“Çoxları magistraturanı tam ali təhsili
tamamlamaq kimi anlayaraq qəbul olunurlar”
Azərbaycanda təhsil məsələlərinə
davamlı olaraq diqqət
göstərilir. Dövlət siyasətində təhsil məsələləri
demək olar ki, prioritet məsələlərdir və bu istiqamətdə ayrılan büdcə xərcləri ildən-ilə
artmaqdadır. Həm orta məktəblər
üçün binalar,
həm ali məktəblərdə
yeni korpuslar tikilir. Ölkə başçısı da bildirib ki,
Azərbaycanın uzunmüddətli, dayanıqlı
inkişafı üçün mütləq bütün
sahələrdə çox güclü peşəkar
mütəxəssislər olmalıdır: “Elə mütəxəssislər
ki, onlar müasir şəraitə uyğun
şəkildə fəaliyyət
göstərəcəklər. İndi dünya dəyişir, qloballaşma
prosesləri gedir. Azərbaycan
bu işlərdə geridə qalmamalıdır. Biz
bütün mütərəqqi,
qabaqcıl təcrübəni Azərbaycanda tətbiq etməliyik.
Bizə sərf edən təcrübəni Azərbaycanda tətbiq
etməliyik. Ona görə
həm müəllimlər öz peşəkarlıq
səviyyəsini
qaldırmalıdırlar, təhsilin keyfiyyətində yeni mərhələ
başlanmalıdır. Eyni zamanda tələbələr
də bilməlidirlər ki, həyatları,
gələcəyi üçün, ilk növbədə
onların bilik səviyyəsi
rol oynayacaq”.
“İndi Azərbaycanda, ümumiyyətlə,
cəmiyyətdə təhsilə
çox böyük diqqət var və artıq hər kəs başa düşür ki, ölkəmizin uzunmüddətli inkişafını
bilik səviyyəsini
müəyyən edəcək”
deyən ölkə başçısının sözlərinə
görə, bu gün əgər dünyanın inkişaf etmiş ölkələrinin
təcrübəsinə baxsaq,
görərik ki, onlarda inkişaf və tərəqqi texnologiyalar deyil, məhz təhsil sahəsində mümkün
olub. Bu gün ölkədə
təhsildə mövcud
problemlər, onların inkişafı istiqamətində həyata
keçirilən tədbirlər, islahatlarla
bağlı təhsil
işçiləri müxtəlif təkliflərlə
çıxış edirlər.
Layihə çərçivəsində növbəti müsahibimiz Bakı Dövlət Universitetinin İqtisadi və sosial coğrafiya kafedrasının müəllimi, coğrafiya elmləri doktoru, professor Çingiz İsmayılovdur: - İqtisadi-sosial
və siyasi coğrafiya ixtisası üzrə təhsil aldıqdan sonra 1983-cü ildə
namizədlik, 2004-cü ildə isə “Xəzərsahili regionda neftqazkimya kompleksinin ərazi təşkilinin problemləri”
mövzusunda doktorluq dissertasiyasını müdafiə etmişəm.
1981-ci ildən bu günə
kimi Bakı Dövlət Universitetinin
İqtisadi və sosial coğrafiya kafedrasında işləyirəm. 1997-ci ildən
BDU-nun nəzdində olan “Xəzər” Elmi Araşdırmalar və İnformasiya Mərkəzinin
sədriyəm. Eyni zamanda 2001-ci ildən Qazaxıstanın Neft və Qaz İnstitutunun
professoruyam. 8 kitabın
və 145 elmi məqalənin müəllifi
kimi bir çox məqalələrim
ABŞ, Almaniya, Fransa,
Küveyt, Norveç,
Rusiya, İsveçrə,
İran və digər ölkələrdə
nəşr olunub.
2000-2005-cü illər ərzində
İslam İnkişaf
Bankının İslam
Elmi İnstitutu ilə birlikdə Bakı Dövlət Universitetində keçirilən
dörd beynəlxalq təlim kursunun koordinatoru olmuşam. Avropa Planlaşdırma Məktəbi Assosiasiyasında
(ASEOP) Nümayəndələr Şurasının və Milli Coğrafiya Cəmiyyətinin (ABŞ) üzvü,
həmçinin Xəzəryanı
Ölkələrin Universitetləri
Assosiasiyasının koordinatoruyam.
- Son illər ölkədə təhsilin
inkişafı istiqamətində
həyata keçirilən
tədbirlərdən biri
də “Təhsil haqqında” qanunun qəbuludur. Bununla bağlı fikirlərinizi
bilmək istərdik.
- Bildiyiniz kimi, qəbul olunmuş “Təhsil haqqında” qanunda bir çox yeniliklər var. Təbii ki, bu yeniliklərin
əksini tapmasında
inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsi
nəzərə alınıb.
Bununla yanaşı nəzərə almaq lazımdır ki, təhsil sistemində islahatların aparılması
uzunmüddətli prosesdir
və onun nəticələri yalnız
müəyyən vaxtdan
sonra özünü büruzə verəcək.
Buna görə indiki mərhələdə aparılan
islahatların bütövlükdə
nə dərəcədə
uğurlu olması haqqında danışmaq hələ çətindir.
- Bakı Dövlət Universitetinin İqtisadi və sosial coğrafiya kafedrasının tədris
və ixtisaslı kadr hazırlığı
ilə bağlı fəaliyyəti barədə
nə deyərdiniz?
