İslamdan kənar
"islam"!
O, hənbəlidən başladı, cəfəriliyi
ilk düşmən seçdi,
əsl İslama qarşı yö-nəl-dil-di!
(Əvvəli
ötən saylarımızda)
Bu mənada müəyyən
əziz adamın məzarı üstündə
onun õatırlanması həm də mərhumun ruhunun şad edilməsi məqsədini daşıyır. İslam
müqəddəslərinin ruhunun yad edilməsi,
adının zikr olunması və məzarının ziyarət
olunması isə Allaha da õoş olar və həmin şəõsin
dualarının daha
tez qəbul edilməsində vasitəçilik
edər. Vəhabilər
yalnız 3 məsçidin
ziyarətini məqbul
sayırlar: Mədinədə
"Məscidi-Nəbəvi", Məkkədə "Məscidül-Həramı",
Qüdsdə Beytül-müqəddəsi. Əgər günahdırsa,
bu günah hamısına aid olmalıdır.
Onlar da materiya deyilmi?
Bunlara
aid deyilsə, deməli
günah deyil və müqəddəs şəõslərin
məzarı üstündə
tikilmiş məscidlərin
ziyarəti günah hesab oluna bilməz.
Üstəlik, müqəddəs məkanlarda toplanan müsbət enerjinin də şəfahət dərəcəsi mümkündür.
İlahi nəzərlərin müsbət
enerji məkanlarına
daha güclü yönəldiyini dərk etmək üçün həmin ziyarətgahlarda olmaq vacibdir. Bu həm də
müsəlmanın qəlbini
nurlandırır və
deməli, imanını
kamilləşdirir. Bütün bunların
əleyhinə olan vəhabilərin, deməli,
həm də müsəlmanların kamilləşməsinin
əleyhinə olduğunu
da qəbul etmək lazım. Baõ, məhz bu məqamda
bunu yalnız õristianların daha çoõ
arzuladığını düşünməyə
dəyər. Çünki onlar bu halda
müsəlmanın daha
qüdrətli və basılmaz olduğunu anlayırlar. İslamın qüdrətlənməsi isə
bütün dünyaya
yayılması deməkdir.
Söhbətimizin bu məqamında vəhabi məzhəbində õristian-qərblilərin barmağı
olub-olmadığını araşdıraq.
İngilis barmağı
vəhabilərin və
bütün dünyanın içində.
Vəhabi məzhəbi
ilə ingilislərin arasındakı münasibətlərin
hansı səviyyədə olduğunu dəqiqləşdirmək
üçün "Mister Hemferin õatirələri"
kitabını oõumaq yetər. Bu kitab son illər çoõ dillərə
tərcümə edilmişdir. Peşəkar ingilis casusu olan,
fars, ərəb və türk dillərini mükəmməl
bilən Hemfer İraq, Türkiyə və Nəcd vilayətini
tamam gəzmişdir. Məqsədi İslam aləmində təfriqə
törədə biləcək bir şəõsi tapmaq idi.
Bununla da ingilislərin
"Ost-Hind" şirkəti Hindistanı tamam işğal
etdikdən sonra növbə Ərəbistan
yarımadasını ələ keçirtməyə çatırdı. Bu yarımadada
isə İslam çoõ güclü idi və onun müqəddəs
məkanları yerləşirdi. Eləcə də Ərəbistan
Osmanlı imperiyasının nəzarəti altında idi.
Burada qazanılan uğur Osmanlını da sarsıda bilərdi.
Amma bir õaricməzhəbin hələ Səlib
yürüşlərini unutmamış müsəlmanların
arasında inam, etibar, uğur qazanması çoõ çətin
idi. Bu halda onu öz nümayəndəsi vasitəsilə və
öz içindən parçalayıb zəiflətmək və
tədrici qayda ilə ələ
keçirmək münasib bilinmişdi. Nəhayət, mister
Hemfer belə birisini Mühəmməd
ibn Əbdül-Vəhabın şəõsində, Bəsrə
şəhərində tapdı. Onun ideyalarını və
şəõsi keyfiyyətlərini öyrəndikcə buna tam əmin
oldu ki, məhz bu şəõsin vasitəsilə İslam
dünyasını parçalamaq olar. Beləliklə də
o, İbn Əbdül-Vəhabı
Bəsrədən İsfahana, sonra Nəcdə kimi
müşayiət etdi. Onunla fikir mübadiləsi zamanı
onun böyük həqiqət sahibi olduğunu başına
saldı və hər yerdə mühafizə və müdafiə
etməyə başladı. Onun maliyyəsi ilə İbn Əbdül-Vəhabın
mühafizəsi təşkil olundu, tərəfdarları
toplandı, silahlandırıldı və sair.
Bu isə başqalarında İbn Əbdül-Vəhaba
inam yaradan, ona valeh edən amillərdən oldu. Beləliklə
də o, İslam dünyasında çoõ şəhərləri
õaraba qoya bildi. Ərəbistan yarımadasında baş verən
vəhabi qiyamları çoõ keçmədi ki, Osmanlı
imperiyasını da narahat etməyə başladı.
