Svetlana Zülfüqarova:
“Yuxarı siniflərdə şagirdlərin repetitor yanına
getməsi bizim işimizə əngəl törədir”
Layihə çərçivəsində
növbəti müsahibimiz Səbail rayon 91 saylı orta məktəbin
direktoru Svetlana Zülfüqarovadır:
- Bu gün Azərbaycan təhsilinin inkişafından danışmaq mənə çox xoşdur. Artıq üçüncü ildir ki, məktəblərdə ibtidai siniflərdə dərslər kurrikulumla keçilir. Eləcə də 9-11-ci siniflərdə mərkəzləşmiş qaydada imtahanlar keçirilir. Həmçinin artıq bir neçə ildir ki, dərsliklər məktəblilərə pulsuz verilir. Bu, ailələrə çox böyük yardımdır və şagirdlərin daha yaxşı oxuması üçün şərait yaradır. Bu gün məktəblərin abadlaşması, fənn kabinetlərinin düzəldilməsi, məktəbə əyani vəsaitlərin pulsuz verilməsi biz müəllimləri və şagirdləri çox sevindirir ki, bu da təhsilin inkişafına xidmət edir. Bundan başqa təhsildə İKT-dən istifadə çox geniş vüsət alıb. Yeni təlim metodları, texniki texnologiyalardan istifadə etməklə məktəbdə təhsilin səmərəsini qaldırmaq mümkündür. Eləcə də məktəblərimizin əksəriyyətində “Elektron məktəb” proqramı tətbiq olunub, xarici ölkələrlə əlaqələr yaradılır, müxtəlif layihələr həyata keçirilir ki, bu da şagirdlərin Avropa təhsil sisteminə inteqrasiyasını təmin edir. Ölkə başçısının təhsilimizə olan qayğısı, həmçinin Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban Əliyevanın rəhbərliyi ilə reallaşdırılan “Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb” layihəsi nəticəsində artıq ucqar kəndlərdə belə yeni məktəblər tikilir. Uzun illər idi ki, nəinki yeni məktəb tikintisi, heç təmiri həyata keçməmişdi. 1957-ci ildən fəaliyyət göstərən bizim məktəbimiz də adıçəkilən layihəyə salınıb və cari ildə məktəbimiz əsaslı təmir olunacaq. Şagirdlərimizə isə yaxşı oxumaq, müəllimlərimizə yaxşı təlim-tərbiyə vermək, öz vəzifə borcunu yerinə yetirmək qalır. 91 saylı orta məktəb ölkəmizin yaxşı məktəbləri sırasındadır. Məktəbdə dərslər yüksək səviyyədə keçirilir, çalışırıq ki, şagirdlər nəinki yaxşı oxusunlar, həmçinin tərbiyələri gözəl olsun. Məktəbimiz “Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi” müsabiqəsində iştirak edib və yaxşı nəticələr əldə etmişik. Bugünlərdə Respublika Olimpiadasında bizim məktəbin 4 şagirdi kimya, Azərbaycan tarixi, Azərbaycan dili və riyaziyyat fənləri üzrə iştirak edib ki, onlardan 3 nəfəri müvafiq yer tutub. Məktəbimizdə fənn dərnəkləri var və Bayıl qəsəbəsindəki aztəminatlı ailələrin uşaqları gəlib həmin fənn dərnəklərində biliklərini daha da dərinləşdirirlər. Bundan başqa günü uzadılmış qrup burada fəaliyyət göstərir ki, aztəminatlı ailələrin uşaqları burada qalır, dərsdən sonra müəllimlər onlarla məşğul olurlar. Eləcə də şagirdlərin sağlam böyüməsi üçün hər bir şərait yaradılıb. Burada yeməkxana, akt zalı, kitabxana, idman zalımız, şahmat, futbol, basketbol dərnəyimiz var. Artıq məktəbimizin futbol komandası var. Bu il 11-ci sinifdə oxuyan şagirdimiz Berlin Universitetinin qiyabi tələbəsidir. Bizim Rusiya səfirliyi ilə birgə əməkdaşlığımız var və iki şagirdimiz tam təhsil haqqında həm də Rusiyanın attestatını alırlar ki, bu da onların xaricdə təhsil almasına kömək edir. 2010-cu ildə bizim məzunlardan 34 nəfər ali məktəbə daxil olub ki, onlardan da 15 nəfəri 500 baldan, 2 nəfər isə 600 baldan yuxarı nəticə göstərib. Mənə elə gəlir ki, 11-ci sinif məzunlarımız bu il bizi daha çox sevindirəcək. Məktəbimizdə müxtəlif tədbirlər reallaşdırılır. Rəqs dərnəyimiz var, şagirdlər teatr tamaşaları hazırlayır, gözəl əsərləri səhnələşdirirlər. Bu yaxınlarda M.Ə.Sabirin yubileyini keçirdik.
