İlham Aslanzadə: «İqtisad
elminin öyrənilməsinə
və tədqiqinə
olan münasibət dəyişməlidir»
İlham Alıcı
oğlu Aslanzadə
1963-cü il noyabrın 20-də anadan olub. 1980-ci ildə Bakı şəhər Binəqədi rayonu 3 saylı orta məktəbi qızıl
medalla bitirib, elə həmin il Dadaş Bünyadzadə
adına Azərbaycan Xalq Təsərrüfatı
İnstitutuna (indiki Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti) qəbul olunub. 1984-cü
ildə ali
məktəbi fərqlənmə
diplomu ilə bitirib. 1992-ci ildə
namizədlik dissertasiyasını
müdafiə edərək
iqtisad elmləri namizədi alimlik dərəcəsini alıb.
Hazırda doktorluq dissertasiyasını
yekunlaşdırmaq üzrədir.
Azərbaycan Texniki Universitetinin
Mühəndis biznesi və menecment fakültəsinin dekanıdır.
- İqtisad
elminin müasir vəziyyətini necə dəyərləndirirsiniz?
- Qloballaşan
dünyamızda müasir
dövrün tələblərinə
uyğun ölkə iqtisadiyyatının və
onun fundamental bünövrəsini
təşkil edən elmin düzgün inkişafı böyük
aktuallıq kəsb edir. İctimai elmlər sırasında özünəməxsusluğu ilə seçilən və daim təkmilləşdirilməsinə
ehtiyac duyulan bu elm sahəsinin modern prinsiplərə əsaslanan
metodoloji bazasının
müəyyən edilərək
cəmiyyət həyatına
tətbiq olunması
son nəticədə hər
birimizin həyat səviyyəsi və yaşam tərzinin yüksəlməsinə səbəb
ola bilər.
İndiki şəraitdə
biliklərə əsaslanan
iqtisadiyyatı inkişaf
etdirmək məqsədilə
Prezidentin 2009-cu il 4 may tarixli sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında
2009-2015-ci illərdə elmin
inkişafı üzrə
milli strategiya”da
fundamental elmlər üzrə
tədqiqatları genişləndirmək
və fundamental elmlər
üzrə araşdırmaların
müasir tələblər
səviyyəsinə çatdırılması
qarşıya mühüm
vəzifə kimi qoyulub. Bildiyimiz kimi, Azərbaycan
inkişaf göstəricilərinə
görə regionun lider dövlətidir.
Amma açıq etiraf etməliyik ki, ictimai elmlər, eləcə də iqtisad elmi bu
inkişaf dinamikası
ilə bu gün ayaqlaşa bilmir. Bu sahədə
problemlər qalmaqdadır.
- Azərbaycanın
iqtisadi modeli necə olmalıdır?
- Azərbaycan
iqtisadi modeli qlobal dövriyyəyə çıxmış yeni
paradiqmadır. Bu modelin fundamental təhlillər,
ölçmələr əsasında
ümumiləşdirmələr aparılması və perspektivliyinin, inkişaf meyillərinin əhəmiyyət
diapazonunun təyin edilməsi ilə elmi sistem halına
salınması elmimizin
qarşısında duran
əsas vəzifələrdəndir.
Bundan irəli gələrək
yeni model əsasında
sosial-iqtisadi inkişafın
sürətləndirilməsinin nəzəri əsasları
işlənməli və
əksər məqamlarda
burada nəzəriyyə
təcrübəni qabaqlamalıdır.
Biz iqtisadi inkişaf
modelini elə bir çevik fəaliyyət halına gətirməliyik ki, o, özü-özlüyündə avtonom fəaliyyət göstərsin. Bu model
strateji planlaşdırma aspektində indikatorları və tənzimləyiciləri
olan özünütəşkil sistemi formasında
strukturlaşdırılmalıdır.
- İqtisad elmi Azərbaycanın müasir
inkişafının elmi
araşdırmasını lazımi
səviyyədə apara
bilirmi?
