Xanlar Əhmədov:
“Rəssam üçün
balaca bir kafedə belə, sərgi keçirmək önəmli bir hadisədir”
Bu gün
biz Xalq rəssamı Xanlar Əhmədov və onun yaradıcılığı
haqqında danışacağıq.
Təsviri incəsənət
sahəsində çalışanlar
və bu sahə ilə yaxından maraqlananlar X.Əhmədovu çox yaxşı tanıyır.
O, dəzgah və
monumental heykəltəraşlıq sahəsində çalışır.
Bir sıra icra olunmuş monumental layihələrin müəllifidir.
Əsərləri Fransa,
Almaniya, İran, Polşa, Rusiya, Ukrayna, Özbəkistanda nümayiş etdirilib. Maraqlı və orijinallığı ilə
seçilən bir sıra əsərləri
müxtəlif muzey və şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
X.Əhmədov 1946-cı ildə
Bakıda anadan olub. 1996-cı ildə Ə.Əzimzadə adına
Rəssamlıq Məktəbini
bitirib. Sonralar o, bu sahədə təhsilini davam etdirərək 1972-ci ildə
Daşkənddə A.Ostrovski
adına Rəssamlıq İnstitutunu
bitirib. 1968-ci ildən
xarici və beynəlxalq sərgilərin
iştirakçısıdır. 1975-ci ildən isə SSRİ Rəssamlar İttifaqının
üzvüdür.
Onun yaradıcılığı Moskvada da olduqca maraqla qarşılanıb və
əl işləri müxtəlif mükafatlara layiq görülüb. 1976-cı ildə
o, Moskvada “Gənclər mükafatı”na,
1982-ci ildə isə Ümumittifaq Xalq Təsərrüfatı
Sərgisində bürünc medala sahib olub. 1995-1996-ci
illərdə ard-arda “Humay quşu” mükafatına layiq görülüb. O, hər zaman yaradıcılıq axtarışındadır
və hər dəfə də maraqlı əl işləri ilə diqqət mərkəzində
olur. Bu yaxınlarda Azərbaycan İstiqlal Muzeyində Xocalı faciəsinin 18-ci ildönümünə
həsr edilən sərgidə isə o, sənətsevərlərin görüşünə
bir-birindən
maraqlı sənət
nümunələri ilə
gəldi. Xocalıda ermənilərin törətdiyi
dəhşətli hadisələrdən
söz açan bu sərgidə Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının Heykəltəraşlıq
bölməsinin sədri,
Xalq rəssamı Xanlar Əhmədovun heykəltəraşlıq və
qrafika əsərləri
bir daha nümayiş olundu. Müəllif «Nalə»,
«Ana körpəsi ilə»,
«Yanmış qadın»,
«Ata fəryadı» əsərlərinin
dili ilə faciə qurbanlarının
yaşadıqlarını göstərməyə
çalışıb. O, bu
səpgidə olan əsərləri haqqında
bunları söylədi:
“Bundan əvvəl də bu mövzuya
həsr olunan əsərlərim olub. Həmin sərgidə 20 qrafik əsərim nümayiş olunmuşdu.
Bütün kinimi, qəzəbimi o əsərlərdə
işləmişdim. Çox
istərdim ki,
Onu da qeyd edək ki, Xocalı mövzusunda heykəltəraşın
işlədiyi qrafik əsərlər qonşu
Türkiyədə də
nümayiş olunub: “Mənim bu mövzuda
olan bütün əsərlərim hörmətli
millət vəkili Qənirə Paşayevanın
təşəbbüsü ilə Ankara Böyük Millət Məclisinin foyesində Xocalıya həsr edilən sərgidə nümayiş
olunub. O sərgi Türkiyənin bir sıra vilayətlərində
2 il müddətində
nümayiş etdirildi”.
X.Əhmədovun maraqlı
işləri sırasında
“Azadlıq prospekti” metrostansiyasının foyesini
də misal göstərmək olar:
“Bu il mən Arif Qazıyev və qardaşım Zakir Əhmədovla birgə “Azadlıq prospekti” metrostansiyası ilə bağlı sifariş işlərini yerinə yetirdik. Orda çox böyük həcmli relyef əsərlər var. Metronun
foyesində Azərbaycan
tarixi abidələrini
əks etdirən əsərləri biz hazırlamışıq”.
Heykəltəraş daim yaradıcılıq axtarışındadır.
İndi o, sənətsevərlər
qarşısına hesabat
xarakterli sərgi ilə çıxmaq niyyətindədir və artıq buna çox ciddi bir şəkildə hazırlaşır: ”Mən
artıq gələn il baş tutacaq
sərgim üçün
çalışıram. Çünki
gələn il mənim 65 yaşım tamam olur. Buna görə də yubileyimlə bağlı hesabat tipli sərgi
keçirməyi düşünürəm”.
-Yaradıcılığınıza
aid bir sıra əsərləri gözdən
keçirdikdə pessimist əhval-ruhiyyə
hiss etdik. Bu nə ilə bağlıdır?
- Deməzdim,
çünki siz bütün əsərlərimə
təbii ki, baxa bilməmisiniz. Ancaq yaradıcılıq prosesində əhval-ruhiyyə
də öz təsirini təbii ki, göstərir. Ovqatdan asılıdır.
- Bilirik ki, sizin əsərləriniz
muzeylərlə yanaşı
şəxsi kolleksiyalarda
da saxlanılır...