- Son illər ölkədə keçirilən “Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi”, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqələrinin təhsilin inkişafında rolunu necə qiymətləndirirsiniz?
- Həmin
müsabiqələrin təhsilin inkişafında rolu
böyükdür. Mən “Ən yaxşı müəllim”
müsabiqəsinə hazırlaşdım və bu, məsuliyyət
hissi aşılayır. “Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi”
müsabiqəsi elədir ki, burada ötən illərə nəzər
yetirirsən və etdiyin işləri görürsən və
sənin görəcəyin işlər də
planlaşdırılır. Mən keçmiş işlərimlə
bağlı hesabat verdim və artıq yeni dərs ilinə
planlarım hazırdır ki, mən daha nələr edə
bilərəm və necə bundan da yaxşı işləyim.
Ölkə başçısının bu sərəncamı
bir növ bizi həvəsləndirir. Biz yaxşı bir təqdimat
hazırlamışıq və artıq 3 turdan keçmişəm,
nəticəni gözləyirəm.
- Bu gün gənclərin təhsil səviyyəsi
sizi qane edirmi?
- Bir sıra məqamlara diqqət
yetirdikdə qane edir. Bu gün şagirdlərin əksəriyyətinin
internetdən məqsədyönlü istifadəsi məni qane
edir. Hazırda məktəblərimizin hamısı kompyuterlə
təchiz olunub ki, hər bir şagirdin də istifadə etməsi
nəzərdə tutulub. Bu gün məktəbdə internet
şəbəkəsi var. Halbuki vaxtilə bu bizim
üçün əlçatmaz idi. Həmçinin məktəbimizdə
iki informatika otağı var. Şagirdlər dərsdən
sonra da orada qalır, məşğul olur, internetdən istifadə
edirlər. Məktəblilərimiz yüksək səviyyəli
elektron layihələr hazırlayırlar. Məktəbimizi
istiliklə təchiz etmək üçün dünya
standartlarına uyğun qazanxana tikilib. Əgər uşaq məktəbə
gəlirsə, məktəb istidirsə, bu, hər bir şagirdin həm
sağlamlığına xeyirdir, həm də yaxşı dərs
keçməyə imkan yaradır. Şagirdlərimiz vahid məktəbli
formasına keçiblər. Yeddi il idi bizim məktəbdə
vahid məktəbli forması var idi, nazirimiz bu barədə qərar
verəndən sonra biz də buna qoşulduq.
Çalışırıq ki, məktəblərdə təhsilin
səviyyəsini qaldıraq. Əlbəttə, problemlər də
var. Yuxarı siniflərdə şagirdlərin repetitor
yanına getməsi bizim işimizə əngəl törədir.
Bunu belə əsaslandırmağa çalışırlar
ki, guya orta məktəblərdə dərslər yaxşı
keçilmir. Mən bu fikirlə razılaşmıram. Əgər
doğrudan da şagirdlərin hamısı məktəbə
gələrsə və biz oxuduğumuz dövrdəki kimi,
hamı vahid proqram əsasında hazırlaşarsa, hər kəs
ali məktəbə qəbul oluna bilər. Bu gün mən
istərdim ki, məktəblərdə dərsə davamiyyət
yaxşı olsun, icbari təhsil 9 illik olsun, şagird tam orta təhsili
isə könüllü alsın. Məncə, “Təhsil
haqqında” qanunun icra müddətini tezləşdirmək
olardı. Texniki peşə məktəbləri haqqında
Prezidentimizin gözəl sərəncamı var. Davamiyyətin
pis olması müəllimləri ruhdan salır. Məktəblər
üçün hər şərait yaradılıb. Təhsildə
daha səmərəli işləmək lazımdır.
Yaxşı müəllimlərlə işləmək
lazımdır. Artıq elektron məktəbə keçirik.
