Novruz Qartal: “Aktyoru yemək bişirmək yox, hər
hansı bir rolu ifa etmək üçün dəvət edərlər”
Bugünkü
müsahibimiz Musiqili Komediya Teatrının aktyoru, sevimli
gülüş ustalarımızdan biri Novruz Qartaldır. Hər zaman səmimi və
sərbəst olan bir aktyor... Müsahibəmiz elə
teatrda, aktyorun qrim otağında baş tutdu. İlk sualımız isə aktyorun son zamanlar efirdə
az-az görünməsi ilə bağlı oldu. O, suala
belə cavab verdi: “Bu sualla mənə nəqliyyatda
da, küçədə də tamaşaçılar
yanaşırlar. Efirlərdə az-az
görünməyimin səbəbi təbii ki, var. Aktyor efirə
ona görə çıxır ki, ya seriala, ya da hər
hansı televiziya tamaşasına çəkilsin. Hələki bizdə bu sahədə durğunluq var.
Bir-iki şou
xarakterli verilişə dəvət ediblər. Amma qəbul
edib getməmişəm. Çünki mən
aktyoram. Aktyoru yemək bişirmək yox, hər
hansı bir rolu ifa etmək üçün dəvət edərlər.
Bu, efirə çıxmamağımın
birinci səbəbidir. İkinci səbəb
isə teatrda işim çoxdur. Teatrımızın
tamaşalarının 80 faizində mənim
oynadığım rollar var. Özü də dublyorsuz. Məşqlərimlə yanaşı teatr
truppasının rəhbəri vəzifəm də məni bir
qədər də məsuliyyətli edir. Bir gün teatrda
olmadıqda məşqlər də axsamağa başlaya bilər.
Gördüyünüz kimi, bu gün iki aktyorun
gəlməməsi ilə bizim məşqimiz pozulub. Bax, bu problemlərdən dolayı efirdən imtina edirəm.
Ancaq yaxşı ssenari olsa, çəkilişləri
böyük məmnuniyyətlə qəbul edərəm.
Bu yaxınlarda Elçin Cahangirli mənə
maraqlı bir ssenari təqdim etdi. Orda
yaşlı bir adamı oynayacağam. Tərəfmüqabillərim
bu ssenariyə əsasən, bacılarım Həmidə
Ömərova və Səidə Quliyeva olacaq. Bu xanımların hər ikisinin sənətlərinə
və şəxsiyyətlərinə böyük hörmətim
var. Ona görə də razılıq verdim. Hələki çəkilişlər
başlamayıb”.
- Filmə necə, dəvət
edirlər?
- Filmə çoxdan təklif
almıram.
- Kommersiya məqsədilə
çəkilən filmlərin baxımlı olması
üçün gənc rejissorlar daha çox sizin kimi populyar
aktyorlardan faydalanmaq istəyirlər. Belə təklifləri
necə, dəyərləndirirsiniz?
- Mən sizinlə
razıyam. Əgər ssenari, süjet
yaxşıdırsa, niyə də çəkilməyim?
Gizli deyil ki, hamı kommersiya filmlərinə pul
qazanmaq üçün çəkilir. Bilirsiniz,
Türkiyədə o qədər teleserial çəkilir.
Amma bu seriallar kommersiya məqsədilə
çəkilir. Buna baxmayaraq həvəslə
baxılır. Çünki orda maraqlı
süjet xətti və güclü aktyor heyəti var. Sonra
rejissorun güclü fantaziyası var. Bu gün sirr deyil ki,
aktyorların maaşı çox aşağıdır.
Biz müharibə şəraitindəyik və
torpaqlarımızın 20 faizi işğal altındadır.
İndi dövlətimiz çalışır
ki, sülh yolu ilə torpaqlarımızı geri qaytarsın.
Təbii ki, ordumuzun güclənməsi
üçün də dövlət hərb sahəsinə
daha çox maliyyə ayırır. Bu əslində
müharibə şəraitində olan bir dövlətin
atacağı addımdır. Biz bunu bilirik
və sənət adamı olaraq hər çətinliyə
dözürük. Çünki bilirik ki,
suverenliyimiz tam təsdiq olunandan sonra hər şey qaydasına
düşəcək. Bu yaxında cənab
Prezidentimiz çıxışında da bildirdi ki, əməkhaqları
artırılacaq və artıq hamı minimum əməkhaqqı
ilə dolana biləcək.
- Yəni yaxşı film
olsa, təklifi qəbul edərsiniz?
- Qəbul edərəm. Bilirsiniz, rejissor var zəif bir əsəri şedevrə
çevirər, rejissor da var ki, ən güclü əsərin
səviyyəsini aşağı salar.
- Müasir dövrdə
xalqın teatra münasibəti necədir?
