Xalq rəssamı Arif Hüseynov: “İnsan kapitalı tək rəssamlar deyil, həm də mənim tamaşaçılarımdır”
Layihə çərçivəsində
növbəti müsahibimiz Xalq rəssamı, Rəssamlar
İttifaqının Miniatür və kitab qrafikası bölməsinin sədri, Prezident təqaüdçüsü Arif Hüseynovdur:
- Vacib amillərdən biri də odur ki, təsviri sənətlə, rəssamlarla bağlı yaxşı kitablar dərc olunmalıdır. Bu yaxınlarda B.Mirzəzadənin kitabının təqdimatında iştirak etdim. Kitab “Xalq Bank” tərəfindən buraxılıb. Mənim çox xoşuma gəldi ki, bu bank “Xalq” brendi adı altında bunu çap edib. Türkiyədə bütün banklarda qalereya var. Onların xüsusi komissiyaları var ki, bu işi təşkil edirlər, sərginin kataloqunu buraxırlar, dəvətnamə paylayır, reklam edir və nəhayət təqdimat həyata keçirirlər. Həmin sərgidə əsərləri nümayiş olunan rəssam bir əsərini banka hədiyyə edir. İldə 4-5 sərgi keçirirlər və illərlə bu işlə məşğul olurlar. Onlar bununla kapital yığırlar. Bu işlə həm böyük, həm də kiçik banklar məşğul olur. Böyük banklar daha yaxşı rəssamları seçirlər. Əgər bir gün həmin bank “bankrot” olsa, onun çoxlu sayda kolleksiyası var və rəsm əsəri qaldıqca da qiyməti artır. Orada bankların hər mərtəbəsində rəsm əsəri var. Bizim bankların hansında bunu görmək olar? Yaxşı ki, “Xalq Bank” bunu etdi və mən onlara öz təşəkkürümü bildirirəm. Belə tədbirlər M.Abdullayev, S.Bəhlulzadə, hazırkı rəssamlar və nəhayət, gənclərlə bağlı da olmalıdır. Digər banklar da buna baxıb ibrət götürməlidirlər. Onlar anlamalıdırlar ki, bu kapitaldır və məşhur rəssamlarımızın bir əsərinin qiyməti nə qədərdir. Kapitalı necə yetişdirmək olar? Rəssamı tanımaq, yaşatmaq lazımdır. İradə lazımdır, məsələn, tarixdə dəli olan, hətta acından ölən rəssamlar olub. Məsələn, Van Qoqu qardaşı saxlayıb.Yəni insan kapitalını yaratmaq lazımdır. Ölkə başçısı da bildirib ki, “Neft kapitalını insan kapitalına çevirməliyik”. Bizim sahədə də yaxşı sənətkarların yetişməsi lazımdır və onlar da xalqa öz kapitalını verməlidirlər. Mən belə başa düşürəm ki, məhz bu baxımdan bizim mənəvi kapitalımızdan biri də miniatürdür. Onu yerinə yetirən insanları da yetişdirmək üçün hərə öz sahəsində onlara dəstək olmalıdır. Mən hesab edirəm ki, bu sahə inkişaf edəcək.
- Bu gün sərgi salonlarında çox az sayda tamaşaçıya rast gəlinir. Sizcə, bu, təbliğatın zəifliyindən, yoxsa tamaşaçı zövqünün lazımi səviyyədə olmamasından irəli gəlir?
- Hazırda ölkəmiz müxtəlif sahələrdə
inkişaf edir, yollar çəkilir, iqtisadiyyatımız güclənir.
