BSU-nun prorektoru, filologiya elmləri
doktoru, professor Asif Hacıyev: “Elmlə məşğul olan
insanlar elm qarşısında, dövlət, xalq
qarşısında məsuliyyətli olmalıdırlar”
Azərbaycan elminin problemləri və bu problemlərin öhdəsindən gəlməyin yolları mövzusu ilə əlaqədar həmsöhbətimiz Bakı Slavyan Universitetinin tədris işləri üzrə prorektoru, filologiya elmləri doktoru, professor Asif Hacıyevdir.
- Elmin inkişafı ilə bağlı Azərbaycan dövlətinin yeritdiyi siyasəti necə qiymətləndirirsiniz? Xüsusilə də Prezident yanında Elmin İnkişafı Fondunun yaradılması elmimizə nə verəcək?
- Azərbaycanda elm sahəsində aparılan dövlət siyasəti, elmin inkişafı istiqamətində görülən işlər təkcə Elmin İnkişafı Fondunun yaradılması ilə bağlı deyil, ondan əvvəl də aparılıb və bu istiqamətdə xeyli işlər görülüb. Azərbaycanda elm və təhsil ümumiyyətlə kompleks şəkildə götürülür. Qeyd edim ki, hələ 2000-ci ilin astanasında ümummilli lider Heydər Əliyevin yeni minilliklə bağlı müraciəti olmuşdu. Bu böyük bir tarixi sənəd idi. Həmin sənəddə keçmişə yekun vurulurdu və Azərbaycan elminin, təhsilinin qarşısında konkret vəzifələr qoyulurdu. Son dövrlərdə cənab Prezident İlham Əliyevin fəaliyyəti nəticəsində Azərbaycan elminə demək olar ki, gündəlik qayğı hiss edilir və nailiyyətlər göz önündədir. Yəni bu qayğı və xüsusilə də Elmin İnkişafı Fondunun yaradılması təkcə maddı tərəfdən deyil, həm də mənəvi tərəfdən görülən böyük bir işdir.
Digər bir cəhət isə elm sahəsinin gündəlik diqqətdə olması və müvafiq nazirliklərə tapşırıqların verilməsi, bir çox yeni layihələrin gerçəkləşməsi, o cümlədən müasir dövrdə gərəkli olan müxtəlif portalların, yəni informasiya resurslarının yaradılmasıdır. Bundan başqa bədii və
elmi ədəbiyyatın latın qrafikası ilə nəşr
etdirilməsi özü də böyük bir işdir və
birbaşa elm və təhsillə bağlıdır.
Gördüyümüz kimi, az bir müddət ərzində
böyük bir iş görüldü. Çox qısa bir
müddətdə elmi əsərlər çapa
hazırlandı. Bunun özü elə böyük bir vəsait,
enerji sərfi və həm də elmi nailiyyətdir.
Son dövrlərdə elm və
təhsilə dövlətin diqqətini mən iki cür qiymətləndirərdim.
Birincisi, nailiyyətlərin
stimullaşdırılması, ikincisi isə nöqsanların
aradan qaldırılması. Bilirsiniz ki, hörmətli akademik
Ramiz Mehdiyevin bu yaxınlarda dərc olunmuş məqalələri
elm-təhsil dairələrində böyük bir maraq və
minnətdarlıqla qarşılandı. Çünki məqalədəki
faktlar dövlət qurumlarının
narahatlığını ifadə edir. Hesab edirəm ki, bunlar
özü vaxtında atılmış addımlardır. Təhsildə
həm orta məktəblərə, həm ali məktəblərə,
həm də elm müəssisələrinə diqqət
aşkar hiss olunur. Orta məktəblərin təmiri, yenilərinin
tikilməsi, onların elektronlaşdırılması,
kompyuterləşdirilməsi, məktəblərin
bazasının möhkəmləndirilməsi və yeni
proqramlarla təchizi, o cümlədən ali məktəblərin
bazasının gücləndirilməsi - bütün bunlar elmə
xidmət edən addımlardır.