- Mən yaradıcı
insanam. Tez-tez bölgələrdə oluruq.
Elə ulu öndərimizn yubileyi münasibətilə
mayın 5-də “Subaylarınızdan görəsiniz” adlı
tamaşamızla Afaq Bəşirqızı ilə birlikdə
Neftçalada olduq. Çox gözəl
qarşılandıq. İnandırım
ki, bu dəqiqə Azərbaycanda gülüş
üçün millət acdır. Zalda 700 adam var idi. Hələ bir o qədər də adam zalda yer olmadığı üçün
çöldə qalmışdı. Tez-tez hərbi
hissələrə də dəvət olunuram. Qocalar evinə, əlillərlə görüşə
gedirəm. Yəni hər zaman efirdə
olmasam da, xalqın arasındayam.
- Sizcə, xalqın yumor
aclığının səbəbi nədir?
- Bu dəqiqə efirlərdə
gülüşə az yer verilir. Əvvəllər dövlət tədbirlərində
belə 5-10 dəqiqəlik yumora yer ayrılırdı. Mən özüm də belə tədbirlərdə
dəfələrlə çıxış etmişəm.
Ancaq indi tədbirlərdən yumoristik səhnələri
yığışdırıblar. Bunun səbəbini
təbii ki, bilmirəm. Bölgələrə
gedən kimi görürük ki, camaat bizi necə yüksək
səviyyədə qarşılayır. Deyirlər ki, adam nə qədər bu müğənnilərə
qulaq asar? İnsanlar yumor üçün
acdır. Elə mən adi
tamaşaçı kimi televizora baxanda bir müğənninin
bir neçə telekanalda eyni mahnını oxuduğunu
görürəm. Bir mahnını nə
qədər dinləmək olar. O gün telekanalların
birində bizim gözəl bəstəkarımız Sərdar
Fərəcovun apardığı bir verilişi izlədim. Rübabə Muradova haqqında maraqlı bir
veriliş hazırlamışdı. İnanın,
bu verilişi zövq alaraq izlədim. Mən də buna acam. Bizim bu cür sənətkarlarımız olub. Bilirsiniz, bu şou sənətçilərini bu yalançı
təriflər məhv edir. İndi sənətçiləri
tənqid edəndə inciyirlər. Mən
42 ildən çoxdur bu teatrdayam. Baxın, Şəmsi Bədəlbəyli
- bu teatrı 100 yaşına qədər yaşadan bir dahi, bəstəkar
Süleyman Ələsgərov, Nəsibə Zeynalova kimi sənətkarlar
bu teatrda məktəb yaradıblar. Gənc
yaşlarımdan bu teatrda sənətkarlardan nəsə
öyrənmişəm. İndi də mən
bildiklərimi onlara öyrədirəm. Sənətkarlıqla
yanaşı insanlıq da önəmlidir. Elə xalq artistlərimiz var ki, bu gün onlara
teatrlarda heç adi qapıçı da hörmət etmir.
- 40 ildən çoxdur eyni
teatrda işləyirsiniz. Niyə başqa teatr səhnələrinə
üz tutmamısınız?
- Mən ömrümün
sonuna qədər də bu teatra sadiq qalacam. Çünki
bu teatrda gənclik illərim keçib. Teatra
gələndə 18-19 yaşım var idi. İndi
isə 64 yaşım var.
- Bəs bu teatr bu illərin
müqabilində Novruz Qartala nə verib?
- Xalqın az-çox məhəbbətini
bu teatr sayəsində qazanmışam. Az
da olsa, özümü sevdirə bilmişəm. Bilirsiniz, Musiqili Komediya Teatrı Şərqdə bir
Azərbaycandadır. Ona görə bu
teatrı qorumaq lazımdır. Bu teatrı
100 yaşa qədər gətirib çatdıran dahi insanlar
olub. Ona görə bunu bizlər də
qorumalıyıq.
- Teatrda nəsillərin
növbələşməsi necə gedir?
- Bizdən sonra gələn
yeni aktyor nəsli yoxdur. Bizim teatrda çoxlu gənc
aktyorlar var və əksər tamaşalarımızda gənclərə
obrazlar verilib. Teatr rəhbərliyi də gənclərə
yol açır. Ancaq gəncləri də
qınaya bilmərik. Teatra gələn gənclər məvacib
az olduğu üçün məcburdur
başqa sahəyə üz tutsun ki, ordan əlavə gəlir
əldə edə bilsin. Çünki gənc
aktyor da ailə saxlayır. Ancaq bir
çox gənc aktyorlar var ki, onlar tənbəldirlər.