İnsan kapitalı tək rəssamlar
deyil, həm də mənim
tamaşaçılarımdır. Bu gün çox müsbət
haldır ki, bölgələrimiz inkişaf edir, idman komleksləri tikilir, parklar salınır. Ancaq
digər sahələrlə müqayisədə mədəniyyət
geri qalır. Bütün
mədəniyyət işçilərini oraya
yönəltməliyik. Mən bununla
bağlı təklif vermişəm. Bölgələrdə
sərgilər açılmalıdır. Yerlərdə bugünkü rəssamları
tanımırlar. Gənclər var ki, bu sahədə həvəslə
çalışırlar, biz bu insanları tanımalıyıq. Həmin
tamaşaçılar da bunları öz kapitalına çevirməlidirlər. Mən
hesab edirəm ki, gələn
ildən bu istiqamətdə tədbirlər
həyata keçiriləcək. Bölgələrimizdə, Qazax, Gəncə, Şəki, Lənkəran,
Mingəçevirdə çox gözəl
qalereyalarımız var. Ancaq
onların mexanizminə gəldikdə isə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən kolleksiyalar
rayonlardakı qalereyalara
bölüşdürülsə də, onlar
qədim işlərdir. Bugünki əsərlər
nəinki bölgələrdə, Bakıda belə yoxdur. Bu əsərlər
alınmalıdır, muzeydə saxlanmalıdır, sonra qalereyaya verilməlidir
və rayonlara bölünməlidir. Bu gün bir faktdır ki, uşaqlar evdən
çıxmadan bütün gün internetlə məşğul olurlar. Bunun üçün tədbirlər görmək
lazımdır. Onları sərgi salonlarına cəlb etmək
lazımdır, insanlarla ünsiyyətdə
olmalıdırlar. Bu, kapitalın
formalaşmasıdır. Məhz bu
baxımdan sənətin mühüm rolu var. Yaxşı film çəkilməlidir, yaxşı tamaşa, rəssamlıq əsərləri
olmalıdır və onların tamaşaçısı müasir sənəti başa
düşən insanlar olmalıdır. Bu olduqda mən
tamaşaçı qarşısına çıxarkən məsuliyyət
hiss edirəm ki, bu, adi tamaşaçı
deyil, yüksək intellektual
adamdır və rəssamlıqdan
başı çıxır. Məsələn, bu yaxınlarda keçirilən sərgilərin
birində bir qadın tamaşaçı
mənə yaxınlaşıb dedi ki, burada nümayiş
olunan bir əsəri
mənə başa salın. Mən ona bildirdim ki,
siz məsələn, çin
dilini bilmirsinizsə, bunu
da başa düşə
bilməzsiniz. Bunun da öz əlifbası var. Bunun hansı cərəyanla işləndiyini
bilməlisiniz. Kubizm Pikassodan
başlayıb və bu cərəyanla
bağlı məlumatınız olmalıdır. Sərgidə mənim narın qırmızı rənglərini
cürbəcür çalarları ilə işlənmiş bir əsərim vardı, çünki
qırmızının müxtəlif rəngləri ola bilər, məsələn, soyuğu,
istisi, tündü var və mən də onlardan
istifadə etmişəm. Bir
tamaşaçı qadın mənə bildirdi
ki, daim
qırmızı rəngi sevməyib, amma
bu əsərə baxdıqdan sonra qırmızı rəng xoşuna
gəlib. Tamaşaçı mənə bunu
deyərkən özümü çox rahat hiss etdim ki,
onda formalaşan mənfi
fikrə təsir edə bilmişəm. Əgər mən bunu etmişəmsə, müəyyən bir vəzifəni yerinə yetirmişəm. Yaxud başqa bir adam hansısa kriminal hadisəyə baxıb, sonra
gəlib sərgiyə baxırsa, artıq oradan
başqa düşüncə ilə
çıxır. Onu da
qeyd edim ki, nə qədər insanlar
incəsənətə meyil göstərsələr,
kriminogen halların sayı da bir o
qədər azalar. Zövq
almağın çox böyük
müsbət tərəfləri var. İkinci amil
tamaşaçı, dinləyicinin zövqü
ilə bağlıdır. Bunun üçün də işləmək
lazımdır.Məsələn, mən Tokioda
sərgi keçirərkən şahidi oldum ki, yaponlar
sərgiyə kütləvi şəkildə deyil,
az sayda və fundamental şəkildə gəlirlər. İnsanlarda həyata sevgi
var. 90 yaşında olan
qadın gəlib 500 dollar verib
rəsm əsəri alır. O düşünür
ki, bu əsər evdə
oldugu müddətdə ondan
zövq alacaq və bu da həyatını daha da genişləndirəcək,
mənalandıracaq. Amma bizdə düşünürlər
ki, maşın nə qədər böyük olsa, o, imkanlı, ağıllıdır. Xaricdə
maşına heç ciddi
yanaşmırlar. Geyimləri də idman tərzindədir.