- Prezident
Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyevin "Azərbaycan"
qəzetinin 8 dekabr
2009-cu il tarixli sayında dərc olunan "İctimai və humanitar elmlər: zaman kontekstində baxış"
adlı məqaləsində
yeni iqtisadi sistemin formalaşmasının
intensiv xarakter alması üçün
"elmdə, təhsildə,
ümumən intellektual
sahələrdə ciddi
dönüş yaradılmalıdır"
ifadəsi sözün
həqiqi mənasında
ictimai və humanitar elmlərin rolunun, yerinin, nüfuzunun və əhəmiyyətinin üzə
çıxarılması istiqamətində
təxirəsalınmaz çağırışdır.
Müstəqillikdən bəhrələnərək iqtisad elminin milli iqtisadi ideologiyanın formalaşmasında,
iqtisadi inkişafın
milli modelinin formalaşmasının nəzəri
əsaslarının və
prinsiplərinin üzə
çıxarılmasında müstəsna rolu var. Müasir iqtisadi həyatın da zənginləşdirilməsi üçün
iqtisad elminin oynadığı rolun əhəmiyyəti artır.
Ona görə də iqtisad elminin öyrənilməsinə və
tədqiqinə olan münasibət tamamilə
dəyişdirilməlidir. Belə ki, təhsil müəssisələrinin ixtisas
profilinə uyğun iqtisad elminin dərs yükünün uyğun və münasib şəkildə
artırılmasına yenidən
baxılması, baza iqtisadi təhsili olmayanların iqtisad elminə gəlişi məhdudlaşdırılmalı, elmi ad və dərəcə alanların
sosial statusları artırılmalıdır.
- Bir alim kimi elmin
aktual problemlərini nədə görürsünüz?
- Məncə,
bu gün elmin inkişafını ləngidən ən mühim amillər sırasında elmin yeni tələblərə
uyğun institusional mühitinin formalaşdırılmasına,
lazımi infrastrukturun
təşmilləşdirilməsinə böyük ehtiyac var. Növbəti il müstəqilliyimizin 20 illiyini
qeyd edəcəyik, lakin təəssüf ki, bu dövrdə
müstəqil elmi inkişafımızı və
onu qlobal elmi sferaya inteqrasiya
edəcək müvafiq
normativ-hüquqi bazanı
tam formalaşdıra bilməmişik.
Bu gün elmi
yaradıcı insanın
statistik informasiya kasadlığı olmamalıdır.
Azərbaycan iqtisadçıları dünyanın tanınmış
iqtisadçılarının, Nobel laureatlarının əsərlərini
öz dilində oxumaq imkanına nail olmalıdır. Burada elmi
ədəbiyyatların elektronlaşması
prosesi sürətləndirilməlidir.
Elmin
ÜDM-də xüsusi
çəkisi optimal hala
gətirilməlidir. Elmin
qrantlaşması, dövlət
sifarişləri əsasında
stimullaşdırılması gücləndirilməli, özünümaliyyələşdirən
bir sistem halına gətirilməlidir.
Elmi yaradıcılığın
rəqabət mühiti
yaxşılaşdırılmalı və liberallaşdırılması
genişləndirilməlidir.
- İşlədiyiniz
təhsil ocağında
elmin və tədrisin səviyyəsini
necə qiymətləndirirsiniz?
- Ümumiyyətlə,
universitet elmi bilikləri öyrənmək
arzusunda olanlara elmi bilikləri çatdıran və elmi araşdırmaları
fasiləsiz davam etdirən elmi mərkəzdir. Modern universitet həm tədqiqat,
həm də tədris prosesini həyata keçirən
araşdırma müəssisəsidir. Hazırda
çalışdığım Azərbaycan Texniki Universiteti
(AzTU) respublikada sürətli islahatlar aparan tədris təhsil
ocaqlarındandır. Belə ki, Boloniya sisteminə
qoşulduqdan sonra təhsildə ciddi yeniliklər öz əksini
tapıb. Belə ki, informasiya texnologiyalarının tədrisə
tətbiqi, elektron universitet, elektron kafedraların
yaradılması prosesi sürətlə davam edir. Bu işdə
universitetin rektoru, professor Havar Məmmədovun əməyini
yüksək qiymətləndirirəm. Məhz onun təşəbbüskarğılı
ilə AzTU-nun nüfuzu gündən-günə artır. Mən
qeyd etmək istərdim ki, bu gün AzTU dünyanın ən
qabaqcıl universitetləri ilə rəqabət apara bilən
tədris ocağıdır.
A.Miriyev
Palitra. -2010. – 13 aprel. – S.13.