Bəzi cavan aktyorlar bir rolu uğurlu alınan
kimi artıq orta və ya yaşlı nəsil aktyorlara
saymazyana yanaşırlar. Biz isə vaxtilə
gəncliyimizdə hər zaman öyrənirdik. Heç bir rejissor bizimlə məşq eləmirdi.
Biz özümüz ordan-burdan öyrənirdik.
Hansı roldan xoşumuz gəlirdisə, onu əzbərləyirdik.
Məqam gözləyirdik ki, aktyor xəstələnsə,
biz onu əvəz edək. Bu gün İncəsənət
Universitetinə qəbul zamanı test üsulundan istifadə də
teatra gənclərin gəlməsini əngəlləyir. İstedadı olan gənclər qabiliyyət
imtahanından keçsə də, aktyor olması
üçün test imtahanından keçə bilmir. Əksinə, istedadı olmayanlar isə teatr sahəsinə
təsadüf nəticəsində gəlir. Məncə, bu da teatrda nəsillərin növbələşməsini
əngəlləyir. Efirlər bir sıra
gənc aktyorları başqa istiqamətə yönəldir.
Qabaq senzura vardı. Ancaq indi
aktyorlar efirdən söyüş söyməklə populyar
olurlar. Aktyor obrazın daxili aləminə
varıb onu özünküləşdirməlidir. Mən bunu eləməsəm, o rolun öhdəsindən
gələ bilmərəm. Mən
özüm-özümə inanmalıyam ki,
tamaşaçı da mənə inansın. Söyüş
söyməklə aktyor ola bilməzlər.
Nəsibə xanım 60 ildən çox səhnədə
oldu və o illər ərzində kimsə onun ağzından
söyüş eşitmədi. Yalnız
milli ruhumuzda, nənələrimizə xas olan “ciyərin
yansın”, “səni yanasan” kimi ifadələr işlətdi.
O, heç vaxt səhnədə nalayiq kəlmələr
işlətmədi. Ancaq indi improvizasiya etdim deyərək
səhnədə ağızlarına gələni
danışırlar. Bəzən mən gənc
aktyorlara irad tuturam. Deyirəm unutmayın
ki, zalda tamaşaçılar arasında 5-6 nəfər
ziyalı insan da var. Bunu heç vaxt unutmayın. Mərhum
Adil İsgəndərov deyirdi: ”Ola bilər
ki, zalda iki min, ola bilər ki, əlli adam əyləşib. Unutmayın ki, onların arasında 5-6 nəfər
ziyalı, sənəti başa düşən, dərk edən
tamaşaçınız da var”. Bəzən
mənə zəng edib soruşurlar ki, bu gün teatra ailəmizlə
gələcəyik, hansı tamaşaya baxmağı məsləhət
görürsünüz? Yəni aktyor belə
şeylərə diqqət yetirməlidir. Teatr
məktəbdir. Bu gün teatra gələn
uşaq səhnədə söyüş eşidəcəksə,
teatr məktəb funksiyasını itirə bilər.
- Teatrda bildiyim qədərilə
“Amerikalı kürəkən” tamaşasının məşqləri
gedir. Rolunuz barədə nə deyə bilərsiniz?
- “Amerikalı
kürəkən”də Arif Quliyevlə dublyoruq. Və burda
ruhi xəstələri müalicə edən həkim rolunu ifa
edəcəyəm. Çox maraqlı bir
tamaşadır. Mən müxtəlif
obrazlar oynamışam. Ancaq bu rolum əvvəllər
oynadığım həkim obrazlarından fərqlidir.
- Bu gün bir sıra estrada teatrları var və sizin həmkarlarınız
onları tənqid edir. Sizin bu teatrlara münasibətinizi
bilmək istərdik.
-
“Bakılı oğlanlar” KVN komandası sovetlər
dövründən populyarlıq qazanıb. İndi Cabir və
Tahir İmanovlar bu ənənəni davam etdirirlər. Bugünkü həyatın ritmini tutublar. Hamı da onları sevir, qəbul edir. Rəfael və Coşqun öz üzərində
çox çalışan insanlardır. Mən
onları alqışlayıram. Çünki
onların hər çıxışında yenilik var. Onlarda
hər şey təbiidir. Mən bir
tamaşaçı kimi onların
çıxışlarından zövq alıram. Onların üstünlüyü onların təbii
olmasıdır. Aktyor gərək təbii ola. Bilirsiniz, sənətdə
paxıllıq olub və olacaq. Elə
bilirsiniz mənim bu yaşımda mənə paxıllıq eləyən
yoxdur? Sadəcə, üzümə vura
bilmirlər ki, niyə bütün tamaşalarda sən
oynayırsan? Ona görə də hər iki estrada teatrına uğurlar arzulayıram. Zəhmətkeş insanlara çox böyük
hörmətim var.
Nüşabə
Palitra. -2010. – 21 may. – S.10.