- Bəli,
əsərlərim Fransa,
Yuqoslaviya, keçmiş
SSRİ məkanına daxil
olan ölkələrlə
yanaşı, Şərq
ölkələrinin çoxunun
muzeyində və şəxsi kolleksiyalarda
var.
Qeyd edək
ki, Azərbaycanın üç rəssamı Dünya Rəssamlıq Akademiyasının akademik
fəxri adına layiq görülüb. Bunların sırasında heykəltəraşlıq
üzrə xalq rəssamı Xanlar Əhmədov, dekorativ-tətbiqi
sənət üzrə
əməkdar rəssam
Ənvər Qarayev və rəngkarlıq üzrə əməkdar rəssam Eldar Qurbanovun adını çəkmək olar. Onu da bildirim
ki ki, hazırda
Dünya Rəssamlıq
Akademiyası beş azərbaycanlı rəssamı
akademik adına layiq görüb və onlardan biri də X.Əhmədovdur.
Bu barədə ona ünvanlanan sualımızı
X.Əhmədov belə
cavablandırdı: “Bu qurumun
prezidenti bura gəlmişdi, bizim rəssamların əsərləri
ilə çox yaxından maraqlanırdı
və bu, onun seçimi oldu. Yəni o, kimin əsərlərini bəyənmişdisə, onları
akademiyaya dəvət
etdi. Bu qurumun mərkəzi Xorvatiyadadır.
Hələlik bu qurumda Azərbaycanın heykəltəraşlıq sənətini
yalnız mən təmsil edirəm”.
- Siz bir müddət təhsilinizi Daşkənddə
davam etdirmisiniz. Bilirik ki, bir
çox hallarda o dövrdə sənət adamları Moskva mühitində təhsilə
önəm verirdi. Bəs siz nə
üçün Daşkəndi
seçdiniz?
- Mən
uşaq yaşlarımdan
ürək ağrıları
və revmatizmadan əziyyət çəkirdim.
Ona görə də mənim orqanizmim Rusiya iqliminə uyğunlaşa
bilmirdi. Həkimlərin
məsləhəti ilə
mən təhsilimi Daşkənddə davam etdirdim. Bəxtimdən orada müəllimlərimizn
əksəriyyəti Pribaltika
ölkələrindən, həmçinin
Moskva və Leninqraddan idi. Məkanı nəzərə
almasaq, mən elə Moskva təhsili almışam. Mən orada təhsilimi bitirdikdən sonra Bakıya gəldim. Burada SSRİ Rəssamlar İttifaqının
nəzdində aspirantura
təhsili vardı. Burda Ömər Eldarovun rəhbərliyi altında həmin aspiranturanı da bitirdim. Bu, birbaşa Moskva ilə bağlı bir təhsil prosesi idi.
- Daşkənd
mühiti sizə nə verdi?
- Dil və mühit mənə yaxın idi. Bundan başqa bu mühit Şərq arxitektura sənətini təlqin edirdi. Müəllimlərimin Rusiyadan olması da bu mühitlə gözəl bir tandem yaratmışdı. Şimal və Şərq mühiti birgə mənə çox gözəl təsir edirdi.
- Rəssamlar daha çox Avropada sərgi keçirməyə can atırlar. Bəs Xanlar Əhmədov üçün bu nə dərəcədə əhəmiyyətlidir?
- Rəssam
üçün adi balaca bir kafedə
belə sərgi keçirmək önəmli
bir hadisədir. Harada nümayiş
olunmasından asılı
olmayaraq əgər rəssam öz əsərlərini camaata sərgiləyirsə, bu böyük bir qəhrəmanlıq tələb edir.
Yəni biri var bir əsərlə
çıxış edirsən, biri də
var ki, sən fərdi sərgi keçirirsən. Əlbəttə, Şərqlə
Qərbin bir az fərqli cəhətləri var. Mən Qərb ölkələrində
demək olar ki, tək-tək əsərlərlə çıxış etmişəm. Ancaq may ayında Dünya Rəssamlıq Akademiyasının xəttilə
Fransada sərgi keçirilməsi gözlənilir.
Hazırda bu sərgi üçün hazırlaşıram ki, ürəyimcə olsun. Bu
sərgi üçün
mən 5 əsər üzərində işləyirəm.
Bu sərgidə akademiyanın
bütün üzvləri
öz əsərləri
ilə çıxış
edəcək. Bilirsiniz
ki, Avropada sərgi keçirmək çox bahalıdır. Mən istənilən ölkədə Azərbaycanı
layiqincə təmsil etməyə can atıram.
Sərginin harada keçirilməsindən asılı
olmayaraq, çalışıram
bilinsin ki, nümayiş olunan əsərlər Azərbaycan
heykəltəraşına məxsusdur. Yəni məni heç kimlə səhv salmasınlar. Bu mənim iş prinsipimdə ən başlıca məqsəddir.
Onun əsərləri
sırasında bir sıra görkəmli şəxsiyyətlərin ev
muzeyləri üçün
hazırladığı xatirə
lövhələri də
çoxdur. H.Cavidə
həsr etdiyi ev-muzeyinin giriş qapısı önündəki
kompozisiyalı qorelyef
görkəmli sənətkarın
dahi söz ustasına məhəbbətinin
təzahürüdür. Bundan
başqa Ə.Əzimzadə,
H.Cavid, C.Cabbarlı, Q.Xalıqov, S.Bəhlulzadə
kimi sənət nəhənglərinin xatirə
lövhələri də
X.Əhmədovun gərgin
əməyinin məhsuludur.
Nüşabə
Palitra. -2010. – 19 mart. – S.10.