Elektron məktəbdə savadı olmayan müəllim işləyə
bilməyəcək və özü çıxıb gedəcək.
- Bəzən belə fikirlər səslənir ki,
yaşlı nəsil daha savadlıdır, amma yeni
texnologiyaları bilmir, yaxud əksinə, gənc nəsil
texnologiyaları daha yaxşı bilsə də, savadlı
deyil. Sizin buna münasibətiniz necədir?
- İşləməyi bacaran
müəllim üçün yaş fərqi yoxdur. Məsələn,
məktəbimizdə elə yaşlı müəllimlər
var ki, mən onların işindən çox razıyam.
Onların məktəbə, tədrisə canları yanır
ki, bu da təhsil üçün çox önəmlidir. Bu
gün ölkə başçısının da fəaliyyətində
bunu müşahidə edirik. Paytaxtın qaranlıq
küçələri, könhə parkları bu gün
işıq içindədir və şəhərimiz o qədər
gözəlləşib ki, insan hansı parka gedəcəyini
seçə bilmir. Bu gün Azərbaycan heç bir xarici
ölkədən geri qalmır. Ancaq bir qədər öz
daxilimizdə dəyişiklik etməliyik, bütün bu edilənlərə
məhəbbətlə yanaşmalıyıq ki, onların qədrini
bilək, qoruyaq, saxlayaq. Bu gün məhəbbətimiz olmasa,
şagirdlərə dərs də deyə bilmərik.
Qanunlarımıza hörmət etməliyik, millətimizi sevməliyik,
adət-ənənələrimizi qoruyub saxlamalıyıq. Gənc
nəsildə savad var, amma laqeyddirlər, öyrənməyi
çox istəmirlər. Yaşlıların savadı da var,
təcrübələri də onlara kömək edir. Mənim
fikrimcə, yaşlılar onlara təcrübələrini
öyrətsələr, nəyisə başa salsalar, daha
yaxşı olar. Bəzi gənclərdə məsuliyyətsizlik
var. Bu, özünü şagirdlərdə də göstərir
ki, bu məsuliyyət də ailədən gəlir. Elə ailə
var ki, uşağını məktəbə göndərəndə
deyir ki, “get müəllimlərdən öyrən, tərbiyəli
ol”. Ancaq elə ailə də var ki, uşağına deyir “məktəbdə
heç kəsin ixtiyarı yoxdur sənə gözün
üstündə qaşın var” desin. Bu gün uşaqlara hər
şeyə icazə vermək olmaz. Uşaqlara müəllimlərin
də, valideynlərin də nəzarəti lazımdır.
Uşaq məktəbə evdən gəlir və biz ancaq onu
nizama qoya bilərik. Onlara uşaq yaşlarından vərdişlər
aşılanır və bu zaman məhz yaxşı vərdişlər
aşılanmalıdır. Məsələn, bu gün ölkə
başçısının “Hərəyə bir ağac əkək”
şüarı var və bundan səmərəli istifadə
etmək olar. Biz Səbail Rayon İcra Hakimiyyətinin təşəbbüsü
ilə Bayıl yamacında ağaclar əkmişik və həmin
ağaclara qulluq edəcəyik. Əgər ölkəmiz
üçün kiçik bir ərazini gözəlləşdiririksə,
bu çox yaxşı haldır. Gənclərimiz də belə
vərdişlərə yiyələnməlidilər.
- Bəzi valideynlər ümumiləşmiş qaydada
imtahandan narazılığını bildirir.
- Mən ümumiləşmiş
qaydada imtahandan çox razıyam. Bəzən valideynləri
qınayıram. Əgər uşaq məktəbdə
yaxşı oxuyursa, ümumi imtahanlara hazırlaşırsa,
gözəl nəticələri var. Oxuyan uşaqlar
yaxşı qiymət alırlar. Bir vaxtlar imtahanlar məktəbdə
keçirilirdi və bir qədər güzəştlər
vardı. Amma indi imtahanlarda bu mümkün deyil. Mərkəzləşmiş
qaydada imtahanlar uşaqların davamiyyətinə də
çox yaxşı təsir edir və şagirdlərin
bütün fənləri oxumasına da şərait
yaradır. Əvvəllər uşaqlar 4 fənni oxuyurdu və
ali məktəbə daxil olurdu, indi bilir ki, 8 imtahan verməlidir.