Bugünkü Azərbaycanda Qarabağ problemi, ordu quruculuğu ilə bağlı işlərlə yanaşı elmə, təhsilə böyük diqqətin göstərilməsi tədrislə məşğul olan bir vətəndaş kimi məndə də müsbət hisslər, razılıq yaradır. Təbii ki, elm-təhsil işçiləri də öz fəaliyyətini müasir tələblərə uyğun qurmalıdır.
- Sizcə, elmimizin aktual problemlərinə, xüsusilə də keyfiyyətsiz dissertasiyaların qəbulu məsələlərinə necə son qoymaq olar?
- Dissertasiya işləri ilə bağlı problemlər təkcə Azərbaycanda mövcud deyil. Son dövrlərdə bilirsiniz ki, keçmiş sovet dövlətinin tərkibində olan ölkələr keçid problemlərini yaşayır. Ezamiyyətlərdə olarkən bir çox ölkələrin ən nüfuzlu universitetlərində belə dəhlizlərdə müxtəlif xarakterli elanlara rast gəlinir. O elanlarda yazılır ki, kimlərsə müəyyən kurs işi, diplom işi, dissertasiya işlərini sifarışlə yerinə yetirir. Bütün bunlar sözsüz ki, təəssüf doğurur. Yəni demək istəyirəm ki, bu, Rusiyada da var, başqa yerlərdə də var, elə bizdə də var. Bizdə bəzi dissertasiyalar keyfiyyətsiz yazılır, ya da ki plagiata yol verilir. Başqa hallar da olur. Qeyd etmək lazımdır ki, bu halların qarşısının alınmasına yönələn hər bir cəhd təkcə elmi baxımdan yox, həm də şərəf borcumuzdur. Çünki alimin də alim şərəfi və ləyaqəti olmalıdır, alim məsuliyyəti ilə birgə. Bu proses, neqativ hallar ilkin dövrlərdə daha çox baş almışdı. Ona görə ki, elmimizin keçid mərhələsində ənənəvi meyarlar, ənənəvi strukturlar arxada qalmışdı və yenilər formalaşırdı. Keçid mərhələsində isə məlum səbəblərdən, xüsusən müstəqilliyin ilk dövrlərində digər keçmiş sovet respublikaları kimi, bizdə də “beyin axını”, alimlərimizin, müəllimlərimizin xaricə sistemsiz axını izləndi. Lakin indi bu proseslər təbii axarına düşüb, müqavilələr əsasında, sistemli gedir və indi biz əksinə, alimlərimizə Avropa ölkələrində olan tələbatdan qürur duymalıyıq. Eyni zamanda xüsusi dövlət proqramı ilə gənclərimizə xaricdə təhsil imkanlarının yaradılması da milli əhəmiyyət daşıyan mühüm hadisədir. Lakin bununla yanaşı elmə, müəllimliyə təsadüfi insanların gəlməsi cəhdlərı və halları da olur. Və bunun qarşısının alınması yalnız dövlət orqanlarının işi deyil. Yəni bu elə bir məsələ deyil ki, bunun qarşısına sadəcə rəsmi qadağalar qoymaqla məsələ həll olunsun. Elmi-pedaqoji ictimaiyyət özü bununla mübarizə aparmalıdır. Elmlə məşğul olan adamların, elmi mühitin özünün daxili-ictimai məsuliyyəti olmalıdır. Yəni hər bir kəs öz məsuluyyətini anlamalıdır. Elmlə məşğul olan insanlar elm qarşısında, dövlət, xalq qarşısında məsuliyyətli olmalıdırlar.
- Bakı Slavyan Universitetində tədris və təhsillə bağlı hansı proseslər gedir?
