«Ali məktəblərimiz elə
kadr hazırlamalıdır
ki, cəmiyyətin onlara ehtiyacı olsun»
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz Prezident Yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının Geostrateji Araşdırmalar Mərkəzinin
elmi işçisi, iqtisad üzrə fəlsəfə doktoru
Çingiz İbrahimlidir:
- Təhsilin inkişaf
etməsi dövlətin, millətin inkişafı
üçün son dərəcə mühüm məsələdir.
Gələcəyimiz bu gün şagirdlərə, tələbələrə
verilən təhsildən asılıdır. Əgər təhsilimizi
müasir dövrün tələblərinə uyğun
qurmasaq, gələcəkdə bununla bağlı çoxlu
problemlər yaşaya bilərik. Dövlətin inkişafı
təhsildən çox asılıdır. Bu sahəyə
qoyulan sərmayə dövlətin gələcək
inkişafına qoyulan sərmayədir. Sovet dövründə
bir çox qüsurlarına baxmayaraq bütövlükdə
təhsil sistemi xeyli inkişaf etmişdi. Sovet təhsil sistemi
ilə bağlı danışanda bəzi ideoloji məsələləri
bir kənara qoyuram, hansı ki, bu dövrün tələbi ilə
bağlı idi. Amma bütövlükdə həmin illərin
təhsil sistemində mütərəqqi məqamlar xeyli
çox idi və bu gün Azərbaycan elminin, təhsilinin və
ümumilikdə dövlətin inkişafı
üçün çalışanların əksəriyyəti
həmin təhsil sisteminin yetişdirmələridir. Amma sovetlər
dağılandan sonra bütün sahələrdə olduğu
kimi təhsil sahəsində də ciddi böhran
yaşandı. Müstəqilliyin ilk illərində ölkədə
vəziyyət o qədər ağır idi ki, təhsil
heç yada düşmürdü. Müstəqilliyimiz itirilmək
təhlükəsi ilə üz-üzə
qalmışdı, respublikamız ciddi problemlər,
parçalanmalar təhlükəsini yaşayırdı. Amma
ulu öndər Heydər Əliyevin xalqın tələbi ilə
hakimiyyətə gəlməsindən sonra dövlətimiz bu
bəlalardan qurtuldu. Həmin dövrdən ölkədə
başlayan siyasət tədricən dövlətimizin
toparlanması və sonradan yeni inkişaf mərhələsinə
qədəm qoyması ilə nəticələndi. Dövlət üçün
strateji əhəmiyyət kəsb edən təhsil sisteminin
inkişaf etməsi iqtisadi gücə bağlıdır. Dövlət
güclü olduqca, lazımi maliyyə vəsaitinə malik
olduqca bu sahənin inkişafına sərmayə yatıra
bilir. Ulu öndərin siyasətini uğurla davam etdirən
dövlət başçımızın apardığı
siyasət nəticəsində bu gün Azərbaycan
dünyanın ən inkişaf etmiş dövlətlərindən
birinə çevrilib. Bu gün Azərbaycan elə səviyyədə
inkişaf etmiş dövlətdir ki, heç kimdən
asılı deyil. Dövlətimiz bu gün çox
mühüm əhəmiyyət kəsb edən enerji təhlükəsizliyini
tam təmin etmiş azsaylı dövlətlərdən biridir
və bir çox dövlətin bu probleminin həllində
böyük rol oynayır. Dövlətimizin bu inkişafı
təhsil sisteminin inkişafında da özünü göstərir.
Dövlət başçısı bu sahənin ölkə
üçün nə qədər böyük əhəmiyyət
daşıdığını doğru qiymətləndirdiyi
üçün daim bu sahəni diqqət mərkəzində
saxlayır.