- İqtisadi və sosial coğrafiya kafedrasında ixtisaslı kadr hazırlığı baxımından
tədris prosesində
hansısa bir çətinlik yoxdur. Ancaq eyni zamanda
tələbələrin müstəqil
fəaliyyətə maraqlarının
azalması müşahidə
olunur. Bunun bir çox səbəbləri var. Buraya
tələbələrdə hansısa bir stimulun olmaması, bu sahədə əsasən məktəb
müəllimlərinə tələbatın
olması və diğər sahələrdə
onların biliklərindən
tam istifadə olunmaması
və başqalarını
aid etmək olar.
- Sizcə, abituriyentlər bu sahəni maraq baxımından, yoxsa sadəcə ali təhsil məqsədilə
seçirlər? Təhsili
başa vurduqdan sonra necə, onlar yerlərdə kadr kimi fəaliyyətlərini
lazımınca davam etdirə bilirlərmi?
- Abituriyentlər bu sahəni əsasən ali təhsil məqsədilə
seçirlər, bunun
səbəblərinə gəldikdə
isə hazırda orta məktəb səviyyəsində bu sahə haqqında lazımi biliklər verilmir. Onu da
qeyd edim ki, təhsil başa çatdıqdan sonra tələbələrin
çox az hissəsi təhsillərini
magistraturada davam etdirirlər. Lakin çoxları magistraturanı
tam ali təhsili tamamlamaq kimi anlayaraq qəbul olunurlar. Əksəriyyəti
başa düşmür
ki, magistratura pilləsi tam ali təhsil yox, yalnız elmi dərəcə almaq üçün yaradılıb.
Digərlərinin isə
böyük əksəriyyəti
ixtisas üzrə işləmirlər.
- Bu gün bir sıra sahələrdə
tədris vəsaitləri
ilə bağlı problemlər yaranır. Sizin çalışdığınız
sahədə bu istiqamətdə vəziyyət
sizi qane edirmi?
- Tədris vəsaitləri ilə bağlı problemlər tədricən həll olunmaqdadır. İndi artıq tədris olunan fənlərin məruzələrinin mütləq
şəkildə universitetin
veb səhifəsinə
qoyulması tələb
olunur və buna görə tələbələr lazımi
məlumatları internet vasitəsilə
universitetin veb səhifəsindən əldə
edə bilər.
- Bu gün təhsil sistemində mövcud problemlər və onların həlli istiqamətində
təkliflərinizi bilmək
istərdik.
- Təhsildə olan mövcud problemlərdən ən vacibi bu gün
dünyanın aparıcı
təhsil ocaqlarında
toplanmış təcrübədən
bəhrələnməkdir. Hələki bizim birgə beynəlxalq əməkdaşlıq layihələrimiz
kifayət qədər
deyil. Ali təhsil sistemində hazırlanan layihələr lazımi səviyyədə dəyərləndirilmir.
Məsələn, respublikamızda
yeni yaradılmış
Elm Fondu tərəfindən
keçirilən müsabiqəyə
BDU-dan 25 layihə təqdim olunmuşdu ki, onlardan yalniz
birinə kiçik qrant ayrılıb. Bütövlükdə isə
ali təhsil ocaqlarına cəmi 4 qrant ayrılıb. Təhsillə bağlı
digər problem tədrisə
yeni cavan istedadlı gənclərin
cəlb edilməsinin vacibliyidir. Açıq etiraf etməliyik ki, tədrisdə və xüsusən rəhbər vəzifələrdə
(dekan və kafedra müdirləri) əsasən yaşlı müəllimlər (əsasən
65-70 yaşlarından yuxarı)
çoxluq təşkil
edir. Təbii ki, onların bir hissəsi tədrisin müasir tələblərindən uzaqdırlar.
Onların hörmətini
saxlayaraq cavanlara özlərini realizə etməyə imkan yaratmaq vacibdir və burada vəziyyət o dərəcəyə
çatıb ki, orta yaş təbəqəsinin
(50-60 yaş arası)
əksər hissəsi
artıq hansısa fəal iş görmək marağını
itirir. Yaxın illərdə elə bir problem yarana bilər ki, ali təhsili tədris etdirəcək bacarıqlı gəncləri
artıq cəlb etmək mümkün olmayacaq. Artıq hazırda bu məsələ aktualdır,
çünki bacarıqlı
mütəxəssisə hansısa
firmada verilən məvacib universitetdəki
məvacibdən 5-6 dəfə
çoxdur. Bu baxımdan
müəllimlərin bilik
səviyyəsindən, tədris
etdiyi kurslara tələbələrin marağından,
elmi fəaliyyətindən
və sair asılı olaraq məvacibdə fərqlər
qoyulmalıdır. Ola bilər
ki, gənc bacarıqlı müəllimin
dediyi mühazirələrin
səviyyəsi 30-40 il
eyni mühazirəni deyən hansısa professorun mühazirəsindən
daha yaxşı olsun. Əlbəttə ki, hər bir
işçinin əməyinin
ödənilməsində onun
gördüyü işin
səmərəsi nəzərə
alınmalıdır. Bu kimi
rəqabət və stimulların olması tədrisdə köklü
dəyişikliyə imkan
verər.
Nigar
Palitra.- 2011.- 1
fevral.- S. 6.