- Bakı Slavyan Universitetinin
bildiyiniz kimi, bu yaxınlarda onilliyi tamam olur. Yəni BSU 2000-ci
ildə ulu öndərin fərmanı ilə Rus Dili və Ədəbiyyatı
İnstitutu bazasında yaradılan universitetdir. Bizim universitetə
ən böyük qiyməti də ulu öndər Heydər Əliyev
verib. Cənab Vladimir Putinə BSU fəxri doktoru diplomunun təqdimatı
mərasimində ulu öndərlə kollektivimizin üzvlərinin
görüşündə o, universitetin fəaliyyətini
yüksək qiymətləndirib. Bu yaxınlarda cənab
Prezident İlham Əliyevin universitetimizin maddi-texniki
bazasının yaxşılaşdırılması
haqqında imzaladığı sərəncamda kollektivimizin əməyinə
verilən yüksək qiymət hamımızı yeni
uğurlara ruhlandırdı və böyük minnətdarlıq
hissiylə qarşılandı.
BSU kimi fəaliyyət
göstərdiyi bu 10 il ərzində universitetimizin rektoru,
görkəmli alim, Əməkdar elm xadimi, AMEA-nın
müxbir üzvü, professor Kamal Abdullayevin
başçılığı ilə Bakı Slavyan
Universitetində böyük islahatlar, quruculuq işləri
görülüb. Yəni mən deyərdim ki, əgər əvvəllər
bizdə yalnız rus dili ixtisası var idisə, bu birprofilli
institutun bazasında bu 10 ildə tamamilə unikal ixtisas sahələri
olan, qabaqcıl, dünya səviyyəsində nüfuzu olan
müasir universitet yaradıldı. Universitetimiz müxtəlif
beynəlxalq və yerli reytinq cədvəllərində
qabaqcıl yerləri tutur. Bizim ixtisaslar bütövlükdə
regionumuz üçün unikal ixtisaslardır. Yəni ölkəmiz
müstəqil ölkədir, dünyaya açılıb və
hər sahə üzrə bizdə kadrlar olmalıdır. O
cümlədən Şərqi Avropa, slavistika və sair sahələr
üzrə. Bakı Slavyan Universiteti təkcə Azərbaycanda
deyil, eləcə də keçmış sovet məkanında
yeganə universitetdir ki, ixtisaslaşmış şəkildə
slavistika üzrə kadr hazırlayır. Yəni bolqar, polyak,
çex, ukrayna dilləri və ölkəşünaslığı,
rus dili təbii ki və bundan başqa yunanşünaslıq,
türkiyəşünaslıq, azərbaycanşünaslıq,
həmçinin roman-german filologiyası, jurnalistika, beynəlxalq
münasibətlər və digər sahələr üzrə
kadr hazırlayırıq. Bu ildən ixtisaslarımız bir qədər
də genişlənəcək. Deyə bilərsiniz ki, nəyə
görə türkiyəşünaslıq və azərbaycanşünaslıq?
Ona görə ki, biz bir çox universitetlərlə əməkdaşlıq
edirik. Onlardan slavistika sahəsində bəhrələniriksə,
biz də onlara azərbaycanşünaslığı təblığ
edirik və tədrisində, öyrənilməsində rol
oynayırıq. Artıq Moskvada Linqvistik Universitetində Azərbaycan mədəniyyət-tədris
mərkəzi açılıb. Indi Belarusda hazirlıq
işləri gedir, Ukraynada bu işlər gedir. Belə layihələr
digər ölkələrdə də reallaşır. Bizim
universitetin köməyilə xarici ölkə universitetlərində
Azərbaycan dili ixtisas dili kimi tədris edilir. Hesab edirəm
ki, bu böyük bir nailiyyətdir. Çünki bu ixtisasa yiyələnən
şəxslər xarici ölkələrin vətəndaşlarıdır.