Dövlət
proqramları əsasında ölkəmizin hər bir
güşəsində şagirdlərin təhsil alması
üçün müasir avadanlıqla
təchiz edilmiş məktəblər tikilərək
şagirdlərin istifadəsinə verilir. Həmin məktəblərin
müasir informasiya texnologiya avadanlıqlarından istifadə
etməsi, internetə birbaşa çıxışın
olması, şagirdlərin müxtəlif elektron lövhələrdən
yararlanması məktəb təhsilinin inkişafı
üçün ciddi əsas yaradıb. Dövlət
yaxşı bilir ki, keyfiyyətli təhsilin verilməsi
üçün münasib şərait olmalıdır. Ona
görə ilk mərhələdə yeni məktəblərin
inşa edilməsi, bəzi məktəblərin müasir səviyyədə
təmir-bərpa edilməsi həyata keçirildi. Bu işin
nəticəsidir ki, bu gün bəzi istisnalarla
respublikamızda demək olar ki, məktəb binaları ilə
bağlı problem yoxdur. Bu iş təkcə məktəblərlə
tamamlanmır. Baxın görün, bu gün ali məktəblərimizlə
bağlı dövlət səviyyəsində hansı
işlər görülür. Dövlət
başçımızın açılışını
etdiyi Bakı Dövlət Universitetinin yeni korpusu, Tibb
Universitetinin tədris-terapevtik klinikası və digər
klinikalarının açılışı ali təhsilin
keyfiyyətcə yeni mərhələyə
keçməsini təmin edib. Təkcə elə
terapevtik klinikanın açılması tibb təhsilinin
inkişafına dövlət tərəfindən verilən
böyük töhfədir. Belə bir klinikanın
yaradılması zərurəti universitetin klinik fənlər
tədris edilən kafedralarının çoxunun Bakının
müxtəlif rayonlarının ərazisindəki xəstəxanalarda
yerləşməsi ilə bağlı idi. Bu, tədris
prosesinin təşkilinə mənfi təsir göstərməklə
yanaşı, bir sıra başqa narahatlıqlara da səbəb
olurdu. Həmin kafedraların vahid mərkəzdə cəmləşməsi
isə, ilk növbədə, tədrisin keyfiyyətini və
maddi-texniki təminatını
yaxşılaşdırmağa imkan verəcək, elmi tədqiqat
işlərinin aparılması üçün əlavə
imkanlar yaradacaq. Klinikada rezidentura və doktorantura xətti ilə
yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanması həyata
keçiriləcək. Yəni lazım olan baza var. İkinci mərhələ
artıq keyfiyyətli təhsilin verilməsidir.
- Bu sahə də
problemlərdən xali
deyil. Təhsilimizin problemlərini necə
dəyərləndirirsiz?
-
Təbii, iş görülürsə, orada
problemlər də olacaq. Amma qeyd etdiyim kimi təhsil elə bir sahədir
ki, burada problemlər gərək
minimum səviyyədə olsun,
hamı əlini daşın altına qoymalıdır ki, təhsil sektorumuz şagirdlərimizə, tələbələrimizə
lazımi səviyyədə
təhsil verə bilsin. Təhsil sektorunda problemlərin
ən müxtəlif səbəbləri var və ilk növbədə
bu səbəbləri
aradan qaldırmaq lazımdır. Məktəb müəllimi işini dövrün tələbinə
uyğun qurmağı
bacarmalıdır. Bu həm
məktəb müəlliminə,
həm ali
məktəb müəlliminə
aiddir. Bizdə elədir ki,
şagirdlər ibtidai
təhsili lazımi səviyyədə alırlar,
amma sonradan yuxarı siniflərə keçdikcə şagirdlərin
təhsilə marağı
azalır və onlar dərsdən yayınmağa başlayırlar.
Ona görə də yuxarı sinif şagirdləri ilə çalışan müəllimlər
diqqətli olmalı, onların dərsdən yayınmasına imkan verməməyə çalışmalıdırlar.
Bunun üçün valideynlərlə
sıx əməkdaşlıq
edilməsi vacibdir.
Elə etmək lazımdır ki, şagird anlasın ki, məktəbdə aldığı
təhsil onun gələcəyi üçün
çox vacibdir.
Yaxşı oxuyan şagird məktəbdə
aldığı təhsilə
əsasən ali məktəbə daxil olur. Bir qədər
zəif oxuyan şagirdi isə başa salmaq lazımdır ki, bu heç də
hər şeyin sonu deyil, həmin
şagirdlər peşə
təhsili ala bilərlər
ki, bu da
onlar üçün
çox vacibdir.
Onlara başa salmaq lazımdır ki, bu gün
respublikamız inkişafdadır
və müvafiq peşə təhsili alan mütəxəssislərə
böyük ehtiyac
var. Onlar peşə təhsili almaqla gələcək karyeralarını
qurmaq üçün
böyük addım atmış olacaqlar. Bu işdə məktəblə
valideyn birgə işləməlidir. İbtidai siniflərdə
şagirdlərin çox
yüklənməsi də
valideynlər tərəfindən
səsləndirilən haqlı
narazılıqlardan biridir.