Mərkəzləşmiş imtahanın nəticələri
çox yaxşıdır. İlk ildə uşaqlar bir qədər
çətinlik çəksələr də, artıq yoluna
düşüb. Valideynlər hələ kifayət qədər
maariflənməyib. Yəqin ki, bunu istəməyən
valideynlər uşağının savadına arxayın deyil.
Ümumiyyətlə, məktəbin ailə ilə sıx əlaqəsi
olmalıdır. Bu gün valideynlərin maariflənməyə
ehtiyacı var. Adi etik qaydalar var ki, onları uşaqlar ailədən
mənimsəməlidirlər. Biz onda çətinlik çəkirik.
Etik qaydaları bilməliyik.
- Bəzən dərsliklərdə vətənpərvərlik
mövzusunun lazımınca öz əksini tapmadığı
bildirilir. Sizin buna münasibətiniz necədir?
- Ümumiyyətlə, vətənpərvərlik
bizim cəmiyyətin əsas hissəsidir. Bu, yalnız dərsliklə
məhdudlaşmır. Hər bir məktəbin də fəaliyyət
planında bu nəzərə alınır. Əgər biz
uşaqlarda yaşlılara hörmət, gənclərə
qayğı tərbiyə ediriksə, şəhidlərimizi
xatırladırıqsa, eləcə də şagirdləri tərbiyəvi
əhəmiyyəti olan tamaşalara aparırıqsa, vətənpərvərlik
burada da öz əksini tapır. Uşaqları tez-tez Şəhidlər
xiyabanına aparırıq, həmçinin Fəxri xiyabana
aparıb ölkəmizin görkəmli adamlarının məzarlarını
ziyarət ediriksə, bütün bunlar vətənpərvərlik
tərbiyəsidir. Biz Ahıllar Gününü qeyd edib ərazidə
yaşayan qocalara qayğı göstəririk, 40 nəfər
ahıl bizim məktəbin himayəsindədir. Uşaqları
hərbi xidmətdə olan əsgərlərlə
görüşə aparırıq. Kimsəsizlər evinə
gedirik ki, bütün bunlar vətənpərvərlikdir. Biz həmçinin
evdə də uşağı vətənpərvər tərbiyə
etməliyik, ona Vətəni sevməyi
aşılamalıyıq.
Bundan başqa fevral ayında yeniyetmə və gənclərin
vətənpərvərlik tərbiyəsinin möhkəmləndirilməsi
və ibtidai hərbi hazırlıq səviyyəsinin, vətənin
gələcək müdafiəçilərinin sərrast
atıcılıq bacarıqlarının
artırılması məqsədilə Səbail rayon məktəbləri
arasında Xocalı soyqırımının 19-cu
ildönümü ilə bağlı ənənəvi
xarakterli güllə atıcılığı üzrə
yarış keçirildi. Səbail Rayon İcra Hakimiyyətinin
başçısı Asif Əsgərovun iştirakilə
keçirilən yarışda rayonun 15 orta məktəbinin
komandası iştirak etmişdi. Münsiflər heyətinin qərarı
ilə 1-ci yerə 91 saylı orta məktəbin şagirdləri
layiq görüldü. Bu kimi tədbirlər gənclərimizə
vətənpərvərlik hissləri aşılayır.
- Bir pedaqoq kimi müəllimlərə hansı
tövsiyələri verərdiniz?
- İstərdim ki,
bütün müəllimlər işinə məsuliyyətlə
yanaşsın. Müəllimi güzgüyə bənzədərdim,
çünki müəllimdə hər cəhət
görünür. Müəllimlik elə bir sənətdir
ki, burada şəffaf olmalısan. Dövlətin, millətin gələcəyi
biz müəllimlərdən asılıdır.
Çalışmalıyıq ki, yüksək səviyyəli
kadrlar hazırlansın. Pedaqoji tədrisdən başqa məktəbə
gələn hər bir müəllimdə şagirdə
xüsusi məhəbbət olmalıdır. İş xatirinə
məktəbə gəlmək olmaz. Məktəbə
qayğı göstərilir və biz
çalışmalıyıq ki, bu etimadı
doğruldaq.
Nigar
Palitra.- 2011.- 13 aprel.- S.
7.