- Xarici ölkələrdə
evlərin əksəriyyətində
rəsm əsərləri
görmək mümkündür.
Bizdə isə əksinə,
çox az hallarda evlərdə buna təsadüf
olunur ki, onların da bir çoxu
zövq almaq məqsədi
daşımır. Bunun səbəbini nədə
görürsünüz?
- Dogrudur, xarici ölkələrdə evlərin əksəriyyətində rəsm əsərləri var. Məsələn, hələ sovet dövründə mən Çexoslovakiyada bir kənddə oldum və orada F.Haşımovla SSRİ-nin gənc rəssamlarını təmsil edirdik. Beş il orada işlədik və kənddə bir ailədə xanımın ad günündə rəsmini çəkib hədiyyə etdim. Mən bir müddət sonra yenə o evə gedəndə gördüm ki, həmin rəsm çərçivəyə salınıb və üzərinə “Bu əsər bu evdə yaranıb” sözləri yazılıb. Yəni bu, mədəniyyətin nümunəsidir. Rəsm olan evdə xüsusi bir aura olur. Orijinal işlərdə isə bioenerji var. Məsələn, S.Bəhlulzadənin əsərləri adi bir fəhlənin də, dövlət başçısının da xoşuna gəlir. Çünki bu insanın əsərlərində bioenerji var. Rəssam nə qədər səmimiyyətini şəklə ötürə bilirsə, o, tamaşaçıya geri qayıdır. Bizdə evdə digər əşyaların olmasına daha çox üstünlük verirlər. Mən xarici ölkələrdə oluram, məsələn, heç Fransada belə nəhəng avtomobillərdən istifadə olunmur. Bizdə əksinə, səhrada istifadə oluna biləcək maşınlara üstünlük verirlər. Bakı yolları araba üçün nəzərdə tutulub. Onu da qeyd edim ki, Türkiyədə də böyük maşınlardan istifadə olunub, amma indi elə vergi qoyulub ki, istifadə etmək uyğun deyil. Həm də çox benzin tələb edir. Yəni bu gün bizdə insanlar bunlardan zövq alırlar, nəinki hansısa bir rəsm əsərindən. Bunu hamıya şamil etmək olmaz, ziyalılarımız da var, amma cəmiyyət üçün xarakterik deyil. Televiziyada da bir simfonik əsərin təqdim olunmasına rast gəlmək olmur. Xarici telekanallardan birində daim simfonik musiqi səslənir ki, mən onu dinləyirəm, zövq alaraq işləyirəm. Amma bizdə daha çox kriminal verilişləri izləyirlər. Ona görə ki, biz sənət təlqin edə bilmirik. Mədəniyyət kanalının açılacağı bildirilir və bu, müsbət haldır. Amma həqiqətən gərək bu istiqamətdə doğru fəaliyyət göstərsin. Burada həqiqi sənət nümayiş olunmalıdır. Bu gün bizim telekanallarda maarifləndirici, intellektual verilişlər yoxdur. Rusiyanın bir neçə telekanalı var və hamısında da yüksək səviyyədə verilişlər təqdim olunur. Tamaşaçı kapitalı toplayırlar. Bizdə bu istiqamətdə ciddi addımların atılmasına ehtiyac var.
Nigar
Palitra.- 2010.- 23 noyabr.- S. 11.