Dədə Qorqudun izi ilə...
Kamal Abdulla - bu ad mənə çox yaxındır. Bir vətəndaş kimi
sevirəm bu adı, bir tələbə kimi dinləyirəm,
bir oxucu kimi oxuyuram bu adı, bir dost kimi dəstəkləyirəm
bu adı. Bəli, bir dost kimi. Çünki
Kamal Abdulla mənim ən yaxın dostumdur. Onu mənə
dost etdirən onun ziyalılığı, onun sadəliyi və
səmimiyyətidir.
Kamal Abdulla ilk növbədə bir azərbaycanlıdır. Vətənini,
xalqını, dövlətini və dilini sevən bir vətəndaşdır.
Ömrünün böyük bir hissəsini Azərbaycan
dilinə, ümumiyyətlə dilçiliyə sərf
etmiş bir alimdir. Uzun müddət Xarici
Dillər İnstitutunun Ümumi və Azərbaycan
dilçiliyi kafedrasının müdiri, professoru olub,
Türkiyənin Uludağ Universitetinin Türk dili və ədəbiyyatı
bölümünün professoru olaraq çalışıb.
Bu insanın nüvəsində Azərbaycan dili
durur. O dil ki, insanına əsl vətəndaş
olmağı, Vətənini sevməyi, tarixini
unutmamağı, ədəbiyyatını öyrənməyi,
ümumiyyətlə, həyatda yaxşı olan hər
şeyi sevməyi öyrədir. Kamal müəllim
ömrü boyu məhz bu missiyaları təbliğ edib tələbələrinə.Dahilərdən
birinin gözəl bir sözü var: “Elm qurban tələb edəndə
mədəniyyətə çevrilir”. Bu kəlamı
Kamal Abdulla yaradıcılığında açıq şəkildə
duymaq olur. Çünki Kamal müəllim
elmi ilə həm də mədəniyyət yarada bilib. Onun həyat və yaradıcılığı sanki
zəncirvari bir ardıcıllıqdır. Azərbaycan dilini mükəmməl bilən alim bu
dilin incəliklərindən məharətlə istifadə edərək
ədəbiyyata atılır. Onun
bütün əsərlərində, istər roman, pyes, esse
olsun, istərsə də şeir və hekayələrində
Azərbaycan dilinin zənginliyini sezmək mümkündür.
Və həmin əsərləri oxuculara sevdirən
də məhz bu cəhətdir. Kamal Abdulla
qələmə aldığı əsərləriylə təkcə
ədəbiyyat deyil, eyni zamanda dilçilik missiyasını
da öz üzərinə götürmüş olur. Çünki Azərbaycan dilindən xəbəri
olmayan hər hansı ədibin mükəmməl əsər
yaratması heç də inandırıcı
görünmür. Gərək Azərbaycan
dilinin xüsusiyyətlərini, dialektləri, ləhcələri,
bənzətmələri və dilin digər incə məqamlarını
səlis biləsən. Və bunlardan məharətlə
istifadə edib oxucunun qəlbinə yol tapasan.Bu yolun
sorağıyla yola çıxan Kamal Abdulla “Dilçiliyə
səyahət” kitabını yazdı. Bu
kitabda müəllif sözlə həmsöhbət oldu.
