Samir Şərifov: «Avrobondların emissiyasını təxirə
salmalıyıq»
Maliyyə naziri Samir Şərifovun
«APA-Economist» analitik jurnalına müsahibəsini təqdim
edirik:
- Ötən il bütün
dünyada baş verən qlobal iqtisadi böhranın nəticələri
və onun Azərbaycana təsirlərini necə qiymətləndirirsiniz?
- Heç kim
üçün sirr deyil ki, 2009-cu ildə qlobal böhran nəticəsində
dünya iqtisadiyyatında bir sıra problemlər meydana
çıxdı. Hazırda dünya iqtisadiyyatında bu
problemlərdən bəziləri qalmaqdadır ki, bu da
bütün ölkələr, o cümlədən Azərbaycan
üçün müəyyən risk fonu yaradır. Baxmayaraq
ki, biz 2009-cu ildə böhrandan uğurla keçdik və hətta
ilin yekunlarına görə ÜDM-in artımı qeydə
alındı.
- Dövlət büdcəsinin
xərclər hissəsinin formalaşmasında prioritetlər
hansılardır?
- Büdcənin xərclər
hissəsinin prioriteti ilk növbədə sosial sahə,
xüsusən ötən ilin böhran ili olması nəzərə
alınaraq baxılmış bütün sosial proqramların
gerçəkləşdirilməsinin təmin olunması
sayılır. Amma hətta bunu nəzərə alsaq belə
2010-cu ilin büdcəsi sosial proqramların təmin
olunmasına yönəlib. Bundan başqa dövlət
başçısı İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi,
2010-cu ildə büdcə sahəsində əməkhaqlarının
artırılması, həmçinin pensiyaların baza hissəsinin
yüksəldilməsi nəzərdə tutulur.
- Dövlət büdcəsinin
xərclərinin istiqamətinin investisiya qoyuluşları
çərçivəsində müəyyənləşdirilməsində
hökumət, o cümlədən Maliyyə Nazirliyi hansı
prinsipə əsaslanır?
- Əlbəttə ki, Azərbaycan
sosial proqramlarla yanaşı investisiya proqramlarının da
reallaşdırılmasını təmin edir. İcrasına
başlanan əsas investisiya proqramlarının maliyyələşdirilməsi
hazırda davam etdirilir, həmçinin yeni proqramlar həyata
keçirilir. Bunlar infrastruktur, meliorasiya və su
qurğularının, yolların, avtomagistralların,
yolayrıcıların, yeni metrostansiyaların tikintisi, enerji təchizatının
və elektrik ötürülməsinin
yaxşılaşdırılması, elektrik
stansiyalarının inşası, elektrik
yarımstansiyalarının, yüksək gərginlikli elektrik
xətlərinin tikintisi və bərpası, elektrik şəbəkəsinin
yaxşılaşdırılması kimi istiqamətləri əhatə
edir. Bundan başqa sosial sahəyə investisiyalar 2010-cu ildə
də müştərək maliyyələşdiriləcək.
Buraya mövcud məktəblərin təmiri və yeni məktəblərin,
xəstəxana komplekslərinin, poliklinikaların və digər
səhiyyə müəssisələrinin, Qarabağ müharibəsi
əlilləri üçün evlərin tikintisi daxildir.
İnvestisiyalar həmçinin ölkənin müdafiə
qabiliyyətinin möhkəmləndirilməsinə də
yönəldilir, hərbi qulluqçular və müdafiə
orqanlarının əməkdaşları üçün
müvafiq sosial-məişət şəraiti
yaradılır.
Əsas istiqamətlərdən biri olan kənd təsərrüfatı sahəsinə də investisiyalar yatırılır. «Aqrolizinq» ASC vasitəsilə bu sahənin material-texniki bazasının təkmilləşdirilməsi üçün vəsait ayrılır. Bununla paralel olaraq hazırda Sahibkarlığa Kömək Milli Fondu, Kənd Təsərrüfatı Nazirliyi yanında Kənd Təsərrüfatı Kreditləri üzrə Dövlət Agentliyi kimi müxtəlif maliyyə sxemləri vasitəsilə kiçik və özəl sahibkarlığa dəstək büdcədən maliyyələşdirilir. Bütün bu strukturlar iqtisadiyyatın özəl sektoruna resursların verilməsi mənbəyi kimi istifadə olunur.
