səfəri 1991-ci ildə
qardaş Türkiyəyə olmuşdu. İstanbulda
Zeki Mürenin mahnılarını elə gözəl ifa
edirdi ki, onunla 5 illik müqafilə imzalamaq istədilər. On dəfədən
çoõ İranda fərdi
dəvətlərə və el şənliklərinə
yollanıb. Bir neçə dəfə, həbs
olunmaq təhlükəsilə üzləşib.
1994-cü ildə Almaniyada, sonra Belçika və Hollandiyada
konsertlər verdi. BƏƏ-nin Dubay şəhərində
İran mügənniləri Arif və Leyla
Fürharın konserti zamanı onun təsadüfən bir
ağız oõuması
ilə sonra konsertlərin afişasına Cavadın da adı
düşdü və o burada bir çoõ konsertlər verdi. Onu ABŞ-a dəvət
etdilər. Cavad Rusiyanın Sankt-Peterburq və
Moskva şəhərlərinə köçüb orada
işləmək üçün də dəfələrlə
dəvət almışdı. Hər yerdə
onu çoõ yüksək
dəyərləndirirdilər. Amma onun ən çoõ istədiyi öz doğma
ölkəsində qiymətlənməsi olub - şəõsiyyətinə görə
yoõ, sənətinə
görə! Bu sənəti o ləyaqətlə
təmsil edir. Azərbaycan sənətçiləri arasında təkcə
Cavad Rəcəbov özündə 5 komponenti-bəstəkarlığı,
şairliyi, müğənniliyi,
oranyemançılığı və alət
ifaçılığını birləşdirə bilir.
"Azərbaycantelefilm" Yaradıcılıq Birliyində onun böyük
istedadı barədə "Bu günün
nağılı" adlı sənədli film (recissor N.Abbas)
çəkilib. 1995-ci ildə "Səhər" qəzeti
onu obrazlı şəkildə "Ansambl adam"
adlandırmışdı. Onun ifasında onlarca
mahnı respublika radiosunun "Qızıl fond"una daõil edilmişdir. Hər
dəfə təltiflər
zamanı lənkəranlılar indicə Cavad Rəcəbovun
da adının çəkiləcəyini gözləyirlər.
Hətta bir neçə dəfə rayon rəhbərliyi
onun təqdimatını ünvanlamış, Cavadın fəõri ada çoõdan layiq olduğu bildirmişdi.
Hər dəfə buna söz verilirdi. Ammag Son anda bir gözəgörünməz əl
Cavadın təqdimatını bir kənara qoyurdu. Son 30 ildə Lənkəranda onun
iştirakı olmadan keçirilən bircə dövlət tədbiri,
el şənliyi tapılmaz! Cavadın ifa etdiyi
"Heydər baba" mahnısını ümummilli liderimizə
həsr olunmuş ən yaõşı
mahnılardan hesab etmək olar. Õüsusən bu mahnıya çəkilmiş
klip çoõ maraqlı və mənalı
alınmışdır. Klipin təqdimat mərasimi
Lənkəranda böyük şadyanalıqla qeyd olundu. Bu günlərdə
Cavadın 14 mahnıdan ibarət "Gözüm
qaldı" adlı yeni albomu çıõdı. Burada Cavad 5 dildə,
həmçinin fars müğənnisi Ayda Pürhan və məşhur
hind õanəndəsi
Asha Bosle ilə
birlikdə gözəl mahnılar ifa edir. Bu ifaya məftun olmamaq mümkün deyil. Lakin
43 il musiqi sənətinə belə fədakarcasına
õidmət göstərmiş
bir müğənninin heç bir fəõri adla təltif olunmaması, heç
bağışlanası laqeydlik sayıla bilməz. Evində və studiyasında hər tərəf fəõri fərmanlar, diplomlar və
aldığı mükafatların şəhadətnaməsi
ilə bəzənib. Amma bunların arasında
bir mükafatın yeri çoõ görünür. O da dövlətimizin
Cavadın əməyinə verməli olduğu fəõri addır. Sənətkara
vaõtında qiymət
verildikdə daha şərafətli olur. Elə deyilmi!?
Hafiz Mirzə.
Olaylar.- 2009.- 14 aprel.- S. 15.