Gah özü sözə danışdı, gah
da söz danışdı, özü susdu. Ümumiyyətlə,
dillə bağlı sıx-sıx eşitdiyimiz bir ifadə
var: “Dil canlı varlıqdır”. Bu, bir qayda olaraq
dilin zəngin təbiətini, əsrarəngiz dil
dünyasının həyatımızdakı önəmli
rolunu göstərmək naminə işlədilən
yalnız metaforik bir deyim kimi qəbul edilir. “Dilçiliyə
səyahət” kitabını oxuduqdan sonra isə dilin bizimlə
iç-içə yaşayan gerçək canlı
olduğuna məndə zərrə qədər də
şübhə yeri qalmadı… Kamal Abdulla bu
kitabı «Dilçi olmayanlar üçün dilçilik»
adlandırır. Amma mən onu tam ciddiyyətlə
həm də dilçilər üçün stolüstü
kitab adlandırardım. Oxuculara təqdim olunan bu kitab ali
məktəblərin bakalavr və magistr pillələrində
6 il müddətində tədris olunan dilçilik kursunu tam əhatə
edir - anlaşıqlı, sadə, aydın və cəlbedici
bir üslubda, orijinal maneralarda, yerində olan haşiyələrlə.Bir-birindən
maraqlı əsərləriylə təkcə Azərbaycanda
deyil, hətta ölkəmizdən kənarda da böyük
coşqu ilə sevilən Kamal Abdulla təkcə “Gizli Dədə
Qorqud” əsəriylə öz adını tarixə
qızıl hərflərlə yazdırmağı
bacarıb. Bu əsər sanki bizi qəflət
yuxusundan ayıldır və tarixin əsiri olmaqdan qurtarır,
gələcəyə, daha xoşbəxt illərə səsləyir.
Ədibin digər kitabları da - “Sirr içində dastan”, “Əvvəl
axır yazılanlar”, “Ruh”, “Yarımçıq əlyazma“,
“Tarixsiz gündəlik”, “Sehrbazlar dərəsi”, “Mifdən
yazıya”, “Unutmağa kimsə yox…” böyük marağa və
oxucu sevgisinə şahidlik edib.Mən Kamal Abdulla
yaradıcılığında ən çox onun şeirlərini
sevirəm və yaxından izləyirəm. Çünki
mənə elə gəlir ki, şeir yeganə ədəbi
vasitədir ki, burada müəllif maksimum səmimi olur. Əgər yazıçı hər hansı roman və
ya povest yazanda yenidən əvvəlki məqama qayıdıb
öz düzəlişlərini edə bilirsə, məncə,
şeirdə bunu etmək qeyri-mümkün olur. Məncə, şeir müəllifin səmimilik
simvoludur. Şair öz şeirində yalan
danışa, maskalana bilmir. Odur ki, Kamal Abdullanı
olduğu kimi görmək, duymaq istəyən hər bir oxucu
ilk növbədə onun şeirlərinə müraciət etsin:
Yolla gedən
olmasa, bilinməz,Bilinməz, gəlir bu
yol, ya gedir.Yol var bütün ömür boyu gəlinməz,Yol
var gəlir çatır, yanında itir.Biləmmədim gəlir,
gedir izlərin?Biləmmədim hansındasan yolların……Səni
necə gizlədir gözlərin,Səni necə qoruyur
qolların…
Yol
mövzusu mənim həyatda ən çox sevdiyim bir
mövzudur və bunu Kamal Abdullanın da
yaradıcılığında özümə daha yaxın
hiss edirəm. Çünki yol bir fəlsəfədir,
yol bir dindir, yol Allahdır, aparır bizi, bilmirik hara gedirik,
amma yenə yola qoşulub gedirik.Mən də öz müəllimimdən,
ustadımdan ilhamlanıb şeirlər yazmağa
başladım. Çalışdım onun yolu ilə
gedim, bilmirəm nə dərəcədə bacardım, amma
yola çıxdım… şeir yazdım, adını da “Yol”
qoydum:
Uzun bir
yol gedirəm, yolu yoxdu bu yolun,Yoxdu nə
başlanğıcı, yoxdu sonu bu yolun.Yol məndən yol
soruşur, özü də çaşıb
qalıb,İkimiz də azmışıq, yolda tənha
qalmışıq.Uzanıb dərdimiz də yollar qədər
uzanıb,Yol yol üstdə uzanıb, mən ayaqda,
qalmışıq.Yollar var ki, insanı düz ölümə
aparır,Yol da var ki, insanı ölümündən qurtarır.Yol
dalınca yol gəlir, bizi yola aparır,Yollar bizə dar gəlir,
yenə yola gəlmirik,Yollar yola şərikdir, biz də yolla əlbirik.Yol
bizi özümüzdən, başlanğıcdan
qoparır,Aparır sona bizi, ölümə pay aparır.
