Rauf Sultanov: “Texniki elmlər sahəsində alimlərin
yetişdirilməsinə diqqət yetirilməlidir”
“Elmin aktual problemlərinin müzakirəsi və işıqlandırılması” layihəsi çərçivəsində müsahibimiz Təhsil Nazirliyinin Təhsil Problemləri İnstitutunun Elmi Şurasının üzvü, professor Rauf Sultanovdur.
Cəmiyyətin tələbatının
ödənilməsinin elmin inkişafı ilə əlaqədar
olduğunu deyən R.Sultanov
bildirdi ki, bu gün elmin əsas problemləri üç
istiqamətdə özünü göstərir və onlardan
birincisi elmin hüquqi-normativ bazasının düzgün
müəyyənləşdirilməsidir. Son illər ölkəmizdə
elmin inkişaf etdirilməsi, onun hüquqi bazasının
yaradılması istiqamətində bir çox işlərin
həyata keçirildiyini vurğulayan professorun sözlərinə
görə, bu həm ölkə
başçısının sərəncam və fərmanları,
həm də Nazirlər Kabinetinin, AMEA və Təhsil
Nazirliyinin fəaliyyəti ilə əlaqədar verilən qərarlarda
özünü göstərir. Bununla yanaşı hələ
də bir sıra problemlərin mövcud olduğunu deyən
R.Sultanovun fikrincə, bunlardan biri gənc elmi kadrların
yetişdirilməsi prosesinin hüquqi-normativ sənədlərlə
düzgün müəyyənləşdirilməməsi ilə
bağlıdır: “Elm təfəkkürün məhsuludur.
Buna baxmayaraq təhsil qanununda magistratura elmi dərəcə
hesab olunur. Bu elmi dərəcənin verilməsi prosesi TN-in
tabeliyində olan ali təhsil müəssisələrində
yerinə yetirilir. Dünya miqyasında gənc elmi mütəxəssislərin
hazırlanması prosesi elmi müəssisələrdə həyata
keçirilir. Həmin müəssisələrdə peşəkar
mütəxəssislər yetişdirilir. Digər məsələ
odur ki, gənc və hazırda fəaliyyət göstərən
alimlərə tədqiqat işləri aparmaq üçün
maddi-texniki baza yaratmaq lazımdır və bu baza
yaradılmadan həmin tədqiqat işlərini aparmaq
qeyri-mümkündür. Onun nəticələri də nəzəri
xarakter daşıyır. Məhz bu məqsədlə də
dövlət tərəfindən institutların, xüsusilə
də AMEA-nın maddi-texniki bazasının yaradılması
böyük əhəmiyyət kəsb edir. Dünya
miqyasında, xüsusilə Avropada elmi kadrların
hazırlanması ilə əlaqədar institutların fəaliyyəti
nəzərə alınmalıdır və ölkəmizdə
tətbiqi məqsədəuyğun hesab edilməlidir”.
Bundan başqa vacib amillərdən
birinin də yetişməkdə olan gənc alimlərin və
hazırda fəaliyyət göstərən alimlərin maddi vəziyyətinin
daha da yaxşılaşdırılması ilə
bağlı olduğunu deyən professorun sözlərinə
görə, bu problem mövcud olduqda alimlərin peşəkarlıq
səviyyəsi yüksəlmir və bu zaman onlar maddi səviyyələrini
yüksəltmək üçün digər işlərlə
məşğul olmağa məcbur olurlar: ”Onu da qeyd edim ki, bu
gün elmlər namizədi, professorlarımız abituriyentlərin
ali məktəblərə qəbul prosesi ilə məşğul
olurlar. Bu isə bizim bu qədər mötəbər,
elmimizin inkişafı üçün böyük əhəmiyyət
kəsb edən alimlərimizin vaxtını, biliyini səmərəsiz
keçirməsinə səbəb olur. Məhz bunun
qarşısını almaq üçün dövlət səviyyəsində
müəyyən stimullaşdırıcı tədbirlərin
həyata keçirilməsi çox vacibdir”.
R.Sultanovun fikrincə, eyni
zamanda yaşlı nəslin gənc nəsillə əvəz
olunması prosesi də davam etdirilməlidir: “Bu da bir
faktdır ki, ölkəmiz alimlərin sayına görə
dünyanın inkişaf etmiş ölkələrindən
geri qalır. Xüsusilə də texniki elmlər sahəsində
alimlərin yetişdirilməsinə diqqət yetirilməlidir.