Osmanlı yarımadaya qoşun yeritdi
və öz qələbələri
ilə vəhabi liderlərinin də həbsinə və qətlinə
nail oldu. Zaman-zaman burada
türklər həm də ingilislərə qarşı
döyüşdülər. Dünya müharibəsi
zamanı Hicaz büsbütün Osmanlı nəzarəti
altında idi. Nəcddə isə 2 hökumət vardı. Digəri
ingilis himayəsində olan və
paytaõtı Ər-Riyad seçilmiş Ali-Səud hökuməti
idi. 1919-cu ildə ingilislər Nəcdi müstəqil dövlət,
Əbdül Əzizin oğlu İbn Səudu isə kral elan
etdilər və ona ildə 40 min funt-sterlinq maaş da təyin
olundu. Britaniyanın çoõ təcrübəli
casuslarından olan Kelnel Lorens
burada çoõ mühüm işlər gördü və ərəb
dünyasını tamam
parçalamaqdan ötrü vəhabi məzhəbindən və
ərəb tamahgirliyindən məharətlə istifadə edə
bildi. Hemferin ardıcıllarının barmağı indi də
ərəb dünyasını qarışdırmaqda, vəhabilik
hətta ideya baõımından süquta uğramışsa da,
onun tamam sıradan çıõmasının
qarşısını almaqdadır.
İngilislər Şərqdə düşmən obrazı yaratmaq
üçün vəhabilərin üzv olduğu "əl-Qaidə"
terrorçu təşkilatını yaratdılar. Bu təşkilat
Şərqə, İslam ölkələrinə təzyiq
göstərmək üçün çoõ münasib bəhanə
oldu. İndi bəzən öz õüsusi õidmət
orqanlarının öz ölkələrində törətmiş
olduğu terror aksiyasına görə də "əl-Qaida"
və onun lideri Üsamə-Bin Laden
günahlandırılır. Və onlar da bu ittihamları məmnuniyyətlə
qəbul edirlər. Azərbaycana vəhabilərin ayağı yalnız müstəqillikdən
sonra dəyməyə başladı. Ölkəmizə gələn
Küveyt və Səudiyyənin yardım fondları burada
yardımlarla yanaşı həm də dini ideologiya yaymağa
başladılar. Sonra 5 mindən
çoõ qaçqın çeçen ailəsi gəldi və
onlar da özləri ilə vəhabi əqidəsini gətirdilər.
Vəhabi emissarlar özlərinə münasib şəõsləri
sünnilərin yığcam yaşadığı şimal ərazisində
yerləşən Zaqatala, Balakən,
Quba rayonlarında və Bakıda tapdılar. Sonra Sumqayıta
və digər rayonlara da soõula
bildilər. Bakıda "Ləzgi" məscidi kimi
tanınan "Aşurbəy" məscidində, sonra isə
Səudiyyə Ərəbistanının emissarları tərəfindən
maliyyələşərək tikilən "Əbu-bəkr"
məscidində toplaşmağa başladılar. Bayramlarda bu
məscidə 20 mindən çoõ vəhabi
toplaşırdı. Onlar bizim cəmiyyətdə ilk
baõışdan õırda bizneslə məşğuldurlar. Onlar
üçün Dubay, Qahirə və digər ərəb
ölkələrində biznes imkanları yaradılır,
kömək və yardımlar olunur. Amma eləcə də
onlar öz əqidələrini büruzə vermədən
aparıcı sahələrə, õüsusən də Milli
Orduya, huquq-mühafizə orqanlarına, Gömrük, Sərhəd
Õidməti və nəqliyyat strukturlarına soõulmağa
çalışırlar. Strateji cəhətdən
maraqları çoõ uzaqlara, o cümlədən dövləti
ələ keçirməyə hesablanıb. Bundan ötrü
onların qarşısına çıõan şəõsləri pul-rüşvət və ya terror
vasitəsilə sıradan çıõarır, aradan
götürürlər. Ötən il Milli Ordu
sıralarında bir qrup zabitin vəhabi olması və
çevriliş cəhdləri üzə çıõdı, həbs
olundular. Digər ifşa olunan "Meşə
qardaşları" terrorçu təşkilatı da vəhabi
yönümlü idi. Guya elə qruplar digər sahələrdə
yoõdur? Yəqin ki, var. Yaşadığımız müasir ÕÕ
əsrdə də sünni və şiə məmləkətlərində
gəncləri əvvəlcə hənbəli məzhəbinə
çəkirlər. Sonra onların tədricən və hiss
olunmadan vəhabiyə çevrilməsi bir elə çətin
olmur. Biznes maraqları vəhabi emissarlarını öz
üzərində ciddi işləməyə sövq edir. Son
illər onların arasında müəyyən
parçalanmalar yaranmışdır. Sələfilər,
iõvanlar, "əl-təkfir və hicrət əhli".
"Cihad əhli", "Hizbut-təhrir" belə parçalanmaların məhsuludur.
Aralarında ən radikal və barışmaz mövqedə "Hizbut-təhrir" durur. O həm
də mövcud iqtidara qarşı
radikal, barışmaz
münasibətilə fərqlənir.
Nə yaõşı ki, zaman-zaman
onları daha böyük parçalanmalara məruz qoya biləcək
yeni mütərəqqi kitablar yazılmaqdadır. Ayətullah
Cəfər Sübhaninin "Vəhabilik" və "Vəhabi
məzhəbi", Seyyid Məhəmməd Həsən Qəzvininin
"Vəhabi firqəsi", Cabir İsgəndərlinin
"Azərbaycanda qeyri-ənənəvi dinlər və təriqətlər"
və bir də Hacı Valeh Lənkəraninin "Ziya"
kitabları bu yazını hazırlayarkən müəyyən
qədər köməyimizə yetdi. Məncə, imkanlı
və mömin şəõslər bu kitabları böyük
nüsõə ilə alıb pulsuz paylamalı və təkrar nəşr
etdirməlidir. Bunun özü də bir mübarizə vasitəsi
olardı. Azərbaycanı vəhabiliyin üzünə
bağlamaq lazımdır! Əks təqdirdə vəhabilik Azərbaycanı
gələcək nəsillərin üzünə
bağlamış olacaq.
Hafiz Mirzə
Olaylar.- 2009.- 25-27.- S. 15.