Kamal Abdullanın həyat və
yaradıcılığı o qədər çoxşaxəli
və zəngindir ki, birini qoyub digərinə keçmək məcburiyyətində
qalıram. Kamal müəllim həm də teatr xadimidir. Onun əsərləri nəinki Azərbaycanda, hətta
Rusiya və Türkiyənin ayrı-ayrı teatrlarında səhnələşdirilir.
Kamal müəllim həm də görkəmli mədəniyyət
xadimidir. Azərbaycan Yaradıcılıq
Fondunun sədri kimi ölkə mədəniyyətində
misilsiz xidmətləri olan bu insan bir çox aktyor və
aktrisaların, teatr işçilərinin mənəvi
atası kimi sevilir.Kamal Abdulla həm də bir rəhbərdir.
Rektoru olduğu Bakı Slavyan Universitetinin yenidən
qurulmasında, inkişaf edib dünya universitetləri
sırasında layiqli yer tutmasında, o cümlədən Azərbaycan-Rusiya
münasibətlərinin möhkəmləndirilməsində
məhz Kamal Abdullanın danılmaz xidmətləri olub.
Yadımdadır ki, 1999-cu ildə ilk dəfə Filologiya
fakültəsinə daxil olanda universitetimiz hələ
M.F.Axundov adına Rus Dili və Ədəbiyaytı
İnstitutu adlanırdı. 2000-ci ildə
ölkə rəhbərliyinin qərarı ilə rektor təyin
olunan Kamal Abdulla sanki ölkənin təhsil sistemində yeni səhifənin
başlanğıcını qoydu. BSU
sürətlə inkişaf etməyə başladı,
yeni-yeni fakültələr, mədəniyyət mərkəzləri
açıldı. Artıq universitetimiz təhsil
müəssisəsi deyil, eyni zamanda Azərbaycanın strateji məkanına
çevrilib. Kimlər gəlməyib bu
universitetə?! - Vladimiz Putin, Viktor Yuşşenko,
İvan Plyuş, II Aleksiy, Sergey Mironov, Jelyu Jelyev, Konstantinos
Stefanopulos, Giorgiy Pirvanov, Lex Kaçinski. Bütün
bu insanlar Azərbaycana rəsmi səfərləri zamanı
Bakı Slavyan Universitetinə gəlməyi özləri
üçün prioritet hesab ediblər.Kamal Abdulla barədə
nəinki bir məqalə, hətta kitablar da yazıla bilər.
Onun həyat və yaradıcılığı
60 ilə sığmadığı kimi, onun barəsində
deyilən fikirlər də bir məqaləyə
sığmaz. Hələ çox deyiləcək,
müzakirə olunacaq müsbət cəhətləri var Kamal
müəllimin. Bütün cəhətlərdən
ən yüksəkdə duranı isə onun
insanlığıdır. Məncə,
onun bu cəhətini məndən yaxşı bilən, məndən
yaxşı hiss edən kimsə yoxdur. Çünki
mən ömrümün son 10 ilini məhz bu insanla birlikdə
keçirmişəm. Onun hər
gününü, hər anını xatırlayıram. Onun nələrə sevindiyini, nələrə kədərləndiyini
yaxşı bilirəm. Bugünlərdə
Kamal müəllimin 60 yaşı tamam olur. Bu bir ömürdür, həm də örnək
götürüləsi bir ömür. Bu,
bir fəlsəfədir, ömür fəlsəfəsi. Bu bir tarixdir, qorunulası, seviləsi və gələcək
nəsillərə ötürüləsi bir tarix, həm də
şərəfli bir tarix. Bizə bu tarixi
bəxş etdiyiniz üçün sizə dərin təşəkkürümüzü
bildiririk Kamal müəllim. Çünki
bu tarix sizin həyatınız bahasına başa gəlib.
Nə yaxşı ki, siz varsınız, nə yaxşı ki,
bu tarix var!
Əhməd Şahidov,
fəlsəfə doktoru
Palitra.- 2010.- 24 noyabr.- S. 11.