Yəni qarşılıqlı şəkildə biz
biri-birimizdən bəhrələnirik. Bizdə bir çox
ölkələrin tədris-mədəniyyət mərkəzləri,
Dissertasiya Şurası fəaliyyət göstərir, müxtəlif
jurnallar dərc olunur. Yay məktəbinə bir çox xarici
ölkələrin, o cümlədən Almaniya, Fransa,
İsveçrə, ABŞ universitetlərinin tələbələri
gələrək Azərbaycan dilini, mədəniyyətini
öyrənir, onlarla ölkələdən tələbələrimiz
var. Bundan əlavə bizim nailiyyətlərimizdən biri də
universitetin rektoru prof. Kamal Abdullayevin təşəbbüsü
ilə vahid tələbə-şagird konfranslarının
keçirilməsidir. Tələbələrlə şagirdlərın
birlikdə beynəlxalq konfransları təşkil olunur və
ölkəmizdəki digər universitet və məktəblərdən,
eləcə də başqa dövlətlərdən də tələbələr
və şagirdlər gəlib bizim bu konfranslarda iştirak
edirlər. Ən əsası da odur ki, o şagirdlərin də
böyük bir hissəsi qaçqın düşərgələrindəki
məktəblərdən olan şagirdlərdir. Artıq
beş ildir ki, BSU pedaqoji təcrübəni, istehsalat təcrübəsini
təkcə Bakının məktəblərində və
müəssisələrində deyil, qaçqın məktəblərində,
Azərbaycanın müxtəlif regionlarında da keçirir.
Məktəblərlə əlaqəni gücləndirmək
üçün BSU-nun 190 saylı məktəbdə Ali və
orta təhsilin koordinasiyası kafedrası yaradılıb. Beynəlxalq
elmi konfranslar da artıq bizdə ənənəvi hal alıb.
Müqayisəlı dilçilik və ədəbiyyat,
“Kitabi-Dədə Qorqud və Nibelunqlar nəğməsi” kimi
bir çox beynəlxalq əhəmiyyətli konfranslar
keçirilir. Bu konfranslarda dünyanın hər yerindən -
Almaniya, Fransa, Braziliya, Rusiya, ABŞ, Yaponiya, Türkiyə,
Ukrayna, Gürcüstan və digər ölkələrdən
alimlər iştirak edir. Bu yaxında biz azərbaycanşünaslıqla
bağlı beynəlxalq konfrans keçırəcəyik. Bu
konfransa dünyanın bir çox yerindən qonaqlar, alimlər
gələcək. Konfrans Azərbaycan mədəniyyətinin,
Azərbaycan elminin nailiyyətlərinin, Azərbaycanın
müasir gerçəkliklərinin öyrənilməsi və
yayılmasında mühüm rol oynayacaq.
Dıgər böyük bir
layihə, rəhbəri prof. Kamal Abdullayev olan Tərcümə
problemləri laboratoriyasında gerçəkləşən
“Filoloqun kitabxanası” proyektidir. Dünya filoloji fikrinin ən
qabaqcıl nailiyyətlərini əks etdirən əsərlər
orijinaldan tərcümə edilir və Azərbaycan oxucusuna
çatdırılır. Sözsüz ki, digər bir
mühüm fəaliyyət sahəmiz dövlət səviyyəsində
həyata keçirilən 150 cildlik “Dünya Ədəbiyyatı
Kitabxanası” seriyasından olan əsərlərin tərtibi,
Azərbaycan dilinə tərcümə edilməsi, redaktəsi,
yəni mətnin nəşrə hazırlanmasıdır ki, artiq 30-dan çox əsər nəşr
edilib. Başqa bir maraqlı layihə kimi universitetdə
Yaradıcılıq fakültəsinin yaradılmasını
göstərə bilərəm. Yəni burada kimliyindən və
peşəsindən asılı olmayaraq hər bir kəs
özünün ədəbi-bədii istedadını
inkişaf etdirmək imkanına malik olur. Artıq bir
buraxılışımız olub.
Ümumən Bakı Slavyan
Universitetinin tədris, elm, mədəni-ictimai həyatı
olduqca zəngin və maraqlıdır. Kollektivimiz dövlətçiliyimizə,
milli mədəniyyətimizin, elmimizin inkişafına, gənclərimizin
vətəndaş və mütəxəssis kimi yetişməsinə
fədakarlıqla xidmət edir. Bu yaxınlarda qeyd edəcəyimiz
onillik yubileyə biz zəngin hesabatla
yaxınlaşırıq.
Əlimərdan Sultanov
Palitra. – 2010. – 27 aprel. – S.7.