Dünya miqyasında insan amilinin inkişafını müəyyənləşdirdikdə
humanitar sahə alimlərinin sayı nəzərə
alınmır. Texniki sahədə çalışan alimlərin,
peşəkar insanların sayı burada mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Ölkəmizin gələcəyi xüsusilə
texniki elmlərin inkişafı ilə əlaqədardır.
İnformasiya və kommunikasiya texnologiyalarının
inkişaf etdirilməsi, tətbiqi, maddi-bazanın
yaradılması məhz elmin inkişafına təsir göstərən
əsas amillərdən biridir. Ona görə də elmin
inkişafı yalnız hüquqi-normativ sənədlərlə
deyil, dövlət tərəfindən ayrılan vəsaitlə
də ölçülməlidir. Belə bir səviyyədə
ölkəmizdə elmin inkişafına qısa bir müddət
ərzində nail olmaq mümkündür”. Ona görə də
bu gün müxtəlif istiqamətdə həyata keçirilən
tədbirlərlə yanaşı elmin inkişaf etdirilməsi
üçün fundamental, eksperimental, tətbiqi elmlərin
öyrənilməsinə xüsusi diqqət yetirilməli
olduğunu deyən professorun sözlərinə görə,
bu, dünya miqyasında mövcud olan tələbə
uyğun müəyyənləşdirilməlidir. R.Sultanov onu
da bildirdi ki, xaricdə fundamental elmlərin öyrənilməsinə
15, tətbiqi elmlərə 25, təcrübi elmlərin öyrənilməsinə
isə 65 faiz vaxt ayrılır: “Məhz təcrübi elmlərin
öyrənilməsinə ayrılan 65 faiz vaxt inkişaf
etmiş kapitalist ölkələrində müasir
texnologiyaların hazırlanmasına qabil olan mütəxəssislərin
yetişməsinə səbəb olur. Heç də təsadüfi
deyil ki, ölkəmizdə tətbiq edilən müasir
texnologiyalar xarici ölkələrdən gətirilir. Ölkəmizdə
həmin bazanın yaradılması və gənc, daha mütərəqqi
biliyə malik olan alimlərin hazırlanmasına diqqət
yönəldilməlidir”.
R.Sultanovun sözlərinə
görə, bu gün elm həm insanlara xidmət etməli, həm
də onun səmərəsi olmalıdır: ”Prioritet sahələr
müəyyənləşdirilməlidir, bu istiqamətdə
tədqiqat işlərinin aparılması,
planlaşdırılması böyük əhəmiyyət kəsb
edir. Onu da xatırladım ki, vaxtilə sovet
dövründə hər bir tədqiqat işinin sonunda iqtisadi
səmərə göstərilirdi. Hətta bu iqtisadi səmərənin
təsərrüfatda tətbiqi nəticəsində həmin
alimdən müdafiə ərəfəsində müəyyən
arayış tələb olunurdu. Bu da elmin səmərəliliyini
göstərən səbəblərdən biri idi. Elmin
inkişaf etdirilməsi üçün dövlət səviyyəsində
bir sıra məsələlərin həyata keçirilməsi
vacibdir. Eləcə də insanların elmlə məşğul
olması üçün onları psixoloji cəhətdən
hazırlamaq, yalnız bu elmə marağı, həvəsi
olan insanların gətirilməsi vacibdir. Elmi dərəcə
almaq üçün yox, bütün mənəviyyatın,
elmi biliklərin toplanması, səfərbər olması vacib
məsələlərdən biridir”.
Elmlə təhsilin bir-biri ilə xüsusilə əlaqədar olduğunu deyən professorun sözlərinə görə, əsas fundamental elmlər təhsil prosesində verilir: “Yəni təhsildə elm yönümlü tələbələrin hazırlanması, biliklərin verilməsi prosesi ixtisas yönümlü istiqamətdə aparılmalıdır. Təhsil prosesində tələbələrdə elmə həvəs və müəyyən sahələrdə tədqiqatları davam etdirmək üçün müəyyən meyillər yaranır. Təhsil prosesinin özü də müəyyən texniki bazaya malik olmalıdır. Həmin mövcud biliklərin öyrənilməsi həmin texniki baza üzərində qurulmalıdır ki, gələcəkdə tədqiqat işinin aparılması prosesində bu işlərin əhəmiyyəti çox böyükdür”.
Nigar
Palitra. -2010. – 6 aprel. – S.6.