- Bu gün Azərbaycanın dövlət borcunun həcmi nə qədərdir?
- Bu gün Azərbaycanın dövlət borcu ÜDM-in 7%-ni üstələmir. Hazırda dövlət borcunun müqavilə və razılaşmalarla rəsmiləşdirilmiş həcmi məzənnədən asılı olaraq dəyişir və 7 mlrd. ABŞ dollarını ötmür. İstifadə olunmuş borc isə - qeyd edim ki, hesablamalarda məhz bu əsas kimi götürülür - 3 mlrd. dollardan azdır.Daxili borca gəlincə, bu, bizdə çox aşağıdır. Bunun əsas səbəbi isə daxili borcalma bazarının - dövlət istiqrazları bazarının inkişafıdır. Ümumi dövlət öhdəliklərində daxili borcun həcmi faiz göstəricisi ilə kiçik rəqəmlərlə ifadə olunur.
- Qiymətli kağızlar buraxmaq yolu ilə beynəlxalq bazarlarda borclanma planlaşdırılırmı? Ümumiyyətlə, buna ehtiyac varmı?
- Hazırda biz bu məsələni nəzərdən keçiririk. Bir tərəfdən beynəlxalq kapital bazarlarında vəziyyət qiymətli kağızların buraxılması üçün əlverişlidir. Belə ki, faiz dərəcələri kifayət qədər aşağıdır, nəzərə aldığımız borc üzrə potensial spredlər əhəmiyyətli dərəcədə azalıb. Bundan başqa Azərbaycanın kredit reytinqi proqnozu «stabil»dən «pozitiv»ə dəyişdirilib ki, bu da bizim üçün əlavə müsbət amildir. Digər tərəfdən, bir sıra böyük dövlətlərin, ilk növbədə avrozonaya daxil olan dövlətlərin borc problemi bazarda investorların əhval-ruhiyyəsinə təsir edir və düşünürəm ki, bu vəziyyət dəyişməyincə biz avrobondların buraxılmasını təxirə salmalıyıq.
- Cari ilin ilk 4 ayında neftin 1 barelinin qiyməti 45 dolları əhəmiyyətli dərəcədə üstələyib. Dünya bazarında neftin qiyməti bir müddət də indiki səviyyədə qalarsa, 2010-cu ilin dövlət büdcəsinin xərclər hissəsinə, o cümlədən neftin baza qiymətinə baxılması planlaşdırılırmı?
- Burada nəzərə almaq lazımdır ki, ölkəmizin cari il üçün büdcəsində kəsir nəzərdə tutulub. Biz onu xarici və daxili borcalmalarla maliyyələşdirməyi planlaşdırırdıq. Hesab edirəm ki, dünyada enerji resurslarına əlverişli konyukturanı nəzərə almaqla bizim büdcəyə əlavə gəlirlər cəlb etmək imkanımız olacaq. İlk növbədə yanacaq-energetika sahəsində mənfəət vergisi hesabına əldə olunan gəlirləri büdcə kəsirinin bağlanmasına yönəldəcəyik, bununla daha az borc alacaq və gəlirlərdən daha çox istifadə edəcəyik.
- Dövlət büdcəsinin gəlirlər hissəsinin strukturunda neft və qeyri-neft sektorlarının payı nə qədərdir?
- Büdcənin gəlirlər hissəsinin strukturunda neft və qeyri-neft sektorlarının payı bir qayda olaraq dəyişir və bu rəqəm daimi deyil. Hazırda neft gəlirlərinin payının azaldılması üçün məqsədyönlü siyasət yürüdülür. Digər tərəfdən neftin qiyməti artırsa, təbii ki, neft gəlirlərinin payı da yüksəlir. Amma bütövlükdə siyasətimiz bu gəlirlərin azaldılmasına yönəlib.
- Sonda vətəndaşların əksəriyyətini narahat edən bir suala cavab verməyinizi istərdik. Sovet dövründən banklarda qalmış əmanətlərin əhaliyə qaytarılması məsələsi hazırda hansı mərhələdədir?
- Mənə
məlum olanı budur ki, hələlik müvafiq qanun parlament
tərəfindən qəbul edilməyib. Bu isə o deməkdir
ki, məsələ əvvəlki mərhələsində
qalır.
Palitra. -2010. – 19 may. – S.10.