İkinci və ya üçüncü sinifdə təhsil alan şagirdə
bir gün üçün o qədər
çox ev tapşırığı verirlər ki, onların hamısını etməyə
şagirdin gücü
yetmir. Ali məktəblərimizdə
də bəzi problemlər qalmaqdadır.
Ali təhsil almış
gənc artıq müvafiq sahədə çalışmağa hazır
olan mütəxəssis
olmalıdır. Gərək
ali məktəblərimiz
elə kadrlar hazırlasınlar ki, sabah cəmiyyətdə, istehsalatda onlara ehtiyac olsun. Elə sadəcə diplom xatirinə təhsil olmaz. Tələbə
də bu gerçəyi anlamalıdır
ki, yaxşı təhsil almasa, müasir biliklərə yiyələnməsə, gələcəkdə
onsuz da özünə iş tapmayacaq. Çünki müəssisələr, özəl qurumlar savadlı gəncə üstünlük verəcəklər.
Bu gün dövlət
qulluğuna şəffaf
şəkildə imtahanlar
keçirilir. Savadı olmayan,
sualları cavablandıra
bilməyənlər imtahandan
keçə bilmir və dövlət qulluğunda işə də qəbul oluna bilmirlər. Amma ali
məktəbdə yaxşı
təhsil almış,
müasir biliklərə
yiyələnmiş gənclər
bu mərhələlərdən
keçərək dövlət
qulluğunda işlə
təmin olunurlar.
- Bu problemləri həll etmək üçün
hansı işlər görülməlidir?
- İşə
baxçadan başlamaq lazımdır. Gələcəyin vətəndaşı
orada yetişir. Məktəb və ali təhsil artıq
sonrakı mərhələdir. Məktəblər təhsil
sistemindəki mühüm olan yerini daha da möhkəmlətməlidir.
Müəllimlərimiz şagirdlərin hazırlanmasına
xüsusi diqqət ayırmalıdırlar. Çünki onlar
dövlətimiz üçün vətəndaş
hazırlayırlar və təməli necə qoysalar,
sonrası da elə gedəcək. Məktəblərdə
mövcud olan bəzi neqativ halların aradan
qaldırılması üçün müəllimlərin
maaşlarının artırılması da vacibdir. Bu həm
məktəb, həm də ali məktəb müəlliminə
aiddir. Belə olan halda ali məktəbdə dərs deyən
alimlərimiz daha bir neçə işin dalınca
qaçmaz, bir neçə ali məktəbdə dərs deməzlər.
Lazımi miqdarda əməkhaqqı alan alim həm bir yerdə
çalışaraq keyfiyyətli dərs aparar, həm də
tədqiqat işi ilə məşğul olar. Müxtəlif
elmi tədqiqat institutlarında çalışan alimlərimiz
vaxtlarının çoxunu ali məktəblərdə dərs
deməyə sərf edirlər ki, bu da onların elmi
araşdırma aparmasına mane olur. Amma əməkhaqqı məsələsinin
həll edilməsi bu problemi həll edə bilər. Ali məktəblərdə
elmi tədqiqat işlərinin aparılmasına, alim
hazırlanmasına, dissertasiya işlərinin
yazılmasına diqqət artırılmalıdır ki,
ölkəmiz üçün həqiqi alim hazırlansın.
Son dövrlər bu sahəyə xüsusi diqqət
ayrılması müsbət məqamdır. Əvvəllər
bu sahədə böyük bir boşluq var idi və elmi
işlərin, dissertasiyaların yazılmasında qüsurlara
yol verilirdi. Eyni mövzu ilə bağlı çoxlu təkrarlara
yol verilirdi və müdafiə olunan işlər elmimizə
heç bir yenilik vermirdi. Amma elə etmək lazımdır
ki, dövlətimiz üçün gərəkli olan sahələr
üçün alim hazırlansın. Və aparılan elmi
araşdırmalar, müdafiəyə təqdim olunan işlərdə
yeni söz, yeni fikir olsun.
A.Miriyev
Palitra.- 2011.- 6 aprel.- S. 7.